زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

سند دوچرخه

-ایلیا می پرسه چرا جوراب رو اختراع کردن؟ میگم شاید یکی بوده پاهاش سردش بوده . میگه نه می خواسته بره مهمونی

-ارمیا و ایلیا وقتی از مدرسه رسیدن هر دو جداگانه اینو با من مطرح کردن:میشه اندازه کره زمین رو کوچیک رو تو اتاق داشته باشیم با همه ی کوه ها و آدم ها و ماشین هاش. هر کاری آدم ها می کنند اونجا هم اتفاق بیفته و ماشین هاش هم حرکت کنند و ما ببینیم. به نظرم توی راه راجع بهش خیال پردازی کردن.

-ارمیا می پرسه دوچرخه ها سند ندارند؟ایلیا می پرسه کفش ها چی؟ اونها سند ندارند؟

-ارمیا می پرسه کسی می تونه خودش رو ببینه بدون آینه؟ با چشماش از جلو خودش رو ببینه؟ میگه دلم می خواد با چشم بتونم حداقل صورت خودم رو ببینم!

نظرات 14 + ارسال نظر
محبوب حبیب سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:01 ق.ظ

سلام لیلی جان.
چه خوبه اینقدر ذهن شون فعاله. سرچ کردن رو فکر کنم کم کم باید یاد بدی شروع کنند. اینکه مسیر پیدا کردن جواب رو یاد بگیرن خیلی مهمتر از اینه که جواب رو.
و دلیل دوم اینکه سوال هاشون خیلی زیاده ظاهراً. خدا بهت صبر بده :دی

سوالات فلسفی رو باید خودمون هم درگیر بشیم
به خاطر کلاس های مجازی با دنیای اینترنت آشنا هستند و برای جواب سوالات غیرفلسفی اولین راه سرچ به ذهنشون میرسه.
اصولا سوالاتشان رو خودشون جواب میدن و امکان سنجی می کنند

تیلوتیلو سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:25 ق.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

سوالات بچه ها برام همیشه جالبه
نشون میده که چه چیزایی ذهنشون را درگیر میکنه و گاهی از حرفای ما چه برداشتهای جالبی میکنند

حرف های ما و تخیلات خودشون از دنیا منبع سوالاتشان هست

Fateme چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام بانو
ایام به کام
نمیدونم ماه رمضان برنامه زندگی پس از زندگی رو دیدیدید یا نه ولی تو چند قسمت تجریه گرها دقیقا چنین توصیفاتی داشتند
اونایی که جسم مثالیشون از روبرو به جسم مادی نگاه می‌کرد
ودر یک قسمت تجربه گری بود که در یک لحظه تمام ذرات عالم رو داخل یک گوی میتونست ببینه...
سوال داداشیا رو که میخوندم داشتم فکر میکردم احتمالش هست چون بچه ها هنوز از اون عالمی که ازش اومدن زیاد فاصله نگرفتند یه چیزای محوی یادشون هست و از اونا سوال میپرسند
فلسفه اختراع جورابشونم هم خیلی بامزه بود

سلام وصدسلام
من این برنامه رو ندیدم ولی خب با خروج روح از بدن توانایی هاش افزایش پیدا می کنه. داداشی ها هم ایده پردازی می کنند. شاید بیشتر تو درک مفاهیم ابدیت و بی نهایت و اشراف درگیرند

فاطمه چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:47 ب.ظ

سلام عزیزم
دوتا پسر گل منبع سوال هستند
فکر کنم تا ان شاالله بزرگ بشند شما و پدرشون باید مطالعتون در مورد اطلاعات عمومی را کامل بفرمایید . البته سوالاتشون شبیه سوالاته من هست

سلام خانومی
بچه ها تو یک سنی ذهنشان خلاق هست و درگیر قوانین و آداب و رسوم نیستند و دنیا رو جور دیگه می بینند
اصلا سوالات رو می نویسم که بقیه جواب بدن من یاد بگیرم

قره بالا جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:14 ق.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

فکر کنم خیلی به دوچرخه و جوراب علاقه دارن

سوالات بچه ها واقعا خیلی جالبه
نیاز به یه ذهن خلاق داره پرسیدن همچین چیزایی، جواب دادنش هم به همون نسبت محتاج خلاقیته
با خودم میگم اگه یه روزی بچم از منی که هیچ خلاقیتی ندارم همچین چیزایی بپرسه باید چطور جوابش رو بدم؟

دقیقا. جوراب و وسیله نقلیه جز علایقشون هست.
مادر شدن قسمت هایی از مغز رو فعال می کنه که قبلا کم استفاده بودند

قورى یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:16 ق.ظ http://ketriyoghoriii.blogfa.com/

سلام بر لیلى بانو
خدا حفظشون کن این دو تا دسته گل و ماشالله
دنیاى بچه ها خیلی شیرین. و جذابه

سلام خانومی
ممنون

khatoon دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 06:13 ق.ظ https://memories-engineer.blogsky.com/

سلام
به نظر بچه های بسیار باهوش و خلاقی هستند حتما در مورد استعدادهاشون بررسی کنید و در جهت درست هدایتشون کنید
خدا حفظشون کنه

سلام
ان شالله
ممنونم

فاطمه دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:46 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

سلام .واقعا میشه برای دوچرخه هاوکفش ها هم سندزد.مخصوصاکفش خیلی مهمه

پس شما هم به اهمیت کفش واقف هستین

لیمو سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 07:24 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

سلام لیلی جون. اینکه دوست دارن کره زمین کوچیک بشه رو من هم دوست داشتم؛ یه بازی هست به نام زندگی مجازی یا sims که متاسفانه برای سنشون مناسب نیست وگرنه خیلی سرگرمشون میکرد. فکر کنم بازی هایی مثل مونوپولی رو هم دوست داشته باشن. آره؟

کلا از بالا اشراف داشتن به ز مین خوبه
داداشی ها در دنیای مجازی بازی ندارند .بازی هاشون با همدیگه و حضوری هست.
موندم ولی نمی دونم چطوریه

طیبه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 03:25 ب.ظ http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام خوبی سوالات بچه ها اینه که ما هم مجبوریم کمی بیشتر فکر کنیم.چون این بچه های جدید اگه جواب الکی بدی سریع متوجه میشن و نمی پذیرن .
نیکان هم خیلی سوال می پرسه و اگه الکی و از سرباز کنی جواب بدم فورا متوجه میشه و میگه باشه مامان پس میرم از بابا بپرسم انگار شما حوصله نداری الان

بله درسته. با سوالاتشان ذهن ما و اطلاعات ما رو هم به چالش می کشند

خانم مهندس جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:40 ق.ظ https://msengineer.blogsky.com/

هر کی جوراب رو اختراع کرد خیلی کار خوبی کرده

پس شما هم از طرفداران جوراب هستید

رضوان یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 01:30 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

من خیلی زود از چراهای بچه هام خسته می شدم .الان نوه میتونه اینجور بیچاره ام کند.

تخصص بچه ها همینه

گیل‌پیشی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 05:53 ب.ظ https://temmuz.blogsky.com/

سلام. وقتتون بخیر.
خدا حفظشون کنه. بچه‌ها چه عالم زیبایی دارن.

سلام .اوقات به کام
ممنونم. بله دنیای تخیلی بامزه ای دارند

رامین جمعه 23 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:03 ب.ظ https://frozenblogger.blogsky.com

چقدر ارمیا بچه باهوشیه. البته بخاطر شماست که اینقدر با حوصله جوابشو میدید.
من بچه بودم از مادرم میپرسیدم من چطور به دنیا اومدم اونم میگفت تو رو از ضایعاتی خریدم اوردیم خونه

اگر جواب الکی بهشون بدم ول نمی کنند.
مامان شما هم ایده خوبی داشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد