زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

زنان ایرانی

- چند روز قبل در کتابخانه با دختری یونانی به نام الکساندرا آشنا شدم. همین طوری اتفاقی باب حرف باز شد و او پرسید که کجایی هستی؟ و بعد مثل همیشه از تفاوت زبان عربی و فارسی پرسید. برایش گفتم که الفبای هر دو زبان یکی است ولی لغاتش متفاوت است و ما ایرانی ها تا حدی عربی را می فهمیم ولی بلعکس نه. بعد الکساندرا گفت تو چقدر خوب آلمانی حرف می زنی؟!! احتمالا اون هم مثل بقیه فکر می کرده که افراد محجبه کم سواد هستند.(چون غالبا افراد محجبه در این کشور از ترک ها و عرب ها هستند که قشر کارگر و کم سواد جامعه هستند.نسل جدید ترک ها شامل این گروه نمی شوند-البته سوء تفاهم نشه منظورم تعریفم از خود نیست بلکه منظورم اینه که اون انتظار نداشت یک خانوم محجبه بتونه آلمانی حرف بزنه.) بعد از رشته تحصیلی ام پرسید و کلا متعجب شد که من مهندس می باشم.(من در کتابخانه دانشکده علوم انسانی بودم و افرادی که عموما به آنجا مراجعه می کنند رشته هایی مرتبط با همین دانشکده دارند) و بعد پرسید در ایران خیلی از خانوم ها تحصیلات دانشگاهی دارند؟؟ من برایش خواهرهایم و رشته هایشان را مثال زدم و گفتم دختری در فامیلمان نداریم که تحصیلات دانشگاهی نداشته باشد. او بسیار متعجب شد و گفت عجب رشته های سختی هم خوانده اند. دیگر بهش نگفتم که در کشور من تب مدرک گرایی بیداد می کند و همه صرفا به دنبال کسب مدرک هستند. الکساندرا کتابی از هنر ایران در یکی از موزه های آلمان را باز کرد و با هم آثار هنری ایران را تماشا کردیم. اون به هنر نقاشی و مینیاتور علاقه داشت و من به جام های زرین و سیمین در آخرِ کتاب، از این خطاطی ها که یک عبارت را به شکل پرنده و گل و برگ و ..ترسیم می کنند وجود داشت.اونها رو به من نشان داد و گفت چه جالب اینها نوشته است. بعد پرسید می تونی بخونی؟! بهش گفتم اینها هنر است و من نوشته های معمولی رو بلدم بخونم(این همه نوشته توی کتاب بود صاف اینها را آورده بود جلوی چشم من). کلی هم به نوشته های معمولی که مثلا اشعار شاهنامه در بالای مینیاتورها بود با دقت نگاه کرد. در آخر که من می خواستم بروم او در کار با دستگاه اسکنر به مشکل برخورد و من کمکش کردم. دیگر عمیقا به سواد بانوان ایرانی پی برد به من گفت به نظرم خانوم ها دقتشون در این مسائل بیشتر هست. دیگه نظرات تخصصی مان را در باب توانایی و استعداد خانوم ها رو لو نمیدم چون بالاخره آقایون هم این صفحه را می خوانند

- امروز که با آقای همسر برای خرید رفته بودیم در حال جدا کردن گوجه بودیم که دیدیم یک آقایی خم شده و کله اش را یک وری کرده و داره سعی می کنه از روی نایلون شیشه ای(پاکت شفاف) کتابخانه که دست آقای همسر بود عنوان کتاب داخل آن را بخواند! بعد با اشتیاق سرش را بالا آورد و گفت من این کتاب را خوانده ام ،جالبه! حتما شما از اسرائیل هستین؟؟!! ما رو میگی همین طوری خیره شدیم که یارو چه حدس هایی می زنه. گفتیم نه عمو!( اسم اون کتاب تاریخ پیغمبران بنی اسرائیل بود- داستان پیغمبران از حضرت یعقوب و یوسف تا حضرت موسی-) نمی دونم یارو حجاب من رو ندید و فقط موهای مشکی آقای همسر رو دید؟ خلاصه نبوغ ایشان در حدس زنی در پرده ای از ابهام قرار دارد.

برای این که یه کم از حال و هوای پائیز و زمستان دربیایم عکس های این دفعه از قسمت گلخانه یک فروشگاه هست که برای تفریح رفته بودیم!


درختچه ای به شکل گوزن شمالی همکار بابانوئل!


درختچه های گوزنی


یک گیاه با گل هایی عجیب


گل های کیسه ای


گل دورنگ زیبا


بوته آناناس در گلدان


گیاهی با برگ های چندرنگ


نمای کلی گلخانه


قسمت گل های ارکیده


انواع گل های ارکیده


گل ارکیده داره به شما سلام میکنه

نظرات 37 + ارسال نظر
زهرا شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:14 ب.ظ http://arshosara.blogfa.com

سلام عزیزم
ممنون ک نماینده لایق و برحقی برای ایران و در درجه دوم برای زن ایرانی هستی لیلی جان ، ممنون
معرفی کتابت و عکسات عالی بود ، یکی از آرزوهام کار در گلخونه یا گلفروشیه :)
پست قبلی تم خوندم ، من با یه اسکاج همه چیزو تمیز می کنم و نیاز به این همه تنوع ابزار برا تمیز کاری ندارم :)ولی اون لوله قوری تمیز کن و رخت آویز جالب و کاربردی بود

سلام خانومی
من که کاری نکردم ، زنان ایرانی خودشون در همه زمینه ها پیشرو هستند.
من هم کار کردن با گل ها رو دوست دارم.
به به شما باید روش های خلاقانه ات رو که تمیزی با یک اسکاچ هست رو آموزش بدین.

افق زندگی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:28 ب.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

اول آیا؟؟!
براستی که از این پستت لذت بردم. آبروی زنان ایرانی رو حفظ کردی. واقعا بهت افتخار میکنم.
گل ارکیده خیلی قشنگه
شاد باشی

امید خوب است همیشه آیا
من که کاری نکردم!
من هم گل ارکیده رو دوست دارم. شما گلید خودتون
به همچنین شما

وبلاگ ماد شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ب.ظ http://maad.blogfa.com

مثل همیشه عالی و خواندنی خصوصاً عکسها که خیلی قشنگ بودند.

قابل شما رو نداره،

علی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام
اول ابنکه ابنقدر دانشگاه آزاد،پیام نور، غیرانتفاعی هست و بعدش هم مردم عشق مدرکند،خب مثلا دانشگاه غیرانتقاعی درآلمان بی ارزش====> بدون جدول رتبه بندی هست.
فک کنم اگه خانم الکساندرا دستپخت ایرانی رو می چشید دیگه کاملا شیفته ایرانی جماعت می شد.

سلام
دانشگاه ها که انواع زیادی داره و برای بسیاری از مردم عنوان و شهر و تخصص و توانایی و مهارت... مهم نیست فقط مدرک داشتن هست که ارزش داره
احتمالا

بسامه شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 ب.ظ

جدا عزیزم...
ما خانومها هیچی کم نداریم که یه چیزایی هم از اونا سرتریم... کدوم خانم اروپایی رو می شناسی که مهندس باشه بعد بلد باشه ترشی بندازه دسر درست کنه مربا درست کنه.. همه این رو باهم... نیستن دیگه.. هنرمند نیستن... خوشی زده زیر دلشون...
وای چقدر خوشگلن...

حالا خودمون از خودمون تعریف نکنیم چه کنیم

محجوبه شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
سلام دوستم
خیلی جالب بود و خوشحالم تصورات یه یونانی رو در مورد ایران عوض کردی هر چند تب مدرک گرایی خیلی دردناکه و ضربه زننده :(( و خدا کنه قبل از اینکه تبل توخالی مدرک گرایی ملت مون به صدا دربیاد ، اصلاحی بشه در اندیشه های مردم و بگیرند پی کاری بهتر از این ....
اون موقع خیلی های دیگه مث شما با افتخار از دانسته های حقیقی شون استفاده کنن و آبروی ملت مون باشن.ان شاء الله

این عکسا تو زمستون واقعا بهمون چسبید . ممنون
رستگار باشید
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام خانومی
امیدوارم همین یک نفر موثر باشه.
متاسفانه بله. ان شالله که قبل از انفجار یه راهی باز بشه و ارزش از بی ارزش مشخص بشه.
هر کس در هر موقعیتی که هست نسبت به وطنش وظیفه داره با هر سطح سواد و فرهنگ باید دینش را به مملکتش ادا کنه
قابل شما رو نداره خودتون گلید شما

پری شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ب.ظ http://0o0o0o0o.blogsky.com/

چقدر بد که حجاب و سواد ناخواسته گره خورده بهم اونجا یجورایی....امیدوارم به زودی این سوء تفاهم حل شه براشون که هرکی حجاب داشت دلیل نمیشه عرب یا ترک یا کم سواد باشه....یکی مثل لیلی ما رو دست آلمانی ها بلند شده
چه گلخونه قشنگی.......دلمون وا شد خواهر....به به.....
اون گل کیسه ای ها احیانا ازونایی نیستن که حشرات رو میخورن؟؟؟؟

متاسفانه بله بسیار غم انگیز می باشد.
رو دست آلمان ها؟؟ نه بابا هر کی تو مملکت خودش زودتر راه و چاه دستش میاد تا کشور غریب.
این کیسه های به این بزرگی یه چیزی بیشتر از حشره می خوان تا پر بشن!!

یاسی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:15 ب.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com/

من عااااااشق ارکیده های اینجام ! مخصوصا وقتی میذارم پشت پنجره حموم !
اون اناناس ها هم برا همون بوته اس ؟



یعنی خدایی اقاهه حجاب تورو ندیده بود؟! شایدم با خودش گفته این یه اسراییلی ه که یه زن فلسطینی گرفته!(بلانسبت اقای همسر)

حالا چرا اون پشت می ذاری؟ یک جا بذار بیشتر توی چشم باشه.
نمی دونم
احتمالا اقاهه فقط با استفاده از یکی از مشاهداتش نظریه داده و دیگه به جمع بندی نرسیده

یاسی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ب.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com/

لیلی
ببین
هامبورگ نمیای ؟
دلم میخواد ببینمت! فیس بوک عکس حضوری هرجوری
توام خواستی بگو ها 1 تعارف نکنی

ما یکبار قبلا هامبورگ اومدیم. شهر قشنگی است. یعنی داری برای تعطیلات کریسمس ما را دعوت می کنی؟
می خوای منو ببینی که شبیه عرب ها یا اسرائیلی ها هستم یا نه؟؟

معصومه شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ب.ظ http://puyanemaman.persianblog.ir/

سلام. اون گیاهه چقدر عجیبه من تا حالا ندیدمش ببینم هم عمرا برای زیبایی خونه ام ازش استفاده کنم. راستی من اینجا عرب مسلمون اسراییلی زیاد دیدم. خودشونو به عنوان عرب اسراییلی معرفی می کنن و از اون دسته فلسطینی هایی هستن که اونجا موندن و تن به حکومت اسرائیل دادن.

سلام
من هم برای اولین بار بود که این گیاه رو دیدم. حالا یکی مجانی به شما میده لطفا رد نکن
من تا حالا همچین افرادی ندیدم، پس علت برداشت متفاوت اون آقاهه همین بوده

نرگس یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:30 ق.ظ

گل ارکیده خییلییییی قشنگ بود!

آفرین آبجی زرنگ من!

گل ارکیده تنوع رنگ و طرح زیبایی داره
مرررسی آبجی مهربونم

نرگس یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:38 ق.ظ

بلبل آلمانی من!

ها؟ من؟!
نه بابا این خبرها نیست.
فکر کنم سوء تفاهم شده منظورم از این که اون گفت زبان آلمانیت خوبه این بود که اون انتظار نداشت که یک خانوم محجبه بتونه آلمانی حرف بزنه.

فهیان یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ب.ظ

برخاطر مریضی شدید،خودم و دخترم،خونه نشینم،عکسای خوبی بود این گلها عطربهار رو تو مغزم زنده کرد،توی این فضای سرما خورده میچسبه.

ببخشید که مغزم هنگه ،وگرنه بدم نمیومد در مورد اون قسمتهای اول پست،برم رو منبر!

ای بابا توی این هوای گول زننده پائیز مراقب خودتون باشید.ان شالله که بهار همیشه مهمون دل هاو خونه هاتون باشه.
من خودم هم سخنرانی غرایی در این زمینه نمودم ولی خب اینجا مکان عمومی است و بحث انگیز میشه

زهره یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ب.ظ

لیلی جون من بهت افتخار میکنم....
خیلی خوبه که برامون از اون فضا میگی
مخصوصا براما که قدرت ریسک کردن نداشتیم وموندیم البته داریم برنامه ریزی میکنیم برای فرصت مطالعاتی ویا سمینار و.....بیایم خیلی دوست دارم خودم بیام وتجربه کنم البته شما هم از زوایایای جالبی بررسی میکنی که امیدوارم یه موقعی به دردم بخوره.

شما لطف داری خانوم گلپاین که شما اینجا نیستین به شرایط زندگی آدم ها بستگی داره نه قدرت ریسک، برای بعضی ها فرصتش پیش میاد برای بعضی ها نه.ان شالله که شما هم فرصت دنیا دیدن و و تجربه کردن برات جور بشه.
فضاهایی که هر آدمی در زندگی توشون قرار میگیره متفاوته یکی دانشگاه ، یکی کارخانه، یکی فضای شهری و... ممکنه برخوردها در فضاهای مختلف فرق کنه. کلا من دیدگاهم به اطرافم مثبته

سمانه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ب.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

حالا نگفتی لیلی چه جوری اینقدر آلمانیت خوبه دختر ِ خوب؟ اون چا کلاس رفتی یا ایران می رفتی؟

فکر کنم سوء تفاهم شده منظورم از این که زبان آلمانیت خوبه این بود که اون انتظار نداشت که یک خانوم محجبه بتونه آلمانی حرف بزنه.
من اینجا کلاس زبان رفتم، زبانم اونفدرها هم خوب نیست

بسامه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

بلبل المانی؟ بلبل المانی؟
این حرفه نرگس می زنه؟

به نرگس جون نمیاد از این حرف ها بزنه؟ یا به بلبل نمیاد آلمانی باشه؟
کلا چی به چی میاد یا نمیاد؟!!

نرگس یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

سلام گلم
(این جواب سلام گل ارکیده بود آخه جواب سلام واجبه!)

بله بله، بالاخره یکی به این گل بامحبت ما جواب داد، داشت دلش می شکست

آرمان یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ

مثل همیشه عالی بود

ممنون، لطف دارین شما

مریم یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 ب.ظ

هر کی ندونه ما که می دونیم تو بلبل آلمانی هستی! بله!

از کجا می دونی؟ مگه آلمان ها بلبل میگن

تهمینه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ

حالا بگیم عالی مثل همیشه جمله دیگه خیلی تکراریه اما خب واقعا عالی بود مثل همیشه.

ممنون خانومی. مثل همیشه لطف دارین

مهتاب یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:35 ب.ظ

افرین به دختر توانا وزرنگ ایرانی مسلمان

ممنون

آسیه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ

بهت افتخار میکنم عزیزم .
نماینده خوبی هستی

ممنون خانومی
ای بابا اینقدر مهمش نکنید دیگه

سپینود دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:35 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

مرسی عزیزم ! حالا بدت نیاد هی ازت تعریف می‌کینم که چون بلاخره حقیقت رو گفتی دیگه . خانومهای ایرانی معرکن ! والا بخدا !
اسرائیلی ! نمی‌خوام وارد سیاست بشم ها . ولی حتی از اسمش هم متنفرم ! حس بدی بهم دست میده .

بله بله حقیقت محض رو خودمون که خوب می دونیم
این حس وقتی پاتو از ایران می ذاری باید تعدیل بشه چون نمی تونی اون آدم ها رو حذف کنی

سیمرغ دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com

سلام.میگم فکر کنم یکی دیگه از ویژگی های زنهای ایرونی اینه که برا تفریح میرن فروشگاه!!!!!!!!!

سلام
شاید این ویژگی اکثر زنان دنیا باشه نمی دونم

مامان دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:28 ق.ظ

گل های بسیار زیبایی هستند.

به بسامه خانم بگو دلم براش می تپه.یه دختر ایرانی تمام عیار

هنرمند بهش افتخار می کنیم.ماشاله.....

قابل شما رو نداره مامان گلم.
بسامه خانوم خوش به حالت که این قدر محبوبی

بید مجنون دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 ق.ظ

گاهی دلم میگیره از این نگاهی که فضای بین الملل و آدم های غیرایرانی به کشورمون دارند... به زن هامون...
حل شدنش زمان بره. اما امیدوارم بالاخره یک روزی با چهره ای متفاوت ما رو بشناسن.

گاهی خودمون هم مقصر هستیم در نظرات دنیا نسبت به خودمون و کشورمون.
شناخت هر کشوری و فرهنگی و مردمی کار سختی است

بابایی دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام

بازم اومدیم خیلی چیز یاد گرفتیم

ممنون از همت و تلاشتون

سلام
خواهش می کنم، شما لطف دارین

مامان سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ

چه گلهای جالبی.

من عاشق گلم یه خونه پر از گل

دستت درد نکنه دخترم

مامان جونم شما یک گلخونه پر از گل دارین و شما باغ خونه این

زهرا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:12 ب.ظ http://arshosara.blogfa.com

لیلی جان ! عید پاک چیه ؟ آلمانی ها هم دارن؟ مرسی گلی

این عید از مهمترین اعیاد مسیحیان است. آنها اعتقاد دارند که مسیح بعد از آن که به صلیب کشیده شد مجددا زنده شده و به میان پیروانش بازگشته در واقع یک جور رستاخیز داشته است. در آلمان به نام عید Ostern می شناسند که در پست های قبلی ام هست.
در ویکی پدیا می تونی در موردش بخونی

haj sina پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://hajsina.blogfa.com

گوجه کیلو چند؟

قیمت گوجه بستگی به فصل تغییر میکنه از 1 یورو تا 3 یورو متغیر هست. البته فروشگاه به فروشگاه هم فرق می کنه بعضی جاها تا 5 یورو هم میرسه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 ب.ظ

سر کوچه ما 2کیلو 5 سنتِ
(جمله ی معروف دکتر،بعد از اعتراض مردم به گرانیه گوجه)

پس زیاد بخر و رب گوجه درست کن باهاش

haj sina پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://hajsina.blogfa.com

کامنت قبلیو که دادم یادم رفت اسممو بنویسم،بی زحمت بنویسین
سرکوچه ما....

نمیشه کامنت رو ویرایش کنم

فردا شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:03 ب.ظ

چه پست بامزه ای بود! یه حس خوشایند داشت... هم از شاهکارهای خودت هم از حدس اسرائیلی بودنتون!
حالا جدی جدی قیافه تون به اسرائیلیا شبیه نیس؟؟!! البته دور از جونتون!

یعنی کار های من در حد شاهکار بود؟ مبالغه می فرمائید.
خب اسرائیلی ها هم از نظر قیافه یا باید آسیایی باشن یا اروپایی(البته اکتریت جمعیتشون) بنابراین از روی قیافه نمی شه حدس زد

haj sina چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ق.ظ http://hajsina.blogfa.com

عکس ها باز شد
خیلیییییییییییییی قشنگن
واقعا دستتون درد نکنه
راستی فضولی نیست اگه بپرسم رشته تحصیلیشما چیه اونجا؟

خواهش می کنم، قابل شما رو نداره
من رشته ام کامپیوتر است

haj sina پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ب.ظ http://hajsina.blogfa.com

ممنون،بعد ازونجایی که مقطع تحصیلیتون دکتراست
هزینه تحصیلتون چقدر میشه در سال؟
از لیسانس و فوق لیسانس چطور؟
اطلاعی دارین؟
دقیقا منظورم نیستا
هزینه های حدودی رو میگم
تقریبا چه قدر؟

خواهش می کنم. من نگفتم دکترم
براتون در وبلاگ تون لینکش رو گذاشتم

shiva جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:55 ب.ظ http://www.pinel.blogfa.com

وبتون خیلی مخاطب داره ها ....
لیلی جان برات دردناک نیست وقتی تو کشور دیگه این همه نظم و جذابیت و توجه به سطحی ترین و کوچکترین کار ممکن رو می بینی اما توی ایران کشوری که همه چیز داره و استفاده نمی کنه این همه مسئله؟!
از کف خیابان ها بگیر که یا پاشنه کفش می شکنه به خاطر قدم به قدم دست انداز و کندکارییا باید ملق بزنی!- تا زباله های گندیده در تمام طول روز - کاغذ بازی ادره ها و عدم پیگیری به امور مشترکین و مخاطبین گاها یک کار ساده تا 5 ماه برو و بیا - دانشگاه ها که بماند چطوری با پارتی دانشجوی x که الفبا رو هم نمی دونه نمره الف می شه . هیچکدامشون اغراق نکردم .... یا خرافه پرستی وحشتناک در مدارس ابتدایی که خودم هر روز باهاش درگیرم به خاطر دختر کوچکم و ....
از تلویزیونش بگیر که 90 درصد برنامه ها مذهبی و بدون کوچکترین جذابیتی هست ... واقعا درد نمی کشی ؟! مسائل دیوانه ککنده اقتصادی و طبقاتی بماند؟!!!!!!!!!!!11

جوری گفتین "خیلی مخاطب" فکر کردم الان در حد جستجوگر گوگل مخاطب دارم
من هم از دیدن این تفاوت ها و عقب ماندگی های کشورمون ناراحت میشم. خودم هم در اون فضا بودم و قراره برگردم. من منکر ضعف ها و کاستی ها نیستم و نمی خوام از چیز غلط دفاع کنم

shiva جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 ب.ظ http://www.pinel.blogfa.com

توی مقاله شما خوندم که از ایران خیلی تعریف می کردین که البته کشوری بی نظیر در اب و هوا و مردم بسیار صبور و خونگرم و مهمان پذیر و باغیرت هست و البته پر از منابع و ... اما چرا وقتی این همه تفاوت رو در کشورهای دیگه می بینید عنوان نمی کنید ... ! من اکثرا تو سایت های مختلف - کتابهای مختلف در رابطه با کشورهای دنیا تحقیق می کنم ... اهمیت دادن به اصول شهر سازی بگیر تا مدارس و دانشگاه ها و امور اداری و ... گاها مغزم هنگ می کنه لیلی . بگیم ایران مدیریت نداره؟
بگیم ادمهایی که تو کار هستن وجدان کاری ندارن ؟
نه ... من ادمی هستم که تو کارم تحت هر شرایطی که باشم چهار چوب اخلاقی دارم. بسیار زیاد . کارم رو همیشه درست انجام دادم . میدم. اما واقعیت دردناک اینه کسانی که خوب کار کنند در اداره جات و موسسات و دانشگا هها همیشه زیر سوال می رن... افراد کاردان نمی خوان . دلسوز نمی خوان ... اگر جز این تصور داری بخدا که برداشت منفی یا اغراقی تو حرفام نیست . من روانشناسی هستم که در همه ادره جات ها به گونه ای فعالیت دارم. دردهای زیادی رو می بینم و البته باید سکوت کنم. چون این رو از من و امثال من خواستن.
هر گاه حرف زدم یا اعتراض کردم که این کار اخلاقی - علمی غلط هست . گفتن غلط و درست رو ما تعیین می کنیم استناد به کدوم کتاب و دلیل هیچ !!!!!!
اینهایی که می گم فقط درد من نیست اگر در زیر مسائل ایران باشید تمامی افراد مطرح که من انگشت کوچک هیچکدام از این نامداران گمنام نخواهم بود همگی درد می کشند از فقر فرهنگی - خرافه پرستی و عدم کارایی مسئولین و ادره ها و تبصره ها و ماده هایی که بدون برسی و کارشناسی ایجاد می شه !!!!!!!!

من تمام بحث های اجتماعی شما رو قبول دارم من هم توی همون محیط سرکار رفتم و درس خوندم و به خاطر دختر بودنم از یک سری کارها به دلیل الویت بودن آقایون کنار گذاشته شدم. اصلا کلی کتاب روانشناسی راجع به اخلاق و رسومات و خرافات و باورهای ایرانی ها نوشته شده مثل کتاب احسان نراقی.
من در پست های مختلف به ویژگی های متفاوت خوب و بد کشوری که الان در آن زندگی می کنم اشاره کرده ام و سعی کردم خوبی ها رو در کنار بدی ها ببینم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد