زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تبلیغات انتخابات

خب این هفته هم شنبه مرکز شهر پر از بند و بساط تبلیغات انتخاباتی بود. یکی از ائتلاف های انتخاباتی بساط ساندویچ سوسیس راه انداخته بود و به ملت ساندویچ داغ تقدیم می نمود. بقیه هم شیرینی و قهوه و خودکار و لیوان و گل و بادکنک و شکلات و ... می دادند. کاندیداها حضور داشتند و با دست خودشون رای دهندگانشان را شاد می کردند. البته عده ای هم ایستاده بودند و راجع به برنامه های کاندیداها باهاشون بحث می کردند که مثلا این افزایش خدمات عمومی شامل نمی دونم بیمه فلان هم میشه؟و ... خلاصه بحث های انتخاباتی داغ بود.بیش از همه هم این گروه ها بادکنک پخش می کردن. یعنی هر حزبی بادکنک های رنگی حزبش را توزیع می کرد .مثلا آبی و سفید و سیاه برای CSU و یا سبز برای حزب سبز و ... و بچه ها و بزرگ ها همه چند تا چند تا بادکنک دستشون بود و می رفتند. به کالسکه ها و کیسه های خرید کلی بادکنک وصل بود و گاهی هم یکی دو تاشون در می رفت و توی آسمان هم بادکنک رویت می شد. بعضی بچه ها در حدی بادکنک داشتند که هر آن امکانش بود به هوا پرواز کنند!من نمی دونستم اینقدر شهرمون کاندیدا داره. هنوز هم نمی دونم چند نفر باید انتخاب بشن ولی وقتی دفترچه ها رو نگاه می کردم از باغبان و آشپز و راننده کامیون بگیر تا زن خانه دار و دانشجو و کارآموز همه اسمشون تو لیست بود! البته همه هم تبلیغات نمی کردند یک عده خاص خب نمودشون بیشتره.
توی میدان اصلی هم چند تا چادر برپا کرده بودند و تبلیغات چیزهای مختلف می کردند. یک گروه بودند که عکس های دیوارهای حائل صوتی اطراف ریل قطار رو گذاشته بودند و اعتراض کرده بودند که این دیوارهای بلند منظره شهر را زشت می کنند! این دیوارها که در اطراف ریل قطار در نزدیکی محل های مسکونی هست بعضا شیشه ای و بعضا فلزی است. این گروه اعتراض داشتند که منظره شهرمون از دید افراد داخل قطار زشت میشه و توریست نمیاد، باید این دیوارها رو کوتاه و شیشه ای کنند. البته کلی نوشته و توضیحات هم داشتند و از مردم امضاء می گرفتند.
اون زوج مسن هم که قبلا تعریف کرده بودم اومده بودند خونه مون برای تبلیغ مسیحیت، اونها هم یک میز گذاشته بودند و بروشورهای مذهبی شون رو چیده بودند. خلاصه مرکز شهر،شهر فرنگی بود برای خودش!


پشت صحنه بادکنک باد کنی و تدارکات


ساندویچ سوسیس انتخاباتی


بحث های انتخاباتی


این خانم کاندیدا با دست خودش به خانم ها به مناسبت 8 مارس گل می داد


نمای کلی
یک عده در مرکز شهر روی زمین خوابیده بودند و روی پلاکارهادشون نوشته بودند به پرستاری توجه کنید.(مفهوم نوشته روی پلاکارد: مراقبت و نگهداری مثل یک چیز بی ارزش کف زمین است) این گروه شامل پرستاران و مشاغل مرتبط با نگهداری از بیماران و سالخوردگان هست و معترض هستند به وضعیت این افراد(مراقبان) در آلمان. این گروه اعتقاد دارند که وضعیت کاری و حقوقی پرستاران در آلمان مناسب با سختی کار و استرس آن نیست و با توجه به اهمیت کار این افراد و تماس مداوم با مردم و بیماران نیاز به حمایت دولتی بیشتری دارند.این گروه به مدت 10 دقیقه روی زمین دراز کشیدند تا اعتراض خود را نشان دهند. این هم سایت این گروه.





کالسکه ای با بادکنک


نظرات 20 + ارسال نظر
فرشته سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ق.ظ

سلام

من 3 روز دیگه دارم میام آلمان
خیلی استرس دارم

خواهش میکنم بگید اول کجا ها باید ثبت نام کنم
چه بیمه ای خوبه ؟
چه بانکی ثبت نام کنم؟
چه خط موبایلی خوبه؟منظورم اپراتور

خواهش میکنم کمکم کنید

دارم از استرس میمیرم

سلام
شما آدرس ای میل تون رو بذارین یا به ای میل من سوالاتون رو بفرستین

زهرا - گل بهشتی من سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

خودشون بساط ساندویچ انتخاباتی دارن بعد برچسبشو به ما میزنن.

چه برچسبی؟!
ما توی ایران هم دم انتخابات از این بساط ها داریم

*فاطمه* سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ب.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

خوش به حالشون کاش تبلیغات انتخاباتی اینجا هم اینجوری بود.
اینایی که خوابیدن روی زمین کسی هم به اعتراضشون توجه میکنه؟

تبلیغات انتخاباتی ما ایرانی ها هم خوردنی خوشمزه زیاد داره که. خودکار و سربند و تی شرت و این جور چیزها هم که توی انتخابات ما هست. در ظاهر فرقی بین دو انتخابات نیست.
ملتی که رد می شدن نگاهشون می کردن و نوشته هاشون رو می خوندن حالا چقدر اثر داره نمی دونم

لیلی سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:47 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

وای چه باحال منم دوست دارم به نشانه اعتراض یه هفته بخوابم اما اهل خانه اصلا من رو درک نمیکنن

مطمئنا شما نمی خوای توی خیابون بخوابی ولی توی خونه هم می تونی اعتراض کنی و توی تخت بخوابی باید اهل خانه درکشون رو افزایش بدن

فرشته سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:37 ب.ظ

من یک ایمیل داشتم متاسفانه باز نمیشه
خیلی استرس دارم

اگر امکان دارد همین جا توضیح بدهید

این که خیلی بده شما قراره با ایمیل با ایران و دانشگاه ارتباط داشته باشید و اون وقت E-mail تون مشکل داره
شما سعی کنید در شهری که می خواهید زندگی کنید دوستی پیدا کنید تا شما رو در بدو ورود راهنمایی کنه.
برای بیمه می تونم Barmer رو بهتون پیشنهاد بدم. برای بانک هم بستگی داره کدوم شون ایرانی ها رو قبول کنند. Postbank و Sparkasse فکر می کنم حساب باز می کنند. برای موبایل هم داشتنش الزامی نیست. می تونید یکی دو ماه صبر کنید اگر دیدید نیاز دارید براش اقدام کنید فقط Vodafone نباشه!

kelid khoshbakhty سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 ب.ظ http://http://khoshbakhtyma.blogfa.com/

سلام عزیزم
حال شما چه طوره لیلی جونم؟
شما هم حق رای دارید؟

سلام خانومی
الحمدلله من خوبم
نه عزیزم ما ویزامون دانشجویی هست

بابایی سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ب.ظ

سلام

مرکز شهر یا مرکز اجتماع کارکرد های زیادی در ارتباطات مردم

و ایجاد شور و نشاط اجتماع دارند. متاسفانه در ایران این مراکز

با ارزش به مرور از بین رفته یا ناقص شده درنتیجه به هم ریختگی

اجتماع را تا حدودی باعث شده

پاینده و یابنده باشید

سلام
بله مرکز شهر جایی که پیاده فقط تردد می کنه و ارتباط آدم ها بیشتره برای شهرها نقطه اتصال محسوب میشه

فهیان سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ

عجب سبک اعتراضی،خوابیدن روی زمین!داشتم فکر میکردم اگر این نوع اعتراض بیاد ایران چی میشه...بلاخره اونجا هم یک چیز مجانی بجز نون دادند،خوبه دیگه.ینی نماینده های اونجا هم اینقدر گیرشون میاد که ارزش هر کاری داشته باشه!

توی ایران هم گاهی برای اعتراض روی زمین می خوابن. ولی کلا اینجاها گویا کف زمین هاشون تمیزتره!!
واقعا هم یک چیز مجانی پیدا شد، باید دعا کنم هر سال انتخابات باشه!!
نمی دونم واقعا نمایندگی چقدر ارزش داره که براش هزینه می کنند

بهار سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ب.ظ

خیلی جالب بود به خصوص که امروز تو روزنامه در مورد همین پرستارها و ماماها نوشته بود که به شغلشون ارزش داده نمیشه و اگه همین جور این روند ادامه پیدا کنه این شغل از بین میره آخر سر هم نوشته بود فلان جا واسه اعتراض جمع میشیم هر کی این مساله براش مهمه به ما بپیونده.مرسی از عکسا لیلی

به به خانم روزنامه خون. باید بیایم پیش شما اخبار دنیا رو پیگیری کنیم
من هم توی سایت شون خوندم که این حرکت از قبل هماهنگ شده است وگرنه همین طوری این همه آدم برای اعتراض یکجا جمع نمیشه
خواهش می کنم خانومی

تهمینه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ق.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

سلام لیلی جان خوبی؟ دلم برای خودت و وبت تنگ شده بود.خوشحالم دوباره اومدم. آدم احساس می کنه شهرشون خیلی آرامش داره. خوبه مثلا این امکانات رو داشتیم یه وقتایی که از فضای شلوغ تهران و یه سری چیزای دیگه خسته می شدیم می اومدیم اونجا تعطیلات برای تمدد اعصاب.

سلام خانومی
الحمدلله من خوبم. مامان خانم پرمشغله باید کلی انتظار بکشیم تا فرصت کنید به ما سر بزنید.
اگر قرار باشه که هر از گاهی از این مهمان ها برسه فکر نکنم آرامش دیگه توی شهر برقرار باشه. معمولا در اکثر ماه های سال توریست در شهر می چرخه

mahtab چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:02 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
پس همچنان سرتون گرمه، بازار انتخابات داغه !
نمیدونم کامنتم بهتون نرسید!
شما زبان المانی بلدین؟ الان دانشجو هستین اونجا؟

سلام
بله فعلا که تبلیغاتشون هر هفته توی روزنامه و این طرف و اون طرف هست.خوبه که ما حق رای هم نداریم و نیاز به تحقیقات و تفکر هم نیست
گرامر زبان آلمانی واقعا سخته ولی زبان رو در حد راه انداختن کارها و صحبت های معمولی بلدیم البته هر جا کم آوردیم از انگلیسی کمک می گیریم که خوشبختانه اکثرا بلدن

فاطمه ی عمه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ

سلام دختر دایی پر مشغله خودم
خوبی خوشی؟
چه دختر نازی توی اون کالسکه است و چه قدر بادکنک داره
یه وقت نره تو آسمون
آخیش بالاخره نظرات دوست گلم اومد آفرین بر لیلی خودم
دوست دارم خیلی اندازه تمام بادکنک های دنیا

سلام دخترعمه مهربون من
خونه تکونی هاتون تموم شده؟
آره احتمالش هست که بره به آسمون!!
بله بله نظر دوست شما هم رسید
من هم شما دختر مهربون رو دوست دارم

زهرا - گل بهشتی من پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:59 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

سربند و خودکار و... آره ولی من خوراکی ندیده م.شاید تو شهرستان در حد تهران نیست.

توی تهران چون بزرگه مسلما تبلیغاتش فرق می کنه ولی در شهرهای کوچیک تر نسبت به تهران ناهار و شام تبلیغاتی مسئله عادی هست

زینب پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون من اوووومدم چند روزی نبودم
چه جالب که روی زمین دراز میکشن تا اعتراض خودشونونشون بدن .ساندویج هاهم بامزه بود

سلام خانومی
خوش اومدین
می خوان بگن کار ما بی ارزش هست و روی زمین افتاده
ساندویچ انتخاباتی باید خوشمزه باشه

مگنولیا پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ http://www.myacorn.blogfa.com

چه عکسهای قشنگی. کیف می کنم وقتی در و دیوار رو کثیف نمی کنن ولی با این همه شور انتخاباتی ایران یه چیز دیگه است. حیف.

این که دیوارها کثیف نمیشه واقعا غنیمته. شاید اینها هم شور و حال در حد خودشون دارند!! هر چند که کلا مردم زیاد احساسی نیستن

کامران جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:49 ق.ظ

با سلام

اولین وتنها ترین وبلاگ ایرانی "معایب و سختی های تحصیل در خارج از کشور"جهت آگاه سازی و شفاف سازی تحصیل در خارج از کشور و کمک به دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج کشور مدتی است ساخته شده است.
توضیح در مورد هزینه های بسیار زیاد،رفتار بسیار بد اروپایی ها با دانشجویان ایرانی،هوای بسیار سرد و همیشه ابری،و.....
در این وبلاگ به طور کامل و واضح توضیح داده شده است.

نامه چندین دانشجوی ایرانی فریب خورده که از رفتن به خارج از کشور بسیار پشیمان و افسرده شده اند دراین وبلاگ موجود است.


جهت کمک به هم وطنان و دانشجویان ایرانی و اگاه سازی دانشجویان لطفا این وبلاگ را به همه دوستان و اقوام و خانواده ها اطلاع دهید تا در این فریب و رویای پوچ وارد نشوند.

لطفا این وبلاگ را در لینک های خود قرار دهید تا بقیه هم وطنان آگاهی های لازم را بدست آورند.

با تشکر فراوان
وبلاگ ""معایب تحصیل در خارج از کشور""
www.Tahsiil.blogfa.com

صبا جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

توی اونایی که رو زمین دراز کشیدن یه سگه هم بالای سر صاحبش خوابیده چقدر اونجا سگ ها تو همه چیز فعال هستند!!

تعداد کاندیدا و مدل تبلیغاتشون بیشتر شبیه شورای شهر ما هست تا انتخابات مجلس. ما معادل مجلس ایالتی رو تو ایران داریم؟

بالاخره سگه باید یه جوری منتظر بمونه نمی تونه بره یک دوری بزنه تا کار صاحبش تموم بشه!
نه ما مجلس استانی نداریم. تعداد کاندیداهاشون مثل انتخابات شوراهای ما زیاده. حتما خیلی به صرفه است

سپینود شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

لیلی جان سلام . خوبی عزیزم .
خوب بریم سراغ انتخابات و حواشی اون که به نظرم این نحوه تبلیغ با انواع خوراکی‌ها ! بسیار مورد قبول این جانب است ! همچنین نحوه اعتراض !
چه خوب می‌شد ایران هم این مدلی بود از اون ور کلی می‌خوردیم و از اون طرف هم به دنبال اعتراض دراز به دراز می‌خوابیدیم کف خیابون ! فک کن ! خوش می‌گذشت ها !
شوخیییییییی کردم آی ملت ! جدی نگیرید . ما اهل تن پروری نیستیم !

سلام خانومی.
الحمدلله من خوبم.
پس شما هم پسندیدین؟ بله دیگه خوردن و خوابیدن و اگر شیرینی و بستنی هم بدهند دیگر تکمیل می شود. اتفاقا باید طرح شما بررسی بشود ایده خوبی است

مریم یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ق.ظ

من به کاندیدایی که بادمجون سرخ کرده بده، درجا رای میدم!



پس کو بامجون من؟ کووووو؟!؟!

ها!؟ بادمجان رو مگه اینا بلدن چه طوری سرخ کنن!؟

یه دوست دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:21 ب.ظ http://asana-music.r98.ir

بسیار زیبا مرسی
خوشحال میشم به من هم سر بزنی
منتظر هستم[گل][گل][گل][گل]

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد