زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

اسباب کشی

اول از همه مبعث حضرت محمد (ص)پیامبر عدالت و کرامت انسانی بر همه مبارک باشه. ما رو هم دعا کنید. این شعرهای مربوط به مبعث هم قشنگه.

این هوایی که هر روز هفته قبل بارونی و بود دیروز برای چند ساعت آفتابی شد و همسایه ها به سرعت حوله و ملافه و تشک و .. رو آوردن و روی نرده ها پهن کردن. این همسایه های ما خوب می دونن که چند ساعت آفتاب هم غنیمته. در این زمینه ما هنوز بچه های کویر،بی تجربه ایم و فکر می کنیم که این آفتاب فردا هم دوباره خواهد بود.

الان یکشنبه صدای ناقوس کلیسا میاد و هوا دوباره ابری و بارونیه

ما5شنبه از فرصت چند ساعتی بدون باران استفاده کردیم و یک مصاحفه طولانی با این درخت گیلاس توی حیاط انجام دادیم. کلا شاخه های پائین تر از برگ و گیلاس خالی شد! برای چیدن گیلاس، مجبور شدیم از دیوار بالا بریم و خوشبختانه پشت شاخ و برگ درخت خیلی مشخص نبود. این همسایه های آپارتمان بغلی میومدند و می رفتند ، این قدر سرشون به کار خودشون بود که متوجه نمی شدند که کسی بالای دیواره. اون خانومی هم که اومد زباله بندازه و ما رو دید سلامی کرد و رفت. خلاصه اینها اصلا در مخیله اشون نمی گنجه که کسی از دیوار بالا بره و میوه بچینه.

کلی گیلاس چیدیم . برای سمیرا و شقایق هم بردیم. با خودمون گفتیم این گیلاس ها نصیب ایرانی های شهر شد.

بازی های جام ملت های اروپا همچنان ادامه دارد و این ملت امیدوارانه منتظر پیروزی کشورشان در این جام هستند. در میدان اصلی شهر یک تلویزیون بزرگ نصب کرده اند و دوستداران فوتبال جمع می شوند و دسته جمعی بازی را تماشا می کنند. از آنجایی که ما بسیار به این ورزش علاقمند هستیم از همین اینترنت خودمان فردای روز بازی ها نتایج رو می بینیم! دفعه قبل که بازی بود با اینکه آلمان مسایقه رو برد هیچ سروصدایی توی خیابون نیومد. من فکر کردم حالا صدای بوق و شادی از توی کوچه خواهد آمد، ولی چون ساعت سکوت بود و اینجا هم منطقه مسکونیه هیچ صدایی نیومد.



این ماشین همسایه ماست.


چند روز قبل که با هم رفته بودیم بیرون دیدیم توی کوچه بغلی اسباب کشی دارند. بعضی خونه های این منطقه چون قدیمیه آسانسور ندارند و اگر 5 طبقه هم هست خودشون زحمت بالا و پائین رفتن رو می کشند. حالا خونه ای که اسباب کشی داشت طبقه زیرشیروانی بود. ببینید که مبل و یخچال رو چه جوری باید از 5 تا طبقه بیارن پائین شما نگرانشون نباشین خودشون فکرش رو کردن:

برای ما جالب بود که برای حمل اثاثیه از طبقات بالا این ماشین طراحی شده.

یک بالابر الکتریکی بسیار بلند که جایگاهی برای قراردادن وسایل داشت و با دکمه این جایگاه حرکت می کرد. بدون نیاز به نیروی بدنی.


دور تا دور کامیون حمل اثاثیه رو هم علائم هشدار دهنده نصب کرده بودند که یه وقت یک ماشین بی حواسی ،کامیون به این بزرگی رو نبینه و تصادف نکنه. چون اندازه این ماشین برای این کوچه بزرگ بود حتما باید از لامپ های چشمک زن وعلامت هشدار و  ... استفاده می کرد.


اگر دقت کنید در ماشین رو هم رو به پائین باز کردند و بار مستقیم روی این در قرار می گیره و دیگه لازم هم نیست از روی زمین تا توی ماشین هم جابه جا بشه.

این هم عکس آخر کار هست که دارن بالابر رو جمع می کنند و به کامیون به صورت یدک کش متصل می کنند که احتمالا در مقصد ازش استفاده کنند. خوبه که خونه های اینجا کوچیکه و کم وسیله دارن، اگر ایران بود که دو دست مبل راحتی و سلطنتی و کلی رختخواب مهمون و کمد و ویترین و.. توی دو کامیون هم جا نمی شدو باید چند بار با اوتومبیل شخصی وسایل شکستنی و مهم رو حمل کرد


عکس زیر هم مربوط به ماشین هرس کردن درخت هاست. البته من این عکس رو در زمستان گرفتم. برای تعویض لامپ های تیرچراغ های خیابون هم از این استفاده می کنند

نظرات 7 + ارسال نظر
مامان لیلی یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:05 ب.ظ

خیلی خوبه که حواسشون جمعه.با این همه تکنولجی چرا ما باید حمالی کنیم واقعا که

واقعا

نرگس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ب.ظ

واااااااااای چقدر ماجرای گیلاس خوردن و گیلاس چیندنتون باحال بوده! کاش منم اونجا بودم! ما عوضش تو گردنه حیرون تمشک جنگلی خوردیم. ولی باز گیلاس خوردن شما سر دیوار حیاط وسط آلمان یه چیز دیگه‌س!

نه تمشک جنگلی یه مزه دیگه میده.
منتظر عکس های سفرتون هستیم

نرگس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ

ساعت سکوت چیه دیگه؟ چه ملت مودبی بودن واااااقعا!!!!!!!!!!!!!!

از ساعت ۹ شب تا ۷ صبح کسی حق سروصدا نداره

نرگس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

واقعا آدم می‌فهمه تکنولوژی و قانون‌مداری چیز خوبیه! این ابزارهای جابجایی وسایل و اون ماشین هرس‌کردن! با اون اتاقک ماشین هرس‌کن دیگه احتمال افتادن کارگر از روی تیر یا درخت وجود نداره. یا اون احتیاطی که در نصب علائم هشداردهنده دارن! واقعا جون آدم‌ها رو حفظ می‌کنه. هییییییییییییییی! (این آه حسرت بود!)

در ایرات هر ساعت ۲ نفر در اثر تصادفات جاده ای کشته می شوند

مامان به یاد دخترش دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:04 ق.ظ

این قانون سکوت چه چیز خوبیه افرین به این قوانین چرا ما نداریم باید به رهبر عزیزمون بگیم.

نرگس دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ

واقعا ها! نمی‌دونستیم این آفتابی که داریم چه نعمت بزرگیه! خاصیت ضدباکتریش! از بس به همیشه بودنش عادت کردیم!

خودمون هم از این آفتاب بیشمار شهرمون میکروب زدایی شدیم

مریم دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:15 ب.ظ

ای بابا! هی این تکنولوژی آلمانیا رو به رخ ما بکش!
ما خودمون آخر خطیم آبجی! رو نمی کنیم!

شما که خودت آخر طرحی و نظری خانوم معمار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد