زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مغازه ها در کریسمس

خب تعطیلات دانشگاه هم داره شروع میشه و دانشجوهای اروپایی همه رفتن کشورهاشون. فقط بچه های آسیایی و بعضی آمریکایی ها و ما موندیم. شهر هم کماکان در تب و تاب خرید و کریسمس هست. تلویزیون هم همش تبلیغ و پیشنهاد برای کادو دادن داره.
تبلیغات تلویزیونی یک پست جدا می خواد. ولی جالبش اینه که برای میوه هم تبلیغ می کنه. شبکه استانی برای خرید میوه های محلی تبلیغ می کنه. توی فروشگاه هم میوه هایی که محصول خود استان هست مشخص شده و کلی هم علامت و نشانه که خریدار تشویق بشه. حتی تلویزیون تبلیغ سیب زمینی هم می کنه. کشاورزه محصول سیب زمینی رو درو می کنه و بعد قاچ می کنه و نشون میده که چقدر خوش رنگه
تبلیغ انواع اسباب بازی و lego برای بچه ها در تلویزیون و برگه های تبلیغاتی فروشگاه ها زیاده. البته من دیدم که کادوهای بزرگ و حسابی هم دست پدر ها و مادرها و البته مادربزرگ ها و پدربزرگ هاست برای بچه هاست.
برای غریبه تر ها و کسانی که عضو خانواده نیستند معمولا شکلات کاکائو کادو می دهند. مخصوصا طرح بابانوئلش رو. مثلا به همکار یا دوست و یا حتی به پستچی. شقایق یکی از این شکلات ها رو برای ما کادو آورده به همراه یک جفت فنجان قشنگ.


بابانوئل کاکائویی
تبلیغ قطره های تنفسی و پماد دردهای عضلانی هم هست. من فکر می کردم توی هوای مرطوب مشکل تنفسی کمتر هست ولی گویا مشتری های خودش رو داره قطره های تنفسی. داروی کمردرد و پادرد هم از بس افراد مسن زیاد هست حتما مشتری زیاد داره! و البته قرص ویتامین C برای سرما نخوردن در فصل سرما.


درخت کاج

مجسمه های تزئینی
عادت دارند کادوهاشون رو در جعبه های کادویی قرار می دهند.

جعبه های کادویی


ستاره های تزئینی


گلوله های رنگی برای آویزوون کردن به درخت
طبق رسم قدیمی به تعداد اعضای خانواده جوراب بالای شومینه آویزوون می کنند و بابانوئل کادوها را داخل جوراب می ذاره.حالا من نمی دونم بابانوئل باید چی بیاره که تو جوراب جا بشه!

جوراب کادوئئ و مجسمه های بابانوئل و ..


درخت کریسمس و جعبه های کادو


به درخت کریسمس تبلیغاتشون رو آوویزون کردن


بابانوئل سوار بر سورتمه می تازد!


چقدر هم چهره اش خسته است!


بابانوئل تزئینی پشت شیشه مغازه
نظرات 14 + ارسال نظر
بسامه چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ

می بینی لیلی ججون...
ما هم به جای بابانوئل عمو نوروز رو داریم حاجی فیروز رو داریم ننه سرما رو داریم ولی تا حالا تو ایران کدومشو دیدی؟؟ من فقط تو تهران حاجی فیروز دیدم اونم فقط چند جا... تبریزکه اصلا نیست... ولی اونا رو ببین چقدر همه جا پر از تزئینات می کنن... اینجا که همش اجناس بنجل ریخته میشه بیرون.... هیچ تزئینی هم نیست... همه چی گرون میشه... برای تزئینات سفره هفت سین سفره هفت سین اماده می فروشن...
واقعا برای خودمون متاسفم.... چرا باید این فرهنگ غنی رو نادیده بگیریم و بهش بی توجه باشیم....
اینجا هم این جعبه ها داره کم کم مد میشه.... من برای دوستام تو اونا کادو میدم... به صرفه اس بابا... کی حوصله کادو کردن داره... هم اینکه کاغذ کادو پاره میشه ولی باز از این جعبه ها میشه استفاده کرد...
شما کدوم رو می پسندی بیام اونجا کادوت رو تو اون بزارم..

واقعا حیف از فرهنگ غنی ما که بهش بی توجه هستیم.حتی خودمون به شخصه برای نسل بعدمون برای بچه هامون، خواهرزاده و برادرزاده مون هیچ توضیحی ندادیم. بعضی وقت ها کم کاری از خودمونه و منتظر امداد از جای دیگه هستیم و فقط تاسف می خوریم.
من به شخصه کادو رو بیشتر دوست دارم. می خوای برای من کادو بیاری؟؟ آخ جان

باران پاییزی چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ http://baranpaiezi.blogfa.com

چه انرژی مثبتی در جریانه.منعکسا رو دیدم کلی ذوق زده شدم وای اگه اونجا بودم چی
به هر حال سال میلادی خوبی در پیش رو داشته باشد بانو

اگر اینجا باشی حتما مثل من دلت می خواد هی بری خرید. ولی خب پول....
ممنون خانومی

مریم چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ

واااااااااااای کاکائو! خب من همین الان دقیقا به این نتیجه رسیدم که میخوام دوست یا همکار یه عالمه آدم آلمانی باشم! فامیل نزدیک نه ها! یه جوری که برا کریسمس همه بهم کاکائو بدن!

اون وقت صورتت جوش میزنه اساسی.

محبوبه 81 چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:14 ب.ظ

لیلا عکسا عالی بود دلم کریسمس خواست واقعا چقدر اهمیت میدن به سال نو و چقدر خوشن اونوقت اینجا رو ببین.. همه میدونن که دم عید نباید خرید کنن چون یه مشت جنس بنجل بدرد نخور با قیمت چندین برابرو میریزن تو بازار.. به نظرم مشکل اساسی تر و پایه ای تر از ایناست که بشه درستش کرد .. صد افسوس
سال خوبی باشه برات عزیزم

ای وای حالا من چه جوری برات کریسمس بیارم خانومی.
خب اینجا پول خوب میدن جنس خوب می خرن. از اول دور جنس چینی و متفرقه نرفتن تا مغازه هاش زیاد نشه. مشکل رو هم خودمون باید حل کنیم. جنس ایرانی بخریم حتی اگر گرون تر باشه
ممنون.

بسامه چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ب.ظ

والا لیلی جون جنس ایرانی خیلی بهتر از چینی هست... ما برای دختر عموم می خواستیم لباس کادو بخریم (البته برای بچه هاش) رفتیم سراغ جنس ترک... خداوکیلی جنساشون خیلی خوبه ولی اصلا پیدا نکردیم چند جا جنس چینی رو به جای ترک می خواستن قالب کنن... باور کن تولیدی ایرانی خریدیم زیاد هم با چینی تفاوت قیمت نداشت... بهتر بود به خدا...

کادو که خوشگل هست ولی خوب جعبه هم دوست دارم به انتخاب خودت باشه...خود من به شخصه اون راه راه های قرمز رو خیلی می پسندم...

خیلی حیف شد که صنایع ارزشمند ما از بین رفته ولی امید دارم که روزی خرید جنس ایرانی باعث افتخار باشد.
شما هر چی بپسندی ما هم دوست خواهیم داشت حتما

نرگس چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

من از تبلیغ های میوه شون خوشم اومد! عجیبم چقد. نه؟

اون بابانوئل آخری خیلی وختکور بود! فکر کنم با یه مشت پنبه ولباس قرمز بابانوئل رو درست کردن!

نه عجیب نیستی.
دقیقا هم با پنبه و گونی درستش کردن

نرگس چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ب.ظ

البته منظورم بابانوئل یکی به آخر بود. آخریه خیلی بدیعه و لباس سفید داره!

بیچاره از بس راهش دور بوده تا برسه حسابی برفی شده

نرجس چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ

من میخوام همه رو بخرم
رنگ قرمز به نظرم رنگ خیلی تندی میاد ولی خیلی قشنگ اونو با نور ترکیب کردن و رنگش قشنگتر شده...اگه برف هم بیاد که رمانتیک تر میشه

من هم همه رو می خوام.
بله خانوم رومانتیک خوش سلیقه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ق.ظ

aval mazerat ke farsi nemitoonam benevisam ba computer nistam...

ye kam az matalebe weblogeto khoondam... kheyli khosh shansi ke oonja doostaye khoobi ke az nazare fekri behet mikhoran peida kardi....

man ke injaa to UK daram az tanhaee degh mikonam...

kash manam chantaa doost mese shoma injaa dashtam....

barat arezooye behtarinhaa ro daram azizam....

از بابت دوست های خوبم همیشه خدا رو شکر می کنم.متاسفانه ایرانی ها معمولا نمی تونن با هم کنار بیان مخصوصا در غربت. البته برای دوست پیدا کردن هم باید یک سری از فاکتورها رو کنار گذاشت چون کمتر دو تا دوست مشابه هم پیدا میشه.امیدوارم که شما هم هر چه زودتر دوست های هم سنخ خودت پیدا کنی.اگر می خوای برام خصوصی مشخصاتت رو بذار و همین طور اسمت رو

مامان دوستدار پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام گلم

همه چی قشنگه عزیزم عکسات ....گزارشات....


دوستات.....و حتما خودت


ما هم همه چی داریم .جنسای خوب هموطنای خوب .


باید چشمها رو شست ودوباره دید ایرانی نو و تازه می شه که واقعا همه چی داره...


خدایی باشی

ممنون
بله بله

فرزانه پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:28 ب.ظ

وااای عزیزم چقد این عکسا خوشگلن
تجربه ی خوبیه قدرشو بدون
آره زبان فارسی خیلی سخته یکی از استادای ما میگفت من از روی زبان انگلیسی فارسی رو فهمیدم

چشم حتما
من هم دقیقا می خوام برای زبان آلمانی همین کار رو بکنم

فرزانه پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ http://www.farzaaane.blogfa.com

یادمک رفت وبمو بنویسم

فرزانه پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:30 ب.ظ http://www.farzaaane.blogfa.com

راستی برای 21 دسامبر اونجا چه جوی داره؟
دوست داری تبادل لینک داشته باشیم؟

معلم زبانمون چند بار با خنده گفت که شماها برای آخر دنیا چه برنامه ای دارید. من تو جو بچه های دانشگاه چیزی نشنیدم ، بیشتر به عنوان خنده و شوخی ازش یاد می کنند. مردم شهر رو نمی دونم.
من همیشه وبلاگ شما رو می خونم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:18 ب.ظ

bebakhshid ke ino migan vali man inja be khatere hejabam hatta ye baar ham az khode britisha harf nashnidam, kheyli ehteram mizaran, hatta age khosheshoon naiad (ke aksaran nemiad) too raftareshoon neshoon nemidan vali har vaght ye irani mano mibine va az farsi harf zadanam mifahme iraniam az door shoroo mikone be bado biraah goftan behem va inke amsaale man aberooye irania ro to europe ham bordan ba ommolishoon...

hatta  bedoone inke ye kalame ba man harf zade bashe....
 
man aslan donbale dooste hamfekroo hamshekl nistam... ghablan ke ye shahre bozorg boodam kolli dooste khareji dashtam ke hamishe be khatere man mioomadan resturanaye halal hatta chantaa dooste iraniam dashtam ke ba inke hatta kheylii zedde din va makhsoosan zedde islam boodan bazam hamishe ba ham samimio doost boodimo hichvaght be aghayede ham tohin nakardim... kollan oonja kheyli iranihaye khoob dasht...... 
vali in shahre jadidemoon koochiktare... kamtar danshjooe khareji dare... be irania hamin ke migim ke ma halal mikhorim akho ookho nasihateshoon shoroo mishe ke inja ham dast az in karaaa barnemidarin shomahaa, va be khatere hamin karaye shoma iran aghab moonde shode.... 

yani man ghablan  hichvaght nemidoonessam nakhordane gooshte halal inghad tasire besezaee dar pishrafte europe dashte..... 

vase haminam migam inke too ye shahre koochik toonesti chantaa iranie khoob peida koni ke hadaghal ehteram gozashtan be aghayede digarano baladan kheyli khosh shans boodio kheyli ghadreshoono bedoon.... 

bebakhshid ghesse neveshtam toolani shod delam kheyli por bood...
 
va bazam mazerat ke majbooram engilisi type konam... midoonam khanande aziat mishe... sharmande doostam... 

وای چه بد. می فهمم که چی میگی، کسایی که مثل آتاتورک فکر می کنند علت پیشرفت اروپایی ها نداشتن حجاب و اسلام هست. ولی دیگه خیلی رو می خواد که آدم این دور و زمونه به کسی بگه چون گوشت حلال می خوری عقب مونده هستی.
ما اینجا سعی می کنیم حداقل برخورد رو با ایرانی هایی با این دیدگاه داشته باشیم و معمولا حرف شون رو نادیده می گیریم. دوست های صمیمی من هم خوشبختانه با این که شاید خودشون به گوشت حلال و حجاب و.. اعتقاد ندارند ولی همیشه احترام ما رو نگه داشتن.
امیدوارم که خدا بهت صبر بده و به زودی دوستی خوب نصیبت کنه. باید بگردی ببینی دعای یافتن دوست خوب چیه
اگر خواستی خصوصی هم برام بنویسی، اول کامنتت کلمه خصوصی رو بنویس تا من منتشر نکنم.لطفا اسمت رو هم اگر نمی تونی توی فبلد خودش بنویسی تو کامنتت بنویس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد