زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

سایه بان

ادامه عکس های هامبورگ

این هم سنگفرش جلوی شهرداری هامبورگ. دقت بفرمائید که روی هر کدوم از این صفحه های فلزی اسم یک یهودی که درجنگ جهانی کشته شده نوشته شده است.



آب خوری داخل شهرداری قدیمی هامبورگ. آبش قابل خوردن هست


این هم فواره های حیاط شهرداری. دور تا دور حوض انواع فواره ها بود.این یکی آدم-بزنماست. فکر کنم یکی از شخصیت های کتاب های هری پاتر هم این شکلی بود.


این هم گل وسط فواره


ساختمان شهرداری قدیمی


این خیابان کنار ساختمان شهرداری است. هامبورگ هم مثل اکثر شهرهای اروپا چند رودخانه داره که از داخل شهر می گذرد.این سقف ها سایه بان مغازه های اطراف رودخانه هستند و محلی برای نشستن و رستوران های کنار پیاده رو.



وسط آب هم یک فضای کوچکی درست کرده بودند و میز و صندلی گذاشته بودند. توی عکس پائین ایستگاه قایق سواری مشخصه.


این هم نمای سایه بان ها از نزدیک

نظرات 7 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ

یهودیا خیلی زیاد و مهمن اونجا؟ پس چطور هیتلر انقد باهاشون مشکل داشته؟و کلی هم طرفدار داشته؟

خب اینها دارن کار هیتلر رو ماست مالی می کنند. هی این یهودیا رو تحویل می گیرن!
میگن قدیما مردم از یهودیا بدشون میومده چون تمیز بودن و اصول دینشون رو رعایت می کردن و قسمت عمده اروپا درگیر جادوگری و بحث های خرافی بوده

دختری که حرفهایش را نمیخورد(پری) چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 ب.ظ http://www.dhnemikhorad.blogfa.com

سلام دوست عزیزم کل آرشیوتو خوندم شاید واسه منی که قصد دارم تا دوسال دیگه بیام آلمان این یکی از بهترین چیزا باشه که تجربیاتتو میخونم.

خواهش می کنم
امیدوارم موفق باشی و مطالب من برات مفید باشه

نرگس پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:55 ب.ظ

وااااااااااای! من آب زبونی نمی خوام!

نه.خوبه تمیزه

وحید جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:48 ق.ظ

البته من فکر نمیکنم یهودی ها به خاطر اینکه تمیز و مرتب بودن بین مردم اروپا منفور شده باشن! تا جایی که من خوندم بیشتر به خاطر خسیس بودن و بهره های سنگینی که از آدمهای مقروض میگرفتن منفور بودن. زیاد با مردم عادی هم مراوده دوستانه نداشتن. هیتلر تو کتاب خاطراتش تصوری از دنیای قبل از جنگ رو ترسیم میکنه. این کتاب رو قبل از اینکه به قدرت برسه نوشته. اونجا میبینیم که چقدر یهودی ها که صاحبان کلرخانه های بزرگ و نهادهای مالی بودن خون مردم رو تو شیشه کرده بودن. البته غیر از هیلتر آدمهای دیگه هم اینها رو نوشتن. یهودی ها یه همچنین رفتاری رو تو ایران و مثلا کاشان هم داشتن. بیشترشون صراف بودن و منبع اصلی درآمدشون بهره هایی بود که از مردم میگرفتن. واسه همین مردم از یهودیها خوششون نمیومد. البته مثلا بینشون آدمهای خوبی هم وجود داشته و داره!

کاملا موافقم. در این باره من هم فکر می کنم که خصلت های خودشون و خساست شون و منافع طلبی زیاد هست که باعث تنفر بقیه از اونها میشه
من هم می خوام یه پست راجع به این موضوع بذارم

مامان سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ

جه تفریحات سالم وفرح انگیزی .خوش بگذره عزیزانم

ممنون

آرزو سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ق.ظ

علی سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:23 ق.ظ

سایه بان هاشون جالبه. شکل مثلثی اش باعث میشه پیاده رو سایه بشه اما همچنان داخل مغازه ها نور داشته باشن.

به نکته ی خوبی اشاره کردین. علاوه بر این منظره ی زیبایی هم داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد