زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بوی عید می آید

خوانندگان (خواننده متن منظورم هست نه خواننده آواز!)عزیز توجه فرمائید صدای من(منظورم نوشته هایم است) را از میهن عزیزمان می شنوید. من برای سال نو و شرکت در شادی ها و دید و بازدیدها و خبرهای خوب برف و سرمای طولانی زمستان را رها کرده و به کشور آفتاب پرور خودمان تشریف آورده ام پرواز طولانی و خسته کننده ای از مونیخ به استانبول و سپس تهران داشتم. حمل یک عدد چمدان 31 کیلویی(بار مجاز 30 کیلو بود) و یک کوله 9 کیلویی(بار مجاز مسافر 8 کیلو بود) و یک لپ تاپ به تنهایی کاری بس مشکل بود. صبح زود از شهر خودمان به سمت فرودگاه مونیخ حرکت کردم. بعد از یک دفعه تعویض قطار به شهر مونیخ رسیدم و در داخل شهر مونیخ هم دو خط مترو عوض کردم تا به فرودگاه رسیدم. در این سفر با Cornelia و یکی از دانشجویان ایرانی همسفر بودیم. پروازم یک شرکت هواپیمایی ترکیه ای بود. خوشبختانه در تحویل بار به خاطر اضافه بار بهم گیر نداد. ولی صف چک پاسپورت و بازرسی امنیتی کمی حوصله می خواست. نماز ظهر را در نمازخانه کوچک وزیبای فرودگاه مونیخ خواندم و ناهار دست پخت خودم را در داخل هواپیما نوش جان فرمودم!! چون هواپیمایی کم هزینه تر انتخاب کرده بودم حتی یک قطره آب رایگان هم به مسافران نمی دادند. تا رسیدن به مقصد در دل بارها ایران ایر خودمان با مهمانداران خوش اخلاق و غذاهای خوشمزه شان را درود فرستادم. توقف 6 ساعته در فرودگاه استانبول بسیار طولانی و خسته کننده بود. در مدتی که در سالن کوچک تزانزیت فرودگاه استانبول نشسته بودیم ایرانی هایی از پروازهایی از سایر نقاط اروپا به ما ملحق شدند و دسته جمعی در سالن انتظا می کشیدیم. من با یک خانوم ایرانی  که از هلند عازم ایران بود آشنا شدم. یک خانوم محجبه دیگر هم بود که پسر کوچکش دائم در حال بالا و پائین رفتن از کیوسک تلفن فرودگاه بود. پدر این پسر ایرانی بود و گفت که در انگلستان زندگی می کند و همسرش ترک متولد آلمان است!! دیگه خودتون تصور کنید این بچه در آینده می تونه به چند زبان دنیا تکلم بکنه؟ اسمش ایلیا بود و دائم به باباش می گفت بالا بالا(منظورش این بود که من رو بغل کن تا دستم به دکمه های تلفن برسه و بتونم شماره بگیرم!!!)
در فرودگاه استانبول از هر کس سراغ نمازخانه می گرفتم گفتند در داخل سالن ترانزیت همچین مکانی نیست. ما چون مسافر مقصد بعدی بودیم اجازه خروج از سالن ترانزیت را نداشتیم. وقتی رفتم به دستشویی تا وضو بگیرم خانوم نظافتچی با همان زبان ترکی و با ایما و اشاره بهم گفت اینجا وضو گرفتن و نماز خواندن ممنوع است! من هم صبر کردم تا اون رفت و بعد وضو گرفتم و در گوشه خلوت سالن نماز خواندم. واقعا جای تاسف داشت که فرودگاه مونیخ نمازخانه داشت ولی فرودگاه استانبول اجازه وضو گرفتن هم نمی دادند

این هم چند عکس از یک قلعه قدیمی در نزدیک شهرمان

برج قلعه


نمای شهر از بالای قلعه

ساختمان قلعه

نظرات 20 + ارسال نظر
نرجس دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ق.ظ

بسیاز بسیار بسیار خوشحال شدم دوست خوب من از اینکه شنیدم عید رو ایران هستی. .امیدوارم بت حسابی خوش بگذره. .تا میتونی این مدت پدر و مادرت رو ببوس و بغل کن که انصافا یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست

بله بله
باید به اندازه روزهایی که نبودم و روزهایی که نخواهم بود بوسشون کنم
سال خوبی داشته باشی
فکر کنم عید برنامه داشته باشیم بیایم طرف های شما

[ بدون نام ] دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ق.ظ

به ایران خوش آمدید.
امیدوارم بهتون خوش بگذره.
سال نو رو هم پیشاپیش به شما تبریک میگم.

ممنون
انشالله که برای شما هم سال خوبی پر از شادی و تندرستی و موفقیت باشه

ساناز دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ق.ظ

وب جالبى دارید
یه سوال شما هنوزم قصد موندن برای همیشه تو آلمان رو ندارید؟

ممنون
نه!

بانو دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:02 ق.ظ http://banouu.blogfa.com

خوش امدی به ایران. ایشالله سال خوبی داشته باشی لیلی جان خوبم با همسرت و افراد خانواده.

ممنون خانوم خوش قلب
انشالله که برای شما هم سال خوبی پر از شادی و تندرستی و موفقیت باشه

مشتاق دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:43 ب.ظ

سلام
خوش اومدی به وطن باافتخارت .قدمت برای خانواده و دوستانت هم مبارک باشه.
از خوبیهای نوروز یکی هم دور هم جمع شدن خانواده ها و تازه شدن دیدارها که چه زیباست.
خوش وخرم باشی و بمانی
در پناه خداوند بزرگ و مهربان

سلام
خیلی ممنون

erica دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:53 ب.ظ http://determined.blogfa.com/

ee‌ چقد خوب پس:) عید پیش خانواده ای:) بسلامتی اینشالا پر از روزای خیلی خوب باشه برات این مدت که هستی:)

ممنون خانومی
آمدم تا عید و سال نو را در هوای آفتابی شروع کنم.
انشالله که برای شما هم سال خوبی پر از شادی و تندرستی و موفقیت باشه

نرگس دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ب.ظ

جونمی جوووووون! لیلا جون داریییم!

آخ جون خواهر جونم

الهه دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام لیلی جان,ورودت رو به وطن خیر مقدم میگم,ان شاء الله سال خوب و خوشی رو در پیش داشته باشید.
فکرکنم خیلی خسته شدید تو این سفر,خسته نباشیدنمازاتونم خیلی قبول,التماس دعا

سلام خانومی
ممنون
انشالله برای شما هم سال خوبی پر از شادی و موفقیت و سلامتی باشه
ممنون.آره راه طولانی شد و من حسابی خسته شدم

لیلی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

عجب! حالا مثلا ترکیه خواسته بگه خیلی خارجیه؟ جوگیرنا

احتمالا از اروپایی ها هم اروپایی تر شدند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:11 ق.ظ http://www.mybabydream.blogfa.com

خیلی خوش امدین

ممنون

بلبل السلطنه و محبت الدوله سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ق.ظ http://eshghe8saleh.blogfa.com/

خیلی هم خوب. آدم بتونه این همه زمینه برای یاد گیری زبان های مختلف داشته باشه
سال نو رو هم پیشاپیش بهتون تبریک میگم. امیدوارم سال خیلی خوبی رو پیش رو داشته باشید

بله بله
ممنون
انشالله برای شما هم سال خوبی پر از شادی و موفقیت و سلامتی باشه

فردا سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:22 ق.ظ http://med84.blogfa.com

بوی عید می آید یا لیلی می آید؟!!
خیر مقدم بانو!
بت خوش بگذره اساسی...
سال نو هم پیشاپیش مبارک.

پس بالاخره یک نفر کنایه عنوان پست رو فهمید
ممنون
انشالله برای شما هم سال خوبی پر از شادی و موفقیت و سلامتی باشه

مریم سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ

همه چی آرومه من چقد خوشحالم!....این چقد خوبه که تو کنارم هستی!
این شعره خیلی احساس منو خوب توصیف می کنه!
اصلا تو که هستی یه چیز دیگه اس آبجی!

من الان پیش تو هستم خواهر مهربونم

افق زندگی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

به به لیلی جون رسیدن بخیر..خوش اومدی
عیدت مبارک. ایشالا که روزهای خوبی در سال جدید در پیش رو داشته باشی و سال نو برات پر از خیر و برکت باشه.
تا کی ایران هستی؟

خیلی ممنون
عید شما هم مبارک
انشالله که برای شما هم سال خوب و پر از شادی و موفقیت باشد
من تا آخر فروردین هستم

فردا چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ق.ظ

تا آخر فروردین هستی؟!! پس حسابی همسر را در غم فراق خویش نهادی و آمدی!!!

انشالله
آری

حنا پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 ق.ظ

وااای لیلی جونم یعنی واقعا اومدی ایران؟!! باورم نمی شه!!

هووررررررررررررررررررررررررررررررررا لیلی جونم اومد.
خدا را شکر دیگه مجبور نیستی حال و هوای عید را از نوشته ها یا فیلمها یا ایرانی های اونجا حس کنی و اه حسرت بکشی.حالا خودت عینا همه چیز را می بینی و حس می کنی
سالی سراسر شادی امید و ارزو بدون غم با سلامتی برات ارزو می کنم.
راستی چرا تنها ؟؟ خوب شوهر بیچاره ات هم با خودت میاوردی دیگه!

ممنون خانوم مهربون.
وقعا بوی نوروز از دور شنیدن فقط غم است باید نوروز را در ایران بود.
ممنون. امیدوارم سال خوبی برای تو باشد.
کارهای زیاد آقای همسر مانع از حضور ایشان در ایران بود.

م(خط خطی) جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.khatkhati-92.blogfa.com

سلامت
سعادت
سیادت
سُرور
سَروری
سبزی
و سَرزندگی
هفت سین سفره ی زندگیتان باد
سال نو مبارک

ممنون خانومی

مامان فاطمه دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ http://eshghemamanbaba.blogfa.com

سلام
خیلی خوب نوشته بودی
سعی کردم تمام مطالب رو بخونم
سالم و سلامت در پناه خدا

سلام
ممنون خانومی
لطف داری
انشالله برای شما هم سلامتی و شادی باشه

شادی فرداها سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ

خب بانو لازم نبود گرسنگی و تشنگی بکشی و به ارواح هواپیمایی ابراز ارادت کنی :) باید موقع خرید بلیط آپشن خوردنی و نوشیدنی رو انتخاب میکردی و پولش رو پرداخت میکردی

ای بانوجان شما به دو تا تکه کیک میگی ناهار. من که باهاش سیر نمیشم و نمی تونم روش حساب بکنم. ایران ایر معمولا غذاهای داغ و ایرانی داره که کلی هم خوردنش توی پرواز می چسبه

باران پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

بمیرم برات چقد سخت بوده خودت تنهایی من سفرای داخلی داشتمواذیت شدم ولی ارزششو داشته
خیلی زیبا مینویسی لیلی عزیز

دور از جانتون. انشالله سال های سال زندگی کنی و زندگی پر از تجربیات خوب و ارزنده داشته باشی.
ممنون خانومی(آیکون شرمندگی)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد