زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

دست درازی آزاد است

این کانال نزدیک خونه ما محل رفت و آمد کشتی های باربری بزرگ و کشتی های توریستی زیادی است. گاهی که من رد میشم می بینم که یک کشتی غول آسا داره رد میشه، می ایستم و تماشا می کنم. معمولا هم توی کشتی های باربری کلی وسیله تفریحی و ماشین و دوچرخه هست.

گاهی که هیچ کشتی رد نمیشه و آب آرومه ،خیلی ساکت و سبز پیداست. آدم باورش نمیشه که زمستان اینجا چه یخ بندانی بود.



گاهی هم میشه قایق های مسابقه ای و تفریحی رو دید که عبور می کنند. وقتی این کشتی های تندرو که موج بزرگ تولید می کنند عبور می کنند، پشت سرشون اردک ها رو می بینی که دارن روی موج های ایجاد شده موج سواری می کنند!! یعنی یک کشتی که رد میشه پشت سرش دسته اردک ها دارن موج سواری می کنند. البته توی این عکس مشخص نیستند چون اردک ها با فاصله از کشتی (به خاطر سروصداش )بازی می کنند.



گاهی هم قایق های تک نفره که احتمالا برای ورزش و یا مسابقه تمرین می کنند عبور می کنند.



کلا اینجا برای خودش خیابون آبیه پر رفت و آمدی هست.


من قبلا گل حسن یوسف ندیده بودم ولی الان که گلدون خودم گل داده می بینم که چه گل های ظریف قشنگی هستن.


این گلدون هایی که شقایق برای ما آورده تازگی ها دست درآورده من نمی دونم که این دست ها برای گرفتن چی اینقدر دراز شدن!! و تا چقدر قراره ادامه پیدا کنه. شاید می خواد یه چیزی برداره ولی زبون نداره بگه یا شاید روش نمیشه برا همین خودش اقدام کرده اگر می دونستم چی می خواد خب بهش می دادم که این قدر دستاش رو کش نده



یک گلدون دیگه از همین خانواده هم داریم که اون هم دستش درازه. البته این یکی گل های قشنگ کوچیکی داره.گویا بعدها سر این گل ها دوباره برگ درمیاره و احتمالا روش تکثیرش هست.


نظرات 10 + ارسال نظر
مامان پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ب.ظ

لیلی جونم سلام چه رودخونه خوبی دارید .با صفاس هر روز برو بهش نگاهش کن.


چشم

مامان پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ب.ظ

چه حسن یوسفای زیبایی منم تا حالا گل حسن یوسف ندیدم.


خیلی خشگله مواظبش باش خشک نشه.به درد کاشان هم می خوره؟

فکر می کنم آب و هوای خنک می خوان

بابا پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ

خیلی جالبه
یه متن نوشتم پاک شد

حیف شد

نرگس پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ

الهیییی! اردک‌ها چه نازن! که روی موج‌ها بازی می‌کنن!

این عکس‌ها رو از کجا گرفتی؟ نزدیک خونه خودتونه؟

اون دست‌های دراز می‌خوان برسن به خاک! وقتی به خاک برسن، ریشه میدن و بعد برگ و دوباره از همون گیاه درمیاد!

همین جا سر کوچه مون هست.
بدون رسیدن به خاک هم برگ در میارن، بسیار مستقل می باشن

مریم جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ق.ظ

خیابون آبی رو خیلی دوست داشتم! شنا کردن ممنوعه؟ آخه ما هم اینجا یه اردک داریم که دلش آب میخواد!

جاهای مخصوص برای شنای اردک شما هم داریم

علی شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ب.ظ

یعنی منظور فقط دست درازی گلدونه بود؟!

بله این دست درازی فقط برای گل آزاد اعلام شده. مثبت اندیش باشید

نرگس شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ

خوب بیا وبلاگ بنویس دیجه! هر روز هی میاییم سر میزنیم خونه نیستین!

اومدم

نرگس یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:11 ق.ظ

عید فطر به خواهر گلم و همسر محترمشون و همه مسلمانان مبارک!

عید شما هم مبارک(از طرف من و همسر و همه مسلمانان)

نرگس یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:51 ب.ظ

تو خوابگاه زنجان خیلی از بچه‌ها تو اتاقشون حسن‌یوسف داشتن، ولی من هیچ وقت گلش رو ندیده بودم. با اینکه خود گیاه خیلی شاداب بود ها. به نظرم آب و هوای اونجا خیلی بهش میسازه!

شاید اینها نوع گلدارش هست

نیلوفر شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:30 ق.ظ

سلام
لیلی جون مطالب عالی می زاری
گل حسن یوسف قشنگ بود منم ندیدم تا حالا

ممنون خانومی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد