زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مراسم fronleischnam

امروز 5شنبه اینجا تعطیله. به مناسبت fronleichnam. البته این جشن مربوط به کاتولیک ها یعنی طرفداران پاپ می باشد. حالا میام با جزئیات براتون تعریف می کنم.

ببخشید که اینقدر دیر اومدم، دیروز این همسایه پائینی ها ما رو به حرف گرفتن و کلی ماجرا داشتیم که در پست های بعد می گم چون قول دادم که مراسم "خون مسیح" یا Feast of Corpus Christi رو تعریف کنم.

آقای همسر در کلاس زبان از معلمشون شنیده بود که 5 شنبه که تعطیل مذهبی هست مراسم رژه به سمت کلیسای جامع برپاست. ما هم صبح شنبه شال و کلاه کردیم و رفتیم به Dom یا کلیسای جامع. برنامه انگاراز ساعت 10 شروع می شد و ما ساعت 11 رسیدیم! که آخر صحبت جناب کشیش اعظم بود و داشت دعا می کرد. وقتی رسیدیم جمعیت سرود دسته جمعی شون رو تموم کرده بودند و داشتند متفرق می شدند و ما فقط تونستیم مجسمه ها یا علم هاشون رو ببینیم.


جمعیت دارن متفرق می شن

زیر اون چادر محل سخنرانی بود و حضار روی نیمکت ها نشسته بودند


کلیسای جامع



در مورد این مراسم من در ویکی پدیا نوشته فارسی ندیدم بنابراین ترجمه خودم رو می گم. این مراسم جشن سنتی برای خون و بدن مسیح است. و اعتقاد به حضور وافعی حضرت عیسی در عشای ربانی. فکر می کنم این مراسم هفته بعد از عشای ربانی برگزار میشه. این مراسم در قرن سیزده توسط یک کشیش ابداع شد و بعدها گسترده تر شد. از نظر زمانی 60 روز بعد از عید پاک برگزار میشه. و یک سری اوراد خاصی هم دسته جمعی می خونند. اطلاعات بیشتر رو هم می تونید توی ویکی پدیا بخونید.

این هم مجسمه هایی که حمل می کردند.


توی عکس بالا اون مردی که کودک رو بغل کرده یوسف همسر حضرت مریم هست که البته مسیحیان اعتقاد دارند که پدر حضرت عیسی نیست و فقط همسر حضرت مریم هست. جلوی مجسمه هم سکه های قدیمی آویزوون کردن.

همونطور که می بینید دین مسیحیت امروزی، یک دین تجسمی است. یعنی باید تمثال حضرت عیسی و مریم رو ببینند و نقاشی های زیادی از به صلیب کشیدن حضرت عیسی(به قول خودشون) هم در کلیساهاشون دارند. همه دین رو با تصویر آموزش می دهند، در صورتی که دین ما با ترسیم خدا و یا اولیای خدا موافق نیست.


این حرکت دسته جمعی و حمل نماد بزرگی از مادر و فرزند شما رو یاد چیزی نمی اندازه؟ به نظر من شبیه بلند کردن نخل توی محرم هست.


یا این عکس که یک پرچم با تصویر حمل می کنند.

پرچم و نمی دونم اون ستون های طلائی رنگ اسمش چیه!؟

یک نماد دیگر و جمعیت با نماد تاج خار


توی تصویر پائین هم عکس دسته جمعی مردم با پرچم و نماد  کلیساشون.

توی عکس پائین هم می بینید که عده ای به یاد تاج خاری که بر سر حضرت عیسی گذاشته اند تاجی از گل و برگ!! بر سر گذاشتند.



تقریبا همه مردم هم لباس های شیک پوشیده بودند. یعنی بیشتر حالت جشن داره. توی مسیر راه تا کلیسا هم گلبرگ گل ریخته بود. شاید تجلیل از شرکت کنندگان در مراسم عشای ربانی است و پایان دوره غم و اندوه رو جشن می گیرند.

بچه های زیادی هم لباس محلی شهر و یا لباس سفیدی پوشیده بودند و این ور و اون ور حضور داشتند.

بچه ها با لباس سفید کلیسا، جلوی کلیسا عکس یادگاری می گیرند.

بچه ها با لباس محلی

شباهت دیگه این مراسم با هیئت های محرم ما این بود که هرکلیسا یک علم و پرچم برای خودش داشت و افرادی از کلیسا هم لباس های مخصوص و متفاوت با بقیه پوشیده بودند و همراه مجسمه شون حرکت می کردند. ما چون به پایان مراسم رسیدیم همه متفرق شده بودند.


بچه ها با تابلوی اسم کلیسای محله خودشون!

لباس ویژه کلیسای یک محله دیگه!


این آدم ها وقتی متوجه می شدند که می خوایم ازشون عکس بگیریم می ایستادند تا عکسمون رو بگیریم و تازه لبخند هم می زدند که عکس ما خوب بشه!

بقیه مطالب برای پست بعدی.

نظرات 6 + ارسال نظر
نرگس پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 ب.ظ

زود زود بیا تعریف کن. اصلا نمیشه هر روز چند بار بیای بنویسی؟ آخه ما هر روز چند بار میاییم بلکه یه چیز جدید نوشته باشی!

خواهش می کنم شما لطف دارین.
بگو آمار بازدید من این قدر بالاست!!

مریم جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:46 ب.ظ

چرا ننوشتی؟ مشغول سینه زنی تو هیئت بودین؟

نه داریم ظرف های هیئت رو می شوریم

مریم شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ق.ظ

خیلی شلوغ بود؟ به خاطر اینه که شهر شما مذهبین؟ یا کلا همه جا این طوریه؟ تازه خیلیاشونم جوون بودن!

به نظر من شلوغ بود.شهر ما خیلی مذهبی هست ولی کلا فکر کنم آلمان کشور مذهبی هست. کلیسا خیلی قدرت داره و برگزار کننده و هدایت کننده مراسم هست.
چون لباس های مختلف و شاد می پوشن مردم دوست دارن و مثل مهمونی می مونه

نرگس شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

خییییییییییلی برامون جدید بود! تا حالا نشنیده بودیم که مسیحی‌ها هم اینقد مراسم داشته باشن. اونم این مدلی!

فکر کنم ما اطلاعاتمون راجع به آئین های دینی سایر ملل کمه.

مامان شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:51 ب.ظ

ممنون مطالب خوبی بود .ولی ایا این مراسم فقط توی این شهر هست یا همه جا .وایا این مراسم اخیرا شروع شده یا قدمت زیادی داره اینا رو از همسایه تون بپرس حتما می خوام بدونم.ممنون

نه همه کشورهای کاتولیک این مراسم رو دارند.
این مراسم از قرن 13 میلادی یعنی حدود بیش از 700 سال پیش تا به امروز هست
این مطالب رو توی ویکی پدیا نوشته.
می گن که بعضی مراسم عزاداری ما هم الهام گرفته از مسیحی هاست

زی زی گولو دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ب.ظ

من مبینام
در رابطه با مجسمه ها که از کلیسا خارج شده بود خوشم امد
طاها از طوطی خوشش امده میگه یکی شو لطفا برام بیارین

خب من با طوطیه صحبت می کنم ببینم که دوست داره بیاد خونه شما مهمونی؟؟ باید یه جای خوب توی خونه تون براش درست کنید تا حاضر بشه بمونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد