زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عاشورا در گروه های مختلف مسلمانان

واقعا امروز  مظلومیت امام حسین رو به چشم دیدم. امروز علت این همه لعن و نفرین به بنی امیه و معاویه رو فهمیدم و از ته دل این منافقان دنیاپرست رو نفرین کردم. کسانی که اسلام و ارزش های اون رو از بین بردند و اسلامی را گسترش دادند که ساخته ذهن قدرت طلبشان بود. اگر معاویه امروز اینجا بود به شخصه می تونستم خفه اش کنم چون چیزی از اسلام ساخته که 180 درجه با اصلش فرق داره!

از دیروز تا حالا من و سمیرا دائم در ارتباط هستیم و من مدام لینک های مختلف را برایش می فرستم و امروز صبح هم تلفنی خطبه های امام حسین در مکه و کربلا و احادیث پیامبر درباره جایگاه امام حسین و مختصری از واقعه کربلا را که در اینترنت مطالعه کرده بودم برایش خواندم. جلسه ساعت 3 بود. سمیرا صبح بهم گفت جلسه امروز، جلسه زنان و ادیان است، من فکر می کردم که جلسه بین دسته های مختلف مسلمانان است. با این توضیح استراتژی فرق می کرد و باید امام حسین را به کسانی که  نمی شناختندش معرفی می کردیم. این گروه زنان و ادیان عده ای از زنان مسیحی و یهودی و مسلمان هستند که هر ماه جلسه دارند و راجع به یکی از مراسم های ادیان مختلف حرف می زنند. جلسه این ماه شون در مسجد ترک ها به مناسبت عاشورا بود. اول جلسه خانومه ترک توضیح داد که روز عاشورا، روز جشن مسلمانان است!! و بعد از سمیرا خواست که سخنرانی ش رو شروع کنه. واقعا کار سختی است که بخوای طوری حرف بزنی که اصل مطلب رو بگی ولی به بقیه مسلمانان توهین نکنی. همون طور که هماهنگ کرده بودیم سمیرا از نسبت امام حسین با پیامبر شروع کرد و بعد احادیثی از پیامبر که جایگاه امام حسین رو نشون می داد مانند "حسین از من است و من از حسین هستم" تا اینجای کار با تائید سنی های حاضر در جلسه همراه بود و بعد سمیرا توضیح داد که ما شیعیان اعتقاد داریم که امام حسین خلیفه(لفظی که سنی ها به کار می برند) و امام سوم است ولی سنی ها به عنوان ششمین خلیفه قبول دارند. و بعد صلح امام حسن و معاویه و تعهد معاویه به عدم تعیین جانشین بعد از خود و خلافت یزد. و بعد اشاره کرد که یزید شراب خوار و فاسق بوده و حدود اسلامی رو رعایت نمی کرده و امام حسین برای نجات اسلام قیام کرده و بعد دعوت کوفیان و حرکت امام و عدم بیعت امام حسین با یزید و جمله معروف امام حسین "هیهات من الذله" و آب بستن بر روی امام و شهادت فرزندان و یاران و افراد خانواده شان. روی قسمت ذلت نپذیری امام و قیام برای اصلاح جامعه هم چندین بار تاکید کرد.

بعد از سمیرا خانومی از مراکش صحبت کرد. او گفت که محرم آغاز سال نوی اسلامی است و اول محرم جشن گرفته می شود و  روز عاشورا که دهم محرم هست روز فرود آمدن آدم از بهشت به روزی زمین و روز به گل نشستن کشتی حضرت نوح و خاموش شدن آتش بر حضرت ابراهیم و... است. و گفت فکر کنم برای یهود هم این روز مقدس است!! خانومه یهودی که در جلسه بود گفت من نمی دونم حتما تو می دونی که میگی.و سپس گفت پیامبر این روز مبارک کرده و ما این روز را جشن می گیریم و کادو می دهیم و غذای نذری می پزیم و روزه می گیریم و ....

واقعا دلم برای مظلومیت امام حسین سوخت. یعنی بنی امیه کاری کردند که قیام آن حضرت کم رنگ بشه. همان طور که در زیارت عاشورا می خونیم "ان هذا الیوم تبرکت به بنو امیه".دیدگاه های اهل بیت و هم چنین بنی امیه درباره روزه روز عاشورا را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

خلاصه این خانوم مراکشی مدام از مبارکی و میمنت این روز سخنرانی می نمودند و کادوهایی که به بچه ها داده میشه و ... از من پرسید شما در کشورتان به کوکان در این روز هدیه نمی دهید؟ اون نمی دونست که من و سمیرا از یک کشور و یک گروه هستیم. من گفتم همه اینها که گفتی مربوط به عید فطر و عید قربان است.(عید غدیر را تو دلم گفتم). خلاصه این خانوم های یهودی و مسیحی مانده بودند که بالاخره عاشورا رو غم است یا شادی؟ خانومی که از ترکیه بود گفت که ما در این روز جشن نداریم و همون غذا رو به نیت امام حسین داریم. خانوم مسیحی از سمیرا برای تعزیه پرسید و سمیرا هم توضیح داد. من احساس کردم که غیرمسلمانان به واقعه کربلا و هدف امام حسین بیشترتوجه کردند تا بقیه موارد، شاید چون مسئله جدیدی بود که می شنیدند.

من و سمیرا تمام تلاشمان را کردیم که به عقاید سنی ها بی احترامی نکنیم ولی تفاوت به این بزرگی (منظورم روز عاشوراست) رو دیگه نمی تونستیم پنهانش کنیم. بعد از صحبت ها، خانوم مراکشی گفت من غذای روز عاشورا را پختم و از همه دعوت کرد که آن را بخورند.

یعنی این گروه به عقل شون نمی رسه امروز پیامبر عزادار نوه اش هست و مبارک بودن امروز چه معنایی دارد؟؟

واقعا اگر امام حسین(ع) در زمان قیامش 72 یار داشته امروز بین یک میلیارد مسلمان چند نفر پیرو دارد؟

چون این جلسه در مسجد برگزار می شد و برخی از غیرمسلمانان بار اولشان بود که مسجد را می دیدند راجع به نماز و روزه و امام جماعت سوال می کردند. بیشتر از همه از مفروش بودن مسجد خوششان آمده بود. خانومه کناری من می گفت چقدر خوبه که اینجا گرمه. داخل کلیساها همیشه بسیار سرد هست.من بهش گفتم همه ما از بچگی مسجد رو دوست داریم چون گرم و روشن است و تازه ما در مسجد غذا و نوشیدنی هم می خوریم.تو کلیسا خوردن ممنوع است

من مجله ای به زبان انگلیسی داشتم که راجع به محرم و عاشورا و تعزیه و... نوشته بود به همه دادم که نگاه کنند. خانوم یهودی و یک خانوم مسلمان اتیوپی از من پرسیدند که می توانند کتاب را مطالعه کنند. من هم کتاب را به آنها دادم. این خانوم یهودی دندان پزشک است و به سمیرا گفت که زندگی امام حسین برای من خیلی جالب است.

نمی دانم که چقدر تونستم موثر باشم ولی من همه تلاشم را کردم.

نظرات 18 + ارسال نظر
DR ELI شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ http://dreli.blogfa.com

واقعا که
من تابستون رفته بودم مکه، اونجا کاملا می شد مظلومیت شیعه رو دید، مخصوصا مدینه، مخصوصا بقیع
یعنی من به این نتیجه رسیدم که وقتی توی ایران هستی انگار توی دریایی! وقتی می ری توی کشوری که مخصوصا عربها و سنی ها هستن (و بیشتر وهابی ها با اون عقاید مسخرشون) انگار مثل ماهی که از آب می افته بیرون می شی. من همه لحظاتی که اونجا بودم فقط دعا می کردم که امام زمان زودتر ظهور کنه و همه این آدمها رو از بین ببره
خوشحالم که شما و دوستتون اونجا بودید و شیعه رو معرفی کردید، شاید به نظر تعداد شما خیلی کم بوده ولی حضورتون تونسته تا حدی ذهن غیر مسلمون ها رو با افکار شیعه آشنا کنه

امیدوارم کسانی که در دریا هستند قدرش را بدانند
امیدوارم که حرف های ما حداقل به غیرمسلمان ها بشناسونه که مسلمانان فقط سنی ها با عقاید خاص شون نیستند و گروه دیگری هر چند اندک با نام مسلمانی وجود دارند.

هادی شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ http://joibarentezar.mihanblog.com

سلام
مدتیه وبلاگتون رو می خونم.
واقعا این پستتون منو به وجد آورد.
خیلی خوشحالم وقتی می بینم یه شیعه ایرانی وقتی از مملکتش که پایگاه شیعه هستش دوره این قدر غیرت و معنویتش خوب می جوشه.
بهتون تبریک می گم.
شاید ربطی به پستتون نداشته باشه ولی تا این جا که وبلاگتون رو می خونم می بینم خیلی صاحب نظر هستین در زمینه های اجتماعی و شاید اقتصادی.
می خواستم یه خواهشی ازتون بکنم.
این لینک رو ببینید :
http://resistance-economy.ir
یه همایش پژوهشی پیرامون اقتصاد مقاومتی در ایران مملکت ما که شدیدا تو تحریم هستش داره برگزار می شه.می خواستم یه مقاله کوتاه ولی همراه با ایده و محتوی اگه امکان داره برای همایش ارسال کنید.
اجرتون با آقا امام حسین(ع)
در پناه حق موفق باشید هر جای دنیا که هستید

ممنون.
شما لطف دارید. امیدوارم تلاش مون همراه با عملکردمون نشانگر شیعه علی بودن باشه

بسامه شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ

احتمالا منظورت از سنی ها.. سنی های غیر ایرانی بود اره؟ چون سنی های ایرانی هم محرم رو عزاداری می کنن....
چه می دونم والا...

سنی های ایران و تا حدی ترکیه دیدگاه منعطف و بازتری نسبت به اسلام دارند. منظور من سنی هایی با دیدگاه ارتجاعی و و عموما از کشورهای کم سواد و متعصب است

ن.ر شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ

وای من اگه اونجا بودم از ناراحتی می مردم.
هیچ چیزی تو این دنیا منو انقدر ناراحت نمی کنه که ببینم کسی به چیزی اعتقاد داره که اینهمه با حقیقت فاصله داره.
تازه اگه من بودم،(با کمال پوزش از خواننده های با فرهنگ این وبلاگ!)، می رفتم یکی می زدم تو سر اون خانومه مراکشی!

آخه چرا ملت به چیزایی که می شنوند با فکر و منطق نگاه نمی کنن؟

آخه با خودشون نمی گن حتی اگه امام حسین(ع) اعوذبالله گناهی هم مرتکب شده بوده، این همه خاندان و اهل بیت وبچه های بی گناه باید برا چی کشته می شدن و آزار می دیدن؟ اون هم به این شیوه های وحشیانه؟
آدم اگه یه ذره انسانیت داشته باشه دلش از این وقایع به درد میاد.
خداقوت...
اجرکم عندالله!

از وقتی از جلسه اومدم از شدت ناراحتی و عصبانیت یک جا نمی تونم بشینم. هی راه می رم و به بنی امیه و تمام انحراف گذاران در دین اسلام لعنت می فرستم. و مدام برای فهم و درکی که وجود نداره حسرت می کشم.
این نوشته های تو را من صدبار به زبان های مختلف برای خودم (در واقع خطاب به آن بی خبران)تکرار می کنم و می گم مگه میشه کسی اینقدر درباره تاریخ دین خودش بی اطلاع باشه

مشتاق مشتاق یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام بر شکست خوردگان پیروز؛ دل شکستگان دلخوش.
راه آن حضرت با غم و اندوه و حسرت همراه است و از سوز دل پیروان او شعله حق روشن می شود و از اشک چشم عاشقان او نهالستان حقیقت سیراب می شود.
این سوز و تلخی بر شما مبارک باشد! وحرکتتان مستدام!

سلام
انشالله

نرگس یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ق.ظ

منم وقتی اینا رو تو وبلاگت خوندم احساس کردم که واقعا چقدر امام حسین مظلوم هستن هنوز. این همه تحریف بعد از این همه سال نشون میده که اون موقع هم چقدر مظلوم و تحت فشار بودن.
امیدوارم یه روزی بشه که همه تلاش های حق طلبان نتیجه بده و دنیا پر از عشق به هدف امام بشه!
غم عاشورایی تون قبول!

ممنون
انشالله که زمانی برسه که آدم ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان نسبت به آن چه می شنوند کمی اندیشه کنند و تحقیق بنمایند و بعد بپذیرند

دوستدار یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ق.ظ

خسته نباشید خیلی جالب بوده کاش منم اونجا بودم اون همه کسی اومده بوده که حق رو بفهمه.خداوند حتما بهتون کمک می کنه.بیشتر کار کنید وقتتون کم بوده.متشکریم از شما مدافعان حق.

حق یارتان

اونهایی که اومده بودند آخرش نفهمیدند که روز عاشورا روز عید است یا ماتم؟
امیدوارم تا باز هم فرصتی بشه که بتونیم حرف بزنیم. غیر مسلمان پیشکش، حداقل با مسلمان ها صحبتی بکنیم

مریم یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

بانو یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:19 ب.ظ http://banouu.blogfa.com

خسته نباشی خانوم. واقعا لذت بردم از کارت

ممنون
امیدوارم موثر بوده باشیم

حالا واسه خودشون جشن بگیرن و کاری نداشته باشن خوبه
این جا کشور همسری از روز اول محرم چندبار بمب گذاری کرده باشن خوبه؟ چند نفر از عزدارارو کشته باشن خوبه؟

این جا بچه تربیت می کنن با نفرت از ائمه و شیعه که با حمله ی انتحاری شیعه بکشن...نمی دونی چه قدر رذالت و جهل می تونه بزرگ باشه اونم به نام دین...غمش همینه دیگه مثل امریکا باشی حداقل ادعا که نداری...

وای این قده دلم به درد اومده که حد نداره

اینها هم معاویه های جدید هستن که همون نفرت و بدعت رو توی دین ادامه میدن. کشورهایی مثل پاکستان و افغانستان و عربستان به دست همین افراد به آشوب و بی اعتمادی بین دسته های مختلف مسلمانان کشیده میشه
خدا از سر هیچ کدوم نگذره
خدا خودش حامی و پشتیبان همه شیعیان جهان باشه و هر چه زودتر رهبر و منجی شون رو بفرسته

زهرا دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ق.ظ

سلام لیلی جان. حتما خدا خیلی دوستت داره که این فرصت رو بهت داده که از حقانیت دین و امام مظلومت دفاع کنی.
اجرت با امام حسین.
پاینده باشی دوست خوبم.

نمی دونم.امیدوارم لیاقتش رو داشته باشم
ممنون

ن.ر دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ق.ظ

آقا اجازه؟
من بازم نظر دارم!!
آخه حرصم میگیره، چی کار کنم؟!

صد رحمت به سنی های ایرانی عزیز.حالا قدرشون رو می دونم.
ما با چندین خانواده سنی اهل کردستان ارتباط داریم. موقع وقایعی مثل عید غدیر، اس ام اس می دن و به بابا تبریک میگن!

یا مثلا همین تاسوعا و عاشورا بابا اینا رفته بودن کردستان،مراسم عزاداری رو اونجا برگزار کردن، جالب اینه که سنی ها خودشون غذای عزاداری رو تقبل کرده بودن!

کاش بیاد اون روزی که همه مردم جهان با اعتقادات ناب شیعه آشنا بشن...

می فهمم. حق داری خانومی.
سنی ها و حتی سایر ادیان در ایران کلا معتدل تر و روشنفکر تر از بقیه جاها هستن. حداقل این که از بقیه ادیان و مذاهب نفرت ندارند و به خونشون تشنه نیستن،مثل فرقه های مختلف توی عراق و پاکستان و افغانستان...
بعضی از ارامنه و سنی های ایران به امام حسین ارادت دارند و نذر می کنند
انشالله

احسان دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:34 ب.ظ http://sobh14.blogfa.com

خسته نباشید و ان شاالله ثابت قدم بمانید
باید باور کنیم تبلیغ معارف ناب دین مجاهدت است و باید با تمام توان در این راه استقامت کرد.
به هر حال مواجهه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است! شکی نیست که ریشه آموزه های سلفی و وهابی در اندیشه سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی است. اونهایی که اگر ابوسفیان و معاویه و یزید و شمر و عمرسعد زمان بخوانیمشان بیراه نرفتیم...
باید یکپارچه و متحد باشیم در برابر هجوم دشمن قسم خورده، و با ایمان راسخ با او مبارزه کنیم

ممنون.انشالله
بالاخره ابوسفیان و معاویه هم به روز می شوند دیگه. ما هم باید به روز بشیم

محدثه دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ب.ظ

خب از بس که همه حرص خوردید و همین طور خودم و چون لیلی جون معترض بودند که من در سکوت میروم و می آیم اومدم یه چیزی بگم ، البته نرگس جون به اندازه منم حرف زد و حرص خورد و نظر داد آخه ما بیاییم چی بگیم دیگه. اما واقعا متاسف شدم. آنچه بر امام حسین (ع) و خاندان و یاران پاکش گذشت دل هر آزاده ای را به درد میاره. اگر بخواهند میتونند تحقیق کنند البته اگر آزاده باشند.

به به خانوم در سایه هویدا شد!
اگر آدم ها به مسائل اطرافشون فکر کنند و را جع به زندگی بیاندیشند که کلا دنیا گلستان میشه.
حداقل اینها به جشن خودشون مشغولند و آزارشون به بقیه نمیرسه

یاس سفید دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام آفرین به شما که در سرزمین کفر به تبلیغ دین و امر به معروف ونهی از منکر پرداخته اید واقعا لذت بردم وبرخود بالیدم اجرتان با امام حسین خانم

ممنون
انشالله

zizigolo سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ق.ظ

دستتون درد نکنه ،ولی به نظر من ما شیعه ها هم باید دقت بیشتری داشته باشیم ، مبادا با امام زمان (ع) این کار رانکنیم واو را تنها نگذاریم

خواهش می کنم.
هر مسلمانی باید در رفتارش دقت داشته باشه تا مبادا کاری بکنه که به حیثیت این دین آسمانی لطمه بزنه

سارگل دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:32 ب.ظ

لیلی جان واقع از تلاش تو وسمیرای عزیز برای شناساندن امام حسین وروز عاشورا در مملکت غریب متشکرم!!واقع درک میکنم چه قدر سخت بوده که بخوای بدون اینکه به سنی ها توهین کنی این واقعه را توضیح دهی!!واقعا غیر ممکنه!!منم اصل نمیدونستم سنی ها این روز را خجسته میدونن!!فکر میکردم لااقل بی تفاوتن نه شادمان!!

ممنون.
واقعا کار سختیه که بخوای امام حسین رو به عنوان یک شخصیت الهی معرفی کنی در صورتی که نخوای به امامتش مستقیم اشاره کنی.
من هم تا امسال این موضوع رو نمی دونستم

سارا یکشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:09 ب.ظ

امروز بطور کاملا اتفاقی با اینجا آشنا شدم و بعد از خوندن این متن واقعا فقط ..اشک..

وصیت پیامبر یکی گرامی داشتن کتاب خدا و دیگری اهل بیتش بود..متاسفانه هنوز هم داره بهشون ظلم میشه.. :|

اگر به وصیت پیغمبر خدا عمل میشد که الان وضع مسلمانان این نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد