زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

آشپزخانه گیاهی kräuterküche

چندی پیش آقای همسر برای کاری به برلین رفته بود. خوشبختانه ماشین سواری از نوع mitfahr با قیمت و زمان مناسب پیدا کرده بودیم. در مورد ماشین سواری برای سفر قبلا توضیح داده بودم حالا یک بار دیگر هم می گویم. در آلمان و احتمالا بعضی کشورهای اروپایی سایت هایی وجود دارد که اگر کسی بخواهد با ماشین شخصی از شهری به شهر دیگر برود در این سایت اعلام می کند. ساعت و تاریخ حرکت رو مشخص می کند و کسانی هم که ماشین ندارند و قصد سفر دارند در این سایت جستجو می کنند و اگر کسی مطابق با زمان و تاریخ سفرشان پیدا کردند با هم تماس می گیرند و قرار می گذارند. البته معمولا راننده ها مکان قرار و شهرهای بین راه و ویژگی های ماشین  و تعداد جای خالی در ماشین و احیانا اگر شرطی هم داشته باشند (مثلا سیگاری بودن) و شماره تماس شان را در آگهی شان ثبت می کنند. اصل بر اعتماد است ولی گاهی هم پیش می آید که مثلا راننده زنگ بزند و سفر را کنسل کند. ما فعلا دو تا از این سایت ها را می شناسیم و برای سفر این دفعه از همین سایت ها جستجو کردیم و یک ماشین بنز مدل 2012 با یک خانوم راننده را یافتیمهزینه سفر با این ماشین ها معمولا خیلی خیلی کمتر از هزینه قطار و هواپیماست. این خانوم وقتی باهاش تماس گرفتیم تا قرار رو تثبیت کنیم گفت تا حالا کسی تماس نگرفته و خودش پیشنهاد داد که میام در خونه دنبال تون!!! هیچی دیگه آژانس شد اومد دم در خونه و آقای همسر رو سوار کرد و با سرعت 160 کیلومتر تا برلین رفتند(همان طور که می دانید در اتوبان های خارج از شهر کشور آلمان محدودیت سرعت وجود ندارد) و مسیری که با ماشین سواری در حالت عادی 5 ساعت هست رو با 4 ساعت طی کردند. البته توقف بین راه برای استراحت هم معمولا یک ربعی دارند.

این توصیفات و توضیحات از آقای همسر هست که با خانم راننده هم صحبت شده بوده : خانم راننده که فکر کنم حدود 35 یا 40 را داشت طبق حرف های خودش گیاه خوار خالص بود. از این گیاه خوارها که علاوه بر این که گوشت مصرف نمی کنند هیچ نوع محصولات حیوانی هم نمی خورند!! قبلا درباره شان نوشته ام بهشان می گویند Vegan.(از اینجا می توانید اطلاعات مربوط به این گروه رو بخونید) این افراد فقط از مواد غذایی گیاهی استفاده می کنند یعنی شیر و تخم مرغ و عسل و کلا هر چیزی که منشا حیوانی باشد را نمی خورند. خلاصه این خانم لاغراندام تعریف می کند که مثلا چربی بدنش را از فلان میوه استوایی تامین می کند و این میوه که محصول تایلند هست دانه ای 40 یورو قیمت دارد(فکر کنم میوه ای در حد و اندازه هندوانه باشد) و یا آووکادو و یا شیره نارگیل و یا دانه های گیاهی خاص که در فلان منطقه می روید فلان و بهمان خاصیت را دارد!! اصلا من فکر می کنم بیشتر میوه های مورد نظر این خانم در مناطق استوایی باشد و او باید برود آنجاها زندگی کند. هر چند خودش گفته چند سالی در هاوایی زندگی کرده ولی خب نپسندیده و برگشته به وطنش! سگ پیر این خانم که گویا 12 سال داشته در این سفر در ماشین حضور داشته و در قفس خودش در صندوق عقب(صندوق عقب به جلوی ماشین متصل بوده) حضور داشته و صاحب گیاه خوارش برای غذا هم به او موز و این جور میوه ها میدهد! در بین سفر هم گاهی برای گردش سگ بیچاره بی حال توقف داشته اند و خانم بیان کردند که فکر میکند سگش از این سفر خوشحال است! در آخر باید اضافه کنم خانم گفتند که حقوق خوانده اند اما الان در اطراف شهر ما مرکز نگهداری و پرورش اسب ها در محیط بیو bio را دارند. حالا اسب که غذاش گیاه خواری هست وگرنه معلوم نیست با این طرز فکر چه غذاهایی نصیب اونها می شده! کلا اطلاعات خاص دیگری از ایشان و عملکرد و تغذیه شان در دست نیست!!

این هم دو سایتی که ما از آن برای یافتن ماشین سواری سفرهای بین شهری استفاده می کنیم:


mitfahrgelegenheit.blablacar.de/‎

www.mitfahrgelegenheit.de


عکس های زیر تبلیغات شرکت Tchibo یا TCM هست که فکر کنم در ایران هم شناخته شده است. دفترچه تبلیغات این دفعه شون وسایل آشپزی گیاهی بود. معمولا وسایل تولیدی این شرکت طرح های جذابی دارند. چند تا از وسایل رو که نتونستم در اینترنت عکس هایشان را بیابم مجبور شدم از روی خود دفترچه عکس بگیرم برای همین کیفیت شان با بقیه عکس ها متفاوت است.



عکس آقای آشپز که داره برای مهمان ها تدارک می بیند


آقای آشپز از محصولات باغ خودشان استفاده می کند.

بخارپزDampfgareinsatz


نوار سیلیکنی برای بسته بندی مواد غذایی که موقع طبخ وا نرود


قیچی سبزی بری!


ظرف ادویه و یا سبزی جات gewürzsieb (برای این که مواد کم کم به خورد غذا بره)


gewürzsieb (نخواهیم خود سبزی در غذا باشد و فقط مزه اش به غذا برود)

نمک و فلفل سابpfeffermühle - این نمک و فلفل پاش ها اینجا خیلی کاربرد دارد چون دانه فلفل و نمک درشت استفاده می کنند


آناناس قاچ کن- این ظروف ابتکاری برای هنداونه و سیب و خلاصه اکثر میوه ها وجود داره-فکر کنم در ایران هم انواع مختلفش باشد


اسپری لیمو!


اسپری لیمو


هویج رشته کن! به سبک ماکارونی


رنده مدادتراشی!



رنده چند کاره که فکر کنم انواع مختلفش در ایران هم وجود داره


edelstahl-spargeltopf گلدان مارچوبه فلزی برای آب پز کردن مارچوبه



مارچوبه پوست کن!!



پارچ آب- اینجا معمولا در پارچ های آب برش لیمو و یا برگ نعناع می اندازند.


میز غذای گیاه خواران!

نظرات 43 + ارسال نظر
فهیان جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ب.ظ

با این ظروف روح اشپزیم تازه شد!واقعا چسبید.ممنون.

پس شما علاقمند به آشپزی هستید؟ من که کلا از قسمت سالاد درست کنی خوشم می آید
قابل شما رو نداره

صبا جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:10 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

یعنی سگه هم گیاه خوار بوده؟

هزینه سفر با این ماشین های شخصی از هزینه سفر با قطار یا اتوبوس ارزون تر میشه؟

بله صاحبش سگ رو هم گیاه خوار کرده بوده!
هزینه سفر با ماشین سواری خیلی ارزان تر از قطار است

سحر جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ب.ظ http://26oct.persianblog.ir

چه جالب، اینطوری در مصرف انرژی هم صرفه جویی میشه. عکس ها ایندفعه هم خیلی جالب بودند. لایک

با غذاهای گیاه خواری در مصرف برق صرفه جویی میشه؟
ممنون

جودی جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ http://lifecafe.persianblog.ir/

وبلاگ جالبی دارید.
حتما میخونمتون
این عکسایی که گذاشتین چه خوبه، وسیله های پرکاربردی هستش
میشه لینکتون کنم!

خیلی ممنون لطف دارین
پس شما هم اهل آشپزی هستین؟
شما لطف دارین. نیاز به اجازه نیست

بسامه جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ب.ظ

خوب من زیاد اهل گوشت و مرغ نیستم ولی گیاهخوار خالص هم نیستم.. راستش یه بار خواستم امتحان کنم دیدم نمیشه..از اون رنده سبزا ما داریم ولی زیاد استفاده نمی کنم..
بعدش...
اها.. اون رنده ای که هویج رو عین ماکارونی خرد می کرد خیلی باحال بود...

خب من هم گوشت رو دوست ندارم ولی خب مرغ و ماهی رو چرا. ای بابا شما هم اگر مهمان داشتین از اون رنده ها استفاده کن تا هنرنمایی درکنی!!

زهرا - گل بهشتی من شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

ممنونم.جالب بود مخصوصا یکی دو تا از اون وسیله ها رو ندیده بودم.
من شنیده م که پیامبر گفته خوب نیست بیشتر از چهل روز از گوشت دوری کنی.

خواهش می کنم.استفاده معقول و به اندازه از گوشت برای کسانی که سالم هستند مفید هست

فهیان شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:15 ق.ظ

بله خانوم،من عاشق آشپزی و شیرینی پزی هستم.
لیلی جان من یک سوالی توی یک وبلاگ دیگه پرسیده بودم،دیدم شما در قسمت کامنتها چیزی نوشته بودید،که خیلی معقول تر بود.ینی من بهتر میفهممش،حالا سوالم رو از شما میپرسم،ببینید من توی آگهی خونه ها که نگاه میکنم،یک هزینه Heizkostenهستش،خوب وقتی سوخت اونجا برق هست و همه چیز با برق هست چطور این Heitzeugتفکیک میشه؟ینی در تابستان که گرمایش استفاده نمیکنیم، چطور حساب میشه؟اگر فقط یک کنتور توی خونه باشه اینطوری همیشه بخشی از هزینه برق بطور پیش فرض مربوط به Heizkostenهستش،درسته؟

اگر دوست داشتید،جوابمو اینجا بدید،تا بقیه هم استفاده کنند.اگر هم که دوست نداریدهمون ...
ببخشید که با سوالم وقتتون رو میگیرم.

خوش به حال خانواده تون که شما رو در کنار خودشون دارند چه غذاهای خوشمزه ای می تونن بخورن
برای این سوال اجازه بدید من از دوستانم سوال کنم چون اونها تجربه شون در مستاجری بیشتره و احتمالا گزینه های مختلف رو بیشتر بررسی کردن

kelid khoshbakhty شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ق.ظ http://http://khoshbakhtyma.blogfa.com/

خیلی جالب بود.........
ولی من واسه خوراکی ها محدودیت خاصی ندارم.
هر چیزی که خدا افریده از نظر من عالیه .گوشت که خیلی لذیذه...........راستی ممنون از راهنمایی خوبتون عزیزم[ولنتاینتون هم پیشا پیش مبارک من 29 بهمن روز دوست داشتن ایرانی را تبریک میگم..........

خوش به حال مامان تون که دخترش در خوردن بهونه گیر نیست
خواهش می کنم
بر شما هم روز عشق مبارک باشد

سحر شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:59 ق.ظ

نه اینکه سایتی هم هست که میشه مسافرت های بین شهری را با کسی شریک شد و از یک ماشین استفاده کرد.

خب توی ایران معمولا تاکسی های خطی به شهرهای اطراف وجود داره و اینجا نیست و توی ایران حمل و نقل بر پایه اتوبوس هست و اینجا قطار

fateme شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ق.ظ

سلام لیلی خانم. من چند روزیه وبلاگ شما رو پیدا کردم. اینکه از جزییات زندگی اونجا می نویسید خیلی جالبه. امروز دیگه با این عکسای قشنگ سر ذوق اومدم که براتون کامنت بذارم . در ضمن از اینکه محجبه هستید هم خیلی خوشحالم :)
موفق باشید

سلام خانومی
ممنون شما لطف دارین. چرا بی سر و صدا مهمان ما بودین بابا یک حرفی،سخنی،کامنتی ...
من هم از خوشحالی شما خوشحالم
به همچنین

فرشاد شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:54 ق.ظ

سلام بشون میگن Vegan کسایی که نه گوشت نه محصولات لبنی نه هر چیزی که مربوط به حیوانات باشه نمیخورن
خیلی خوبه ، البته نمیدونم اونجا از این تعارفا دارن یا نه ولی میتونید برید اسب سواری واسه تفریح.تفریح با کلاسیم هست

سلام
حق با شماست. اسمشون همین بود(حالا در متن هم اضافه می کنم)
یعنی واقعا فکر می کنید از این تعارف ها اینجاهست؟ خانم راننده در طول سفر میوه می خورده و حداقل یک بار هم تعارف نکرده!
توی ایران برای من امکان اسب سواری بهتر مهیاست(آشنایی داریم که بدون تعارف بریم)

فرشاد شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

خوبه پس بچهاشون مشکل ما تو ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ،دانشگاه و حتی سر کارو ندارن ، که وقتی یه ساندویچ میخری ، همه حمله ور میشن بت :D

فکر نمی کنم برای جماعت همکار و همکلاسی گرسنه نوع ساندویچ تفاوتی بکنه!!

زینب شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون.اینکه سفروکنسل میکنن بده.این ظرفای مخصوص اشپزخونه خیلی خوب بودالبته من بااون رنده ی همه کاره دستموبریدم خیلیبدجورمامانم هم انداخت دورگیاهخواری به نظرم خوب نیس سیستم ایمنی ضعیف میشه بعدکل انرژی بدن بیشترمربوط به همین گوشتخواریه البته بایدمراعات کرد یعنی تعادل رارعایت کرد
Www.bahary72.blogfa.com

سلام خانومی
دیگه هر احتمالی ممکن هست ریسک داره!!
خب شاید حالا شما بلد نبودی با اون رنده کار کنی چرا انداختینش دور؟
اونهایی که گیاه خوار هستند دنبال جایگزینی برای چربی و پروتئین و ... می گردند. حد تعادل برای همه جای زندگی لازمه

hamechialie شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

"عکس آقای آشپز که داره برای مهمان ها تدارک می بیند" را عشقه!!!
عزیزم ممنون بابت عکسها .
هردفعه شما از عکسهای این مدلی میذاری من تحریک میشم یه دوره کریا(گیاهخواری)برا خودم بذارم.حالا انشاءالله بهار که فصل گل وبلبله!

یعنی شما از آقایی که آشپزه استقبال می کنید یا آقای آشپزی که از این همه وسیله برای مهمانی اش استفاده کند؟
حالا قاطی این کاهو و سبزی چند تا تیکه مرغ هم باشه خوشمزه است ها لازم نیست همه اش سبزی خواری باشه

زینب شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

خیلی بدجوربودجنس خوب نبودیه جوری مثل حلبی مانند .

خب پس اشکال نداره.فدای سرت

زینب شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

آره

آریا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ق.ظ http://aalmaan.blogfa.com

چه سلیقه ی خوبی توی انتخاب عکس دارید! ایول!

دو تا انتقاد کوچولو:)

ای کاش لینک اون پست قبلتون را توی این پست می گذاشتید:)
و ای کاش آدرس اون دو تا سایت را هم ذکر می کردید.

یه خواهش کوچولو:
خواهشا لطف کنید و هر وقت از انتقادهام به دل گرفتید، بهم صریحا و "به موقع" بگید تا از ناراحتی پیشگیری بشه...

بعضی وقت‌ها محتوای انتقادها ناراحت کننده‌اند و بعضی وقت‌ها هم فرکانسشون!

شب و روزتون خوش.

عکس ها خودشون قشنگ هستند من نقشی ندارم
هر چی فکر کردم یاد نمیاد اون پست راجع به چی بود ولی یادمه یک سری بحث مثل این دفعه راجع به گیاه خواری در موردش شکل گرفت
برای کسانی که در آلمان ساکن هستند این سایت ها آشناهستند برای بقیه هم که کاربردی نداره!!
mitfahrgelegenheit.blablacar.de/‎
www.mitfahrgelegenheit.de/‎

من هم از شما ممنونم که وقت می ذارید و مطالب وبلاگ من رو با نگاه موشکافانه و نقادانه تون مطالعه می کنید
نقدهای شما بسیار تیزبینانه و هدفمند است و جای نگرانی و ناراحتی ندارد

سپینود یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

وای چه ظرف و ظرف خوبی . چقدر کاربرد مناسبی دارند .
راستی سلام ! چند وقت نبودم . مرسی که جویای حال بودید .

شما هم که خانوم کدبانو هستین خیلی به کارتون میاد
علیک سلام. ان شالله که در این مدت خبرهای خوبی براتون اتفاق افتاده باشه

مامان یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:53 ق.ظ

یعنی این جوری سرویس دهی دیگه مطمینه


مثلا یه خانم بخواد بره و راننده اقای گنده باشه.هههههه

خب وقتی بخواد ماشنی رو از توی سایت انتخاب کنه نگاه می کنه ببینه راننده کیه و چند ساله است و احتمالا عکسش هم باشه.
اینجا از این مسائل نمی ترسند

مهتاب یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ق.ظ

ما ادما جالبیم ها

یا خیلی گوشت می خوریم یا هیچی

معتدل باشیم خیلی خوبه از هر چی به اندازه .هفته ای هم دو سه تا روزه بگیریم.

بدنمون تنظیم تنظیم انشاله

کلا اهل تعادل خیلی کم هستند.
ولی روزه اون هم هفته ای چند تا خیلی سخته

عطیه یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام خانمی. حالتون خوبه
راستش منم تازگیا خیلی بیشتر مایلم از میوه ها و سبزیجات بخورم، بیشتر باهاشون حال میکنم.ولی آخه نمیشه گوشت هم نخورد. از عکسات خیلی خوشم اومد آخه من عاشق ایجور رنده ها و... ام.برای تزیین غذا خیلی به کار میاد،نه اینکه ما هم خیلی مهمون داریم!!

سلام دوست جون گل. من خوبم. شما خوبی؟
کلا فصل به فصل و شاید دوره های مختلف زندگی علاقه آدم به میوه و سبزیجات کم و زیاد میشه.
تو که کدبانویی خانومی باید هم از این جور وسایل خوشت بیاد ولی خب الان مثل من در بی مهمانی قرار گرفتی

نرگس یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

چه وسایلی
خواهر جون هر کدوم را خواستی برام سوغاتی بیاری من هیچ حرفی ندارم
همه ش قشنگه

قابل شما رو نداره. ولی یک سری هاش کاربردی تره. اونها رو مشخص کنید برای سوغاتی بهتره!

شاهده (من و سوییس) یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:12 ب.ظ http://swissandme.persianblog.ir/

سلام لیلی جان. ممنون از اینکه به دفتر من سر زدید.. عجب سیستم جالبی در آلمان هست.. بعد آیا این شما هستید که هزینه ی بنزین را میدهید یا خود راننده؟
اینجا سیستم mobility هست.. شاید بشناسید، چون در همه جای اروپا هست فکر کنم.. به این صورت که اگر شخص گواهینامه آن کشور یا بین والمللی را داشته باشد میتواد یک ماشین را از مدت یک ساعت تا چند روزه اجاره کند.. ولی همه خرج هاش به پای اجاره کننده.. این هم خوب است.
گیاهخواران عقیده و افکار جالبی دارند.. گاهی سعی کردم کمی رعایت کنم، چون واقعا برای سلامت نیاز است.. یک سری دانه ها هستند به نام کینواآ که از بولیوی میرسند.. اینها حاوی پروتین زیادی هستند که اغلب گیاهخواران مصرف میکنند..

سلام خانومی
خواهش می کنم خانومی. یک تکه پا اومدیم منزل تون شما زحمت کشیدین اومدین بازدید!
این سرویس اینجا هم هست و از این جهت خوبه که فقط هزینه بنزین به عهده است هست. ولی این سیستمی که من توضیح دادم کل مبلغ رو راننده اول مشخص می کنه و معمولا هم حدود مبلغ برای مسیرها مشخص هست
پس از همه جای دنیا برای خودشون مواد غذایی مورد نیاز رو پیدا می کنند

الی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

من دیشب کامنت گذاشتم نرسیده آیا؟!

نه

hamechialie یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:17 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

نه کل مضمون عکس وزیر نویسش رو منظورم بود
برای دوره کریا یا همون پاکسازی در یوگا باید یه دوره ای رو فقط گیاهخواری انجام بدی برای پاکسازی بدنت !در فصل های مختلف به روشهای خاصی انجام میشه با آساناهای خاصی هم همراه است.
اولش سخته اما بعد از دو سه روز خودت احساس میکنی چقدر سبک و فرش شدی. من دوره کریای زمستانه را بدلایلی از دست دادم انشاءالله بهار

آها
گیاه خواری برای کوتاه مدت و پاکسازی مفید هست ولی در دراز مدت مطمئن نیستم که اثربخش باشه

لیلی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:09 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.والا من کلا غذاهای بدون گوشت رو بیشتر دوست دارم اما اصلا نمیتونم تصور کنم یه روز گیاه خوار بشم حتی با غذاهایی که به این خوشگلی تزیین شدن هم به نظرم کار خیلی خیلی سختی میاد

سلام
برای مدت محدودی شاید جالب باشه ولی در دراز مدت نتیجه خوبی نمیده چون انسان ذاتا گوشت خوار هست

بابایی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام بر خانم نازنین

این نوع سرویس ها خیلی جالبه.نشون دهنده اعتماد عمومی است

که پایه ترقی و پیشرفت جامعه است.

اعتدال در هر چیز من جمله خوراک از هرنوع مفید مبنای سلامتی است

همیشه سلامت و سعادتمند باشید

سلام بر بابای مهربون
وقتی اعتماد و امنیت باشه نگرانی از مسیر راه و همسفر نیست
ان شالله

زینب یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

اپم لیلی جون باعکس پست 6

eli یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

گفته بودم مرسی بابت اطلاعاتی که دادی و مرسی برای عکسا
من اون رنده مداد تراشو خیلی دوست داشتم
خیلی نوشته بودم ولی همینارو یادم مونده لیلی جون

حیف شد من کامنت خیلی رو از دست دادم
خواهش می کنم قابل شما رو نداره

سحر دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ق.ظ http://khodayashokret.persianblog.ir/

وااای لیلی جون، من با اینکه زیاد اهل آشپزی نیستم، ولی عاشق ظرف و ظروفم، دستت درد نکنه، حظ وافر بردیم!
همیشه عکسای بسیار جالب و زیبا و باکیفیتی میذاری، واقعا ممنون.

پس شما هم مثل من اهل آشپزی نیستین. احیانا مثل من اهل خوردن سالاد که هستین؟
اگر آدم اهل آشپزی هم نباشه از دیدن ظروف ابتکاری خوشش میاد مخصوصا اگر عکس تبلیغاتی شیک هم ازش انداخته باشند
قابل شما رو نداره. اصلا همین تشویق هاست که من رو به ادامه راه امیدوار میکنه!

نرگس دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ق.ظ

من از اسپری لیمو خیلیییییی خوشم اومد! بامزه بود! ولی فکر نکنم خیلی کاربرد داشته باشه!

بخ نظرم اگر لیمو پرآب باشه امیدی بهش هست.

بهاره دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:09 ب.ظ

مطالبت خیلی جالب بود،راجع به گیاه خواری باید بگم که من دوست ندارم گیاه خوار باشم چون مواد گوشتی هم خیلی تنوع داره و به نظر من بدن به این مواد هم نیاز داره و آدم باید از این مواد خوشمزه هم لذت ببره و درمورد سفر با ماشین سواری هم خیلی ایده ی خوب و جالبیه
عکس ها هم خیلی متنوع بود و من عاشق اسپری لیمو شدم

من هم با نظر شما موافقم خانومی.
نباید نعمت های حلال خدا رو بی قاعده برای خودمون حرام کنیم.
پس شما هم از اسپری لیمو خوشت اومد

محبوبه 81 دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ

سلام دوست جوون

خوبی؟ خوشی؟ چه خبرا؟ عید ایران نمیای؟؟
در مورد این پست بگم که من نمیتونم فلسفه گیاهحواری رو درک کنم مگه میشه بدون گوشت زندگی کرد ؟
از اون هویج خورد کن مثل رشته ماکارونی هم خیلی خوشمون اومد ولی اون میز گیاهخوارا اصلاً جالب نبود

سلام دوست جونی
ممنون . تو خوبی؟ کجایی؟ خبری ازت نیست. برای عید برنامه ای نداریم فعلا
من هم با نظرت موافقم. نعمت های حلال خدا برای استفاده انسان خلق شده و آدم نباید بدون دلیل خودش رو از اونها محروم کنه.
غذاهای گیاه خواری رو نپسندیدی؟ برای یک عصرونه بد نیست ها!

mahtab سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ق.ظ خhttp://mynicechild.niniweblog.com

سلام
از اشنایی با شما خوشحالم
اگر مایل به دوستی بودین تشریف بیارین وبلاگ ما

سلام
خیلی ممنون

mahtab سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ق.ظ خhttp://mynicechild.niniweblog.com

عکسها عالی بودن
چه وسایل جالب و کاربردی ای
چند تاییش رو دیدم و فلفل خرد کن و اون بخار پزه رو دارم البته فلزیشو
کلی لذت بردم از دیدن عکسها، ممنون

قابل شما رو نداره. حالا شما از این وسایلی که دارین استفاده هم می کنین؟

مهسا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:42 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

سلام... وای این دستگاهها چقدر قشنگن... مخصوصا قیچی و هویج رنده کن.

سلام
قابل شما رو نداره

مهسا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

مارچوبه چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یک گیاه هست. توی ایران هم کشت میشه. می تونی توی ویکی پدیا درباره اش بخونی

مهسا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

با اجازه لینکتون می کنم. شاد باشید.

لطف دارین خانوم
شاد و تندرست باشید

فهیان سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:42 ب.ظ

شما هم گول خوردید؟فکر کردید چون من عاشق آشپزیم،آشپزیم خوبه!چه خوب!
منتطر جوابتون هستم.اگر هم دوستان رو پیدا نکردید،خودتون رو اذیت نکنید.ممنونم.

خب پس وقتی عاشقش نیستین چطوری خوب انجامش میدین!! نکنه آشپزی عاشق شماست؟؟!!
قرار خونه دوستمون یکشنبه آینده است . من خودم یه مواردی به ذهنم میرسه ولی می ترسم نادرست باشه و من اطلاعات غلط به شما بدم می خوام اول چک کنم بعد بنویسم
من فکر می کنم منظور از Heizkosten کل گرمایش خانه یعنی اجاق، آبگرمکن و شوفاژ هست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:47 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

بالای صفحه ی وبلاگت قشنگ شده خودت عکس گرفتی؟/www.bahary72.blogfa.com

چشماتون قشنگ می بینه!
نه بابا من از این هنرها ندارم که این عکس ها رو بگیرم. از اینترنت برداشتم

زینب سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

ولی عکسایی که خودتون میگیریدخیلی خوبه

ممنون. چشماتون قشنگ میبینه

زهرا چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://onceuponatime.blogfa.com/

این عکس های ابزار گیاه خواری جالب بود لیلی جان. اینجا(تهران) کجا دارن مثلا؟!
من تا حالا ندیدم. البته چون اهل گردش و بازار نیستم عجیب نیست که ندیدم!
موفق باشین.
خودتم مشغول به تحصیل هستی؟ بورسیه این؟

من ساکن تهران نبودم و اطلاعاتی از مراکز خرید ندارم ولی فکر کنم تیو تیراژه پیدا بشه.
من هم اهل خرید نیستم ولی گردش در برخی مراکز خرید رو دوست دارم

مریم دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

مسئولین رسیدگی کنن، خب من آناناس قاچ کن میخوام!! البته با آناناس توش!

به نظرم آناناس خودش باشه حالا با چاقو هم میشه قاچ کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد