زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

گل های پائیزی

تبلیغات این روزهای گل و گیاه رفته به سمت گیاهان مقاوم در هوای سرد! چون دیگه گفتن نداره که هوا سرد و مرطوب هست و بادهای سرد پائیزی مشغول جولان در هوای خاکستری و مه آلود شهر هستند. فصل گل های رنگارنگ تابستانی به اتمام رسیده و اکثر بالکن ها از وجود گل های زیبا خالی شده. البته من هنوز همه گلدون هام رو نیاوردم توی اتاق و بعضی های بی گلشون هنوز توی تراس هستند .اسم تبلیغات هم هست "لذت پائیزی" یا "دلخوشی پائیزانه". البته به نظرم بیشترشون گیاهان خودروی صحرایی می باشند تا گیاهان آپارتمانی ولی خب حداقلشان این است که پائیز سرحال هستند و به خانه رنگ و روح می دهند. با توجه به پائیز مه آلود و ابری اینجا داشتن گیاهان سرسبز امیدبخش است. یک سری هم بوته های مخصوص باغچه هست. در شهر ما چون بیشتر خونه ها باغچه ای کوچک دارند و بسیار علاقمند به تزئین و زیباسازی آن، فکر کنم اینجور تبلیغات مشتری داشته باشه. قیمت هاشون هم متفاوته.
لازم به توضیح نیست که عکس ها همه از اینترنت می باشد.


شمشاد-liguster

Hainbuche-فکر کنم به این هم شمشاد میگیم

این هم که سرو هست و در آلمانی بهش میگن درخت زندگی-Lebensbaum

Zaubernuss یعنی "مهره جادویی"! فکر کنم اصالتا ژاپنی باشه!


این رو من خیلی دوست دارم-Rote Teppichbeere یعنی فرش توت قرمز! البته اسمش توت هست و قابل خوردن نیست.


این هم مدل گلدونیش


این هم که در دشت و صحراهای ما زیاده-Lampenputzergrase فکر کنم معنیش میشه "علف لامپی"!


این هم قشنگه و فراوون knospenheide




این هم دو مدل کنار همدیگه


این هم برای تزئین شمع


این هم اسمش segge هست

این هم چند مدل گل های پائیزی که جای گلدونش توی آپارتمان هست. ولی خب گل فصلی هست و نمیشه یک گلدون رو برای تمام طول سال شاداب نگه داشت.

این گل ها خیلی قشنگه ولی عمرش کوتاهه!

این هم اسمش Bromiele هست

این هم ترکب رنگش خیلی قشنگه



یک سری هم پیازچه گل های فصل سرد توی تبلیغات بود. واقعا رنگ ها و اسامی شون زیباست. در ایران هم البته من پیازچه یک سری از این گل ها رو دیده ام.



winterling یعنی جاروی زمستان!!

 - wildkrokus-زعفران وحشی

schneeglöckchen  زنگلوله برفی

لاله آنجلیک- Tulpe Angeliqe

این هم که گل نرگس خودمون هست که بهش نارسیس هم میگن-"Osterglocke"Golden Harvest شانس عید پاک(خرمن طلا)!

botanische tulpe rotkäppchen


این هم پیازچه گل نرگس
نظرات 26 + ارسال نظر
نرگس دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ق.ظ

واااااای! من چقدر قشنگم! دوباره فصل اومدن گلهای من شده!

بله دوباره فصل وجود مبارک شما شد

مهتاب دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ق.ظ

چه جالب .چه گلهای قشنگی وایییییی.من همشون رو می خوام.

قابل شما رو نداره

پری دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:09 ق.ظ http://0o0o0o0o.blogsky.com/

چه گل های نازی.....خیلی متنوع هم هستن.....من خیلی زیاد گل دوست دارم اما واقعا تنوع گل اینجا زیاد نیست نمیدونم چرا......
ایده بسیار خوبیه واسه فصل پاییز و زمستون...شاداب میشه فضا....

من هم گل و گلدون رو دوست دارم و وقتی فصل یک گل تموم میشه و گلدونش خالی میشه غصه ام میگیره
کلا گل و گلدون به خونه روح میبخشه

زینب دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ق.ظ

وااااااااای منم از این گلدونا میخوام
فکرنمیکردم تو فصل های سرد هم گیاه گلداری که گل بده وجود داشته باشه
من از اون زنگوله های برفی وزعفران های وحشی میخوام

من هم از این گلدون ها می خوام! ولی خب خونه مون جا نداره برای این همه گلدون و ضمنا مراقبت و توجه می خوان!
چشم خانومی. به نیت شما می خرم. کدم رنگ گل زعفرونی رو می خوای؟

بسامه دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ق.ظ

واییییییی چه گلهای قشنگی... اون توتهای قرمز باید ترش باشن نه؟ من قول نمیدم از دست من سالم بمونن... وایییی که من عاشق گلم.. چقدر دوستشون دارم...
واییییییی لیلی... چندتا گل از طرف من برای خودت بخر....
به به ... چه پست خوشگل مشگلی..

اون میوه ها اسمش توت هست ولی با توت های ما کلی فرق داره. اصلا خوردنی نیست.
چشم خانومی. کدوم گل رو می پسندید؟

فهیان دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:40 ب.ظ

چند روز پیش از یک کوچه با دخترم،رد میشدم،یکهو گفت مامان ببین اون خونه چه گلدونای قشنگی داره!دخترم سه سالشه ،اون آپارتمان طبقه سوم بود،دلم به حالش سوخت،اینقدر گل و گلدون و..نمیبینه ،که رو آسمون هم باشن، پیداشون میکنه و براش عجیبه!!

آخی چه نگاه دقیقی برای شناسایی زیبایی ها داره. ولی خب گل و گلدون داری به آب و هوا هم بستگی داره. اگر آب و هوا خوب باشه مردم خودشون سر ذوق میان و البته فرهنگ شهری هم مهمه

سایه دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:49 ب.ظ http://doulate-eshgh

زیبان

بلی!

زینب سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ق.ظ

جدا میخری؟ خیلی هیجان انگیزه
خب بذار فکر کنم....
بنفششوبخرید

بله بله حتما عروس خانوم

آسیه سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:14 ق.ظ http://neveshtehayea30.blogfa.com/

گل های قشنگی بودن...
دیدن گل ها برام لذت بخشه ولی نگهداری ازشون رو دوست ندارم...

من هر دوش رو دوست دارم. ولی خب نگهداریش سخته

سپینود سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:25 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

می‌گن از یک اردبیلی می‌پرسن تو اردبیل چند ماه از سال هوا سرده میگه ۱۴ ماه ! می‌گن سال که ۱۲ ماهه ! میگه اینجا دو ماه بعد از سال هم وا سرده !
حکایت این هوای ما و هوای آلمان یکی هست ظاهرا !
وای به به از این گلهای قشنگ که کیف کردم . دستت درد نکنه .

بله. من هم فکر می کنم هوای آلمان مثل غرب کشور خودمون میمونه. باید ببینم مردمان اونجا چیکار می کنن من یاد بگیرم.
خواهش می کنم، قابل نداره

فریاد مردی از اهالی سکوت سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:38 ق.ظ http://fajs.mihanblog.com

ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست
بی تو در آن عرفه عشق و وفا نیست که نیست

ای امیر عرفه، یوسف زهرا، مهدی جان
حاجتی غیر ظهورت به خدا نیست که نیست

اگر باران گرفت و یادتان بود دعایی به حال بیابان کنید
التماس دعا

ممنون
محتاجیم به دعا

باران سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:10 ق.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

لیلی جونم قربونت برم چه پست سر سبز و پر گلی بود
زیباترین این گلها رو تقدیمت میکنم

قابل شما رو نداره
ممنون خانومی

خانم لورا سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ق.ظ

فرش توت قرمز خیلی خوشگله
یکی از فانتزیای منم هست که باغچه کوچیک داشته باشم جلوی خونم.
لیلی نمی دونی من تنظیمات کجارو درست کنم می تونم بلاگفا رو باز کنم؟اولدریدر و فیدلی هم برام باز نمی شن

من هم باغچه پر از گل و سبزی دوست دارم و البته آب و هوای خوب که باغچه ام توش سرسبز بمونه!
خب باز نمیشه چه هشداری می ده؟ چه چیزی توی صفحه نمایش میده؟

نرگس سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ق.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

ایده خیلی خوبیه پیدا کردن گلهای مقاوم به سرما
گلهای گلدون ایوان ما هم عمرشون تموم شده
خوبه منم برم دنبال گلهای پاییزی که اینجا هست
ممنون از نوشته ها و عکس های زیبایت

حتما برو دنبال گل های فصل سرما. نذار گلدون هات خالی بمونه

erica سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:32 ب.ظ http://determined.blogfa.com

آخی چه گلای قشنگی هستن مخصوصا knospenheide و اون زعفرانای وحشیش:) گلدون داشتنا دوست دارم احساس خوبی داره مخصوصا اگه مقاوم تر و دائمی ترم باشه:)

من هم دوست دارم گلدون های سرسبز و شاداب داشته باشم ولی خب اکثر گلدون ها عمر کمی دارند

مشتاق سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام
ممنون که ما را با گلهای زیبا روبرو کردی تا با هم دیداری داشته باشیم .

سلام
قابل شما رو نداره.
انشالله

مامان سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:42 ب.ظ

دخترم دلت همیشه بهاری باشه .


گل های لاله خیلی خشگله .

ممنون مامان جون
گل های قشنگی هستن

آریا سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ب.ظ

چقدر هنرمندانه و زیبا پست‌هاتون را تهیه می‌کنید.

خیلی خوشحالم که در مورد آلمان، می‌نویسید...

موفق باشید.

شما لطف دارین
من از خاطراتم می نویسم
به همچنین

خانم لورا سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

گوگل کروم می گه اوپس گوگل کروم کن نات اپن دیس وب پیج
اینترنت اکسپلورر می گه کن نات فایند دیس پیج
موزیلام یه همچین چیزی می گه.
چندروز پیشا با فیلترشکن باز می شد اما الان با اونم باز نمی شه

یعنی بلاگفا در ایران فیلتره؟ فیلترشکنت بقیه سایت های فیلتر رو باز می کنه و فقط با همین مشکل داره؟

بهاره چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ

خانم و آقای پیشی چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:23 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

وای چه چشم نواز...مخصوصا" اون که واسه تزیین شمعه!

آره اون نوع خیلی زیباست

مریم چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:32 ب.ظ

اتفاقا چند روز پیش از کنار پارک لاله رد میشدم، دیدم نوشته جشنواره گل و گیاه پاییزی! یاد تو افتادم!

به به عجب جای خوبی یاد من افتادین
پس شما هم برو بخر

خانم لورا چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:22 ب.ظ

نه فقط برای من اینطوریه.بقیه می تونن برن.احتمالا تیظیمات من مشکل داره ولی نمی دونم کجا.فیلتر نیست چون نمی گه فیلتر شده.باز نمی کنه صفحه رو

این اخطاری که میده معنیش اینه یا آدرسی که نوشتی غلطه و یا همچین سایتی وجود نداره.فقط مدیریت بلاگفا رو باز نمی کنه یا هر وبلاگی که در بلاگفا باشه باز نمی کنه؟

مضراب پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ

زنگلوله برفی رو توی ایران می گن گل حسرت! چون همیشه در حسرت بهار هست!!!

اااااااااا من نشنیده بودم همچین اسمی رو. البته این اسم می تونه شامل همه گلهای زمستان بشه

محجوبه جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا جمیل
سلام
فوق العاده ای لیلی جان . پستهات واقعا روح بخشه

شاد باشی
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
قابل شما رو نداره
به همچنین شما

خانم لورا دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ

سایت خود من که پرشینه.من می خوام آدرس دوستای بلاگفاییم رو باز کنم.اخطار میده.همه وبلاگ های با پسوند بلاگفا رو باز نمی کنه

پس مطمئن هستی که توی ایران فیلتر نیست. من فکر می کنم بلاگفا گاهی قاطی می کنه. خب شاید رفته تو لیست سایت ها بلاک Block شده ات.می خوای اونها رو هم چک کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد