زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

انرژی

امروز صبح که رفتم بیرون دیدم توی خیابون پشت در همه خونه ها از این سبدها گذاشتن


هی نگاه کردم بهشون تا بفهمم چیه. آخرش فهمیدم که نوشته اگر کفش کهنه یا بلااستفاده دارین بذارین توی این سبدها ما محل استفاده اش رو داریم. آخرش هم نوشته بود که قراره ببرن توی کشور "روسیه سفید" یا همان بلاروس استفاده کنند.

فردا که دوباره بهشون سرزدم دیدم که بعله از این طرح استقبال شده



هرچند که توی بعضی از خیابون ها من محفظه هایی برای کفش های بلااستفاده دیده بودم ولی فکر کنم طرحشون گویا موفقیت آمیز بوده.

این هم عکس پارکومتره. البته من قیمتش رو نمی دونم. ولی اکثر خیابونها داره.


به باطری خورشیدی در بالای ستون دقت کنید. خود دستگاه ظاهرش قدیمیه ولی انرژی مورد استفاده اش جدیده.

اطراف شهر هرجا که جنگل تموم میشه و دشت شروع میشه با همچین صحنه هایی روبه رو میشی.یعنی یک دشت وسیع پر از صفحه های انرژی خورشیدی.



حتی توی یکی از روستاهای اطراف من این صحنه ها رو دیدیم.

البته این عکس ها رو خودم نگرفتم .برای من دیدن همچین سقفی توی یک روستا جالب بود.


البته من شنیدم یکی از طرح های دولت جایگزینی انرژی خورشیدی به جای انرژی /هسته//ای است. الان قسمتی از انرژی برق این کشور از نیروگاه های /هسته//ای تامین میشه.

البته در اطراف شهر ما توربین های بزرگ بادی هم هست.

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ق.ظ

آخی این فسقل آفتابی رو هم که دارن باهاش برق تولید می کنن؟!؟ بیان اینجا ما گونی گونی آفتاب بدیم برن حالشو ببرن!
غصه خوردم ولی!

نه.آفتاب های خودمون رو به کسی نمی دیم

نرگس شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ب.ظ

خیییییییییییلی آموزنده بود! کاش ما هم یاد بگیریم!

بله بله
کاش کاش

سلام دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:35 ب.ظ

خوب بود.چرا برای بلاروس؟

نمی دونم چرا
روی سبدها نوشته بود

مامان سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ب.ظ

خیلی خوبه کاراشون.هم استفاده از انرجی خورشید هم جمع کردن کفش ها

بله بله
کار خوب رو هر کسی انجام میده باید یاد گرفت
کفش هاشون رو انبار نمی کنند و انباری هاش رو پر از خرت و پرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد