زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

میلاد پیامبر رحمت مبارک

اول از همه میلاد حضرت رسول صلی الله علیه بر همه تان مبارک. یکی از مناسبت های دوست داشتنی سال برای من همیشه میلاد حضرت رسول بوده است. امیدوارم در این روز عزیز همه دعاهاتون مستجاب بشه.پیشنهاد می کنم این توصیفات زیبا را از پیامبر مهربانی ها بخوانیم تا وقتی دعا می کنیم بدانیم که با صاحب مهربانی و کرامت و بخشش سخن می گوئیم.

برای اهل سنت هفته قبل میلاد حضرت رسول بوده است. آقای همسر که برای شرکت در نماز جمعه به مسجد ترک ها رفته بود می گفت که شهردار شهر به مسجد آمده بود. آقای شهردار می دونسته که این هفته میلاد پیامبر اسلام هست و به حساب برای تبریک و ارتباط با جامعه مسلمانان آمده بوده. شاید چون برای مسیحیان میلاد پیامبرشان از بزرگترین جشن های در مملکت های مسیحی نشین است تصور جشن و سرور بزرگی رو داشته. در مسجد ترک ها فقط نماز جمعه برپا می شود و خبر ندارم که برای روز میلاد پیامبر به روایت اهل سنت که همان 12 ربیع هست برنامه خاصی داشتن یا نه؟ خلاصه در طول مدت نماز آقای شهردار روی صندلی داخل مسجد نشسته بوده.


عکس های زیر از کلیسای نزدیک خانه مان هست که یک روز آفتابی قبل از کریسمس به آن سر زدم. دو روزی به 25 دسامبر و میلاد حضرت مسیح مانده بود. دیوارهای کلیسا با تابلوهای نقاشی مدرن پوشانده شده بود. گاهی نمایشگاه نقاشی در کلیسا برگزار می شود. کلیسا را برای مراسم روز میلاد آماده کرده بودند. آقایی بین صندلی ها راه می رفت و کتابچه های دعا را روی میزها می چید. البته طبق جدول برنامه ای که در کلیسا بود برنامه های مناسب با این روز از مدت ها قبل شروع شده بود و سخنرانی و شعرخوانی داشتند و دور روز هم پذیرایی با کافه و مشروب بود. ما برای روز میلاد حضرت مسیح به کلیسا نرفتیم و از جزئیات برنامه هایشان اطلاع ندارم. فقط توی برنامه ای که داده بودند غیر از سخنران ها و نوشیدن ها لیست هزینه ها را هم نوشته بود که مثلا برای چاپ بروشور و کتاب و کافه اینقدر هزینه کرده بودند! می دانید که اعضای کلیسا باید حق عضویت پرداخت کنند. یعنی کسانی که داخل کلیسا عقد می کنند و یا بچه هایی که تعمید داده می شوند عضو کلیسا هستند و باید سالانه مبلغی را به کلیسا بدهند. غیر از این مبلغ دولت هم به کلیسا کمک می کند. کلیسا بیمارستان و مهد زیرمجموعه اش دارد و تعلیمات دینی مدارس هم زیر نظر کلیساست.

در کشور مسیحی نشین آلمان کلیسا قدرتمند و صاحب نظر است.

در این عکس ها شباهت هایی بین دین اسلام و مسیحیت می بینید. چون طبیعی است که ادیان یک سری آداب ظاهری رو از هم ارث برده باشند. همون طور که مسیحیت یک سری شباهت هایی با یهودیت دارد.


نمای کلی داخل کلیسا- دفترچه های دعاهای روز میلاد روی میزها چیده شده است


سن کلیسا- نمای چوبی و قدمی محراب برای میلاد و گهواره مسیح نوزاد در وسط قرار دارد


صلیب مسیح در وسط محراب کلیسا( در کلیسای کاتولیک خیلی از صلیب و  تصاویر مربوط به آن استفاده می شود)


تزئین محراب با شمع


درخت کریسمس با تزئینات ساده


ارگ کلیسا(البته دقیق نمی دونم چه طوری هست)


مجسمه های ولادت حضرت مسیح- طویله و سه پادشاه و نوزاد و مریم مقدس و یوسف نجار


این مجسمه ها به سبک سرخپوستی است!


کتاب ها و شمع هایی با مضامین مذهبی


سررسیدهای 2014 با جملات پندآموز مذهبی- البته قیمت هاشون هم بد نبود ها


کاردستی بچه های مهد وابسته به کلیسا


حوض آب مقدس(البته من دقیق نمی دونم اسمش چیه)


عکس و اسم کودکانی که در این کلیسا غسل تعمید داده شده اند


دیوار آرزوها و دعاها


اگر هم خواستین می تونین دعاهاتون رو داخل این آجرهای مشبک بذارین!

این دیوار خیلی شبیه دیوار توبه در بیت المقدس است که یهودیان دعاهایشان را داخل شکاف های آن می گذارند

نظرات 22 + ارسال نظر
ن.ر شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ق.ظ

میلاد پیامبر بر شما و همسر محترم هم مبارک بانو

ممنون بر شما هم همین طور عروس خانوم و همسر گرامی تان

زندگی زیبایی خداوند شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:15 ق.ظ http://radmehr435.blogfa.com

سلام لیلی جون میلاد خاتم پیامبران رو بهتون تبریک میگم
صلح و امنیت و شادی و سلامتی رو برای همه مردم دنیا به خصوص شما رو زیر آسمون بزرگ خدا رو آرزو میکنم
واقعا شباهتهایی با مساجد دیده میشه من خودم تا حالا کلیسا نرفتم ممنونم بابت عکسهای خوبتون من رو هم با خودتون همراه کردید

سلام خانومی
ممنون بر شما هم مبارک باشه
ممنون از دعای خوب و زیبا ان شالله که برای شما و همه مسلمین آرامش و صلح باشه
خواهش می کنم قابل نداشت

صبا شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

میلاد پیام بر ، بر شما هم مبارک. [یکن گل]
انگار تو کلیه ادیان مردم کلا به سمت یه جور خرافه میرن و باید برن یه جایی دعاهاشون رو بندازن!! مثل چاه جمکران!!

ممنون.
نمی دونم میشه اسمش رو گذاشت خرافه یا نه. چون یک نیازی به ارتباط با خدا در دل همه هست ولی اشکالش فرق می کنه. بعضی ها کلامی راحت ترن و بعضی ها دوست دارن مکتوب باشه.

نرگس شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ب.ظ

از آقای همسر تشکر میکنیم که در مملکت خارجه هم برای نماز جمعه تشریف می‌برند!

به اصرار دوست کرد عراقی مون رفت! دوستمون گفت هر مسلمانی که سه جمعه نره نماز جمعه منافقه.

زینب شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ب.ظ

سلام لیلی جون عیدشماهم مبارک.تاحالا همه ی جزییات کلیساروندیده بودم.ولی یه جوریه نه ؟

سلام خانومی. عید شما هم مبارک
نمی دونم به نظر شما چه جوریه؟ شاید هم من چون زیاد دیدم جوری بودنش رو تشخیص نمی دم!

مامان شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ب.ظ

خب همه مذاهب ریشه در فطرت انسان دارند و از طرف خداوند واحد هس
تند.

شباهتشون به همین دلیل هست.

اسلام دین اخریست و معجزه پیامبر اسلام کتاب است .چون عصر ما عصر اطلاعات وخواندن است همه چیز از مطالعه گرفته می شود.

یک سری فرهنگ ها و آداب و رسوم در هر دینی هست که منطقه ای و بومی است و مردم هر کشور و شهر خودشون اضافه کردن

مهتاب شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ب.ظ

اون مشربه رو ما هم جلو مساجد قدیمی مون داریم.

خیلی از این اثار رو هم غرب از کشورهای اسلامی به یغما برده.

شاید این مشربه در اصل مال اینها بوده. نمی دونم تاریخش به کی می رسه. شاید هم از اول توی همین کلیسا بوده

فاطمه شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:21 ب.ظ

درسته خیلی از اثار کشورهای اسلامی رو برای مهمونی بردند موزه لوور.

جاشون خوبه.غصه نخوریدا.....پس میدن بهمون

ان شالله که پس مون بدن

بابایی شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام
سلامی به بزرگی امروز بر شما و همه مشتاقان آن بزرگوار

مطالب زیبایی در "توصیفات زیبا" بود.

گرچه شنیده بودیم ولی دوباره خواندنش شعف وجلوه دوباره ای

داشت

این روز بزرگ بر شما و همه پیروان آن حضرت پر خیر و برکت باشد

سلام
ان شالله

[ بدون نام ] شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:08 ب.ظ http://http://hamechialie.blogfa.com/

سلام عزیزم
عید شما هم مبارک.
3 تا داستانتون(لینک)خیلی جالب بود. پسرم از سومیه خیلی خوشش اومد براش تامل برانگیز بود

سلام خانوم بی نام!
قابل شما رو نداره. از این حکایت های زیبا در زندگی الگوهای دین ما زیاد است فقط همت می خواهد خواندنش

زینب شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

من احساس میکنم دلگیره چون وقتی برای اولین بارخودم رفته بودم دلم گرفت احساس خوبی نداشتم البته چون دوست داشتم رفتم نه اینکه ازروی تحقیق برم.

من هم فکر می کنم به خاطر نوع ساختمان سازیش و مرتفع بودن و گاهی تاریک بودن حس دلگیر داره. البته کلیساهای ارتودکس ها بهتره چون دیوارهاش سفیده

سایه شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:10 ب.ظ

به به من فقط کلیسای وانک تو اصفهان رو دیده بودم اما ساده تر از این تصاویر بود. خدا همه جا هست. در کعبه و بت خانه تویی تو

فکر کنم کلیساها هم بومی باشن. یعنی مثل مسجدها میمونه که هر کشوری و شهری با توجه به فرهنگ و سلیقه خودشون ساختن. این کلیسا قدیمی هست و کلیساهای قدیمی معمولا تاریک و سنگی است

زینب شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

اره شاید

زهرا یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:01 ب.ظ http://dokhtarebad14.blogfa.com

سلام.منم ایشالله از مرداد میام دانشگاه مونیخ.خیلی خیلی میترسم.

سلام
ان شالله به سلامتی- خب تغییر در زندگی معمولا با استرس و ترس همراه هست و مهاجرت به یک کشور دیگر مسلما ترسش بیشتر. امیدوارم که همه کارهاتون به خوبی پیش بره

عرش و ثری یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:49 ب.ظ http://arshosara.blogfa.com

بسیار عالی
تا حالا کلیسا نرفتم ، یه کلیسا نزدیک دانشگامونه ی سری دوس دارم برم اونجا ،

خب پس حالا که نیتش رو کردین همت کنید و برید

سمانه دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ق.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

عزیزم سلام. چقدر اون روایت آخری که از پیامبر بود تاثیرگذار بود... کاش واقعا می شد که ما باعث افتخار اونها باشیم... کونوا لنا زینا و لا تکونوا شینا

سلام خانومی. بله روایت آخری واقعا اوج گذشت و محبت بود.
کاش حداقل شناخت اندکی از بزرگان دین مان داشتیم تا بتونیم ذره ای الگو بگیریم

گلهای زندگی من دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:56 ب.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام عزیزم خوبی
من کلیسای وانک اصفهان رفتم و پارسال که رفته بودم خونه ی خاله جونم تهران یک کلیسا نزدیک خونشون بود که با دوقلوها رفتیم ویک تکه نان هم کشیش بهمون داد
خیلی عکسا قشنگ بودنند

سلام الحمدلله ما خوبیم.
پس خاطره خوبی از کلیسا دارین.
قابل شما رو نداره

معصومه سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ http://masoomane.mihanblog.com/

سلام
عیدتون مبارک
خیلی جالب بود.
اون نامه گذاشتن ها...
راستی شباهتهایی که گفتید بین اسلام و مسیحیت تو عکسها دیده میشه رو نفهمیدم.

سلام
ممنون
منظورم شباهت های ظاهری مثل همین نامه نوشتن و یا گهواره و محراب و اینهاست

تهمینه پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ق.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

من روز میلاد پیامبر به روایت سنی مدینه بودم دریغ از حتی یه چراغونی ساده. کلا جشن و اینا هیچی نبودالبته ما التماس دعای خودمون رو خدمت پیامبر و ائمه بقیع داشتیم و به اونا کاری نداشتیمعکسها و مطالب عالی لیلی جان ممنون.

ای بابا من فکر کردم که باید جشن باشه. البته مدینه که دست وهابی هاست و وهابی هم به تولد و این جور چیزها اعتقاد ندارند شاید کشورهای متعادل تر برنامه داشته باشن
قابل شما رو نداره

زیتون جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 ق.ظ http://zatun.blogsky.com

سلام
یک مقاله از شهیدیبهشتی گذاشتم علت میلاد که حادثه تاریخی است را مسیحیان جشن میگیرند ولی گفته اسلام به کار اهمیت میده لذا هجرت و پایان روزه داری و پایان عید قربان را اسلام که جشن کارهستند شادی میکند

سلام
چه تعبیر زیبایی دارند شهید بهشتی

مریم سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ق.ظ

خب من باید نظرات نگفته ام رو جبران کنم! وگرنه تو گلوم گیر میکنه!
این تزیین با شمع شبیه سفره عقدای ما شده! نه؟!

بله بله شما صاحب نظر در همه زمینه ها هستین.
آره طبقه طبقه هم چیدن مثل سفره عقد بشه

نیلوفر سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ق.ظ

عزیزم عکس ها باز نشد یعنی نوشته حذف شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد