زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

داروهای گیاهی

دوستان از آلمان یک سری سفارش خرید داده اند که چند روزه درگیرش هستیم. موج طبیعت گرایی در اروپا چندی است که فراگیر شده است.سمیرا و همسرش که در خوراک و لوازم مصرفی بسیار دقیق هستند. صابون شن های ساحل!! و یا نمک کف دریای سفید!! و یا میوه ها و آب میوه های بیو(طبیعی) رو با هزینه بیشتر از مواد دیگه تهیه می کنند. و شقایق هم که از ایران مهمان زیاد داره از سدر و حنا تا ماست محلی اهر و چوب زردچوبه اصل هندی و عسل زنبورهای وحشی و گردوی تویسرکان و ... براش میرسه.

حالا هم یک لیستی رو قراره ما براشون تهیه کنیم که البته من خودم با توجه به موجودی های عطاری بازار سنتی شهرمون پیشنهاد دادم. صابون صدر و گزنه و گل ختمی و کتیرا تا قطره های خوراکی و تقویتی و روغن کوهان شتر و روغن شترمرغ در لیست خریدمان قرار دارد.

انصافا این موارد در ایران راحت تر پیدا میشه چون کشور ما چهارفصل و دارای انواع منابع طبیعی است، منبع بسیاری از این گیاهان در بیابان های سوزان و مناطق مرتفع کوهستانی است.من فکر می کنم مردم ما دیگه توجه خاصی به این گیاهان سنتی ندارن و ترجیح می دن از لوازم آرایشی و داروهای خارجی استفاده کنند. هر کشوری دنبال موادی می گرده که در کشورهای دیگه و نه در سرزمین خودش یافت میشه.

راستی ما 4 شنبه پرواز داریم

نظرات 3 + ارسال نظر
بسامه دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

راستی دارین برمیگردین؟؟ خوش به حالتون...
هعیییییی میرین و دل ما رو هم با خودتون می برین...
ای کاش اینجا بودی من یه سری ادویه جات خوب براتون می خریدم ببرین اونجا.. یه بار برای یکی از دوستام که داشت می رفت خارج ادویه جات خریدم و بردم دیگه انقدر به دردش خورده بود که...
چاشنی ماست و خیار
ادویه پلویی
ادویه خورشتی
چاشنی سالاد
فلفل سیاه
زیره...

به به چه ادویه های خوبی. اسمشون هم خوشمزه است.
اون هم ادویه ایرانی که تو دنیا لنگه نداره

نرگس دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:34 ب.ظ

خیلی وقت ها هم افراد زحمت می کشند و کلی هم هزینه می کنند و داروهای گیاهی رو تهیه می کنند، ولی بعد استفاده نمی کنند تا تاریخ مصرفشون می گذره.

خب کسانی که بدونن دیگه گیرشون نماد دودستی می چسبنش

مریم دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ

من که نمیذارم تو بری! در فرودگاه رو گِل میگیرم!

بیا چرخ هواپیما رو پنچر کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد