زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

یه کم بهار

امروز می خوام عکس های دانشگاه که داداش جون فرستاده براتون بذارم تا یه کم از حال و هوای پائیز و سرما بیاییم بیرون. داداش جون در یکی از کشورهای آمریکای لاتین درس می خونه و همون طور که می دونین آمریکای لاتین در نمیکره جنوبی کره زمین قرار داره و فصل هاش برعکس ماست. یعنی الان اونجا بهاره


محوطه دانشگاه


محوطه دانشگاه


محیط اطراف دانشگاه


محوطه دانشگاه


محوطه دانشگاه
به گفته داداش جان در فضای جنگلی دانشگاه حیواناتی مثل سنجاب و میمون و طوطی دیده می شود!!
این هم عکسی که از میمونی کنجکاو که از پشت پنجره اتاق فضولی می کرده و چون خجالتی بوده وقتی فهمیده کسی می خواد ازش عکس بگیره در رفته. داداش جون باید مراقب باشی یه وقت از پنجره نیان تو اتاقت و وسایلت رو بردارن



از بقیه دوستان و فامیل در اقصی نقاط کره زمین درخواست می شود عکس های تزئینات کریسمس و محیط زندگی و فضای شهری و دانشگاه شون رو برای من بفرستن تا من توی وبلاگ بذارم(پسر عمه نوبت شماست)
دیشب سمیرا زنگ زد و گفت شنبه یک مراسمی برای عاشورا در مسجد برگزار میشه و از ما خواست که بریم. سمیرا گفت که در مراسم عاشوراشون عزاداری و گریه نیست و بیشتر به وقایعی که از نظر تاریخی در روز عاشورا اتفاق افتاده اشاره می کنند، مثل به زمین نشستن کشتی حضرت نوح(ع) بعد از طوفان در روز عاشورا و یا بیرون آمدن حضرت یونس (ع) از شکم ماهی. امسال قراره که هر گروهی از مسلمانان مثل شیعه و سنی و علوی و ... درباره این روز صحبت کنند. سمیرا می گفت که من قراره عاشورا از دید شیعیان رو بیان کنم و از ما خواست که همراهش باشیم که اگر احیانا سوالی پرسیدند تنها نباشه. حالا شماها اگر توصیه ای، نظری دارید بگید که ما هم دست پر باشیم. البته من با اول هست در این مراسم شرکت می کنم و اطلاع چندانی از نحوه برگزاری ش ندارم.
نظرات 9 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:05 ب.ظ http://sobh14.blogfa.com

سلام
ایام رو تسلیت میگم و امیدوارم زندگیمان حسینی باشد
اگه به کتاب المراقبات، اثر میرزا جواد آقا ملکی دسترسی دارید میتونید راجع به عاشورا بهره ببرید و البته کتاب اللهوف

سلام
انشالله
ممنون از راهنمایی تون
اگر لینکش رو هم دارید لطف بفرمائید

بسامه پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:30 ب.ظ

واوووووووو خوش به حالشون... چه دانشگاهی دارناااااااا یعنی ادم عاشقش میشه... نه اینکه اینجا یه ساختمان متروکه رو می کنن دانشگاه دلم دلش می گیره...
در مورد عاشورا هم سعی نکنین اغراق کنین... چون طبق اسناد تاریخی از روز هفتم اب رو روی امام حسسین بستن نه از روز اول... خداییش ادم باید به عقلش رجوع کنه 10 روز تمام کی می تونه تشنگی رو تاب بیاره؟ در ضمن امام حسین در کاروانشون ذخیره اب داشتن فقط بسیار ناچیز و کاملا جیره بندی بوده...
و اینکه در جنگ عربها تن به تن می جنگین به جز حضرت عباس که ایشون رو با تیر به شهادت رسوندن (چون می گن کسی جرات رویارویی با ایشون رو نداشته از بس دلاور بودن)
خوب من که نمی دونم شما چی می دونین و چی نمی دونین که...

خب یه نکته رو برای دانشگاه در نظر داشته باش که اونجا آبو هواش خوبه و همین طوری هم جنگلی هست.
برای عاشورا هم ممنون از راهنماییت
فکر کنم باید بیشتر روی جنبه هدف امام از قیام صحبت کنیم

احسان جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ http://sobh14.blogfa.com

یک کتاب خیلی خوب برای این ایام که هم شامل مباحث تاریخی راجع به عاشوراست و هم نگاه تحلیلی عارفانه کتاب «فتح خون» اثر شهید سید مرتضی آوینیه که پیشنهاد میکنم حتما ببینید
لینک دانلود هم براتون میذارم
http://andishgar.ir/view/post:43045

التماس دعای فراوان

خیلی ممنون
فکر کنم این کتاب خیلی مفید باشه

احسان جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ب.ظ http://sobh14.blogfa.com

راستی یه کتاب خیلی خوب دیگه که خوندنش رو توصیه می کنم: «پس از پنجاه سال» اثر دکتر شهیدی
این هم لینک مطالعه
http://www.shafaqna.com/persian/component/k2/item/15928.html

ممنون

نرگس .ر جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام
اینکه کشتی حضرت نوح (ع) روز عاشورا به زمین نشسته و ... جزء اون چیزایی نیست که به عقیده ما شیعیان احادیث جعلیه و امویان عمدا اونا رو از خودشون ساختن؟
اگه به عقیده سنی ها واقعا چنین اتفاقاتی در روز عاشورا افتاده باشه، پس با این حساب اونا باید دور هم جمع شن که روز عاشورا رو جشن بگیرن!!!!
به نظر من یکی از مطالبی که بد نیست همون ابتدا یه اشاره کوچیکی بهش بشه(البته بدون قصد اهانت و فقط به سبب بیان عقاید مختلف) اینه که از نظر شیعیان این مطالب اصلا صحت نداره.

بعد از اون به نظرم خوبه بعد از بیان مقدمه ای درباره تجاوز آشکار یزید از حدود الهی(مثل شرابخواری و...)، به علل عدم بیعت امام با یزید و قیامش اشاره بشه.
البته همه اینا در حد چند جمله که ملت حوصلشون سر نره!
و در نهایت هم به مظلومیت امام حسین و اهل بیتش در این ماجرا پرداخته بشه.
و اینکه چرا باید به نوه امام حسین که به استناد احادیث خود اهل سنت، اینهمه مورد توجه پیامبر بوده چنین ستمی روا داشته بشه؟
***و مساله مهم پایانی این که چقدر فوق العاده میشه که هر مطلبی رو که از عقاید شیعیان درباره عاشورا بیان می کنید، بتونید یه حدیثی در تایید اون از منابع اهل سنت هم بیارید که نتونن صحبت های شما رو انکار کنن!

البته من میدونم که همه اینا رو شما خودت می دونستی، فقط خواستم یه نظر داده باشم!

ممنون از توضیحات خیلی خوبت.
این عقاید رو امویان از خودشون جعل کردند تا روز عاشورا را مبارک و روز عید نامگذاری کنند. که اگر این طوری هم باشه که نباید روز عید آدم بکشن
من هم یه همچین ترتیبی توی ذهنم هست که اول شرایط دنیای اسلام در زمان امام حسین(ع) گفته بشه و بعد هم علت قیام امام.
فکر نمی کنم بشه اعلام کرد که نظرات و عقاید سنی ها درباره عاشورا غلطه.
ولی همین که علت قیام امام حسین(ع) هم گفته بشه خودشون می تونند فکر کنند

نرگس .ر جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ

راستی یادم رف بگم ما کتابهای المراقبات و لهوف رو داریم
اگه لازمشون داشتی و لینک دانلودش رو نتونستی گیر بیاری، هر قسمتیش رو که می خوای بگو تا برات اسکن کنم و بفرستم

ممنون
لینکش رو توی اینترنت پیدا کردم

مریم جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:05 ب.ظ

میخواین منم از پاییز کشوری که توش درس میخونم براتون عکس بفرستم؟

بله بله
شما هم نمای پائیز رو از دانشگاه تون بفرست

مضراب جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:47 ب.ظ http://plectrum.blogfa.com

:)) چقده تند تند آپ می کنی؟
من باس نصف سال نیمکره شمالی باشم که تابستون.. بعد زمستون که شد برم نیمکره جنوبی که دوباره تابستون باشه!!! والاااا :))
من حوصله روضه و اینا رو ندارم.. ملت تو شهر خودشون رو خفه کردن که هیچی.. تازه چون چهار روز تعطیلی پشت سر هم افتاده همه به عنوان مسافرت خراب شدن اینجا!!! حالا فامیل داشته باشن یا نداشته باشن
شهر هم گنجایش این همه ترافک و آدم و ماشین رو نداره و عجیب راه بندون شده تو خیابونا اصن یه وضعی.

فکر کنم اگر مثل پرنده ها مهاجر باشی مشکل سرما رو می تونی حل کنی.

من فکر می کنم آدم باید یه کم از اون فضا دور باشه تا قدرش رو بدونه

karbasiha چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ http://molaaliarani.blogfa.com

سلام من {...} وبلاگ شما را دیدم خوب بود عکس ام اگر karbasi کرباسی بزنی مرا می بینی
روحانیون ما در گذشته و تعدادی هم اکنون در عین اینکه روحانی بودند مثلا وب لاگ بالا که هم فقیه و در 250 سال پیش کار تاجرت می کرده و مثلا علمای اخیر که مثل یک پاپ هستند و بعضی کشاورزی و..و یا هم اکنون آقای فدائیان با عمامه راننده 302 و مسافر به تهران می برند که زندگی ائمه هم اینچنین بوده است. این مقدمه است در تجارت که به کشورهای کنونی هندو تاجیک و ارمنستان و عثمانی و... سفر می کردند تقیه می کردند یعنی دروغ نمی گفتند راست را هم همجا نمی توان گفت
و اما عاشورا که روزه در روز عاشورا مکروه است و زنده نگه داشتن و یاد آوری عاشورا زنده داشتن و جاویدان شدن دین اسلام سرافرازی مذهب شیعی و اهداف امام حسین ع است. و اگر در محرم هیئتی مانند کارنوال آنها در شهر برگزار می کردید از بحث با آنها بهتر بود.
بالاخره مواظب باش ضمناً رشته برای phD مکاتبه ای کم هزینه و مدرک آن مورد تایید وزارت علوم باشد اگر بود برایم بفرست

سلام
خوش اومدین
هنر مسلمانی به این است که در کشورهای غیر اسلامی مسلمان باقی بمانی و اسلام خودت رو به بهترین وجه (نه با حرف بلکه در عمل) نشان دهی.
متاسفانه در شهر ما تعداد شیعیان خیلی کم هستند ولی در شهرهای بزرگتر آلمان که شیعیان بیشتر هستند گروه های عزاداری در ماه محرم را دارند.
در دانشگاه ما رشته مکاتبه ای نیست. من یک دانشگاه در برلین یافته ام که مکاتبه ای دانشجو می پذیرد ولی خب هزینه هایش بالاست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد