زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

روز مادر

امروز میلاد حضرت زهراست. 

روز زن و روز مادر مبارک باشه. این هم یه گلدون پر از گل برای همه بانوان( شامل زن ،مادر و هم مادربزرگ و خاله و خواهر و .... )میشه


این گل هم اختصاصا برای مامان مهربونم که دلم براش یه ذره شده


خیلی جالبه که امسال 13 می(یعنی یکشنبه) اینجا هم روز مادره!

یک هفته است که تمام مغازه ها پوسترهای تبلیغ روز مادر رو زدن. مغازه های لوازم آرایشی و لباس و عطرفروشی و ... هم هی گل و بوته و تخفیف اعلام کردن. نمی دونم حالا اینجا طلافروشی ها روز مادر شلوغ میشه یا نه؟ البته من به اون صورت طلافروشی ندیدم اینجا. دو یا سه تا مغازه کوچولو دیدم که جواهرات و ساعت و طلا دارند.


من توی ویکی پدیا برای روز مادر در کشورهای اروپایی و آمریکایی خواندم که دومین یک شنبه ماه می هست و  ریشه این روز برمبنای یک جنبش زنان در آمریکا می باشد.

خانوم Ann Maria Reeves Jarvis در سال 1858 یک انجمن زنانه با هدف حمایت از کودکان قربانی در جنگ ایجاد کرده و در این انجمن زنان با هدف صلح جهانی و دوستی با هم همفکری می کردند و بعد از مرگ این خانوم دخترش موفق شد تا روز تاسیس این انجمن رو به نام روز مادر ثبت کند.

خانوم آنا ماریا

در برخی از کشورها هم روز حضرت مریم روز مادر نامگذاری شده. در کشور ژاپن روز تولد ملکه مادر امپراطور ،روز مادر هست. پیش از انقلاب هم در ایران همین طوری بوده. در کشور فرانسه در گذشته روز مادر به "روز مادران خانواده های پرجمعیت" نامگذاری شده بوده و از طرف دولت بهشون مبلغی پول کادو داده می شده. و خلاصه بعضی از کشورها داستان خاص دارند.

می تونید از اینجا این گذشته ها رو بخونید

ولی خودمونیم ها روز مادر خودمون خیلی خیلی بامفهوم تر و زیباتره. روزی که می تونی توش هم برای مامانت گل ببری و هم می تونی ازش بخوای که برات دعا کنه چون

بهشت زیر پای مادران است

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ق.ظ

مبارک باشه! مبارک باشه! بغل! ماچ! بغل! ماچ!
ممنون از گلای خوشملت عزیز دلم! جایزه های ما رو کنار بذار!

بله بله حتما

مامان همیشه به یاد دخترش شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ق.ظ

م همیشه موفق ودر ارامش باشی ممنون عزیزم چه دسته گل زیبایی مرسی

ممنون مامان خوبم
قابل شما رو نداشت

ماما شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ

اطلاعات جالبی بود.خیلی ممنون عزیزم

خواهش می کنم

نرگس شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 ب.ظ

بسیار گل زیبایی بود! ممنون آبجی نازم!

قابل شما رو نداره

نرگس ر یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ق.ظ

چرا من عکس گلا رو نمی تونم ببینم؟؟

من از کار این سایت ها سر درنمیارم.
چرا خونه یکی میرن خونه یکی نمیرن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد