زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

چهار فصل در یک روز

ما هر روز 4 فصل رو تجربه می کنیم. اول صبح هوا سرده و باید حتما یک لباس گرم بپوشی. نزدیک ظهر هوا گرم و شرجی میشه و باید هرچی پوشیدی دربیاری. عصر هم که باد میاد و هوا بارونی میشه. دم غروب بعد از بارون با یک رنگین کمان در آسمان هوای مطبوع بهاری رو تجربه می کنیم.

چهار فصل در یک روز!

کلا هر لحظه احتمال بارش باران هست و باید با تجهیزات بارانی بیرون رفت.

الان هم که هوا شب ها سرد میشه و مجبوریم همه در و پنجره ها رو ببندیم. احتمالا خودشون که این همه لباس خنک و باز می پوشن خیلی این هوای مطبوع خنک رو دوست دارند.

ما هامبورگ کلی عکس گرفتیم و من دلم می خواد همه ش رو با شما شریک بشم. پس اعتراض نکنید که یک ماه پیش سفر بودی و هنوز داری عکس هاش رو می ذاری!


یک کلیسای محلی قدیمی

ایستگاه قطار اصلی شهر

نمای داخلی ایستگاه قطار. چندین قطار در ریل های مختلف هم  زمان در حال تردد بود.

ماکت یک کلیسای قدیمی که از روی نقشه شهر پیدا کردیم و داخلش رو هم دیدیم.


به نظر من که این کلیسا نسبت به بقیه کلیساهایی که دیدیم ساده است.


در ورودی شهرداری قدیمی

در


مجسمه انسان متفکر

این هم فضای داخل شهرداری. پر از توریست بود. طبقه بالاش هم موزه بود که ما نرفتیم.



این پله ها کاملا مناسب فیگور گرفتن و عکس گرفتن هست.




این عکس ها رو هم از توربین های بادی در آلمان از سایت دوی چ ه و ل ه فارسی ببینید.

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:44 ق.ظ

هامبورگ خوبه! بازم عکس بذار!

مرسی

بابا جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام لیلی جون
میخوام کم کم معماری ساختمونا رو علمی تجزیه تحلیل کنی تا بعدا کمک مریم باشی تو طراحی پروژه های مهم! اگه فرصت کردی اصول طراحی معماریشونو یاد بگیر.
آفرین بر دختر دقیق و رقیقمون!

کار سختیه. ولی حتما دقت می کنم

نرگس جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ

اون منم که وایسیدم اون وسط دارم فکر می‌کنم ها!

جای به این شلوغی که محل فکر کردن نیست خواهر من

نرگس جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ب.ظ

چه درها و تالارهای جینگول مینگولی! عوضش ما هم یه سفر رفتیم هامبورگ!

شماها زود بیاین که به صورت فیزیکی هم بریم

کامیابی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ب.ظ http://mehdi102.blogfa.com

سلام لیلی خانم!
می خواستم بپرسم کلیسای اونا پرتره یا مساجد ما؟




تابستانت خیلی خیلی گرم
.
.
.
.
.
مباد!

سلام
از نظر من مقایسه این دو شاید صحیح نباشه. کلیسا یک برنامه 2 تا 3 ساعته در هفته داره. یعنی فقط یک روز در هفته است. ولی مساجد ما هر روز هفته و در 2 یا 3 نوبت برنامه دارند.
از نظر بعضی از مردم ایران اروپائی ها افراد بی دینی هستند. شاید در مورد درصدی از جامعه شون این مسئله صدق بکنه ولی غالب کلی جامعه مردم مدهبی هستند. قدرت کلیسا در سیستم آلمان بسیار زیاده. مهدکودک ها و بیمارستان های زیادی رو کلیسا زیر نظر داره و مردم مالیات مستقیم به کلیسا می دهند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد