زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

نفی خشونت علیه زنان

حالا که تب و تاب روز ولنتاین گذشته میشه راجع بهش حرف زد. این که فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پر بودند از تبلیغات و گل و قلب و خرس چیز تازه ای نیست بالاخره باید در مناسبت ها تبلیغات داشته باشند تا بتونن فروش خوب داشته باشند. من برنامه ای جدید مخصوص این روز رو کشف کردم. یعنی این برنامه وجود داشته ها من تازه فهمیدم. امسال هم که سال 2014 بود و تاریخش برای ولنتاین مثلا رند میشد یعنی 14.02.2014. خلاصه طبق برگه تبلیغی که به دستم رسید(ماجرای به دست آوردنش هم جالب است که ان شالله یه دفعه دیگه می نویسم) فهمیدم که در این روز زنان و دختران در میادین اصلی شهر جمع می شوند و راس ساعت خاصی یک رقص خاص با آهنگ خاص دارند. این برنامه فکر کنم اولین بار در انگلستان شروع شده و الان در سراسر جهان گسترده شده. در اطلاعیه شون نوشته که زنان و مردان در سراسر دنیا با شور و سرزندگی خودشون می تونند عامل تغییر باشند. شعارشون هم هست  „One Billion Rising“ که میشه یک میلیارد افزایش. شعار اصلی هم مبارزه با خشونت علیه زنان هست. یعنی توجه جامعه جهانی و مردم رو به مسئله خشونت علیه زنان جلب کنند. یک ضرب المثل آفریقایی هم اولش نوشته بود که به نظرم جالب اومد:"بسیاری از مردمان کوچک در بسیاری از مکان های کوچک،با گام های کوچک فراوان است که می توانند چهره جهان را تغییر دهند." در فیلم هایی که در یوتی وپ برای این موضوع هست  خشونتی که علیه زنان در کشورهای مختلف از آسیا و آفریقا و اروپا هست رو نمایش میده و بعد نشون میده که یکی از این زنان به موضوع اعتراض میکنه و بقیه اون رو همراهی می کنند. اسم رقصش هم هست "زنجیره را بشکن(یا زنجیر را پاره کن)" و گویا روند خاصی داره چون فایل آموزشی ش هم توی یوت ی وپ پیدا میشه. آهنگش مخصوص برای این روز هست و این طور که توی فیلم ها بود در کشورهای مختلف اجرا میشه. می تونید آهنگ رو با عنوان Break the chain در اینترنت جستجو کنید.
خلاصه من کمی زودتر خودم رو به میدون شهر رسوندم. بیشتر گروه، دختران دبیرستانی بودند که با خودشون ربان های صورتی و قرمز آورده بودند و به موها یا مچ دستشان بسته بودند. اکثر شرکت کننده ها هم لباس های صورتی یا قرمز(که رنگ زنانه و یا خشونت است) پوشیده بودند. همه به صف ایستاده بودند و یک سری خانم که معلوم بود برگزار کننده این مراسم بودند بین جمعیت پخش شده بودند تا حرکات را هماهنگ کنند. برنامه رقص راس ساعت 14:14 دقیقه (تاریخ هم 14.02.2014 هست)با آهنگی انگلیسی شروع شد. بیشتر به حرکات ورزشی منظم می خورد تا رقص! به یاد حرکات ورزشی صبحگاه مدرسه مان افتادم!!
قبل از شروع مراسم هم که شرکت کنندگان داشتند آماده می شدند یه پسر و دختر با طبل و دایره(یا داریه!!) بین جمعیت حرکت می کردند و فضا را آهنگین می نمودند! به نظر من که صدای طبل خیلی شبیه صدای زورخانه بود!
البته این رق ص برای مردان و زنان است ولی بیشتر شرکت کنندگان زن بودند. بقیه کسانی هم که کنار ایستاده بودند همراهان و یا والدین بچه ها بودند که فیلم می گرفتند. نه کسی مسخره بازی در آورد و نه مزاحمت ایجاد شد. یک ماشین پلیس هم انتهای میدان ایستاده بود که وقتی من داشتم از کنارشان رد می شدم دیدم پلیس ها هم با جمعیت هم صدا  و همراه هستند!
البته سخنرانی و برگه نوشته و این جور چیزها هم بود ها فقط بزن و برقص نبود!


نماد این روز- رنگ های قرمز و صورتی

قبل از شروع مراسم. به شال ها و لباس ها و مچ بندهای صورتی دقت کنید




آقای طبال!


بالاخره هماهنگی در این جمعیت امکان نداره!!


عکس از اینترنت

نظرات 24 + ارسال نظر
سایه چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:15 ق.ظ

میشه زندگی رو زیبا کرد.کاری که بعضی درش موفقند و بعضی دعوا سر لحاف ملا راه میندازن

همه چی بستگی به خود آدم و نگرشش داره

hamechialie چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

ممنون از این اطلاعات مبسوط.اصلا این مدلی درباره ولنتاین نشنیده بودم
لیلی جون اونجا تبعیض جنسیتی موجودهست؟یعنی بین مذکر ومونث تبعیض قائل بشن ؟ولو بطور نامحسوس؟یا اونا دارن برای زنان دیگه بصورت نمادین این کارو انجام میدن؟

من هم بار اول بود که شنیدم و دیدم.
به نظر من به طور مشخص تبعیض جنسیتی نیست ولی در عمل شاید برای استخدام و برخی مشاغل کارفرماها نظرات خودشون رو اعمال کنند
این یک جور اعلام همبستگی با زنان سراسر دنیاست. همون طور که خودتون گفتین نمادین هست

فرشاد چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ق.ظ

سلام یه نوع دیگه هم دنس هستش که بش میگن فلش موب Flash mob
که معمولا توی مراکز خرید انجام میدن،البته از قبل تمرین شدس و بصورت خیلی اتفاقی انجام میشه و با شروع یه اهنگ یکی یکی افرادی که مثلا داشتن خرید میکردن،میان و یه دسته بزرگ هماهنگو ایجاد میکنن.خیلی قشنگه این حرکت. فک کنم این حرکتم یه جور فلش موب هستش ، کلیپشم که دوروز پیش توو سانفراسیسکو اجرا کردن توو یوتیوپ هستش و میزبانشم همین one bilion rising بود

احتمالا این رقص دسته جمعی هم مبنای همون هست. من چند سری این کلیپ ها رو دیدم ولی به نظرم غیرعادی هست که افراد به صورت تصادفی با هم هماهنگ بشن ولی خب نمی دونم.

بسامه چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:33 ق.ظ

چقدر قشنگه.. ایکاش ما هم یک چنین روزی رو در کشورمون داشتیم...
دارم یه رمان می خونم در مورد زنانی که در زابل زندگی می کنن.. اینها شناسنامه ندارن.. یعنی مردها براشون شناسنامه نمی گیرن.. و طبیعتا وقتی ازدواج می کنن جایی ثبت نمیشه و چون ثبت نمیشه هیچ کاری نمی تونن بکنن.. خیلی رمان وحشتناکیه..

روز رقص منظورتون هست؟ البته این حرکت دسته جمعی نمادین هست مهم کار و عملی است که باید انجام بشه. در فیلم های تبلیغاتی این گروه اینقدر از بدبختی های زنان کشورهای مختلف بود که آدم گریه اش می گرفت

مهسا چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:53 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

خیلی جالب بود واسم. مرسی خانمی.

خواهش می کنم

زهرا چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام دوست عزیز
من و همسرم هردو مهندس شرکت خودروسازی هستیم و در ایران زندگی میکنیم
یه دوستی داریم که اهل پراگ(جمهوری چک) هستند و ما تصمیم داریم حدود 6 ماهه دیگر یه سفر10 روزه به پراگ داشته باشیم و 1 شب هم در آلمان و 1 شب هم اتریش بمانیم
در این خصوص سوالاتی دارم که یک دنیا ممنون میشم اگر با ایمیل راهنماییم کنید.
اول اینکه ما ویزای شینگن نداریم و اینطور که پرس و جو کردیم سفارت چک خیلی سخت شینگن میدهد،از طرفی هزینه بلیط هواپیما به چک هم حدودا 2برابر هزینه آن به آلمان یا اتریش می باشد،به نظر شما بهتر است ما اول به آلمان بیاییم و یک شب آنجا باشیم و بعدا به پراگ برویم؟
ویزای شینگن از سفارت آلمان راحت تر است؟
و مهم ترین سوالم آیا میتوانیم از آلمان با اتوبوس به پراگ سفر کنیم و هزینه آن حدودا چقدر است؟
ببخشید خیلی سوال کردم آخه تقریبا هیچ اطلاعاتی نداریم

سلام
به ایمیل تون پاسخ می دهم

eli چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

چه جالب بوده مراسمه
اگه شما هم زودتر میدونستین،میتونستین شرکت کنین؟
کلا" اینجور فعالیتای گروهیو دوست دارم و مخصوصا" اینکه مناسبتی هم باشه
خودت دوست داشتی شرکت بکنی؟:))

نیاز به اطلاع از قبل نبود هر کس رد میشد می تونست شرکت کنه.
خب من شرکت کردم دیگه!
حضور فعال هم داشتم این همه عکس هم گرفتم

eli چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

اوکــــــــــــــــی D:
فکر کردم از قبل آموزش گروهی میدادن
قضیه باحال تر شد اینجوری
خیلی باحاله کاش اینجا هم ازین چیزا بود!
راستی لیلی جان راضی هستی از آلمان؟
دوری اذیتت نمیکنه؟

نه بابا تفننی بود. البته یک عده بودن که گویا از قبل کلاس های این رقص رو رفته بودند ولی شرکت عموم آزاد بود.
یعنی رقص دسته جمعی؟ کلاس های ایروبیک هم خوبه ها.
دوری و دلتنگی که توی ذات غربت هست، من دوست ندارم اینجا از دلتنگی ها و غصه هام بنویسم

زینب چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

ولنتاین که مثلا میگم روز عشق وخشونت علیه زنان اینجا چیکارمیکنه شایدتوهمچین روزی خشونت زیادشذه بوده.چه جالب بارقص میخوان بگن مامعترضیم

من دلیل انتخاب این روز رو نمی دونم شاید می خوان بگن ما با این حرکت دسته جمعی مون می خواهیم عشق را به همه دنیا بفرستیم!!

بسامه چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

نه صرفا رقص... خوب رقص که نمیشه ولی خوب.. یه روزی به همین اسم.. بعد بیان به زنان حقوقشون رو یاد اوری کنن.. یا برای زنان ستمدیده کمک جمع کنن..

اول باید دید حقوقشون چی هست اصلا حقوق شهروندی رو باید آموزش داد زن و مرد هم نداره. برای جمع آوری کمک هم فکر کنم مراکز خیریه مردن نهاد یا همون NGO ها توی ایران فعال هستند و حتی وابسته به مراکز مذهبی مثل مساجد در این زمینه کار می کنند

kelid khoshbakhty چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ http://http://khoshbakhtyma.blogfa.com/

سلام.
ممنون لیلی جان .
واقعا فرهنگ هر کشوری را میشه از احترام گذاشتن به زن وحقوق واقعی زن در مقام دختر-مادر- همسر.فهمید.
شما هم نمونه یک زن ایرانی اصیل وفعال هستید

سلام
خواهش می کنم(برای چی تشکر کردین؟؟!!)
فرهنگ و قانون گاهی با هم فاصله دارند
ها من؟؟! با من بودین؟؟ ممنون از لطف تون. هر زن ایرانی یک سمبل است به شرطی که خودش رو بشناسه

محبوبه 81 چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ

چه جالب که برای نفی خشونت علیع زنان دسته جمعی برقصند

تو هم رقصیدی یا فقط نگاه کردی ؟

بیشتر مقصودشون یک حرکت دسته جمعی بوده دیدن شعار که نمیشه داد بهتره یک کار بی خطرتر انجام بدن.
تو هنر من رو دستکم گرفتی دختر

فرشاد چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ

سلام ، نه تصادفی با هم هماهنگ نمیشن ، معمولا قبلش حدود 2 هفته تمرین دارن ، ولی اینجور وانمود میکنن که مثلا خریدار عادی هستن و دارن از فروشگاه خرید میکنن ، یه دفعه با شروع اهنگ همه جم میشن.
کلا برای افراد خارج از گروه تصادفیه ولی خودشون که خیلی تمرین کردن .منظورم از تصادفی ، این بود ک بر عک این گروه پیش شما که از صبح اومدن و دارن هماهنگ میکنن و چن نفر اونجا دارن بررسی میکنن ... ولی فلش موب کاملا یه دفعه و توو یه روز عادی که هیچکس انتظارشو نداره انجام میشه
از فلش موب زیاد برای خاستگاری کردن ، اعتراض کردن یا جشن گرفتن یه رویداد خاص استفاده میشه

سلام
پس حدس من درست بود که نمیشه تصادفی باشه.
خب پس تفاوت ظاهریش معلوم شد. این برنامه از قبل اعلام شده بود و شرکتش برای عموم آزاد بود.
ولی فکر کنم نوع حرکاتشون یکی باشه

مهدیه چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:19 ب.ظ

سلام لیلی جون میدونم گفته بودی فقط راجع به پستها نظر بدیم ولی یه سوال کوچولو که به جایی بر نمیخوره لطفا اگه اطلاعی داری بهم جواب بدی یه دنیا ممنونت میشم میخواستم بدونم شهر کلن کالج داره یا نه هرچی سرچ میکنم چیزی در نمیابم مرسی امیدوارم هرروز موفق تر بشی با اقای همسر.

سلام خانومی
من برای این گفتم که سوال و جواب ها طولانی نشه وگرنه اگر سوالی باشه که من بلد باشم خوشحال میشم کمک کنم.
من درباره کالج هیچ اطلاعی ندارم. خودت که سرچ می کنی بیش از من باید اطلاعات داشته باشی من باید بیام سوال هام رو از تو بپرسم

لیلی پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:54 ق.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.چقدر جالب من تابحال راجع به این گردهمایی چیزی نشنیده بودم
عالی بود.ممنون

سلام
من هم بار اول بود می دیدم و می شنیدم

نرگس پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:15 ق.ظ

حالا با این حرکت و رقص گروهی چه دردی از اون زن‌های ستمدیده کم شد؟
آیا کمک‌های سامان داده شده هم دارند؟
این جور حرکت‌های دسته جمعی بیشتر برای روحیه خود افراد شرکت‌کننده طراحی شده تا افرادی رنج‌کشیده در یک گوشه دنیا!
به نظرم فقط از اسم و سرنوشت زن‌های ستمدیده فقط برای رنگ و لعاب دادن به برنامه خودشون استفاده کردن.
نمیدونم برداشت خیلی خشنی بود؟؟

خب این حرکات نمادین هست. مثل تجمعاتی که در ایران برای حمایت یا بر علیه مردمان و دولتمردان کشورهای دیگه برگزار میشه.
اینجا موسسات خیریه که پول مثلا برای کودکان آفریقایی یا کودکان کار جمع آوری می کنند زیاد هست

گلهای زندگی من پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ق.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام لیلی جان مثل همیشه فوق العاده بود برام خیلی جالب بود

سلام
قابل شما رو نداره، شما همیشه لطف دارین

امین پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:19 ب.ظ http://nasim-85.blofa.com

البته این جملات اخرش کنایه بود نه؟!
البته منم خیلی خیلی موافقم که انها ذر اداب اجتماعی بهتر عمل می کنند

نه کنایه نیست. واقعا سخنرانی و برگه هم داشتن

hamechialie پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن...

فردا که نیامده است فریاد مکن..

بر نامده و گذشته بنیاد مکن..

حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
**
میدونم به پستتون ربط نداره اما از اونجاییکه من همچنان در جو "زندگی در لحظه ام" دوست داشتم برای شما هم ارسال کنم.

من حس خوبی با این شعر دارم چون یکی از خاطرات خوب دوران راهنمایی ام برایم زنده شد. ممنون خانوم در لحظه

زیتون جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:20 ق.ظ http://zatun.blogsky.com

خداقوت
گزارش مفیدی بود
---------------------------------

هرچی که سنگه مال پای لنگه ! نه !! هرچی که تلخه مال مرض قنده !!!(قسمت دوم)چرانبایدداروبخوریم !!
اثرتنیدگی مزمن [استرس یافشارعصبی بیش از30%]براندام جسمی(جدول /کارل کوپر)
اندام – حالت(فشارمزمن)
برمغز - سردرد ومیگــــــــــرن
خلق - هیجان وازدست دادن مایعات بدن
(که رنگ ادرار مایل به قرمز میگردد درحالیکه طبع تر داریم ورنگ طبیعی طبع تر مثل آب بی رنگ است باید باخوراکی های گرم وخشک طلائی کنیم )
عضلات - کشش عضلانـــــــــــــــــــــــــــــی ودرد عضلانی
برقلب - افزایش فشارخون ودرد سمت چپ قفسه سینه
ریه ها - سرفـــــــــــــــــــــــــــــه وآســــــــــــــــــــــــــــــــم

معده - سوزش سردل وسوء هاضمه وایجاد زخم معــده و...
روده ها - دل درد ویبوست یا اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهال
مثانه - تکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــررادرار وبروز علائم پروستات
اندام جنسی- نامنظم شدن وتشدید خونریزی ودردهای دوران قاعدگی و عقیمی
پوست - دانــــه های ‌پوستی و...
بیوشیمی - خستگی ‌زیاد(منبع :* زندگی بااضطراب ـ کارل کوپر و...(ترجمه : ماشاء الله مدیحی‌) ـ ص19 [قفسه 5 کتابخانه آستان قدس رضوی ]

بهار جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ

چه جالب بود لیلی نمی دونستم همچین مراسمی هست.فکرکنم دفعه ی بعد بایدبیشتر دقت کنم به برگه های تبلیغاتی که می ندازن تو صندوق پست
ولی خوب تو همه خبرای جالب رو میذاری و من دیگه خیالم راحته که مطلع میشم ولی یه کم دیرتر

من هم نمی دونستم امسال فهمیدم. ای بابا این تبلیغات رو نگاه کن شاید یک جایی خوردنی خوشمزه خیرات کرده باشن!!!
باید تا سال دیگه صبر کنی

mahtab مامان علیرضا جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:32 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

ممنون که با این پست و عکسهای زیباش ما رو هم در دیدن این مراسم شریک کردی

خواهش می کنم. حضور گرم شما در این مراسم احساس می شد

مریم دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ق.ظ

مراسم نرمش خوشحال! دورهمی! اینا همه اش بهونه اس! اگه آخرش خوردنی ندن، آدم به چه انگیزه ای بیاد؟!؟

تو باید کمی در انگیزه هات فکر کنی . واقعا خوردن اینقدر مهمه(بله واقعا هم مهم هست)

شیوا شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.pinel.blogfa.com

سیاری از مردمان کوچک در بسیاری از مکان های کوچک،با گام های کوچک فراوان است که می توانند چهره جهان را تغییر دهند

جمله خیلی زیبا و پر محتوایی هست.

آفریقایی هم ضرب المثل های خوبی دارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد