زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

آب نوشیدنی

خب چند روز قبل تیم پرافتخار آلمان وارد برلین شدند و مراسم باشکوه استقبال از قهرمانان!! در دروازه برلین برگزار شده که عکس هاش رو می تونین توی اینترنت پیدا کنین. برای ملت آلمان که در سال 1990 سومین قهرمانی جام جهانی رو داشتن و با کشورهای ایتالیا و برزیل و اسپانیا سر این عنوان رقابت می کردند و بالاخره بعد از 24 سال بهش رسیده بودن این جام قهرمانی ارزشمند بود. نمی گم که شادی حق ملت ها نیست ولی مردم غزه هم حق دارند که از نعمت شادی که هیچ نعمت زندگی بدون دغدغه بهره مند باشند.
دیروز که با ارمیا رفته بودیم پیاده روی و کالسکه روی دیدیم در مرکز شهر یک اتوبوس قرمز دوطبقه بزرگ ایستاده و چند تا چادر هم در اطرافش برپاست. ما هم به رسم کنجکاوی رفتیم جلو یک گروهی مثل هلال احمر یک سری بروشور های سلامتی پخش می کردند. یک پرسشنامه هم گذاشته باشند که هر کسی می خواست می رفت پر می کرد و بعد می رفت توی اتوبوس که گویا پزشکی اونجا بود و یک سری آزمایش هایی برای قلب و موارد دیگه انجام میداد. دستگاه های مختلف و پزشک محترم از پنجره اتوبوس پیدا بودند. من رفتم سراغ پرسشنامه و با کمک یکی از افراد گروه اون رو پر کردم. سابقه انواع بیماری ها در خانواده و خود فرد و پرسش هایی برای ورزش و تغذیه و اضافه وزن بود. سوالی که برای میزان مصرف الکل بود رو من گفتم که من مسلمان هستم و ... اون نذاشت حرفم تموم بشه گفت بله بله می دونم، ولی خب بعضی ها برای مصارف پزشکی استفاده می کنند. خلاصه نتیجه این تست این شد که بنده سالم هستم و قسمت نشد که برم توی اتوبوس تا ببینم چه خبره فرم رو بهم داد و گفت می تونی به پزشک خانواده ات بدهی.
یک سری بروشور برای  تشخیص سکته مغزی در افراد هم بود که به صورت برچسب در آورده بودند و توزیع می کردند و برای رهگذران علاقمند توضیح می دادند. حتما شما هم بلدین، اگر تا حالا نشنیدین می تونین توی نت بگردین و مطالعه کنید. شماره تلفن اورژانس 112 رو هم در برچسب های قرمز تهیه کرده بودند و توصیه می کردند جاهای مختلف خونه از جمله روی تلفن بچسبونید.
یک چادر هم از طرف شهرداری بود که در کنار اینها برپا کرده بود و به رهگذران آب نوشیدنی تعارف می کردند و برشورهایی برای اهمیت نوشیدن آب و میزان مصرف روزانه اون توزیع می کردند. و یک سری بروشور هم از کیفیت آب مصرفی شهر و عکس تصفیه خانه های شهر. طبق جدول میزان سختی آب شهر ما 12.6dH هست.من بلد نیستیم این اصطلاح و معیار اون رو ولی یک جدولی توی اینترنت دیدم که میزان عناصر شیمیایی مختلف آب رو اندازه گیری می کردند و بعد با یک سری محاسبات، عدد سختی آب به دست می آید. یک جدولی هم توی بروشور بود که میزان کلسیم و منیزیم و فلوراید و ... آب شهر رو با یک آب معدنی معروف مقایسه کرده بود و آخر مقایسه هم هزینه هر دو رو نوشته بود و به حساب نتیجه گرفته بود که آب شرب شهر چه کم از آب معدنی توی بطری دارد!! افرادی که آب توزیع می کردند دو نوع آب داشتند: آب گازدار و آب بدون گاز. من به شخصه آب گازدار دوست ندارم.یک حس شیرینی توی دهن آدم میاد. ولی همه جا که دستگاه آب سردکن دارند هر دو نوع آب رو ارائه می دهند.
من نمی دونم اگر آب شهر ما اینقدر خوب هست چرا من افراد زیادی رو می بینم که توی فروشگاه ها آب معدنی می خرند؟ چرا از نوشیدن آب لوله کشی امتناع می کنند؟
آخر بروشور هم یک عکس از نمای شهر و میزان مصرف سالیانه آب و خطوط اتوبوس رانی و انرژی و زمین چمن شهر رو مشخص کرده بود. حالا نمی دونم این اعداد به نسبت جمعیت شهر خوب بود یا متوسط؟


اتوبوس قرمز در یک شهر دیگر-عکس از اینترنت

اتوبوس قرمز و مشتری هایش


من نمی دونم این وسایل برای چی بود


سوال نپرسید که نمی دونم چی به چی هست

تشخیص سکته مغزی

اتوبوس قرمز
نظرات 20 + ارسال نظر
بسامه پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:06 ب.ظ

المانی ان دیگه... سوسولن.
بیاید به جای تقاضای مرد برای مردم جهان برای صلح جهانی دعا کنیم..

آلمانی ان و وسواس و ایرادگیر.
الهی به حق این ماه عزیز همه ی انسان ها صرف نظر از دین و نژادشون در آرامش زندگی کنند

hamechialie جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:09 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com

خدا رو شکر که سالمی لیلی جون
انشاءالله کنار عزیزانت سال وسلامت باشی.

اینجا هم با اینکه خیلی تاکید میشه آبهای منازل چه کم از آب معدنی داره ،اما یکی از اقوام نزدیک که شغل مرتبطی داره میگفتن خیلی هم قابل اعتماد نیست وحتما آب رو بجوشونید و من یه مدتی این کا رو میکردم ولی بعضی موقع ها یادم میره

الهی آمین.
اینجا اگر حرفی می زنند صد تا بازرس و ناظر بالا سرشون وایساده. ملت آلمان هم ذاتا ایرادگیر و بازرس هستند جرات دروغ گفتن کسی نداره.

فردا جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ق.ظ http://med84.blogfa.com

سری بعد که از این اتوبوسای رنگی رنگی دیدی بگو من از اوووون نوشیدنیا!!! میخورم سیگار هم میکشم ...تا ببرنت داخل اتوبوس ببینی چه خبره! فقط پیاز داغشو انقد زیاد نکن که بچه رو ازت بگیرن بگن صلاحیت نگهداری بچه رو نداری!! باشه؟!

چقدر فکرت در ابعاد منفی خوب کار می کنه! به خاطر سیگار کشیدن بچه رو نمی گیرند باید روی این قضیه مانور بدم!!

امیر جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:06 ب.ظ

درود
سختی 12 که خیلی عالیه
آب یه خاصیتی داره به نام EC (ضریب هدایت الکتریکی)
EC از 0 تا 400 برای انسان مناسبه.تا 800 برای دام مناسبه . تا 1200 هم برای پرورش جو و گندم
استادمون میگفت در یکی از مناطق شهرمون این عدد حدود 1500 بوده!!!
یعنی آبی که به مردم میدن به درد گاو و گوسفند هم نمیخوره.
البته ناگفته نماند که در بعضی از محله ها کیفیت آب واقعا خوبه.
وقتی آب لوله کشی رو میریزم تو لیوان و میگیرم جلوی نور همچین املاح داره که انگار املاحه آبداره نه آبه املاح دار!!
به هر حال خدا رو شکر
سپاس فراوان

سلام
البته این خاصیت هدایت الکتریکی جدا از سختی آب هست. یعنی عدد 12 منظور در رده 0 تا 400 نیست.
من هم این مطلب رو شنیدم. توی ایران بعضی وقت ها کلر آب خیلی زیاد میشه.
خواهشمندم.

۵۰درصد شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:27 ق.ظ

جالبه که از غزه هم خبر داری!!‌ اخبارش تلوزیون اونجا منعکس میکنه؟

مگه ما روی کره زمین زندگی نمی کنیم؟ ما همیشه اخبار رو پیگیری می کنیم ولی من ترجیح میدم مطالب سیاسی ننویسم.
بعد از تولد ارمیا ما به ندرت تلویزیون روشن می کنیم.برای همین نمی دونم تا چه حد غیر از اخبار این مطلب رو بیان می کنند

نرگس شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ق.ظ

چه عجب! این آلمانی ها یه چیزی رو مجانی دادن!

آب بود

نرگس شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 ق.ظ

پیراهن اون خانومه تو عکس دوم قشنگه!

منم وقتی دیدمش از مدل و طرح پیراهنش خوشم اومد

babaii شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام و ممنون از زحمت عکس و توضیحات.

ما رو با نجوه و روشهای زندگی آلمانها آشنا میکنید

تجربه های خوبیه .

موفق و در راه مستقیم باشید و بمانید

انشاله

سلام
خواهش می کنم. ممنون باباجون
ان شالله

مریم شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:13 ب.ظ

قالب جدید رو دوست می دارم! ژاپنیه!!!

جدی به نظرت ژاپنیه؟

مهسا شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:15 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

آب خوردنی وقتی لوله کشی با شه خیلی خوبه. اینجا که آب لوله کشی قابل خوردن نیست. دیگه مجبوریم آب معدنی بخریم. البته شهرهای دیگه رو نمی دونم.

یعنی هیچ کس آب لوله کشی شهری رو نمی خوره؟
چقدر بد.

زینب(همیشه بهار) شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:38 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

چه خوبه که همچین چیزی هست برای پیشگیری ازبیماری
اب اینجاروکه مامیجوشونیم چون میگن دورازجون سنگ کلیه ادم میگیره

فکر می کنم هلال احمر توی ایران هم از این مانورها داشته باشه؟
خب همین آب جوشونده هم خوبه.

حامد شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:26 ب.ظ

بنظرم تو اکثر شهر های ایران نیاز به دستگاه تصفیه آب تو خونه هست و اگرنه همه جای آدم سنگ تشکیل میشه
ممنون جالب بود

چه آدم جالب میشه!!
شاید هم مردم خودشون رو با آب محیط شون سازگار کردن.

مهسا شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:26 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

من که ندیدم بخورن. البته شنیدم یه شهری هست به اسم مرسین تو ترکیه. می گن اونجا آب خوردنی هم لوله کشی داره. اما اینجا نداره.
البته یه جور بطریهای بزرگ فکر کنم18 لیتری می خرن. مامور مخصوص هر روز جلو خونه ها می یاد با بطری پر عوض می کنه . ما جون خونمون ثابت نبود هنوز نگرفته بودیم حالا شاید بعد این که خونمون ثابت شد...این کار رو بکنیم. چون هر روز از بیرون اب خریدن خیلی مشکله. آدم خسته می شه. اینجوری جلو در بگیریم خیلی راحتتره.

چه جالب، یعنی شما اسم یک شهر رو شنیدین که آب لوله کشی شهریش قابل شرب باشه؟
چه جالب که همه آب معدنی استفاده می کنن. و چه جالب تر که شغل مرتبط با آب آوردن هم هست

تاتا یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:29 ق.ظ

سلام
چه جالب
اتفاقا چند روز پیش داشتم در مورد آب شرب در کشور های مختلف فکر می کردم
مثلا اگه شهری آب شرب در لوله ها نباشه باید برای جوشوندن برنج از چه آبی استفاده کرد
یا چقدر همه چیز سخت می شه مخصوصا اگه آدم وسواس باشه یا مثل من معده و روده اش حساس باشه
مثلا من آب مشهد رو نمی تونم بخورم چون تب می کنم و باید آب معدنی بخورم. خودم هم نمی دونستم چند روز در مشهد مریض بودم تا کشف کردم.
حالا که شهرتون آب شرب در لوله ها هست راحت می تونی واسه همه چیز استفاده کنی
خوبه حس خوبیه

سلام
چه هم فکری داریم ما.
ای بابا معده شما هم حساسیت داره ها. بعضی وقت ها هم بدن مون به شرایطی که داره عادت می کنه و در مقابل تغییر واکنش نشون میده

مهسا یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:38 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

آره یه دانشجو ترکیه ای اهل مرسین هست. اون می گفت. منم به همسرم می گفتم بریم اونجا آره واسه منم جالب بود. جالبتر اینجاش بود که اوایل که رسیدم اینجا. دیدم تو ساختمان جلو واحد ها بطری خالی رو به همراه پولش می ذارن. بعد هر وقت اون مامور می یاد خودش پول رو بر می داره و بطری پر ر و می ذاره می ره. یه بار صبح رفتم بیرون بطری پر با بقیه پول مونده بود جلو در. هنوز صاحبخونه نیومده بود برداره. هیچ کس هم دست نزده بود. البته اینایی که می گم مربوط به خونه های داخل دانشگاه. از داخل شهر و جاهای دیگه خبری ندارم.
سوژه خوبی شد که منم راجع به همین آب پست بذارم.

چه جالب. به ذهن من نرسیده که میشه آب رو آورد دم در خونه!
معمولا محیط های دانشجویی از محیط اجتماع امن تره

بسامه یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:49 ب.ظ

خیلی گلی لیلی.. ممنون...
خوب اینجوری که معلومه باید خیلی خوند.. البته درستش هم همینه.. ادم باید طریق درست رو یاد بگیره.. ممنون عزیزم هزار بار..

خواهش می کنم .ببخش که اطلاعاتم دقیق نبود.

فهیان یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام لیلی جان.خوبی؟ کوچولوی نازتون خوبه؟ینی این صاحبخونه ما تا حالا هزار بار درمورد کیفیت آب اینجا برای من سخنرانی کرده.بعد من نمیدونم چرا خودش هی شل شل آب معدنی میخره!!
اگر امشب مراسم رفتین التماس دعا.

یلام خانومی. خدا رو شکر خوبیم.
احتمالا صاحب خونه تون از این مدل آدم هاست که فکر می کنن ایران جایی است که مردم با شتر رفت و آمد می کنند و آب از چاه میکشن و نمی دونن آب شرب لوله کشی هم موجود است!
ما که خونه بودیم. محتاجیم به دعا

یک دوست دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام لیلی جان. نماز و روزه هل قبول.
فقط اومدم بگم من قالب قبلی رو بیشتر دوست داشتم. البته صاحب قالب باید خوشش بیاد نه من رنگ خاکستری و طوسی یک مقدار کسل کننده است

سلام خانومی
خیلی ممنون و به هم چنین
ممنون که نظرت رو گفتی. فعلا که این قالب مشکلات جدی داره و شاید مجبور بشم برگردم به قبلی

مامان دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:43 ب.ظ

از بهترین
نعمتهای خداوند اب سالمه

واقعا باید قدرش رو دونست و هدرش نداد

دانش سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ق.ظ http://danesh14.blogsky.com

درودو سپاس بخاطر مطلب خوبتون!
من بیشتر دیدم سختی آبو با PH نشون میدن dH و ندیدم(؟)
واقعا تهیه ی آب شیرین سالم چالشیه که بیشتر کشورها باهاش در ارتباطن از جمله ایران
بیشتر شهرهای ایران نهایش ی سیستم کلرزنی داشته باشن اما در شهر های بزرگ که سیستم تصفیه دارن هم چندان جالب نیست مث اهواز و ... که آب گل پایین میاد
الان تهرانم میگن سفره ی آب زیر زمینیش آلوده است چون برنامه ای برای آبهای سطحی ندارن
هر چند میگن استفاده ی مدام آب معدنی باعث میشه املاح به بدن نرسه اما خب املاح آب شهری هم که اعتباری نیست بهش
اگه به فاصله ی زمانی کوتاه آب چند شهرو تست کنی همشون مزه های متفاوتی دارن و چون من کارشناسی آب ندارم رو این حساب دلو به دریا میزنم (:
امیدوارم که آبو الکی هدر ندیم چون همین آب هم به سختی فروان تهیه میشه

خواهش می کنم.
PH اسیدی یا باز بودن آب هست و dH سختی و املاح آب.
خاورمیانه داره به سمت خشکسالی میره. ایران و همسایه هایش به زودی با بحران کم آبی مواجه هستند. وضعیت به حد فاجعه است.
آره شهرهای مختلف ایران طعم آب هاشون متفاوت هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد