زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تخفیف

واقعا ما ایرانی ها عجب تبحری در مبحث چانه زنی و تخفیف گرفتن داریم. هر شهری از ایران هم مهارت و شگرد خاصی در این زمینه دارد.

کاری به خوبی یا بدی اش ندارم. از دید مغازه دار مشتری چونه زن خوب نیست و  صاحب مغازه را خسته می کند. از دید مشتری هم حق مسلم اوست!

بعد از یک سال دوری از خرید با تخفیف گرفتن چند روز پیش امتحان کردم و جواب داد

آخه اونجا همه اجناس قیمت مشخص داره و فروشنده در سوپر مارکت هم فقط فروشنده است و مالک مغازه نیست که بتونی چونه بزنی. ولی یکبار در یک کتاب فروشی که کتاب های سال های قبل رو می فروخت امتحان کردیم. طرف تعجب کرد و خنده اش گرفت ولی نهایتا پذیرفت. به آقای همسر گفت که قدر خانومت رو بدون(چقدر خوب توانایی های مرا شناخته)

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ق.ظ

آره منم شاهد بودم! قدرتو خوب فهمیدم! ببین این جامعه به تو نیاز داره نرووووووووو!

من باید اینجا بمونم وشاگردان زیادی تربیت کنم

نرگس پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

بله! بله! ما از اول هم به توانایی‌های بی‌نظیر شما آگاه بودیم!

ولی خوب اگه جنس‌ها قیمت محاسبه شده مشخصی داشته باشه خیلی خوبه. این جوری خیال آدم موقع خرید راحته. اینجا موقع حراجی‌ها مغازه‌های توچشم‌تر که میری میگن مامورها میان و جنس‌هامون رو یکی یکی با فاکتورها مقایسه میکنن، وگرنه مجوز حراجمون رو باطل میکنن.

دست مامورها درد نکنه که بررسی می کنند

وحید جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ق.ظ

خانومهای ایرانی مهارت زیادی تو تخفیف گرفتن دارن. یکی از دوستان که با خانومش اومده برزیل میگفت هفته دوم که رسیده بودن برزیل و دنبال خونه میگشتن. خانومش موفق شده بدون دانستن زبان پرتغالی، 30% تخفیف از صاحبخونه بگیره! من موندم این خانومش و صاحبخونه با چه زبونی باهم حرف زدن. آخه صاحبخونه هم یه پیرزنه و من فکر نمیکنم که انگلیسی بلد باشه.

دو سه تا جمله برای این مبحث کافی ست. نیاز به لغات دشواری نیست

مضراب جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ب.ظ http://plectrum.blogfa.com

پیش نیومده چونه بزنم در مغازه ها! یه وقتایی از بس که بقیه مشتری ها چونه می زنن صاحب مغازه به من که بدون چک و چونه پول رو می پردازم خودش تخفیف میده :)))

این روش در شرایط شلوغی خوب جواب میده

ولی پور شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ب.ظ http://theorem.mihanblog.com

سلام. وبلاگتان را مطالعه کردم امیدوارم زندگی شیرینی تو آلمان داشته باشید و ضمنا خوشحالم که با وبلاگ شما اشنا شدم. ممنون میشم یه کامنت برای آخریبن پستم بگذارید تا آدرس شما در وبلاگ من ثبت و ماندگار شود. مرسی موفق باشین.

ممنون
برای شما هم آرزوی موفقیت دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد