زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

پاپی که استعفا داد

این رو می خواستم چند روز پیش بنویسم که فرصت نشد.بالاخره این پاپ شانزدهم از واتیکان رفت و بحث های مربوط به استعفا و عنوان بعدی ایشان حل شد. همین طور که می دانید این پاپ آلمانی بوده است و از ایالت ما یعنی بایرن بوده. یادمه که معلم زبانمان پارسال با افتخار این موضوع رو خاطر نشان می کرد که پاپ از بایرن است. همان طور که می دانید پاپ رهبر مذهبی کاتولیک های جهان است و دیگر گروه های مسیحی عقیده های جداگانه دارند. شهر کوچک ما از مراکز مهم کاتولیک ها در کشور است. بنابراین بسیار مایه فخر و مباهاتشان بود که پاپ از ایالت آنهاست. نام پاپ بندیک شانزدهم هم یوزف یا همان یوسف است. در هفته ای که خبر استعفای پاپ اعلام شد شبکه های تلویزیونی 24 ساعته خبر و تحلیل پخش می کردند. سخنرانی ها و دیدارهای این بنده خدا را می گذاشتند و توضیح و تفسیر علت استعفا و برنامه های بعدی ایشان بود. من دیگه رسما کلافه شده بودم. البته من کاری به مباحث سیاسی و علت استعفای ایشان ندارم ولی برای مردم این کشور بسیار مهم بود که پاپ آلمانی شون داره میره.

پاپ شانزدهم
بزرگترین دسته مسیحیان دنیا کاتولیک هستند و بقیه پروتستان و ارتدوکس می باشند. کاتولیک ها که مقر مذهبی شان در واتیکان ایتالیاست از دستورات پاپ تبعیت می کنند. دسته دیگر مسیحیان اوانگلیش(evangelisch) یا پروتستان هستند. این گروه تعصب کمتری دارند و نسبتا نوظهور هستند. بنیانگذار پروتستان ها کشیش مارتین لوتر است که در قرن 15 میلادی تغییراتی بنیادین در عقاید کلیسا به وجود آورد. طبق اعتقاد مارتین لوتر ،خرید بهشت و یا بخشش به خاطر رنج مسیح غیرعقلانی است و هر انسانی خود مسئول اعمال خود می باشد. لوتر که یک کشیش آلمانی است بسیاری از دیدگاه های کلیسای کاتولیک من جمله پسر خدا دانستن حضرت عیسی را رد کرده است. او در عقاید به انجیل پولس نبی وفادار بود. تا قبل از لوتر انجیل همیشه به زبان اصلی آن یعنی لاتین خوانده می شد برای نخستین بار لوتر انجیل را به زبان آلمانی ترجمه کرد.
در حالت کلی پروتستان ها دید بهتری نسبت به مسلمانان دارند.
درباره لوتر می توانید از اینجا بخوانید. حالا این شهری که ما در آن ساکن هستیم شهر مذهبی کاتولیک است و فقط چند کلیسا از پروتستان ها دارد. یکی از اساتید دانشگاه که خانوم مسنی است می گفت که من وقتی بچه بودم به این شهر آمدیم و ما چون پروتستان بودیم در این شهر کلیسا نداشتیم و در مدرسه من از بچه ها جدا می نشستم . برای من قدغن بود که در غذا با دیگر بچه ها شریک شوم. آنها سختی های بسیار کشیده بودند.
مارتین لوتر
یکبار دیگه هم تلویزیون سر اون قضیه کشتار در دبستانی در آمریکا به شور آمده بود و مدام برنامه و تفسیر و مصاحبه پخش می کرد. دائم هم روی این مسئله تاکید می کردند که ما چقدر کشور خوبی هستیم که حمل اسلحه رو آزاد اعلام نکردیم. کلا هر از گاهی باید یک موضوعی پیدا شود تا تمام کانال های تلویزون به آن اهمیت مضاعف بدهند.
نظرات 15 + ارسال نظر
ساراسارا(جاده زندگی ما از ایران تا.. دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ب.ظ

وای چه بامزه...بعد این عقاید پروتستانا که واقعی تره کاتولیکا حاضر نیستن قبول کنن؟

پس این تبعیض مذهبی که شنیده بودم خیلی بدتر از تبعیضای سنی و شیعه هاست!

البته من اطلاع خیلی دقیقی از نگرش و ارتباط فعلی شان با یکدیگر ندارم ولی فکر کنم الان دیگه با هم کنار اومدن. ولی ارتباط با پروتستان ها فکر کنم برای ما راحت تر باشه چون دیدشون بازتره و تعصب کمتری دارند.
الان فکر می کنم شیعه و سنی در شهرهایی که تعصب وجود نداره بهتر می تونند با هم زندگی کنند

مشتاقی دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:44 ب.ظ

دین ومذهب از مظلومترین و تنهاترین اجزای فرهنگ بشری هستند.هرفرد و گروهی به سلیقه و حالات خود در دین و مذهب
خدا تغییر وتصرفاتی دارند.
دین یک هدیه آسمانی است مثل باران یا آب زلال یک چشمه.
با هر ظرف و لیوانی آب بردارید ته مانده ها و رسوبات آن آب را
آلوده میکند مگر ظرف کاملا تمیز و شفاف.
پاکی وراستی و درستی شرط اول دینداری واقعی است

متاسفانه دین و تفسیرهای مختلف از اون پیدا کردن راه رو کمی مشکل کرده

زیتون دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:53 ب.ظ http://zatun2002.persianblog.ir/

سلام
یادداشت جالبی است دستت دردنکند آموزنده است

سلام
خواهشمندم

مهربانو دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

که اینطور پس:)
بازم ممنون

گویا که این گونه است
خواهشمندم بانو

نرجس سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام
چرا کف دست های این پاپ اینقدر قرمزه؟

سلام
ای دختر دقیق. چه جزئیاتی کشف می کنی آخه. لابد سنش زیاده!؟

erica سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ http://determined.blogfa.com/

چقد متعصب هستن پس روی مسائل اعنقادیشون فکر نمیکردم اینقدر اهمیت داشته باشه حالا نمیدونم اهمیتش فق از بعد اعتقادیه یا سیاسی اما مطلب جالبی بود خیلیاشا نمیدونستم الان فهمیدم:)مرسی!

البته در گذشته تعصبشون بیشتر بوده، جوان ها معمولا تعصب کمتری دارند.
مثل اختلاقات مسلمانان شیعه و سنی
خواهش می کنم

سپینود سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:43 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

آآآآآآاه چه بحث تخصصی جالبی !

شما هم که صاحب نظر در امور تخصصی می باشید

فاطیما سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ http://3tayesh.blogfa.com

اینجور که معلومه تلویزیون اونجا هم دست کمی از صدا و سیمای ما نداره که هر روزی جوگیر یه موضوع خاص میشه....

حالا هر روز هم نیست ولی بعضی از موضوعات رو خیلی روش مانور می دهند

ماریا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام لیلی جون. من این مدت همش شمال بودم و دسترسی به اینترنت نداشتم. بازم مثل همیشه مطالبت عالی بود.

سلام. به به انشالله باز هم بری سفر و بهت خوش بگذره
خواهش می کنم خانومی

Sven چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:43 ق.ظ

سلام لیلی
من چندبار اینجا مطالبتو خوندم و جالب هست. قشنگترین قسمتش همین نگاه یک خارجی به آلمان روزمره هست که فوق العاده ناب هست. اگر به آلمانی می نوشتی حتما خیلی از آلمانیها هم می خوندند مطالبت را.
فقط یک چیزی چند وقت پیش درباره ادمهایی نوشته بودی که اومدن مسیحیت تبلیغ کنند و به تو مجله دادن. اینها با توجه به عکسهایی که گذاشتی مسیحی به معنی سنتی نیستن بلکه jehovas zeugen هستند یک شاخه که مسیحیهای امروزی چندان رابطه خوبی با آنها ندارند به علت اصول گرایی اینها. مثلا انتقال خون ممنوعه. آدمهای خطرناکی نیستن ولی بشدت کنه هستن و اعصاب خرد کن. پیشنهاد من اینه که تعارف رو بذارین کنار و بگین نه ما دنبال دین دیگه ای نیستیم.

سلام
فکر کنم شما هم ایالتی ما باشین. درسته؟
نظر لطفتون هست.من به وبلاگ های آلمانی و سبک و نگرششون آشنا نیستم.ترجیح میدم با همین مخاطبان همزبان روزمره نویسی را ادامه بدم.
از نظر سنی و نحوه تبلیغشون مشخص بود که آدم های سنتی هستند. فعلا که دیدند تبلیغشان در ما اثر ندارد. اگر دوباره بیایند ما برایشان از اسلام می گوئیم

فردا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ http://med84.blogfa.com

پس پاپ هم رفت!! آخی! صب نکرد باهاش یه دل سیر خداحافظی کنیم اقلا!!!
راستی بایرن هستی؟! طرفدار بایرن مونیخ؟!

بله بالاخره این پاپ آلمانی هم رفت و حسرتش بر دل طرفدارانش ماند.
باید یه بار برم ورزشگاه ببینم فوتبال چی چی هست اصلا

خانم و آقای پیشی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

چه جالب.... اسمشو نمیدونستم... مرسی از اطلاعاتی که دادی...
طفلی اون خانم استاد دانشگاه.... چقد تبعیض
من همیشه نظر مثبتی نسبت به لوتر داشتم...

خواهش می کنم
البته این اتفاقات مال 60 سال پیش هست. الان احتمالا برخورد بهتری نسبت به هم دارند.

خانم و آقای پیشی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:06 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

من همیشه نظر مثبتی به لوتر داشتم...
وای طفلی اون خانوم استاد دانشگاه... چه تبعیض وحشتناکی...

من هم تا حدوددی با ایده های نوگرایانه اش موافقم. می دونی یک جوری مثل اجتهاد در دین ماست. که نیازهای جدید را با دین پاسخ می دهد

مریم یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ق.ظ

این آقای لوتر رو ما خیلی تو درسامون داشتیم، ایشون انگار اساسا بسیار موثر بودن!
این پاپ آلمانی خیلی گردالوه!آخیییی! تشریف می داشتن! چرا رفتن؟؟!

شما هم داشتین؟ پس واقعا آدم همه فن حریفی بوده
دیگه سنشون بالا بود رفتن برای استراحت و عبادت

ح3ـین یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ق.ظ http://pileverin12.blogfa.com

درود
وبتون جالب بود برام چنتا پستشو خوندم
روان می نویسین و خودمونی انگار زبان اونجا روتون تاثیر نزاشته ...
راستی بفرمائید " نخورده مست "
.
.
.
ساخت وطنه

سلام
شما لطف دارین
زبان مادری ماندگار است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد