زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

دکوراسیون2

الان بنده بسیار خوشحالم چون لباس هایی که 9 ماه بود توی کمد نشسته بودند و من همیشه با حسرت بهشون نگاه می کردم رو آوردم بیرون و می پوشمشون. البته خیلی وسوسه می شوم که ژاکتم رو هم بپوشم ولی دارم مقاومت می کنم فقط گاهی همون پتوی مسافرتی سبک که همیشه روی مبل هست رو مثل عبا روی دوشم می ندازم!! (چه کنم گاهی واقعا سردم می شود) البته همسایه ها اوضاعشان از ما بهتر است و مردم شهر هم البته ،زده اند به لباس های تابستانی و خنک و حداقلی!
خب شادی و هیجانی که در کشور حکمفرما شده انشالله که جاودان باشه و امیدشان ماندگار، اینجا هم دو سه روزه مردم خوشحالند چون تیم بسکتبال شهرمان قهرمان کشور شده  و صدای بوق ماشین ها و شادی شان توی شهر پیچیده بود. ما نتایج نهایی انتخابات ایران را از اخبار رادیوی آلمان شنیدیم که به عنوان اولین خبرش اعلام کرد که حسن قوحانی!!(بر وزن روحانی) با کسب 51% آرا رئیس جمهور ایران شد (آلمان ها "ر"R رو با حالتی شبیه "ق" تلفظ می کنند)
امروز که همه درها و پنجره ها رو باز کرده بودم دیدم که صدای موسیقی و صحبت کردن از بیرون میاد. یک روز تعطیل شاد بود  لبریز از همهمه شادی از دور دست ها.چون هوا خوب بود و اکثرا توی تراس هاشون بودن و یا توی خونه هاشون دور هم بودند.
من گاهی پوست میوه و زباله های طبیعی رو توی یک گلدون میریزم  و زیر خاک دفن شون می کنم ،مثلا می خوام کود طبیعی درست کنم برای خاک سبزی ها و گل هایم. چند روز پیش که رفته بودم سراغ کودهای تولیدی خانه مان تا ته گلدان های دیگر بریزم دیدم همه شان جوانه زده اند! تصور کنید از جوانه سیب زمینی تا دانه انگور  و عدس هایی که فکر می کردم پوسیده اند وجود دارد تا تعداد زیاد برگ های نازک و باریک کلم سفید!! حالا نمی دانم با این همه جوانه های امیدوار چه کنم؟؟ الان در فکر این هستم که برم در خط کشاورزی و تولید محصول های ارگانیک و بدون سم. در آلمان که این محصولات خیلی مشتری دارد و با قیمت های بالایی در فروشگاه ها و بسته بندی های مخصوص به فروش می رسد. فقط باید بروم یک زمین بزرگ پیدا کنم، کار کردن در حد چند گلدان و تراس کوچک خانه صرف ندارد(البته می دانم برای کسانی که در آب و هوای معتدل و کوهستانی ایران زندگی می کنند جوانه زدن و رشد گیاهان عجیب نیست ولی برای من تازگی دارد)
ضمنا مدیریت جدید وبلاگ بلاگ اسکایBlogsky شکلک در پاسخ به نظرات ندارد و من مجبورم خودم در داخل پرانتز بنویسم یک مطلب دیگه این که این قالب جدید گزینه نظرسنجی دارد و من دلم می خواهد یک نظرسنجی در وبلاگم به راه بندازم ولی نمی دونم در چه موردی!!!
این هم ادامه عکس های فروشگاه چند طبقه که همه وسایل خونه و دکوراسیون دارد. وقتی از طبقاتی که چیدمان مبل و کابینت دارد بازدید می کردیم با شقایق(دوستم) به هم می گفتیم چه خوب بود که خانه مان اینجا بود کلی هم مدل و رنگ های مختلف دارد. هر از گاهی خانه مان را عوض می کردیم و می توانستیم به مهمانی هم برویم و کلی تنوع داشتیم.


کابینتی به شکل کشتی! با دکل


تخت خوابی با ظاهر چرمی


کمدهای رنگارنگ


آینه های مختلف


آینه های متنوع


وسایل طرح قدیم


شبیه انبار کاه درست کرده اند با وسایل چوبی به ظاهر قدیمی


نیمکت و کمد چوبی


قفسه چوبی


کمد قدیمی هفت رنگ


این هم یک جعبه وسایل خیاطی است که برای طرح روی جعبه اش یک مدل کوچک از جعبه خیاطی درست کرده اند.


این هم نماد فروشگاه:یک صندلی بزرگ
نظرات 20 + ارسال نظر
معرفی وبلاگهای برتر ایرانی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ب.ظ http://Topblogs.Blogfa.com

سلام
وبلاگ شما به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شده است
لطفا به وبگاه آمده و از قسمت ثبت وبلاگ برتر ؛وبلاگ خود را ثبت کنید تا در وبگاه معرفی شود
با تشکر

دیروز هم که همین کامنت رو فرستادین.

تیارا دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ق.ظ

لیلی عزیز اون بلاگ رو من بستم بنا به دلایلی
مرسی بانو :)

من متوجه نشدم که اون وبلاگ به روز نمیشه.

بسامه دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:13 ق.ظ

ای اینجا هم خیلی خنکه لیلی جون.. فقط اواسط روز دیگه گرم میشه...
در مورد نظرسنجی هم می تونی بگی
-به نظر شما المان چگونه است؟

1-جیگر است
2-ماه است
3- خیلی جیگر است
4- خیلی ماه است
5- اصلا گیامت


چطوره این نظرسنجی؟
وای من عاشق اون قفسه چوبی شدم.. گرونم هستا.. اره؟ بهشون بگو نگهش دارن من بیام بخرم.. دستت درست..
در مورد کود گیاهی هم خیلی جالب بود.. یادمه عمه من از این کودها داره.. یه بار یه خرده ازش گرفتیم بریزیم تو گلدونمون... والا هر چی از تو اون گلدونه دراومد الا چیزی که ما کاشته بودیم

این نظر سنجی که راسته کار خود شماست.(آیکون چشمک)یک پیشنهاد کلی تر بدین.ممکنه یکی به فرانسه یا سوئیس علاقه داشته باشه. خب این قفسه گویا مشتری زیاد داره بهتره که پول هات رو پس انداز کنی که اومدی توی این جور فروشگاه ها بتونی هر چی دلت خوایت بخری.

افسانه سادات دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام لیلی جان
چقدر جالب من هم تا حالا چنین تجربه ای از جوانه ها نداشتم
کمد ها ی رنگی هم خیلی با حالند من از اون کمد ها سفارش می دهم فقط آدرسش را بده
اون قفسه چوبی هم شبیه قایق است منو درعین اینکه تو خونه ام یاد دریا میندازه
لیلی جونم کمد قدیمی که چند رنگ داره ! منو یاد انباری خونه مادر بزرگ میندازه
جعبه وسایل قدیمی هم خیلی خوشگل بود این هم سفارش میدهم و یاد لباس سیندرلا افتادم که میخواست برود مهمونی و آن را دوخت
نماد فروشگاه هم خیلی بزرگه باید گوریل انگوری روی آن بنشیند

سلام خانومی
شما هم می تونید کودهای خانگی رو امتحان کنید(آیکون چشمک)
کمدها قابل شما رو نداره فقط نمی دونم چطوری این همه راه رو باید طی بکنه(آیکون خنده)
احتمالا شما ترجیح میدین از قفسه در راستای قایق در خانه استفاده کنید در جهت افقی!
آره این کمد رنگارنگ کهنه حسابی حس و حال قدیمی داره.
آنجا فروشگاه معروفی هست و تبلیغات زیادی هم داره.

فاطیما دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ http://3tayesh.blogfa.com

عکس های بسیار زیبایی بود،جای من خالی

جای شما در دیدن و تماشا کردن خالی بود، در خرید هم که فکر کنم مثل ما باشید و فقط هدفتون نگاه کردن باشه(آیکون چشمک)

خانم و آقای پیشی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:20 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

از این قفسه چوبیا خوشمون اومده... میخوای برامون سوغات بگیری شون؟ آره؟ مرسیییییی
شرم بر تو باد بلاگ اسکای!

قابل شما رو نداره، فقط نمی دونم قفسه به این بزرگی رو کجای چمدونم بذارم(آیکون خنده)
امید است بلاگ اسکای در جهت بهتر شدن تغییر کنه.

erica دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:13 ب.ظ http://determined.blogfa.com/

منم هوا یکمم خنک باشه دوست دارم ژاکت بپوشم و گرم باشم
اخی چه بامزه احتمالا نور خوردن و جوونه زدن
چه نمایشگاه بامزه ای وسایلاش خاصن هرکدوم به نوعی جالبن

پس من خیلی احساس متفاوت بودن نکنم وقتی توی هوای نیمه خنک می خوام ژاکت بپوشم.(آیکون چشمک)
آره فروشگاه جالبی بود اکثرا وسایل دکوری و دکوراسیونش قشنگ بودند

مریم دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ

آخی این لباسای تو کپک نزده بودن در این 9 ماه؟!
بله ما الان در این جا دارای تدبیر و امید شده ایم! کلید هم داریم!
برگ های نازک و باریک کلم سفید.... جوانه های امیدوار! آخییییی چقد با احساس و لطیف بهشون توجه کردی! بذار بزرگ شن!

هنوز همه شون رو بررسی نکردم که ببینم در چه حالن(آیکون تعجب)
خوش به حال شما که اینقدر انگیزه و وسیله دارین(آیکون تعجب)
نه عزیزم اصلا بهشون توجه نکرده بودم، دورشون انداخته بودم ولی اونها از رو نرفتند(آیکون پررو) ولی الان که اومدن مراقبشون هستم.

Roj سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ http://rojna.blogfa.com

تفاله های قهوه هم برای رشد گیاه خوبن. اینجا star bucks میزاره کنار فروشگاه و مردم مجانی بر میدارن. من از اون کمد های رنگی خوم اومد

به به ممنون از نظر علمی تون. من تفاله چای رو شنیده بودم ولی قهوه رو نه. این دستور جدید رو هم امتحان می کنیم(آیکون چشمک)
اون کمدهای رنگی خیلی قشنگ بودند و طرح های فانتزی و کج و کوله جالبی هم داشتند. من هم دوستشون داشتم.

زهرا _ مامان مریم گلی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:31 ق.ظ http://maryami88.blogfa.com

لیلی خیلی قشنگ مینویسی....

راستی اینجام ما یه همچین فروشگاه بزرگی داریم که میگن جنساش از سوید میاد....ikea وقتی میریم توش دقیقا همینجورییه...ادم دلش میخواد یه خونه بزرگ داشته باشه همه اون دکورارو توش بچینه....

ممنون خانومی.
IKEA که خودش داستانیه. یک بار برای اون هم باید بنویسم. قیمت هاش هم نسبتا خوبه.
واقعا آدم وقتی این همه تنوع و رنگ رو می بینه دلش یک قصر با همه رنگ ها و طرح ها می خواد

نرگس سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:19 ب.ظ

من یه عالمه دوست دارم آبجیییی! نوشته ها و عکسات مثل همیشه خیلی قشنگن!

خوشحالم که وقتی چت صوتی می‌کنیم، هنوز اون ژاکت سفیده رو نپوشیدی!

من هم تو رو دوست دارم آبجی مهربون و پرمشغله(آیکون بوس)
پس تو هم از دست ژاکت سفید من خسته شده بودی.هه هه

لیلی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

هاهاهاها جوونه زدن؟ چه جالب

برای من هم خیلی جالب بود.می بینی امیدواری تا چه حد؟

مهربانو چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:09 ق.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

مرسی دوست من:)

قابل شما رو نداره

سپینود چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

دست شوما درد نکنه مادر استفاده کردیم . راه خوبیه ها لیلی ! دستت دردنکنه . تو این گرونی اگر هم نتونیم وسیله خونه بخریم و مسافرت نریم تو برامون عکس می‌ذاری و ما مستفیض می‌شیم . وصف العیش / نصف‌العیش

ای خانوم ما هم برای تماشا می ریم وگرنه که قیمت هاش برای ما زیاد میشه. خوشحالم که عکس ها شما رو هم مستفیض می کنه(آیکون چشمک)

نرگس چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ

من از کود طبیعی ات خوشم اومد. چه حس زندگی داشته!

پیشنهاد من برای نظرسنجی ایناس. البته چیزاییه که همین طوری به ذهنم رسیده ولی میشه بیشتر فکر کرد.
«آیا شما تمایل به زندگی دائم در خارج از کشور دارید؟ به چه دلیل؟»
یا «به نظر شما چرا غرب از جمله اروپا پیشرفته تر از کشورهای مسلمان است؟»
یا «به نظر شما آلمان در اروپا و جهان چه نقشی دارد؟»
میشه چند گزینه بذاری و بگی کدام گزینه از دیدگاه شما پررنگ‌تر و مهم‌تر است. (چون معمولا چند عامل در یه چیز تاثیر دارند.)

آره، تلاش برای ادامه زندگی.
خب نظرسنجی باید گزینه هم داشته باشه. اون وقت گزینه هاش رو کی طراحی کنه؟شما لطفا زحمت بقیه اش رو هم بکش.

مامان جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ

خیلی خوشحالم لباسهای گرمتون رو کنار گذاشتید و از افتاب لذت برید
شادیتون مستدام باد.

ممنون(آیکون بوس)

مجتبی یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ق.ظ

سلام
یعنی نونهاشون با بربری و سنگک قابل مقایسه است

سلام
بسته به ذائقه و عادت آدم ها داره. ما ایرانی ها شاید نان سنگگ و بربری مون رو با هیچی عوض نکنیم و آلمان ها هم نون های گرد و قلنبه اش رو دوست داشته باشند

فردا یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://med84.blogfa.com

من عاشق انواع دکوراسیونها هستم!

من هم چیدمان وایده های خلاقانه رو دوست دارم

فاطمه دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

من از اون آینه ها خیلی خوشم اومد

می تونی آینه های خونه تون رو بشکنی و این طوری کنار هم بچینی(آیکون تعجب)

مهدیه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:49 ق.ظ http://madardokhtari.blogfa.com

چه بامزه
مخصوصا اون جعبه خیاطیه!
خیلی به نظرم جالب اومد! خوش بحال صاحبش!

من هم اون جعه وسایل خیاطی رو دوست داشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد