زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

هماهنگی برای سخنرانی فردا

ممنون از راهنمایی هایی که در رابطه با سخنرانی عاشورا به من دادید.

عزاداری های همه قبول باشه. ما رو هم دعا کنید.

آقای همسر از هفته قبل بهروز رو برای ناهار شنبه دعوت کرده بود. یادشون نبود که شنبه روز تاسوعاست والبته بهروز هم داره میره از شهر ما. خلاصه بعد از تماس سمیرا و قرار سخنرانی روز شنبه به بهروز E-mail زدیم و قرار رو از شنبه به جمعه تغییر دادیم ولی خبری از پاسخ اون نبود. امروز جمعه از صبح تا نزدیک ظهر من منتظرم که ببینم بالاخره قرار ناهار کی شد. آقای همسر امروز که برای نماز جمعه به مسجد ترک ها رفته بودند بهروز رو دیده بودند و بهروز خودش گفته بود که امروز برادرم می آید و من فرصت ندارم و خیلی هم تشکر کرده بود که یادم آوردید که روز عاشورا یکشنبه است و من قصد داشتم روزه بگیرم

خوشبختانه که مهمانی روز شنبه کنسل شد و ما با خیال راحت می تونیم به مراسم عاشورا بریم.

خطبه های امروز نماز جمعه هم به آیه تطهیر و شان نزول آن و امام حسن و امام حسین اشاره کرده بودند. خطبه ها رو یکبار به ترکی و یکبار هم به آلمانی می خوانند. به قول آرمین همسر سمیرا می دونستند امروز یک شیعه در نماز جمعه هست و خطبه ای مناسب شرایط خوانده بودند

همان طور که در زیارت عاشوا نقل شده بنی امیه این روز رو مبارک و مقدس کردند تا ارزش اون رو کم بکنند(از دید خودشون). این اطلاعاتی هم که سنی ها دارند از اسلامی است که از بنی امیه به دستشون رسیده. برای همین روز عاشورا رو خوش یمن می دانند و روزه می گیرند. حتی آغاز سال نوی قمری یعنی آغاز محرم هم با جشن و تبریک همراه هست.

طبق صحبت هایی که با بابا انجام دادم قرار شد که ما خطبه های امام حسین(ع) در مکه و کربلا رو محور قرار بدیم و درباره شرایط حکومت و جهان اسلام در آن زمان و علت قیام امام صحبت کنیم.

از دیروز هم که به دوستان ایرانی ام در نقاط دیگر آلمان  E-mail زده ام آنها هم مطالب و سایت های خوبی رو بهم معرفی کردند.

برای فردا هم با سمیرا قرار گذاشتیم که زودتر همدیگرو رو ببینیم و جملاتی که قراره سمیرا بگه رو مرتب کنیم.

طبق پیشنهاد بابا یک متنی هم درباره عاشورا کپی کنیم و به همه حضار بدیم. این طور که سمیرا می گفت اکثرا دانشجوهای جوانی هستند که از ترکیه و کشورهای دیگه اسلامی اومدند.صحبت کردن برای جوان ها بهتر از کسانی است که عمری یک طرز فکر رو وحی منزل دانسته و غیر آن را قبول نمی کنند.

نظرات 7 + ارسال نظر
مریم جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ب.ظ

خوبه خوبه. ما هم دعا می کنیم؛ انشاله شما وسیله خدا برای بیان حقیقت باشین.
هرچی هم که تسلط نداشتین بگین مطالعه کنیم و بعد باز با هم صحبت کنیم.

ممنون.
ان شالله که خود امام حسین (ع) کمک مون کنه

بسامه جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

والا تا اونجایی کع اطلاعات من اجازه میده روزه در سه روز حرامه
روز عاشورا روز عید فطر و روز عید قربان...اونوقت چطور می خوان روزه بگیرن؟

اگه صحبتها منطقی باشه کیه که قبول نکنه...

من فکر می کنم که روز در عاشورا مکروه است. اون هم به خاطر این که بنی امیه با روزه گرفتن در این روز قصد تبرک و خوش یمنی رو داشتند مکروه شده. سنی ها هم عقایدشون رو از بنی امیه دارند
امیدوارم که جو طوری باشه که صحبت ها موثر باشه

سارگل جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ب.ظ

لیلی جان کم پیدایی!!معلومه که تو هم مثل ما مشغول محرمی!!لیلی اونجا مذری هم درست میکنی؟

خواهش می کنم
برای نذری دوست دارم که کسانی اون رو بخورند که نسبت به امام حسین شناخت داشته باشند نه این که ...
ولی شنیدم که سنی ها در روز عاشورا غذا می دهند.باید منتظر بمونیم ببینیم تا چه حد صحت داره

[ بدون نام ] شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام عزاداری ها قبول باشه
کاش آدرس این سایت هایی که گفتی رو هم میذاشتی...
البته اگر آلمانی نیست یا فیلتر دار

سلام
به همچنین
سایت های آلمانی یکی مرکز اسلامی هامبورگ هست و دیگری سایت ترک های شیعه آلمان.
کتاب ها رو هم که در نظرات معرفی کردند لینکش رو هم قرار دادند.
کتاب آقای شهیدی رو هم خوندم و بقیه مطالب رو از سایت های مختلف برداشتم

مشتاق شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:23 ب.ظ

سلام بر پرندگان مهاجر
راه راستی و درستی مستقیم است و روشن
چشم بینا می خواهد و دل پاک
هم رهرو و هم راهنما و هم تشنه راه
و این هر سه فراهم است در این ماه
اشک چشم و سوز دل و فکر باز
توشه راه است در این پرواز
بامید دیدار در آشیانه دوست

خیلی ممنون از نثر زیباتون
انشالله

بانو شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ http://banouu.blogfa.com

واقعا لذت بردم. ما که تو ایرانیم به این مراسم نمی ریم و البته چون شرایط اینطور پیش اومده وگرنه معتقد هستیم.
من فکر میکردم یه روز برم خارج از کشور دیگه باید با این برنامه ها خداحافظی کنم که با خوندن این مطلبت خیلی خوشحال شدم........

امیدوارم که تا هستی قدرش رو خوب بدونی.
امیدوارم که اگر روزی به خارج رفتی در شهری زندگی کنی که هم مسلک و هم عقیده داشته باشی

احسان شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ http://sobh14.blogfa.com

تبلیغ فرهنگ ناب عاشورا و بیان حقایق آن لبیک به ندای هل من ناصر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. ندایی که در طول تاریخ همواره طنین انداز بوده و اهل ایمان و جویندگان حقیقت را به راه حق و سر منزل مقصود می خواند...

ان شاءالله موفق باشید و زندگیتان حسینی.
اگه توفیقی باشه ما هم در مجالس روضه دعاگویتان هستیم

ممنون
امیدوارم که ما توانسته باشیم قطره ای از آن دریا را معرفی کرده باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد