زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بازارچه کریسمس1

خب جشن سال نو میلادی هم تموم شد و وارد چهارمین روز از سال 2014 شدیم. این چند روزه ماشین های جاروکن حسابی در شهر فعال بودن. از بس شب سال نو ملت توی خیابون آشغال ریختن. یعنی همون بسته های فشفشه ها و منورها و ترقه ها و ... و البته شیشه های نوشیدنی و خلاصه هرچی که داشتن و نداشتن توی خیابون ریخته بودن. الان خیابون ها تقریبا تمیز شده ولی پیاده روها هنوز پر از کاغذ رنگی و شکلک های کاغذی مختلف هست. البته بعضی ها آشغال ها رو توی پاکت ریختن و گوشه خیابون گذاشتن ولی جمع آوری همه اینها به زمان نیاز داره. کاغذها با اومدن بارون خیس و پودر شده و گوشه گوشه پیاده روها ریخته شده.

عکس های زیر از بازارچه موقت کریسمس شهرمون هست که البته الان دیگه جمع شده.یعنی همون فردای کریسمس بازار را جمع کردند. این بازار را قبلا هم نوشته ام همه چی توش پیدا می شد از وسایل خونه تا لباس و تزئینات کریسمس و البته خوردنی و نوشیدنی. احتمالا ایده اولیه اش مال لوازم کریسمس بوده که به مرور به بقیه محصولات هم کشیده شده. قیمت هاش که فرقی با فروشگاه ها نداشت یعنی چیزی توش ارزون تر پیدا نمی شد(این که فکر کنی دستفروش هستند و یا بازارچه موقت هست باید ارزان تر باشد)، بیشتر بخش نوشیدنی فعال بود. نوشیدنی های خوش بو و بدبو و خوردنی هم که ملت آلمان سوسیس خور هستند مهیا بود. البته برش های پیتزا و پف فیل شیرین و شیرینی های مخصوص کریسمس و یک نوع شیرینی که من اصولا خوشم نیامد هم تنوع های دیگر این بازارچه بود.این نوع شیرینی سریع الپخت در یک صفحه گرد فلزی به قطر تقریبی 30 سانتی متر پخته می شد که روش مایع آرد یعنی آب و آرد می ریختند و تا این بخواد خودش رو بگیره کرم کاکائوی صبحانه nutella رو هم روش می ریختن و با یک کاردک تا می زدن تا به شکل یک مثلث درمی اومد و بعد کمی پودر دارچین و شکر و تمام شد. می خواستم از مراحل کار عکس بگیرم که خانوم فروشنده اجازه نداد خلاصه ملت تماشاچی همه یک خوردنی دستشون بود و مشغول تماشا و شاید خرید. نوشیدنی هم که همه ایستاده و دور همی مشغول گپ و گفت میل می کردند.فکر می کنم برایشان بیشتر به خاطر همین دور هم بودنش مزه میده. چون معمولا صدای حرف و خنده شان دور میزهای نوشیدنی به گوش میرسد. میشه تنوع بیشتری به خوردنی ها داد البته شاید خودشون حالت سنتی رو دوست داشته باشند.من فکر می کنم مردم ما ذائقه بهتری در خوردنی های سراپایی دارند. از شلغم و لبوی داغ و جگر و ذرت مکزیکی و باقلای داغ با آویشن بگیر تا نوشیدنی های مختلف هر فصل.

عکس های این بازار خیلی زیاده که به مرور خدمت میرسن!


یکی از محل های نوشیدن


شیرینی های مخصوص کریسمس


شیرینی های کریسمس


شیرینی های قلبی شکل کریسمس

مغازه فروش لامپ های رنگی


لوسترهای مقوایی و پلاستیکی با لامپ های رنگی


لوسترهای رنگی
نظرات 21 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ق.ظ

؟

تهمینه شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:08 ق.ظ

هر چی می نویسم می گه کد صحیح نیست چرا آخههههههههههه

واقعا چراااااااا؟ یکی بیاد جواب بده

تهمینه شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:09 ق.ظ

دیدی تا غر زدم گفت صحیحه!؟؟؟؟؟؟؟رسیدن ماه ربیع مبارک لیلی جان

پس غرزدن راه حل ماجراست
ممنون بر شما هم مبارک باشه خانومی

تهمینه شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ق.ظ

بلا گرفته سومی رو هم فرستاد. وای یه هفته است دارم سعی می کنم کامنت بذارم لیلی جان حالا یه خسته نباشی بهم بگو! ممنون از عکسهای خوبت دوباره

همه حرف هات رو گوش کرده و همه رو فرستاده.
خسته نباشین. ممنون از این همه همت و اراده. همین طوری ما پیش بریم مریخ رو هم فتح می کنیم!

نرگس شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:47 ق.ظ

من از مغازه لامپ‌های رنگی خوشم اومد! ولی به نظرم شیرینی‌های خیلی خوشگل خوشمزه نیستن، نه؟

آرره این لامپ ها خیلی خوش رنگ و خوش فرم هستند.
به نظر من هم خوشمزه نیست. ولی من امتحان نکردم

صبا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

پس اونا هم از این بی فرهنگ بازیا در میارن که آشغال بریزن تو خیابون

دو سه بار در طول سال هست که خیابون ها افتضاح میشه

بسامه شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 ق.ظ

وای چه بازارچه خوشگلی...
واقعا دور همی خیلی حال میده ها... اینجا هم یه بازارچه اونجوری درست کرده بودن که به دلیل اینکه کاملا جنس های بنجل داشت جمع کردن..

یک سری از وسایل همین بازارچه رو هم من نگاه کردم از کشور چین بود. مثلا یکی از مغازه ها کلی کیف داشت که نسبت به مغازه ارزون بودن ولی کسی نمی خرید چون احتمالا مال چین بود.

پری شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ http://0o0o0o0o.blogsky.com/

ممنونم بابت عکس های قشنگت دوستم..لوستر های کاغذی رو بسیار دوست داشتم

خواهش می کنم قابل شما رو نداره.
آره این لوسترها در شب جلوه قشنگی داره

خانم لورا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام
لیلی شما سوسیس هاشون رو خوردید؟تو می شاپ که نشون می داد به نظر خیلی بی مزه میومدن.می خوام بدونم واقعا چطورین؟سوسیس خونی چیه؟اونم توضیح می دی؟

سلام
من کلا سوسیس دوست ندارم. سوسیس های اینجا رو هم چون تا حالا مارک حلالش رو پیدا نکردیم نخوردیم. ولی کسانی که خوردند تعریف کردند. فکر می کنم به ذائقه آدم ها بستگی داره. آخه انواع مختلف سوسیس هم هست و ممکنه برخی هاش خوشمزه باشه
سوسیس خونی اسمش رو شنیدم ولی نمی دونم چی هست. از دوستم سوال می کنم بهت میگم خانومی

نرگس شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

من یه نتیجه گرفتم
اینجا تو ایران همیشه جشن سال نو هست که مردم انقدر آشغال رو زمین ها میریزند

واقعا چه ملت خوش به حالی هستیم ماااااا

بابایی شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام

همیشه سلامت باشید

سلام
ممنون

شهرام شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام
آیا میشه با مدرک zd آلمانی یا همون ب یک از دانشگاه آلمان پذیرش گرفت در مقطع ارشد
من ترم آخر مهندسی برق هستم و ناپیوسته
ممنون میشم پاسخ بدین

سلام
برای پذیرش در مقطع ارشد همین مدرک کافی است. بعد از آن شما یک سال فرصت دارید تا مدرک DSH رو کسب کنید و بعد از اون شما دانشجو محسوب می شوید

مامان یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ق.ظ

عید و دور هم بودن و صله رحم خیلی خوبه .


به شرطی که همه خوشحال باشن وناراحتی پیش نیاد.به نظرم اگه همه درک کنند که هر کسی مشکل خاصی داره و پشت سرهم غیبت نکنند و....خوبه مگه نه ؟

ضمنا در جواب سوال دوستمون اگه شماره رو به زبان انگلیسی وارد کنیم نظرمون سریع ارسال میشه.

هرچی شما میگین حتما درسته

زینب یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:18 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام.من تازه باوبت اشناشدم.اگه دوست داشتی به من هم سربزن

سلام
خوش اومدی

مریم یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ب.ظ http://maryam612.persianblog.ir

سلام اصولآ ذائقه بر می گردد به دوران کودکی و عادت :-)

سلام
حق با شماست.قسمتی از ذائقه ما به خاطرات کودکی مون برمیگرده

گلهای زندگی من دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:48 ق.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

محجوبه دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شفیق
سلام لیلی جان
آمدن ربیع بر شما مبارک
کاش کوک زیبای تبریک ربیعتو خصوصی نمی زدی تا خواننده هام هم استفاده کنن از مطلبی که در کنارش در مورد رضایت گذاشتید .

رستگار باشی
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام خانومی
اگر فکر می کنید مناسب هست می تونید عمومی ش کنید. من چون به مطلب تون مرتبط نبود خصوصی نوشتم

فاطیما دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ

سلام لیلی جونم خوبی خوشی ؟
همیشه وقتی امتحاناتم را میدم برای اینکه خستگی هایم تمام شود به سراغ وبلاگت میام
چه شکلاتهای خوشگلی من از اونا میخوام و راستی یادت باشه اون لوستر هارا هم میخواهم یادت نره ها !!!!!
خوش باشی و سلامت
دوست دارم

سلام خانوم خانوما. ممنون.شما خوبی؟ امتحانات تا حالا خوب شده؟
اون شیرینی ها فکر نکنم خوشمزه باشه ها. واااای اون لوسترها رو که خودت هم می تونی با مقوا درست کنی

سیمرغ دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com

کلا تو قضیه اشغال ریزی در خیابان تو مناسبتهای مختلف (تو مراسم محرم مثلا لیوانهای بک بار مصرف شیر و شربت نذری را مردم میریزن کف خیابون ) و خوردن غذای سرپایی تشابه فرهنگی دارند این قوم وخویشهای آریایی.(ایران وآلمان)

کلا در راحت طلبی مردم اکثر مردم با هم اشتراک دارند

معصومه پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:00 ب.ظ http://tanhaian.persianblog.ir

سلام. حالا که گذشت حیف دیر رسیدم به این پستت ولی بازارچه شهر ما یه میگو پفکی داشت که خیلی خیلی خوشمزه بود. شیرینی هاشونو اصلا دوست ندارم اما بادوم سوخته اشون خیلی خوبه. اون پونچ داغم بدون الکلش خیلی خوشمزه بود مزه چای آلبالو خودمونو می ده البته تو برف بیشتر مزه می ده که امسال نداشتیم. اما کلا در مورد لبو و باقالی خودمون باهات موافقم.

سلام
به به پس بازارچه شهر شما تنوعش خیلی بیشتر بوده. راستی اون بادوم سوخته ها رو یادم رفت توی متن بنویسم بوشون خیلی خوب بود ولی به نظر من شیرین بود و من کلا بادوم شیرین دوست ندارم!
شما احتمالا همه امکان پذیرهاش رو امتحان کردی

نیلوفر سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:50 ق.ظ

سلام
لیلی جان عکس های این پست رو چک کن لطفا

سلام
خانومی عکس های اولیه ی وبلاگ باز نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد