زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

جشن کریسمس محققان خارجی2

خب ادامه مسابقه با همون روش های سوال و جواب و ترانه های کریسمس فایده ای به حال ما نداشت. به علت اعتراض ما مایک نامزد خانوم مجری اومد کمک مون و در قسمت سوالات کتبی ما را یاری نمود!! ولی در قسمت سوالات شفاهی توفیقی نداشتیم در نتیجه گروه ما نتونست مسابقه رو برنده بشه و جایزه هم بن خرید کتاب بود که خب ما خیلی از برنده نشدنمون غصه نخوردیم(حالا اگر کارت هدیه از یک فروشگاه سطح شهر بود شاید برنده نشدنش غصه ناک می نمود)

اساتید مدعوی که در جشن شرکت کرده بودند بامزه بودند. یک سوال رو که هیچ کس بلد نبود جواب بده(به نظرم سوال نام پدر یکی از شخصیت های مذهبی بود) خانوم مسن آمریکایی جواب داد و بعد با لبخند گفت چون من یهودی هستم جواب را بلد بودم.

یک استاد مدعو از برزیل هم داشتند که بسیار خوشحال و خجسته دل بود و با آهنگ های کریسمس حرکات موزون انجام می داد!! و راه می رفت و دیس شیرینی را به همه تعارف می کرد و می گفت خوشمزه است بخورید.کلا برزیلی ها مردمان بسیار خونگرم و شاد و بی خیالی هستند. در آخر هم وقتی فهمید ما ایرانی هستیم بسیار مشعوف شد و گفت ما برای ایرانی ها احترام بسیاری قائل هستیم . نام من را که پرسید وقتی گفتم،گفت که اااااااا این اسم که پرتغالی است!(اکثر کشورهای آمریکای لاتین به غیر از برزیل به زبان اسپانیایی سخن می گویند چون مستعمره اسپانیا بوده اند و فقط برزیل زبان پرتغالی صحبت می کنند چون در گذشته مستعمره کشور پرتغال بوده اند!) من بهش گفتم نه این اسم عربی است و او گفت در پرتغال مسلمان زیادی زندگی می کنند و این نام از آنهاست که در بین غیرمسلمان هم رایج شده است. گفت اسامی مریم و فاطیما و لیلا از اسم های رایج کشور برزیل است.این توضیح رو هم من بدم که این مسلمان برزیل در واقع برده هایی بودند که در دوران استعمار برای کار از آفریقا به برزیل آورده شده بودند و امروزه جزء جدایی ناپذیر جمعیت برزیل هستند. نام آقای همسر رو که شنید به احترام نامش به حالت تعظیم خم شد.چون نام آقای همسر از اسامی پیامبر هست و ایشون این نام را شناخت. خلاصه با توجه به این که رشته ایشون علوم سیاسی بود سخنرانی کوتاهی هم در باب نظام های کاپیتالیسم و سوسیالیسم و ساختار کشورها برای ما ایراد فرمودند. مثلا می گفت آلمان کشور موفقی است چون مالیات های سنگین از مردم می گیرد و خرج بیمه و تحصیل رایگان کل کشور می کند. ولی از نظام کشور خودش ناراضی بود. برای ایران هم گفت که ساختار حکومت شما خوب است(البته منظورش غیر از وابستگی کشورمان به نفت بود). خلاصه علاقه ایشان بر این بود که با هم قرار بذاریم و بیشتر صحبت کنیم. نظرشون این بود که آدم ها کتاب های زنده هستند و باید از هم کلام شدن با آنها آموخت.


حرف زدن ما ایرانی ها با بچه های سوریه ای بسیار جالب ناک بود. کلا هر چی جمله رو به انگلیسی یا آلمانی می گفتیم بعد خودمون تلاش می کردیم عربی اش را هم بسازیم! در نتیجه نشسته بودیم با فشردن مخ مون تلاش می کردیم درس های عربی راهنمایی را به خاطر بیاوریم! از انا ارید و نحن نرید و ... شروع می کردیم و وقتی به مونث و مثنی و این قسمت هاش می رسیدیم دیگه قاطی می کردیم. اونها هم این تلاش ما را می ستودندموقع خداحافظی مینا هرچی کلمه از خداحافظی یادش بود پشت سر هم ردیف کرد از عباراتی مانند "الی القاء" و "مع السلامه" و اونها هم با "خداحافظ" جواب ما را می دادند. مینا آخرش که قاطی کرده بود فارسی ها را هم با لهجه عربی تلفظ می کرد و اونها هم تلاش در فهم کلمات فارسی که می پنداشتند عربی است از خنده کف زمین ولو شده بودند !

بعد از پایان مراسم در هوای سرد و یخ زده به خانه بازگشتیم.


این هم عکس هایی از گل فروشی توی خیابان که حلقه و دسته های گل مخصوص کریسمس را می فروشد.


حلقه های گل که کف زمین چیده است


یک دسته گل کریسمسی!


دسته گل های کریسمس در ظروف آب منتظر مشتری!


حلقه گل با میوه های کاج رنگ شده


گل های اکلیلی شده!


حلقه گل با برگ های سرو و کاج


دسته گل های کوچک

نظرات 26 + ارسال نظر
بسامه چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:13 ب.ظ

یعنی الان همه دارن مسابقه حدس اسم همسر شما رو برگزار می کنن... مثل امین و مصطفی و . . .
خوب دقیقا اینبار ما عکسهای شمار و ندیدیم... پستهای قبلی ایرادی نداشت...
دیگه اینکه..همین دیگه..

آررررررره. همه این اسم ها هم خوبه. ادامه بدین ممکنه برنده بشین. جایزه اش هم بن کتاب نیست ها!
الان سایت آپلود رو تغییر دادم. یکبار دیگر قدم رنجه کرده و امتحانی بفرمائید

فهیان چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:30 ب.ظ

پست که خیلی برام جالب بود،ولی کوشن این عکسا؟چرا باز نشدن؟

الان سایت آپلود عکس رو تغییر دادم. می تونید ببینید؟

آسمان چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام
جالب بود
شما زبان آلمانی رو چطور به این خوبی صحبت می کنی؟
از وقتی رفتی آلمان تمرین کردی یا اینکه از توی ایران مسلط بودی؟

سلام
زبان من اینقدرها هم خوب نیست. در ضمن زبان مکالمه با زبان نوشتار و آکادمیک خیلی فرق می کنه.
هم صحبتان من آلمانی زبان نبودن برای همین همه مون در یک سطح با زبان های انگلیسی و آلمانی با هم مکالمه می کردیم.

مضراب چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ http://plectrum.blogfa.com

برام جالب بود استفاده از پنبه توی دسته گل هاشون
معنی خاصی می ده پنبه توی آلمان؟

از گل ها و میوه های مختلف استفاده می کنند. نمی دونم

بسامه پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ق.ظ

مرسی لیلی جون...
نیازی نبود سایت رو تغییر بدی ایمیل می کرردی
وایییییییییییی اینا عالیه... چقدر خوشگلن.. ای کاش تو ایرانم به جای لباس و خنزر پنزر گل می فروختن نزدیک عید... چقدر عالی می شد؟
اوففففف اون دسته گله یه یورو و شست سنت؟ چه کم؟ مگه نه؟
وای خدا.. من می خوام بیام اونجا

اینجا هم خنزر پنزرهای تزئین درخت کریسمس به وفور پیدا میشه ولی خب ملتی هستند که به گل تازه خیلی علاقمند هستند در صورتی که فکر میکنم توی ایران گل های مصنوعی بیشتر طرفدار داره.
این گل های رز کوچک در رنگ های مختلف از فراوان ترین دسته گل های اینجاست و معمولا قیمتش هم حدود 2 یورو هست

فهیان پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ب.ظ

بله دیدمشون.دستتون درد نکنه،این چیزایی که تو دسته گلاشون بود،مثل خرت وپرتهایی است که خواهرم،همیشه جمع میکنه و باهاشون از اینا درست میکنه.مخصوصا اون عکس دوم همینطوری از شمال از اون پسته کوهی ها آوردم، اون هم بعد از یک مدت رنگشون کرد،اینطوری شد!فکر کنم بجای من بیاد آلمان آینده کاری تضمین شده تری داره!!

خب شما هم بیای اینجا مثل من میشی تماشاچی خلاقیت دیگران! ولی اگر خواهرتون ذوق و سلیقه این جور تزئینات رو دارن باید برن تو کار طراحی دسته گل عروس و اتاق عقد

تهمینه پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:08 ب.ظ

چه گلهای خوشگلی ان. جالبه تو تزئین از تکه های میوه هم انگار استفاده شده تو یکی شون. ممنون لیلی جان.

فکر کنم منظورتون برش های پرتقال خشک باشه؟ از چوب دارچین هم زیاد استفاده می کنند.
خواهش می کنم خانومی

haj sina پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:58 ب.ظ http://hajsina.blogfa.com

ایشالا تو مسابقه زندگی سربلند بیرون بیاین...
عکس هاتون (به قول خودتون) بسیار جالب ناک بود،مرسی

ان شالله
جدی من گفتم عکس هایم؟؟

فردا پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ب.ظ http://med84.blogfa.com

جالب بووود... اصلا فر نمی کردم تو برزیل اسم لیلا باشه!
ممنون! این روزا خوب داری علم ما رو بالا میبریا!

فکر کنم این اسم در بین مسلمان حالا اکثرا کشورها مرسوم باشه.
کمکم کن علم رو بالا نگه دارم خیلی سنگینه!!

پیرامید پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ب.ظ http://lifeformyself.persianblog.ir

چقدر خوشحالم که باهات آشنا شدم... دستت درد نکنه بابت عکسا.... خیلی خوشگلن... جالبه دقیقا مثل دم عید ما که همه جا هفت سین می فروشن تو خیابونا... راستی لینکت می کنم... با اجازه البته!

من هم اتفاقی با شما خانوم خوش سلیقه آشنا شدم.
قابل شما رو نداره
آره درست مثل دم عید ما که همه دنبال خرید و نو شدن هستن و شهر زنده و شلوغ پلوغه

بابایی پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام بر گرم زبانان دل پاکان

موفق باشید در انس با انسان های پاک

دل گرم باشید در ارتباط با خون گرمان

سلامت باشید در جسم و روان

انشاله

سلاااااااااااااام
ممنون
ان شالله

مریم جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ق.ظ

برزیلی خجسته دل! واقعا!

آره واقعا

مامان جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ب.ظ

همیشه شاد و خوشحال و در جشن باشید.

ان شالله

فردا جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:51 ب.ظ

حالا مواظب باش نیفته!

سنگینه کمک می خوام

لیلی جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 ب.ظ http://http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

چه دسته گلهای نازی درست کردن
متوجه شدم قصد موندن ندارین اما کلا از زندگی در المان راضی هستین؟به کسی توصیه میکنین؟
من از ایرانی هایی که تو المان تحصیل میکنن 2گروه مختلف رو دیدم گروهی که خیلی از مردمش بد میگن و گروهی که از زندگی در المان خیلی راضی هستن
گیج شدم

وقتی گل مشتری زیاد داشته باشه خلاقیت هم دنبالش میاد.
خب این سوال سختی هست چون روحیات و شرایط و اهداف و کار آدم ها با هم فرق می کنه. اون چیزی که برای من مهم هست برای دیگری در الویت اول نیست. برای یکی رفاه مادی مهم هست برای یکی فضای روحی و احساسی.
بستگی به رشته تحصیلی و شهر و کار آدم نظرش نسبته به اطرافش شکل میگیره. بعضی ها ممکن است چون خاطرات بدی داشته باشند دید منفی نسبت به کل جامعه دارند و بعضی ها هم مثبت ها رو پررنگ تر می بینند

کریمی شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ق.ظ http://hardwarecom86.blogfa.com

عکس دومی منو یاد چرخ گوشت انداخت

اااااااااا این همه تزئین و سلیقه رو زیر سوال بردی خانومی
این صفحه چرخ گوشت! کاسبرگ گل نیلوفرآبی است. من اولین بار این مدل زیبا رو توی مرداب انزلی دیدم.

نرگس شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

حلقه های گل خیلی قشنگند
تو ی یکی از دسته گل ها یه چیز نقره ای رنگ شبیه صفحه سوراخ سوراخ جلوی چرخ گوشته
اون چیه؟

این صفحه چرخ گوشت! کاسبرگ گل نیلوفرآبی است. من اولین بار این کاسبرگ زیبا رو توی مرداب انزلی دیدم. واقعا زیباست

پری شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ http://0o0o0o0o.blogsky.com/

چه حال و هوای کریسمس گرفته همه جا....چه گل های ناز و رنگارنگی.....

آره کریسمس رسیده دیگه، پشت در

nani شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:08 ب.ظ

hamishe be jashno shadi leili jan.ey kash ye chizi be n araghie migofti delemoon khonak mishod

ای بابا خانومی شما ببخشین. اون بیچاره در اون جریان نقشی نداشته ولی خب دلیلی نمیشه ما فراموش کنیم همون طور که دلیلی نداره که اون رو مقصر بدونیم

نرگس یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:42 ق.ظ

دیشب خواستیم باهات حرف بزنیم، آن نبودی!
یلدا مبارک آبجیییی!

حیف شد. ولی ما هم مهمونی شب یلدا بودیم
یلدای شما هم مبارک

[ بدون نام ] یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 ق.ظ

الان من هنگ کردم .موندم کلمه جالب ناک عربیه برزیلیه آلمانیه انگلیسیه فارسیه چیه دقیقا؟؟؟؟

این کلمه ابتکاریه من!!!

فاطیما یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام لیلی جونم
چه دسته گل های قشنگی منو یاد دسته گل های عروس انداخت
پس این همه عربی در راهنمایی خوندید یه جایی به دردتان خورد
عربی درسی هست که اگر تمرین نکنیم همه ش یادمان می رود
اگه خواستی یکباره دیگر عربی یادت بیاید می تونی روی من حساب کنی ها !!!

سلام خانوم خانوما!
بله دسته گل های عروس تزئینات زیبا و ابتکاری داره.
نه بابا هیچی از عربی یادمون نبود. لطفا شما عجالتا این سوال من رو جواب بده که مثنی مونث فعل خواستن چی میشه؟!!!

رادمهر و مامان یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ب.ظ http://radmeh.blogfa.comr

سلام یلدات مبارک دوستم دیشب جات خالی موقع خوردن فستجون همش فکرت بودم کاش میشد برات میفرستادم یا حداقل گردوشو
همیشه فکر میکردم برزیلیها آدمهای سرد و خشکی هستن لیلی جون ببخشید رشتتون چیه؟

سلام
یلدای شما هم مبارک
ممنون خانوم با محبت. دوستان به جای ما غذای خوشمزه بخورن. هر چند ما نمی تونیم بخوریم ولی از خوردن دیگران خوشحال میشیم
اتفاقا من همیشه فکر می کردم کشورهایی که هوای گرم و مرطوب داره باید آدم های شاد و سرخوشی باشن!

zeinab یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 ب.ظ

aalii bood
khosh b haletoon
che zendegie bahali darinaa

خواهش می کنم.
زندگی ما هم مثل همه زندگی ها سختی و شیرینی رو کنار هم داره ولی من دوست دارم شیرینی ها و خوشی هاش رو به یاد داشته باشم و با بقیه قسمت کنم

لیـآه شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 ب.ظ http://liya1993.blogsky.com/

این مغازه اگه الان تو ایران بود شهرداری جمعش میکرد!

به جرم سد معبر؟ ولی اینجا چون این قسمت مخصوص پیاده رو هست و خیلی عریضه و مخصوص چادرهای فروشنده هاست کسی کارشون نداره. تازه ازشون تشکر هم می کنن که شهر رو زیبا نگه می دارن!!

فاطمه سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:46 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

من یک سوال برامم پیش اومد همه مردم در آلمان اینقدر فعال هستند و مراسمات مختلف دارند یا شرکت میکنند یا شما اونجا خیلی فعالید و تا بتونید شرکت می کنید؟

بقیه مردم رو من نمی دونم. یعنی نمی دونم مثلا چند درصد مردم در فلان برنامه شرکت می کنند ولی در حالت کلی در شهر کوچک ما برنامه های مختلف از تئاتر و کنسرت و سخنرانی و مناسبتی و پارتی های مختلف اجرا میشه، لابد مشتری دارن که برنامه می ذارن.
من علاقمند به شرکت در فعالیت های اجتماعی هستم البته کلی از برنامه هایی که انجمن زنان و ادیان رو می ذاره شرکت نمیکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد