زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

اوقات فراغت

دیروز رفتم فروشگاه که چندتا ماده شوینده بخرم. دیدم اووووه اینقدر مواد شوینده مختلف هست که نمی دونی کدوم رو انتخاب کنی. یک شوینده برای اجاق گاز، یکی برای کاشی های حمام، یکی برای دوش حمام، یکی برای کاسه توالت و روشویی دستشویی، یکی برای سینک ظرفشویی، یکی برای شیشه فر اجاق گاز، یکی برای پاک کردن اثر انگشت از روی شیشه، یکی برای پارکت چوبی کف اتاق و یکی برای پارکت غیرچوبی و ...تازه به این مجموعه ضدعفونی کننده های مختلف رو هم اضافه کنید.

خلاصه از آنجا که من اینقدرها هم علاقمند به شست شو و تمیزی نیستم به دو تا رضایت دادم!

از اون طرف کلی دستکش های مختلف برای شستن ظرف،شستن با اسکاچ سیمی،رنگ کردن موی سر، باغبانی، کار تعمیراتی، نگهداری و شستشوی مریض،گردگیری و نظافت خانه، لباس شستن و ... موجود بود. وقتی انتخاب زیاد باشه آدم گیج میشه.

دیروز از شهرداری یک دفترچه گرفتم برای برنامه ریزی اوقات فراغت. در شهرداری واحدی هست به نام "بخش نوجوانان" که مشاوره و برنامه ریزی برای سنین 6 تا 17 سال رو انجام میده. هم مشاوره اخلاقی و رفتاری به خانواده ها میده و هم برنامه ریزی برای کلاس ها و ...

البته تعطیلات تابستانی که 6 هفته هست و به کلاس و آموزش زیاد نمیرسه. شاید دوره هاشون در حد آموزش مقدماتی و برای آشنایی و تصمیم گیری باشه.

دوره اول که برای بچه های 6 تا 11 سال هست اسم دوره اش هست ورزش و بازی و spannung (دقیقا نمی دونم به فارسی چی میشه ولی کلا استراحت بعد خستگی میشه!) نوشته که دور هم بازی می کنند و برنامه بازدید از موزه های شهر رو دارند و میان وعده و صبحانه هم دارند. این برای بچه هایی خوبه که پدر و مادر کارمند هستند و حالا که بچه توی خونه است و مدرسه نمیره نمی دونن چیکارش کنند.

دوره دوم مخصوص برای بچه های 14 تا 17 ساله است یک سفر 10 روزه به انگلستان! نوشته بازدید از کلیساهای قدیمی چند شهر.

دوره سوم یک هفته زندگی در چادر به سبک سرخ پوست ها!!

دوره آموزش اسب سواری و قایق سواری و صخره نوردی و غواصی و موج سواری و کوهنوردی  و تونل نوردی!! واسکیت و نرمش و Trampolin و انواع ورزش ها مثل تنیس و بدمینتون و کاراته و جودو و شمشیربازی و بولینگ و گلف

دوره آشنایی با فرهنگ های بین المللی و آموزش اصول شهروندی

تور دوچرخه سواری(از یک روزه تا چند روزه)

دوره آشنائی با تاریخ و تمدن کشور و دوره آشپزی سالم

تور درست کردن غذاهای تنوری روی آتش مثل سیب زمینی

زندگی به سبک دزدان دریایی!!(نقاشی صورت و زندگی بر روی قایق)

زندگی روستایی(آشنایی با حیوانات روستا و کشاورزی و ..)

بازی جمع آوری چیزهای پنهان

عکاسی در شهر 

خیاطی!!

تئاتر و نقاشی

بازی دزد و پلیس

البته این ترجمه من از متن هست و توضیحات بیشتری برای هرکدوم نوشته.

خب الزاما همه دوره ها آموزشی نیست و بیشتر جنبه تفریحی داره. البته شهریه های خیلی خوبی هم داره! مثلا تور انگلستانش 967 یورو هست.

این کلاس ها در واقع مراکزی در سطح شهر برگزار می کنند و شهرداری آنها را معرفی و احتمالا نظارت می کند.


گروه نوازنده و خواننده که به علت گرمای هوا از حداقل لباس بهره گرفته اند


بازارچه های میوه و صنایع دستی


کافی شاپ خیابانی


من در یک عملیات پلیسی وسط خیابون از این کالسکه عکس گرفتم


این هم فیلم کوتاهی از هنرنمائی گروه موزیسین.

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ

من عاشق این عملیات پلیسی تو شدم! میشه یه قسمت از دایره جنایی رو بهش اختصاص داد؟!
زندگی به سبک سرخپوستی و صخره نوردی رو دوست دارم! حیف که برام زوده!

نه نمیشه از روی عملیات پلیسی من فیلم ساخت چون من هنوز زنده هستم و مقتول نشدم.
تو رو به عنوان همراه می بریم بیا

بابا چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام
خیلی ممنون از این گزارش های خوب
نمونه ای از اون فرم ها ومدفترچه ها رو اگه میشه ببینیم

خواهش می کنم
چشم

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ

پاک کردن اثر انگشت از روی شیشه! چه چیز خوبییییی! این میزهای شیشه‌ای هستن که هر چی دستمال می‌کشی باز روش سا میافته! برای اینا چیزی ندارن؟


حالا چرا در یک عملیات پلیسی؟ یواشکی عکس گرفتی؟

شما بگو سا به انگلیسی چی میشه من معنی ش رو به آلمانی پیدا کنم.
نه چون وسط خیابون ایستاده بودم و اسب هم که ترمز نداره نزدیک بود از روی من رد بشه

نرگس پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ق.ظ

آخیییییییی! چه کلاس‌های باحالی! کلی کیف می‌کنه بچه هه! ولی فکر کردم چون شهرداری میذاره مجانی هستن! اصلا کیفشون به اینه که مجانی باشه! ملت ما که برا این چیزا پول نمیدن! مثلا برای آموزش "درست کردن غذاهای روی آتش"!

کاش برای بزرگ‌ترها هم بود. نمیشه شما هم بری و بعد بیای برای ما تعریف کنی؟ فکر کنم خیلی هیجان داشته باشن!

نه خواهر من مجانی کجا بود. شهرداری معرفی می کنه کلاس های سطح شهر رو.
بچه ها به دیده طعمه به من می نگرند تا یک شرکت کننده در عملیات سرخپوستی

بسامه پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ق.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

خوب شما داشته باش اینا این جور چیزا رو دارن و حتما هم یه چیزی یاد میدن...شما فرض کن تمام تابستونهای طولانی من فقط به کلاس زبان گذشت...کلاسهای پایگاهها هم که فقط جوجه بسیجی ها رو می نوشتن و مجبور بودیم کلا با اونا باشیم...نه گردشی نه تفریحی.. هیچی...
باز ایول به اینا...
یعنی اگه ابجی خانم ما اونجا بود کلا پولشو می داد بابت این بشور بسابها

من فکر می کنم بیشتر تفریحی و البته مشارکت و همکاری و زندگی در کنار یکدیگر و .. را تمرین می کنند.
یه قسمت از تفریحات اینها هم به طبیعت و آب و هواشون برمیگرده.
خونه خیلی تمیز خوب نیست همه اش بوی ماده شوینده توش میاد!!

مریم جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 ق.ظ

خواستم بگم که اون اولی من بودم!

بله بله. نظرات گهربار شما رو می شناسیم

بابا جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام
فعالیت های مفیدیه .ما هم بنام اوقات فراغت برنامه هایی داریم.
اگه این فعالیت های گروهی در قالب تورهای گردشگری و با برنامه
ریزی متنوع وجذاب میتواند خیلی مفید باشد .از افراد علاقمند و با تجربه مثل معلمین بازنشسته کارایی ان بیشتر میشود.
موضوعات وعناوین اردوهایشان جالب است.

نرگس جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ب.ظ

اون سومی هم من بودم! اینقدر هول بودم که برم نظرات گهربار دومی رو بنویسم، اسمم یادم رفت!

هه راس شو بیااااا دگه!

اومدم م م م م

نیلوفر شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:30 ب.ظ

سلام
لیلی جون معرفی و تعاریفت عالیه
این مواد شوینده رو هم انواعش رو تازه تو ایران کشف کردم از وقتی مجبور شدم خودم تمیز کاری کنم کشف شد

پس شما هم مثل من درگیرش شدی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد