زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

حقوق حیوانات

من امروز در هواشناسی هفته آینده دیدم که دوشنبه هوا آفتابی است،بنابراین از الان ذوق زده و منتظر هستم. با توجه به هوای بارانی ده روزه گذشته من پیشنهاد دادم دیگر لازم نیست لباس هایمان را بشوریم بلکه می توانیم آنها را روی بند رخت توی تراس بیندازم و بذاریمشون زیر بارون،بعد چند روز خودش تمیز میشه!! فقط باید گاهی برویم و پشت و رویشان کنیم.برای خشک شدنشان هم که با توجه به هوای مرطوب اینجا اصلا خشک نمی شوند!! پس بند را با لباس هایش می آوریم توی اتاق و یک هفته در کنار هم زندگی می کنیم تا کمی گرم شوند.این طوری اتو هم می شود!!نمی دانم چرا کسی از این طرح اقتصادی خلاقانه من استقبال ننمود
چند روز پیش که می خواستیم از خانه خارج شویم دیدیم نوشته ای دست نویس روی در خروجی خانه به سمت کوچه زده اند. کلمه هشدارش از دور مشخص بود ولی دو کلمه بعد از آن فقط معنی Hund یعنی سگ را می دانستم و کلمه ای که بعد از سگ نوشته بود برایم ناآشنا بود. سریع از دیکشنری موبایلم استفاده کردم ولی باز هم چیزی دستگیرم نشد. یعنی توی دیکشنری معنی اش را ننوشته بود. خلاصه متفکر و متعجب و محتاط به در خیره شدم. با خودم فکر کردم که منظورش چیست؟ آیا یک سگ وحشی ولگرد پشت در کمین کرده و منتظر است هر کس پایش را از خانه بیرون گذاشت گاز بگیرد؟ یا شاید یک سگ کوچولوی بی صاحب پشت در منتظر است و اولین شخصی که در را بگشاید باید او را به سگ خواندگی (بر وزن فرزندخواندگی) قبول کند!!! خلاصه اگر بخواهم افکارم را در اینجا بسط دهم شما با جملات و تفکرات بسیاری راجع به سگ آشنا خواهید شد. البته قسمت منطقی ذهنم می دانست که اگر سگ وحشی پشت در باشد ملت معطل نکرده و پلیس را در جریان می گذارند ولی خب موضوع مبهمی بود. خلاصه در را گشودم و در نگاه اول چیزی در کوچه توجهم را جلب نکرد. با کمی دقت متوجه فضولات مدفوع سگی درست پشت در ورودی خانه شدم! امان از این مدیر ساختمان وسواس و محتاط ما که تابلوی هشدارش همیشه آماده است!!(منظورش این بود که مراقب باشید پایتان را روی آن نگذارید و به ساختمان وارد شوید)
خب حالا که خیالتان از بابت اون کلمه نامفهوم نوشته شده روی در مطمئن شد کمی از قانون های نگهداری حیوانات بنویسم. البته این قانون ها مسلما همه اش نیست و از شنیده های من از دیگران جور شده. امید است دوستان دیگر که اطلاعاتی دارند توضیحات تکمیلی را بنویسند. در پست های اولیه وبلاگ هم ،من مطلبی درباره حقوق حیوانات نوشته ام.
هر حیوانی که به خانه وارد می شود(یا پذیرفته می شود) باید شناسنامه و اصل و نسب داشته باشد. یعنی طرف باید آن را از جای مشخصی که مخصوص نگهداری و تولید مثل آنهاست تهیه کرده باشد. سگ های بزرگ باید در خیابان پوزه بند داشته باشند.غالبا سگ های کوچک که شیطان هستند و ممکن است در خیابان شیطنت کرده و بر اثر ترس یا عشق ناگهانی!!!از دست صاحبشان بگریزند بیمه هستند. یعنی اگر به وسیله ای در خانه یا خارج خانه آسیب زدند بیمه آن را پرداخت کند و یا مثلا ناگهان به میان خیابان بپرند و باعث تصادف و صدمه شوند هم بیمه مسئول پرداخت هزینه های به وجود امده است. من رقم 250 یورو سالیانه برای بیمه سگ را شنیده ام البته دقیق نمی دانم که فقط شامل تصادف در خیابان است و یا مثلا شکستن و آسیب زدن به وسایل خانه را هم شامل می شود؟
غیر از لباس و کفش زمستانه و وسایل بازی و تخت خواب ،خوراک و تنقلات روزانه حیوانات،آنها برای کنترل بهداشت نیاز به واکسن ماهانه و مصرف قرص (مثلا قرص انگل) دارند.من از هزینه های بهداشتی و درمانی حیوانات آگاه نیستم.ولی مثلا برای دل درد و گوش درد به دامپزشک  برده می شوند و خب هزینه دوا و درمان هم در اینجا بدون بیمه زیاد است.
در صورت مشاهده بدرفتاری با حیوانات انجمن حقوق حیوانات وارد عمل شده و از حقوق اون زبون بسته ها حمایت می کنه. معلم زبانمان سر کلاس وقتی می خواست ماجرای فضولی همسایه آلمانی اش را تعریف کند می گفت که یکبار برای تادیب گربه اش او را به آرامی کتک زده و همسایه اش که شاهد ماجرا بوده به انجمن حمایت از حیوانات تلفن زده و آنها هم او را به جرم آزار حیوانات جریمه مالی کرده اند(البته ایشان رقمش را گفت من الان یادم نیست!!-رقمش هم همچین بد نبود) ایشان نظرش این بود که گربه را باید مثل بچه تربیت کرد و برای تربیت گاهی نیاز به اعمال خشونت می شود! من تجربه ای ندارم ولی گویا بچه گربه را که به خانه می آوردند آموزش می دهند که مثلا کجا ادرار کند و کجا غذا بخورد و ... حالا این غیر از گربه هایی که عادت دارند(یعنی تربیت در موردشان جواب نداده!!) از کمد و جاهای مرتفع بالا بروند و دیگر خود صاحب خانه باید حواسش باشد که وسایل شکستنی اش را کجا می گذارد و یا گربه هایی که ناخن هایشان بلند است و عادت دارند با پنجه هایشان مبل ها و کمدها را خط می اندازند.
گربه ها که به ندرت در خارج از خانه و در کوچه دیده می شوند ولی سگ ها نیاز به گردش روزانه و دویدن دارند و باید برای این کار وقت گذاشت. شغل سگ گردانی(به گردش بردن سگ ها در غیاب صاحبش) شغلی است که مشتری هایش آدم های پر مشغله ای اند که برای فرار از تنهایی شان در ساعات حضور اندکشان در خانه سگی را نگهداری می کنند.
اگر سگی در خیابان مدفوع(با عرض معذرت کلمه ای دیگه بلد نیستم که به جاش بنویسم) کرد صاحب سگ موظف است که آن را جمع کند. برای همین اکثرا صاحبان سگ ها در کیف هایشان پاکت و دستکش و تجهیزات لازم دارند. در کشور آلمان مردم نسبتا این قضیه را در مورد خیابان(نه پارک و فضای جنگلی و محدوده درخت کاری شده اطراف خیابان) رعایت می کنند. ولی در همه کشورهای اروپایی میزان توجه به تمیزی به یک اندازه نیست و در برخی کشورها در پیاده روها منظره های جالب رویت نمی شود
حالا غیر از همه اینها این موقع سفر و ترک خانه باید برایشان غذا و آب کافی گذاشت (معمولا گربه در خانه تنها می ماند)و سگ را هم که نمی شود بیش از یک روز در خانه تنها گذاشت چون خسته می شود و صدایش محله را بر می دارد. برای سفر هم باید برنامه ریزی کرد که به طور مداوم نمی تواند در ماشین بماند و....سفر با هواپیما هم که هزینه خودش را دارد و همین طور هتل ها و رستوران ها و فروشگاه ها هر کدام قانون خود را برای ورود حیوانات دارند. مشکل اینه که این حیوانات در تمام طول عمرشان عقل و شعورشان همین قدر است و توانایی هایشان بیشتر نمی شود و باید تا آخر مثل یک بچه مراقبشان بود!! وقتی هم پیر می شوند البته بیماری ها و مراقبت های خاص خود را دارند. گربه ها حدود 16 سال و سگ ها حدود 8 سال عمر می کنند(البته نژادهای مختلف فرق می کند) حالا دستکاری ژنتیکی برای جذاب تر شدنشان از نظر انسان ها مثلا سگ پاکوتاه و یا کمر باریک و دراز و پشمالو و فرفری و ... هم که باعث تغییر در حیوانیتشان می شود (مثلا نمی توانند سریع بدوند و یا از راه رفتن خسته می شوند)به کنار باید هر هفته آنها را شست و شامپوی مخصوص زد و گاهی هم به سالن بردشان و مانیکور و پدیکور و ماساژ و اصلاح مو و ...نمود. و البته هفته ای یکبار هم باید موهای ریخته شده در کف خانه را جارو کرد و برس کشید. در ضمن مکان رفع ادرارشان و خاک مربوطه باید هفته ای یکبار تعویض شود. و اگر خانه ای تراس یا حیاط نداشته باشد این ظرف دستشویی در داخل خانه قرار می گیرد که در زمستان که درها بیشتر بسته است بوی ناخوش آیندی در خانه باقی می گذارد.
خب اینها اطلاعاتی بود من داشتم دیگه از حقوق ماهی های آکواریوم و همستر و سنجاب و موش و لاک پشت و ... اطلاعی ندارم!! البته میزان زحمت حیوانات با توجه به درجه هوشیاری و احساساتشان متفاوت است.
به قول داداش جان علت نجس بودن سگ در اسلام همین وابستگی عاطفی است که بین انسان و سگی که در خانه اش است به وجود می آید و باعث میشه بعضی از آدم ها زندگی در کنار حیوانات را به همسر و فرزند ترجیح بدهند چون هر چه باشد سگ وفادارتر است و حرف گوش کن تر! و این طوری چرخه زندگی طبیعی بشر به هم میریزه!!

این هم عکس های بی ربط به مطلب!!

مجسمه های شخصیت های معروف کارتونی-برای فروش گذاشته شده است-


تزئینات وسط یک پاساژ- به پاهای شتر دقت کنید


مجسمه ها و آب پاش های فلزی

آب پاش های فلزی

نظرات 27 + ارسال نظر
iman پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ

سلام ممنون میشم منو با عنوان وبم لینک کنی و خبر بدی لینکت کنم
game-android.ir

سلام
خواهش می کنم

محبوبه 81 جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ق.ظ

سلام دوست جون

من همیشه سگ رو بخاطر وفاداری و زرنگ بودن و شیطنت دوست داشتم. میدونی چون حیوون زرنگی هست کارهایی که انجام میده برای آدمها جالبه ولی الان که این نوشته رو خوندم فهمیدم چقدر دردسر داره و خوبیش همینه که در همین حد که فقط ازش خوشت بیاد کافیه ..
مخصوصاً اون قسمت که صاحب سگ درصورت خرابکاری سگش تو خیابون باید خودش تمیزکنه واقعاً کار عجیب و غیر ممکنیه حداقل برای ما که به این مسائل اهمیت میدیم

عکسها هم قشنگ بود و به پاهای اون شتره و شلوارش خندیدم

سلام دوست جون جونی!
نگهداری از حیوون مثل بچه داری می مونه و دردسرهای خودش رو داره و قسمت سختش هم اینه که بزرگ نمیشه و تا آخر همون قدر کار و مسئولیت داره. من هم فکر کنم همون دوست داشتنش کم دردسرتره!
پس تو هم با دیدن این شتر مودب خندیدی؟

ریحانه جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ق.ظ http://chadormeshki.blogfa.com

جل الخالق!
چه جالب
این که باید فضولات حیوونشونو جمع کنند خیلی خوبه
کاش ما هم این قانون می ذاشتیم تو ایران

ای بابا مگه تو ایران چه فضولات حیوانی به وفور یافت میشه؟؟؟

افسانه سادات جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:22 ب.ظ

باسلام لیلی جان خلاق
چه طرح خلاقانه ای !!!! very very very good my dear leili
وای چقدر سخته نگهداری سگ و گربه !!!
چه جالب ، سگ هم میره حمام و شامپو میزنه !!!
مجسمه های شخصیت های کارتونی را واقعاً می خرند؟ لیلی جان می تونی برای من سنجاب عصر یخبندان را بخری ؟ ( آیکون شوخی ).
بله بله ، چه شلوار قشنگی پای این آقا شتره کردند !!
مجسمه های فلزی هم باحال بودند مخصوصاً اون جغده

سلام دوست تشویق کننده من!
پس شما از طرح من استقبال می کنید؟؟
سگ و گربه نیاز به نظافت مداوم دارند چون توی خونه در کنار انسان ها زندگی می کنند.
چشم خانومی.همین یک دونه کافیه؟
از مجسمه ها هم هر کدوم رو می خوای بگو خانومی قابل شما رو نداره

افسانه سادات جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

باسلام لیلی جان
خواهش می کنم. کسی که کاری جدیدانجام بده و ابتکار به خرج بده باید ازش تعریف کرد
لیلی جان در بین این شخصیت های کارتونی فقط ردیف جلو را می بینم اگر لطف کنی و زحمت بکشی از ردیف های دیگر هم عکس بگیری ممنون میشم و آن وقت تصمیم
نهایی بر خرید آن ها را میگرم ( آیکون شرمندگی )
نه ممنون دوست خلاق من ، احتیاجی به آن مجسمه ها ندارم اگر هم داشتم بهت خبر میدم ( آیکون خنده)

سلام خانومی
بله ممنون از واقع بینی تون.
انشالله دفعه بعد که این فروشگاه رفتیم و اگر این مجسمه ها بودن از زوایای دیگه هم ازشون عکس می گیرم تا شما دقیق تر نظر بندازین و انتخاب نهایی رو بفرمائید.
این مجسمه ها آب پاش هستند، جنسشون خیلی خوبه،عالی رنگ خوردن و ... حیفه از دست بدین ها
یک سوال بسیار مهم: آیا من شما را می شناسم؟؟؟

مشتاقی جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام

حیوونات جزئی از طبیعت هستندو در کنار زندگی انسانها میتونند

گاهی خیلی مفید هم باشند ولی اگه جزئی و عضوی از خانواده

بشند مایه دردسرند.

ممنون که این مسائل ساده ولی مهم زندگی را میگید

سلام
حیوانات به عنوان جزئی از چرخه طبیعت با انسان تعامل دارند ولی تعاملی که به نفع هر دو باشد. نه اسارت حیوان و نه وابستگی انسان
خواهش می کنم

سینا شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ق.ظ

اصلا یکی از معضلات من توی مسافرت های خارجی همین سگ ها هستن. من خیلی از سگ ها می ترسم(حتی از به ظاهر آرام ترین هاشون) و هر جا میدیدم در این حد بود که اگه می تونستم می رفتم اون طرف خیابون که با ایشون(!) روبرو نشم. نکته جالب هم در مورد صاحباشون اینه که تازه وقتی میبینن کسی از سگ می ترسه خیلی هم ناراحت میشن و انگار که چه توهینی به خودشون و سگشون شده. صحنه مدفع کردن رو هم به کرات دیدم. من نمیدونم این صاحباشون چه جوری دلشون میاد اون چیزای بدبو و حال به هم زن رو با خودشون حمل کنن یه بار هم توی یک فروشگاه زنجیره ای یه سگ دقیقا بین پاهام رفته بود و من هم ندیده بودمش. فقط شانس آوردم پامو روش نذاشته بودم که گازم بگیره وگرنه مطمئنا سکته کردم بودم

من از سگ ها نمی ترسم ولی این که زبانشان را در می آوردند و از سر و کول آدم بالا می روند دوست ندارم. شما صحیح می فرمائید صاحبان سگ ها بسیار به واکنش افراد به سگ هایشان حساس هستند و از بی توجهی و ترس خشمگین می شوند، حتی اگر طرفشان یک آلمانی ترسیده از سگ باشه

سمانه شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ق.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

لیلی تو معلم خوبی می شی می دونستی؟ کاملا مجز و مفید حرف می زنی، مطلب رو نمی پیچونی و کاملا هم اطلاعاتت رو می گی! من عاشق سبک نوشتاریتم!

می دونستی که من قبلا در ایران معلم بودم!!؟؟ ولی متاسفانه دانش آموزان و دانشجویان امروزی حوصله درس های جدی رو ندارند. کلا پس خودم رو تخلیه اطلاعاتی می کنم و داشته و نداشته رو می ریزم رو الک!!
ممنون از حسن نظرتون خانوم مهربون

مهتاب شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:32 ق.ظ

والا اون ابپاش ماهیا چقدر خشگلند مخصوصا ابیه.

بجنبیم جوانان المانیا تو هنر می خوان از ما جلو بزنن .

آره آب پاش های قشنگی هستند.
خب ما هم هنر داریم ولی هنرمون رو در خارج از مرزهامون کمتر کسی می شناسه. باید زرنگ باشیم

مامان شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ق.ظ

خب چه لزومی [:S014دداره حیوانات رو بیاریم تو خونه .

اونا رو گوشه حیات نگه داریم .با امکانات لازم .

به نظرتون خوب نیست.؟

خب بستگی داره هدف از نگهداری حیوان چی باشه. اگر گاو و گوسفند و اسب باشه که کنار حیاط و فضای باز خوبه اما اگر هدف هم صحبتی و همدمی باشه که باید کنار آدم توی خونه حضور داشته باشه

فرشته شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:58 ق.ظ

سلام.من مدتیه که وبلاگ شما رو میخونم. چون دیر رسیدم دارم همه پست هارو از اول میخونم. خیلی زیبا و دقیق و ریزبینانه نوشتید.عالیه

سلام.
خوش اومدین
دیر نرسیدی به موقع رسیدی که وقت ناهاره!!
من خودم یادم نمیاد اون اول ها راجع به چی می نوشتم، حالا شما که زحمت می کشی می خونی ایرادهایش را هم لطفا تذکر بده.
ممنون از حس نظرتون

باران شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ق.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

سلام لیلی عزیزم
خوبی؟
ممنونم که همیشه پستایی که میزاری به اطلاعات عمومی من یکی که خیلی اضافه میشه و مخصوصا در مورد چیزایی که نمیدونستم تا حالا
واقعا جالبه که باید خودشون فضولات حیونشونو از خیابان تمیز کنند چه کار خیلی خوبی

سلام خانومی
شکر خدا من خوبم.
خواهش می کنم، خوشحالم که این مطالب برای شما مفید هست.
من هم فکر می کنم همین توجه به نظافت شهر و مسئولیت پذیری خیلی خوبه هر چند که همیشه همه رعایت نمی کنند

فهیان شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ق.ظ

چند وقت پیش خرگوش دخترم رو بردم برای چکاپ، خانم میانسالی گربه اش رو آورده بود ،جدا از قفس وسایر تجهیزات گربه (که ما رو یاد گربه های اشرافی انداخت)صدای قربون صدقه رفتنهای این خانم که کلینیک را پر کرده بود هم ،جلب توجه میکرد، اونجا احساس کردم جایی که آدمها نیستند چقدر یک گربه میتونه تنهایی یک نفر رو پر کنه، حالا هر چقدر نگهداریش سخت باشه!!

من فکر می کنم نگهداری از حیواناتی مثل جوجه و لاک پشت و خرگوش و ماهی برای کودکان مناسب باشه چون حس مسئولیت پذیری رو در آنها تقویت می کنه و به قول شما برای سالمندان تنها هم همدم خوبی هستند، فقط حیف که تنها گوش می دهند و حرف نمی زنند!! که این گوش شنونده برای سالمندان بسیار ذی قیمت است

بهاردخت شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://bahar-dokht.blogfa.com

سلام لیلی جان
من تصور هم نمیکردم همچین قوانین جالبی باشه!! و اصلا فکرهم نمیکردم نگه داری حیوان اینقدر کار داشته باشه!!
اینکه گفتی که همیشه هم بچه می مانند و بزرگ میشوند هم خیلی نکته جالبی بود....
ممنونم از اینهمه اطلاعات جالب!!
من هم از این طرحها زیاد میدهم در خانه! که شما دادید!

سلام خانومی
من هم تا حالا حیواناتی در حد لاک پشت و جوجه در خانه داشتم و فکر نمی کردم اینقدر حق و حقوق داشته باشند اینجا که آمدم با این موارد آشنا شدم.
خواهش می کنم.
این طرح های خلاقانه شما در خانه آیا با استقبال مواجه می شود؟؟؟

nani شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:37 ب.ظ http://www.abcd1.blogfa.com

اههههم. تو یک ایرانی اصیل هستی .این رو می شه از پست اولت فهمید.تنبل خان.

بلللللللللله. البته اون پست برای شروع وبلاگ نویسی بود و ایده خاصی نداشتم! در حالت کلی حرفتون رو قبول دارم

عسل اشیانه عشق یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:16 ق.ظ

ممنون از اینکه همیشه وبلاگم رو میخونی و کامنت میذاری. منم چند بار اینجا اومدم و الان هم لینکت کردم که بعد از این بیشتر بیام

خواهش می کنم. من انرژی مثبت نوشته های شما رو دوست دارم.
ممنون

زهره یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:26 ب.ظ

سلام لیلی جان. میگم چه حوصله ایی دارند ها ای خدا چه قوانینی دارن!! خب به جای این کار برن از بچه های بی سرپرست نگهداریی کنن! آخه چه کارییه!!!! راستی این آب پاش ها خیلی خوشجله وبلاگت همیشه حسه خوبی به من میده. هر وقت میام نت اول میرم سراغ وبلاگ تو( البته اکثر مواقع)

سلام خانومی
خب لابد برای کسی که تنهاست و هم صحبتی نداره این سختی ها می ارزه. بچه بی سرپرست یه زمانی بزرگ میشه و میره و در ضمن بچه بزرگتر که میشه دردسرش بیشتره ولی حیوون همیشه بچه است. البته من از منظر اونها به سوال شما جواب دادم.
خوشحالم که با خوندن مطالب من حس خوبی پیدا می کنی. باز هم تشریف بیارین ، منزل خودتونه

پگاه یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام لیلی جون من از طرح اقتصادیت حمایت میکنم ولی سعی کن یکم مراحلشو کمتر کنی
خدا رو شکر که تو ایران برای آدما بیشتر از حیوونا ارزش قائلند من که اصلا تحمل این همه احترام به حیوونا رو ندارم

سلام
ممنون از حامی عزیز.
ای بابا تعداد مراحل کمه فقط چون به آب و هوا وابسته است یه کم طولانیه!
در اینجا هم برای آدم ها ارزش قائلند مخصوصا برای بچه ها

گل مهربون یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:28 ب.ظ

راستی شما با این همه اطلاعات میرین دانشگاه در اونجا و درس میخونین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در چه رشته ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این اطلاعات عمومی رو که همه دارن و توی دانشگاه درس نمی دن!!!!!!!! یعنی شما بلد نبودین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسم رشته ام را در توضیحات وبلاگ نوشته ام و اسم ایالت مان هم بایرن است

alan دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ق.ظ

سلام یکی از دلایل نجسی سگ برای این است بجای شکر گزار خدا باشد شکر گزار صاحب و اربابش است مثل کفار

سلام
من این موضوع رو تا حالا نشنیده بودم. فکر می کنم وفاداری به صاحب از خصلت هایی است که خداوند در نهاد این حیوان گذاشته تا یاریگر انسان باشد

خانم و آقای پیشی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

شما یه زمانی وزیر اقتصاد نبودین بانو؟
اتفاقا" من خیلی دوس دارم یه سگ داشته باشم ولی خب بخاطر همین مسئله نجس بودنش امتناع میکنم!
از اونجاییکه غربیا مشکل حقوق بشرو بخوبی حل کردن حالا دیگه نوبت حیووناس!

نمی دونم چرا از من با این همه خلاقیت اقتصادی دعوت به همکاری نمی کنند!!
البته من حیواناتی در حد جوجه رو دوست دارم. از سگ خوشم نمیاد چون دوست داره آدم رو لیس بزنه(غیر از نجس بودنش)
آره فکر کنم برای حل مشکلات جهانی قدم به قدم پیش میرن

سپینود سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

سلام لیلی جانم ؟ خوبی؟
وای من چقدر به پای این شتر خندیدم . ولی واقعا ابتکار جالبیه . البته ما تو همین اردبیل خودمون تجربه مشابه ش رو دیدیم . بله ! البته در سطح شهر که از این چارپایان عزیز خبری نیست ولی در پیست و مسابقه با تعزیه دیدم که یک کیسه مانندی رو به حیوان نصب کردن که بی‌تربیتی نکنه !

سلام خانومی.خدا رو شکر
خیلی ابتکار خوبیه که مانع از کثیف شدن سطح خیابون میشن

فرناز سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:56 ب.ظ

سلام
خیلی قشنگ می نویسید و من کلی استفاده می کنم. من سوالی دارم. لطفا تا حد امکان یاریم کنید. ممنون می شوم.
خواهر من قرار است به آلمان بیاید و در گلادباخ زندگی کند و یک دختر اول دبیرستانی دارد ومشکل مدرسه دخترش هست. او نمی خواهد در مدرسه مختلط دخترش درس بخواند . آیا مدرسه ای هست که فقط دخترانه باشد و کجاست و یا از کجا اطلاعات بگیریم. ؟؟
بهترین روش در ایران برای اینکه مکالمه مان به آلمانی خوب شود چیست؟ چه سایتی و یا از چه طریق ؟
ممنونم از راهنمایی شما و واقعا نیاز به کمک دارم.

سلام
شما لطف دارید.
من این شهر رو نمی شناسم و نمی دونم شهر کوچک یا بزرگی است.فقط توی اینترنت دیدم که در ایالت بایرن هست در مورد مدارس تک جنسیتی معلم مون می گفت که بعضی از مدارس وابسته به کلیسا تک جنسیتی هست ولی این که در چه شهرها و چه مقاطع تححصیلی و چه رشته ای هست نمی دونم. این سوال رو باید از آموزش و پرورش شهرشون سوال کنند. البته ایشون احتمالا در بدو ورود مشکل زبان خواهند داشت و یک پایه عقبتر سر کلاس می روند و مدتی طول می کشه تا بتونن خودشون رو با مدرسه وفق بدهند. بعضی از دوستان من که دخترانشان محجبه به مدرسه می روند می گفتند که به خاطر حجاب در مدرسه مشکل خاصی ندارند فقط سوالات بسیاری توسط همکلاسی ها راجع به عقاید از آنها می شود.
فکر می کنم بهترین روش علاوه بر خواندن کتاب و گوش دادن به سی دی ها شرکت در کلاس های آموزش زبان باشه

مریم چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:47 ق.ظ

من بچه آدمیزاد رو به همه این جونورا ترجیح میدم! لااقل یه امیدی بش هست!!!

بله خواهر من. ولی اگر پیر باشی بچه آدم بهت نمیدن که بزرگش کنی

رهگذر چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام
والا ما تو شمال پاییز و زمستون همیشه کارمون همینه.الانم که چند روزیه اینطوریه و لباسا خشک نمیشن.تابستونم انقدر بارون داشتیم که خیلی برامون تابستون قابل لمس نبود

به به ممنون لیلی جان اطلاعت مبسوطی بود.کاملا ما رو با سگ داری آشنا کردی

بازم مثل همیشه از خوندن نوشته هات خوشحالم (یه عالمه گل)

سلام
پس طرح من خیلی خلاقانه و بدیع نبود. خب شما که با این آب و هوا آشنائین بگین من باید چه کنم،ای کوله بار تجربه
امید است این اطلاعات مفید واقع شود!!!
ممنون از دسته

زیتون شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 ب.ظ http://zatun2002.persinblog.ir

سلام
زندگی وسرنوشت خانم مرکل نخست وزیر رامطالعه کن علل موفقیتش که برای بارسوم رای اورده را بخوان جالب است !
خیلی مهم است که یک خانم اینقدرموفق باشد
بخصوص که ۱+۵هم هست مرکل واین روزها که رئیس جمهورروحانی هولوکاست وجنایت نازی ها را را مکرردرسازمان ملل محکوم کرد برخلاف رئیس دولت قبل یعنی احمدی نزاد(چون تقلبی بود نمیگیم رئیس جمهورقبل)که هولوکاست شعارش بود ووزیردفاع اسرائیل اوراهدیه خدا به اسرائیل دانسته بود بخاطرهمین شعار اما ازروحانی غضبناک است چون هولوکاست را محکوم کرده

سلام
من داستان کلی زندگی ایشون رو مطالعه کردم. از آلمان شرقی فعالیت سیاسی اش و شروع کرده و با اتحاد دو آلمان فعالیت اش را بیشتر کرده و تونسته به صدراعظمی برسه.
انشالله که اوضاع رو به بهبود میره

گلبرگ از ترکیه چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ http://glbrg.blogfa.com

من 5 ساله گربه ایرانی دارم و باید بگم داشتنش اینقدر لذت بخشه که به همه این سختی ها می ارزه! اینقدر بامزه و دوست داشتنی و انرژی مثبت هست که هروقت نگاش میکنم تو دلم و یا با صدای بلند قربون صدقش میرم !
اتفاقا به نظر من یه خوبیش هم اینه که بزرگ نمیشه و همیشه مثل نی نی میمونه!
این خیلی جذابه ! اخه بچه ها که بزرگ میشن دیگه اون بامزگی اولو ندارن....
ممنون از نوشته های شما :)

دوست داشتم نظر دوستانی که حیوون خانگی دارن رو بدونم. ممنون که نظرتون رو نوشتین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد