زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

معمای کلمه ای

-ایلیا برای ما معما طرح می کنه از جمله" معماهای کلمه ای" اینه که کلماتی که حروفشون نقاط کاهشی یا افزایش  طبقه بالا یا پایین داشته باشه مثل نقاش که همه ی حروف نقطه دارش طبقه بالاست.

  و حالت آسون ترش مثل  کثیف که نقاط بالا یا پایین ترکیبی می تونه باشه. خلاصه تو حرف زدن مون گاهی به کلمه ای بر می خوریم و اعلام می کنیم.

- یک مدل دیگه معماهاش هم اینه که نقاط کلمه زوج یا فرد باشه البته اون وقتی که این سوال رو مطرح کرد لغت زوج و فرد رو بلد نبود و می گفت دو تا دو تا دسته بشن. بعد حالت های مختلفی تعریف کرد که نقاط پایین بابالا می تونه جفت بشه و یا سرکاف "ک" رو دو تا نقطه در نظر بگیریم و سرکاف گ سه تا نقطه.خلاصه تو حرف زدن مواظب کلماتی که می گیم هستیم.

-من توی اتاق بودم که ارمیا وارد شد و گفت من همه چیز رو می دونم بعدش چی میشه ؟کلا کارها برام تکراری شده! مثلا می دونم با  لگو هام ساختمون درست کنم کدوم شل و کدوم سفته. مثلا می دونم وارداتاق بشم تو اولین چیزی که بهم میگی چیه!حوصله ام سررفته!!

-ارمیا گفت که یکی از بچه های کلاس شون می خواد تابستون رو جهشی بخونه. بهش گفتم تو هم می خوای بخونی به داداش برسی؟ ارمیا اعتراض کرد که نخیرم به جای جهشی کاهشی بخونه.(من شخصا با جهشی خوندم مخالفم .  با وجود این که ایلیا کتاب های داداش بزرگش روبلده حتی ریاضی هاش رو بهش پیشنهاد نمی دم. این سوال رو پرسیدم ببینم خودش نظرش چیه)