زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عافیت باشه

امروز هوا به شدت گرم شده بود. البته دیروز هم گرم بود ولی امروز رو دست دیروز زده بود! ما امروز در نماز پرشکوه عید فطر حاضر شدیم و خودمان دوتائی پرشکوهش کردیم.

جمعه نامه اومده بود که کارت اقامت من اومده. امروز دوتائی رفتیم شهرداری که کارتم رو بگیریم. وقتی رفتیم پیش خانوم اشمیت گفت که علاوه بر پاسپورت و کارت اقامت قبلی ام باید برگه سبز رنگ توضیحاتش رو هم میبردیم، که ما فراموش کرده بودیم. به هم نگاه می کردیم و تصمیم گرفته بودیم که بریم خونه برگه سبز(برگه ای هست که راجع به ویزای هر کس و نوعش توش توضیح نوشته) را بیاریم. گفت لازم نیست بعدا بیار و کارت اقامت جدیدم رو بهم داد. من گفتم فردا براتون میارم گفت عجله ای نیست هر وقت فرصت کردی بیار. دستش درد نکنه

امروز که بیرون بودیم من یه دفعه عطسه کردم، هم زمان 3 تا خانوم که پشت قفس ها بودن و من چهره اشون رو نمیدیدم بهم گفتن "عافیت باشه" و من هم بلند به همه شون گفتم خیلی ممنون. کلا اینجا بسیار جدی عادت دارند که وقتی کسی عطسه می کنه بهش میگن عافیت باشه. یعنی دقیقا عبارتی که میگن معنی همین عافیت باشه ماست. جالبش هم اینه که حتی اگر غریبه باشی و به صورت عبوری از کنارت رد بشوند و تو عطسه کنی خود را مقید می دانند که این جمله را بگویند.

یک فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی گوشه فروشگاهش یک قسمت تعویض پوشک کودک گذاشته .همین طور یک اسب چوبی برای بچه ها که سرگرم بشوند.


پائین تشت تعویض هم انواع پوشک ها رو به ترتیب سن کودک برای تست کردن گذاشتهچه فضای معطری داره این فروشگاه!!

این ساختمانی است که من همیشه از جلوش که رد میشم با خودم میگم چرا باغ وحش رو می خواسته تجسم کنه با این همه مجسمه حیوانات. این یک ساختمان قدیمی است که امروزه متعلق به دانشگاه است.


از شیرهای حلقه دار تا جناب ناخدا و بچه های انگورپیچ



احتمالا این مجسمه ها نمادهای قدرت یا سلطه و ... هستند


این قسمت بالای ساختمان از همه جالب تره

یکیش گرگه و یکی روباه!


ببینید من چقدر دقت داشتم تفاوت اینها رو فهمیدم. چون هر روز پشت چراغ قرمز عابرپیاده که می ایستم این مجسمه ها جلوی چشمم هستند و من می تونم سرفرصت تجزیه و تحلیلشون کنم

نظرات 6 + ارسال نظر
بسامه سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

وای شما المان زندگی می کنین؟؟؟
چه عالی...
من عاشق المانم...
ich liebe deutschland und deutsch

الانم دارم زبان المانی یاد می گیرم که ایشالا به زودی منم وارد المان بشم..برا تحصیل کار و صد البته زندگی////
ترو خدا هر وقت که بیرون هستی به یادم باش التماس دعا...
برم پستتون رو بخونم

امیدوارم که موفق باشی در راهی که شروع کردی.

بسامه سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

مبارکه..بابا المانی... بابا deutsch
ایشالا که زندگی اروم و شادی داشته باشید...
راستی کدوم شهر ساکنین..
چه ساختمون باحالی...واقعا ادم انگیزه زندگی پیدا می کنه... تو ایران که همه دانشگاهها رو سمیل می کنن میره...
ببخشید میشه دقیقا بگین "عافیت باشه" المانی چی می شه؟

وقتی هوا خوب و خنک باشه همه زیبایی ها دیدن داره. امان از سرمای استخوان سوز زمستان که چشم دیدن آدم رو می بنده.
Gesundheit رو موقع عطسه میگن

بابا سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:02 ب.ظ

فرموده اند :
آن که روزه ظاهر دارد افطار او درشب است وآن که
روزه معنا دارد افطار او در وقت دیدن لقای حق .
عید شکفتن انسان با تداوم رمضان تا وقت لقای جانان برشما
مببببببببببببببباااااااااااارررررررررررککککککککککککک

خیلی ممنون ن ن ن ن ن ن

نرگس چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ب.ظ

بر عکس اونا، ما شرقی‌ها انگار به مجسمه‌های حیوان خیلی علاقه نداریم. من خودم اگه هر روز جلوی روم کله چند تا حیوون باشه وحشت می‌کنم!

خوب شما بسیار لطیف هستین

نرگس پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

این که گفتن عافیت باشه براشون اینقدر مهمه، ممکنه ریشه در یه اعتقاد قدیمی داشته باشه؟ مثل ما که میگن عطسه صبره.

فکر نمی کنم اعتقاد قدیمی باشه

زرین شنبه 21 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:42 ب.ظ

فکر کنم گلاتون میخواستن تکسیر شن به روش خوابانیدن که دست در آوردن.

بله. روش تکثیرشون همین طوریه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد