زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

گم شده پیدا شد

برای ما هنوز دید و بازدید ادامه داره و دوستان و آشنایان می آیند و می روند. دیشب یکی از دوستان خانوادگی که پسرشان در کشور داداش درس می خواند و خانواده عمه جان هم که پسرشان در آن کشور هست آمده بودند، پیشنهاد شد انجمن مادران دور از فرزند را تشکیل بدهند!
من هم درگیر خرید و جمع آوری وسایل هستم. دیروز که برای چک سلامتی به آزمایشگاه مراجعه کردم با خیل عظیم مردم مواجه شدم در صورتی که تا آنجا که یاد می آید دفعه قبل این موضوع توجهم را جلب نکرده بود. برایم جالب بود که نوبت دهی آزمایشگاه مثل بانک شده بود و باید با دستگاه نوبت را می گرفتی و منتظر می ماندی تا شماره ات اعلام شود. تا آنجا که من دیدم کارکنان صندوق بسیار مقرراتی بودند و خارج از نوبت قبول نمی کردند. ولی بیشتر مراجعین سالمندان و یا روستایی ها و یا افراد کم سواد بودند که با دستگاه نوبت دهی آشنایی نداشتند. برعکس بانک که دستگاه نوبت دهی عملا یک چیز تشریفاتی شده بود و اکثر کسانی که می آمدند بر حسب دوستی و آشنایی خارج از نوبت کار خود را انجام می دادند. من هم به معاون بانک اعتراض کردم و ایشان هم طبق معمول جملاتی از این قبیل که به بالادستی ها بگوئید و نیرو کم داریم و ... گفت. ولی چند دقیقه بعدش یک باجه دیگر شروع به کار کرد.
در سفر که بودیم موبایل باباجان گم شد. یعنی توی دشتی که برای دیدن عروسی بختیاری ها توقف کردیم از جیب بابا بیرون افتاده بود. همان شب که گوشی گم شد یک نفر تماس گرفت که من موبایل شما را در دشت یافتم. بعد از چند سری تماس و اتمام مسافرتش، ایشان موبایل را برای ما پست کرد. خواستم بگم همچین آدم هایی خوبی هنوز داریم.
در سفر در یکی از توقفگاه ها که خارج از شهر و امکانات معمول شهری بود برای حمام یک شامپوی معمولی مارک های باسابقه خریدیم. چون شامپوهای جدیدی که نرم کننده و ویتامینه و جوانه گندم و تخم مرغ و ... دارند موجود نبود، مهمانان غیر ایرانی ما از اون شامپو خوششون اومد و گفتند که همیشه آرزو داشتند موهایشان اینقدر خوش حالت بشود!! وقتی قیمت شامپو رو پرسیدند تصمیم گرفتند دو جین از شامپو رو با خودشون ببرند
بعد از دیدن زندگی عشایر در دشت ها خواهرکوچولو اعلام کرده می خواهد شیرزن بختیاری شود! چون که به عنوان تنها راه وارد شدن در این ایل ازدواج کردن با پسر خان به ذهن ما رسیده است. خواهرجان چاره ای ندارد ولی چون قرار است خودش شیرزن و رئیس ایل شود مجبور است مرگ شوهر را تحمل کند تا بتواند به ریاست برسد.(احتمالا مجبور بشود ایشان را یک طوری اتفاقی سر به نیست کند) ایشان بسیار علاقمند است تا تنها زنی باشد که مجسمه شیر سنگی روی قبرش گذاشته می شود.زندگی در کوه و دشت و اسب سواری و داشتن تفنگ شکاری از علاقمندی های خواهرکوچولو  است!!

مجسمه شیر نماد غیور مردان بختیاری
وقتی برای بازدید از یکی از آثار تاریخی شهر خودمان رفتیم نمایشگاهی از آثار یک هنرمند گرافیست در آنجا برپابود. آثار تجسمی اش که از چهره های غیرمتعارف انسانی تشکیل شده بود مورد توجه مهمانان ما قرار گرفت و بعد از خرید دو تا از ماسک های ساخته شده توسط این هنرمند یکی هم خودش به آنها هدیه داد، چون از استقبال شان شاد شده بود. در شهر ما هنر تجسمی معناگرا خیلی طرفدار ندارد و بیشتر مردم کارهای بازاری و معمولی را می پسندند.بعد که اومدیم توی ماشین مهمانانمان از این که هدیه را قبول کرده بودند شرمنده شدند. می گفتند که هنرمند جوان آثارش را بسیار ارزان می فروخت و تازه هدیه هم به ما داد.
در راستای یادگیری زبان شیرین فارسی توسط مهمانان ما در مقابل تعارف برای غذا به آنها یاد دادیم وقتی میل ندارند بگویند که سیر شدیم. یکی شان گفت که این که گفتین یکی از سین های سفره هفت سین است که!!
عکس های زیر هم از یادگاری های سفرمان هست.

سقف یک امامزاده در شهرکرد



گاوهای آزاد و خوشحال در دشت-استان خوزستان


دشت شقایق
نظرات 24 + ارسال نظر
ماری چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ http://marii.persianblog.ir/

عجب خواهر مقتدریخوشمان آمد
خب بنده خدا حق داشته گفته سیر که رو هفت سین گذاشتین.حالا چجوری توجیهش کردین؟

بلی بلی خواهرجان ما بسیار باابهت می باشد
توجیه اش بسیار سخت بود

nani چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:55 ب.ظ

esme shampoo ro nemigid?

یکی از این شامپو زردهای قدیمی

نرجس چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:43 ب.ظ

چه خوب که موبایل پیدا شده ...
این شیر سنگی معمولا روی مزار کدخدای ده قرار میگیره..همون بزرگ خاندان در واقع

بلی بلی از پیدا شدن موبایل بسیار خوشحال شدیم.
پس خواهرجان باید برود در خط کدخدا و پسرش

نرجس چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ http://www.mybabydream.blogfa.com

سلام یادم رفت....راستی شما از چه شهرای خوزستان به جز شوش وشوشتر دیدن کردی؟

باید از توی نقشه ببینم و بهت بگم ولی مهمترینش همین دو تا بود. از شوش به سمت لرستان برگشتیم

حنا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ب.ظ

لیلی تو اون دشت شقایقها دویدی؟! یا نه؟

همه توی اون دشت شقایق عکس گرفتیم. دویدن کار مشکلی بود چون بوته ها بلند بودند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام از مرنجاب در کویر هم دیدن می کردید

سلام
انشالله برنامه بازدید از کویر هم خواهند داشت

فائزه پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ق.ظ http://faezeh6.blogfa.com

سلام لیلی جون
من گاهی میام وبلاگت. راستش خیلی نوشتنت را دوس دارم و هر وقت میام یه 7-8 صفحه را با هم میخونم :)

انشالله زندگیت پر از خوشی و هیجان و شادی و سلامتی باشه :دی

به به سلام فائزه خانوم. چه عجب از این طرفها. کلی خوشحال شدم کامنتت رو دیدم
شما لطف داری خانوم مهندس
انشالله که امسال برای شما پر از شادی و موفقیت و آرامش باشه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

آخهی! آخهیییییی! چقدر به دل می نشینه خوندن خاطرات بامزه آبجی نویس!

خواهرجان شما که خودت هم در مسیر راه بودی

سپینود پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

اوه چه خواهر فولادین و باابهتی و چه خوب که هنوز انسانهای خوب هم پیدا می‌شوند .........

بلی بلی این خواهر کوچولوی ما برای خود یلی است ناشناخته
هنوز مهربانی در دل ها زنده است

خانم و آقای پیشی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:42 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

خب کارای معناگرا کلا تو کشور ما مخاطب خاص داره فقط!
این شامپو قدیمیا محشرن.... فک کنم باید رجوع کنیم به سفیدآب و...

خب نظر کلی مردم ما نسبت به هنر بیشتر عامه و کلی است و کمتر دید هنری دارند.
ای بابا بازگشت به گذشته در این حد

خانم و آقای پیشی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:44 ب.ظ

لیلی جان زیرعکس مجسمه شیر یه ایراد تایپی هست:
نمیدونم منظورت کدوم یکی از این عبارات بود...
نماد غیرت مردان بختیاری... یا مردان غیور بختیاری

این کامنت خصوصیه ولی نمیدونم چطور باید خصوصیش کنم...

ممنون خانومی از تذکرت
فکر کنم عبارت غیور مردان صحیح باشه، مثل پیرزنان می تونه صفت قبل از موصوف هم قرار بگیره

امید پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ http://taadodzojat.blogfa.com/

وب جالبی داری معلومه که حسابی روش کار کردی.
موفق باشی

ممنون
شما لطف دارین

مضراب پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ب.ظ

این خارجیا هم کبکشون خروس می خونه ها؟ یکی مث من بدبخت باید کلی پول بدم بالای نرم کننده اون وخ اینا میان حال می کنن از وز شدن موهاشون به خاطر شامپو!
تازشم.. هوس سفر کردم..
این روزا ولایت سیلک عجیب مورد توجه فرانسوی ها قرار گرفته.. ندیده بودم گردشگر فرانسوی تا به حال.. امسال زیاد اومدن..

این بندگان خدا هم از شامپوی نرم کننده خوششون اومده بود. منتها روی شامپو ننوشته بود دارای نرم کننده، شامپو هیچ ادعایی نداشت1
انشالله که قسمت بشه برین یه سفر دوست داشتنی
گویا کم ارزش شدن پول ملی ما مشوق خارجی ها شده برای سفر به ایران

خانم و آقای پیشی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

ای بابا....گیج میزنم رسما... غیورمردان خیلی عبارت جاافتاده ورایجیه.... معلوم نیس فکرم کجا سیر میکرده که نفهمیدمش!

گاهی پیش میاد خانومی. جدی نگیر

لیلی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

سیر

بلی سیر

زیتون (روان شناسی ازدواج) جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:21 ب.ظ http://zatnu2002.persianblog.ir

سلام
چک سلامتی مفیداست وقتی بینیم هیچ مشکلی نداریم شادمی شویم
تازه هرروز می توانیم ازطریق کنترل رنگ ادرار درمنزل نیز چکاب داشته باشیم اگررنگ ادرارمثل اب بی رنگ بود یعنی بدن ما عفونت دارد کم خون هستیم بالعکس اگرزرد طلائی بود یعنی سالم هستیم بدن عفونت ندارد کمتردچارسوزش ادرار می شویم سوزش عضلانی نداریم
هنگام بالابودن اسیدبدن (سرماخوردگی)معمولا ادرار بی رنگ میشه با خردکردن یک پره سیروقورت دادن درشب بعدکمی نمک چشیدن فوریتی مهارمیشه
عفونتی شدن بدن این اسیب رادارد که ممکن است به عصب هفتم بزند وصورت کج شود یا درفصل سرماکه فصل سکته مغزی است این معضل رخ دهد خدای نکرده
لذا همیشه باید باجدیدیت با سرماخوردگی برخورد کرد نه بادارو بلکه با شربت عسل که گرم وخشک است وسایرخوراکی های گرم وخشک

سلام
آدرس وبلاگتون غلطه

lمحمد شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام لیلی خانم اگه جواب بنده نمی خوایید بدید بگید به من من هنوز منتظر جواب شمامن

سلام
من تازه از سفر رسیدم
پاسختون را خواهم داد

زهرا شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ق.ظ http://onceuponatime.blogfa.com/

سلام
خیلی جالب بود، فقط متوجه نشدم که همسفران شما آلمانی ئن یا ...؟؟
از تجربیات سفر یک دختر آلمانی هم خوشم اومد. اون جا کامنت دونی نداشت

سلام
همسفران ما از آمریکای لاتین بودند

مشتاق یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام بر همه مشتاقان

سلام

مریم یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ

هاااااااااااا! منم شیرزن!
اسب و تفنگ مرا بیاورید!

واااای شیرزن جان
صبر کن برم از توی چادر بیارم

محمد دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام لیلی خانم ممنون که جواب دادید

سلام
خواهش می کنم

امید دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ http://taadodzojat.blogfa.com/

با سلام
از تاخیر در جواب کامنت عذر خواهی می کنم.
ممنون از حضور شما در وبلاگ این جانب.
شما نیز وب زیبا و در خور تحسینی دارید.
اما در جواب همانطور که در وبلاگ درج کردم باید بگم:
چون این حق از طرف مرد است نه زن. (و زنان در جای خود حقوق دیگری بر گردن مرد دارند و در آن بحثی نیست) اما این حق اختصاصی مرد است که اگر عدالت پیشه بود بتواند تعدد زوجات داشته باشد اگر چه خانم و همسرش از او باکمال تر و باجمال تر هم باشد ارتباطی به تعدد زوجات او پیدا نمی کند. تعدد زوجات هم در اسلام مشروط به عدالت شده و نه سنجش کمال و جمال همسر!
موفق باشید

با سلام
ممنون از پاسختون
من مایل نیستم که این مباحث در وبلاگ من مطرح شود ولی کامنت من در جواب پاسخ شما به کامنت تون بود که دلیل عدم ازدواج امام علی در زمان حیات حضرت زهرا را کمال ایشان ذکر کرده بودید

ماریا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام لیلی جان. خاتواده ی ما هم هنوز در حال دید و بازدید عید هستن. البته منظورم پدر و مادرم هستن. و من که امسال و پارسال که اولین سالهای زندگی مشترکم با همسرم هستن، از این همه دید و بازدید راحت بودم و فقط جاهایی رو میرفتم که خودم تمایل داشتم و البته همسرم. کی بر میگردی آلمان؟ همسرتون آشپزی بلده؟

پس حسابی عید امسال رو به میل خودت پادشاهی کردی
انشالله که به زودی برمیگردم
بله همسرم خودش یه پا آشپزه

mina چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

سلام لیلی خانم رشته شما و همسرتون چیه؟

سلام
من که فعلا کلاس زبان آلمانی می رم و برای ادامه تحصیل نیاز به مدرک زبان آلمانی دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد