زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کاراوان

چند روز قبل که برای کار پاسپورت من به کنسولگری ایران زنگ زدیم و صحبت کردیم با خودمون گفتیم چقدر سخن گفتن به زبان مادری راحت تره. منظورت رو می تونی به 100 روش و با کلی جمله بندی های مختلف بگی. طرفت هم حرف رو خوب میفهمه و توضیح دادن نداره. کسایی می تونن با من همدردی کنن که مجبور بوده باشن با آدم ها غیر از زبون مادری شون صحبت کنند.

این همسایه های محترم که سفر رفته بودند یک "خونه واگنی" یا کاراوان، کرایه کرده بودند و یک چادر هم کنار کاراوانشون بسته بودند واین طوری هزینه سفرشون هم کمتر شده بود.

این هم چند مدل کاراوان









چادر هم که کنارش می بندند فضای بزرگی درست میشه



این اروپائی ها که نمی تونند روی زمین بنشینند همه جا باید میز و صندلی شون رو با خودشون ببرن. فکر می کنم نمی تونند روی فرش توی پارک بشینند، کلا همچین چیزی تو فرهنگ شون نیست!



یک عادت دیگه ای که دارند گاهی دوچرخه هاشون رو هم با خودشون می برند. یعنی توی شهر مقصد یا طبیعت گردی شون با دوچرخه تردد می کنند.



این هم فضاهایی هست که ماشین و کاراوان و چادر رو می تونی اونجا بذاری. هم پارکینگ هست هم فضایی برای چادر برپا کردن. "کمپ"ها خیلی در اروپا مشتری دارند و معمولا هر شهری یک یا دو کمپ در اطرافش داره. این کمپ ها فضاهای عمومی مثل دستشویی و حمام و یا آشپزخونه و یا سوپری و فضای بازی کودکان هم دارند.


یک مدل دیگه از این کاروان ها که من توی اینترنت دیدم اندازه خیلی کوچیک و جمع و جورش هست برای سفرهای تک نفره



همون طور که می بینید با دوچرخه هم قابل حمل هست. البته من فکر می کنم آدم باید ورزشکار باشه تا بتونه همچین باری رو با خودش بکشه. یک جوری آدم یاد "پرین" در کارتون "باخانمان" می افته که تنهایی سفر می کرد. البته اون خودش مجبور نبود گاری اش رو بکشه!


این هم یک مدل دیگه : قایق میشه


این رو دیگه شما پیشنهاد بدین برای چه سفرهایی خوبه من که فکر می کنم به درد "هاکلبری فین" می خوره که با اون برده سیاه پوست یعنی جیم روی رودخانه می سی سی پی سفر می کردن.

این هم یک مدله که دیواره هاش باز میشه و بزرگ تر میشه


و این هم استفاده از انرژی خورشیدی در سقف کاراوان


این هم عکس از فضای داخلی ش

البته یک سری عکس ها تبلیغاتی هست. یعنی مال شرکت هاییه که این کاراوان ها رو اجاره میدن. ولی فکر می کنم هرچقدر هم کوچیک باشه برای سفر مناسبه.

البته قیمتش هم زیاده ها. یعنی قیمت یک ماشین درمیاد. هرچی فضاش بزرگتر باشه و داخلش تجهیزات بیشتری مثل گاز و حمام و .. داشته باشه و لوکس تر باشه گرون تر میشه

نظرات 10 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ق.ظ

عزیزم شما هر روز زنگ بزنین به خودم به زبان مادریتون پاسخ میدم شاد شین! انقد خوبم من! قابلیتام بالاس!

عزیزم شما برو مونیخ زندگی کن تا تلفن زدن رایگان باشه
در قابلیت های بیشمار شما شکی نیست

مریم پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ

من تنهایی که مونیخ نمیرم! کی میاد بریم؟ من هستم!

من باهات میام.چه وقت میای بریم؟

طیبه شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام منم میام مونیخ .

تشریف بیارین. ما منتظر هستیم. تا هوا خوبه زود بجنبین

محمد (پسر عمه) شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:57 ب.ظ http://NADARAM!

سلام خدمت مهندس سفر کرده
دو تا مطلب آخرو خوندم جالب بود ... برای اولین بار به این سایت سر می زنم دورادور جویای احوال هستیم . اینبار دیگه دلمون تنگ شده بود گفتیم مستقیم ارض ادب کنیم.البته شرمنده ایم که زودتر سر نزدیم ...به آقای همسر سلام ویژه برسونید بگید خیلی می خوامش
یا علی

سلام.
احوال شما آقای مهندس آینده؟
چرا تا حالا تشریف نیاورده بودین این طرفها. همه که میان این وبلاگ آشنا هستن میان و میرن و ..
باز هم تشریف بیارین این طرفها. منتظر جملات و نظرات گهربار شما هستیم
منتظر تشریف فرمایی حضوری شما در بلاد فرنگ نیز می باشیم

مامان یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ق.ظ

حیف این وسایل چرا اینجا نیست بخریم دسته جمعی بریم مسافرت

حق با شماست

نرگس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

ما بسیار اینها را پسندیدیم. به خصوص برای شمال و غرب کشور که همه مسیر سرسبز و خنکه، بسیار می‌چسبه که در دامنه کوه چادر بزنیم.

بله بله
شما خانوم مارکوپولو از این کاراوان ها نیاز داری

بابا قربون لیلا یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام لی لی جونم
مسافرت جزؤ مهم زندگیه آثار وبرکات زیادی در سفر هست.
در دستورات دینی نیز بر مسافرت تاکید فراوان شده است.
بنظرم در این مورد هم باید دقت و برنامه ریزی بیشتر وبهتری بکنیم.
خویه بازم دراینمورد تحقیق کنی.زمان و تعداد سفر محلها و نوع گذراندن مدت سفر وووو
امیدوارم از تجربه دیگران که براحتی در اختیار هست استفاده نماییم.
در پناه حق برای حق در راه حق پایدار و استوار بمانید

به نظرم یه عده کار می کنن که با پولش برن سفر و گردش. یعنی اونقدر به خونه و وسایلش اهمیت نمیدن ولی در عوض منتظر فرصت هستن که برن یک کشور دیگه رو ببینن.

زی زی گولو دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ


سلام من مبینام اولین باره که می خواهم نظر بدهم
منظره ی گل ها و درخت ها خیلی قشنگ بود ولی من بیشتر از کاروان ها خوشم اومد

به به مبینای گل. چرا زودتر نیومدی نظر بدی؟ همیشه بیا نظرت رو بنویس. با اسم خودت هم بنویس.
دوست داری یک کاروان توی حیاط خونه تون داشته باشی تا اتاق اختصاصی خودت باشه؟

نرگس پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 ب.ظ http://mystoriesandwords.blogfa.com/

سلام...
من اولین باره میام اینجا.. و اینم اولین پستیه که خوندم...
جالب بودم برام و خیلی هم هوس رفتن به یه کاراوان ب سرم زد :D
خواهر منم ایران نیست، الان براش پیغام دادم که اگه منم بیام اونجا(انگلیس)، باید منو یه دفعه ببری اینجور جاها:D

سلام
خوش اومدی خانومی
ان شالله که قسمت شما هم بشه. ولی کاراوان ماشین سفر هست احتمالا سفر باهاش خیلی خوش بگذره

شایان دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:52 ق.ظ

ایول دلم‌خواست

ان شالله قسمت بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد