زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

خانه تکانی درکریسمس

کلاس زبان این هفته با سه نفر تشکیل شد. من و یک پسر ترک و یک پسر آمریکایی. بقیه همه تشریف بردن کشورهاشون و یا اگر مثل کره ای ها کشورشون دوره برای اسکی رفتن یک شهر دیگه! معلم هم دید که درس گفتن فایده نداره.اومد سر میز نشست و شیرینی هایی که برای کریسمس برای کلاس خریده بود گذاشت روی میز و گفت بخوریم و حرف بزنیم. پسر آمریکایی گفت که فردا عازم کشورش هست و سوغاتی هایی که برای خانواده اش خریده بود نشان داد. می گفت مادر من جنسی را قبول دارد که Made in USA و یا Made in Germany و مشابه این رویش نوشته باشد. منظورش این بود کشورهای متفرقه را قبول ندارد. معلم هم یک بسته شیرینی به او داد و گفت از طرف من به مادرت بده و بگو سوغاتی مخصوص منطقه ای است که در آن درس می خواندی.(شیرینی مخصوص منطقه ما بود) و بعد چون خود معلم مون در آمریکا درس خوانده از او پرسید مال چه شهری هستی و فاصله اش تا فلان شهر چقدر است. بعد از من و پسر ترک پرسید که شما کشور آمریکا را می شناسید و تا حالا رفته اید؟ پسر ترکه گفت نه. من که گفتم نه معلم گفت آها شما مشکل سیاسی با هم دارید. من هم در دلم می گفتم آخه ویزا گرفتن سخت است ولی گفتم نه به خاطر مسائل سیاسی نیست، آمریکا دور است و ما ایرانی ها سفر به اروپا را ترجیح می دهیم. آمریکا اون وره دنیاست. پسر آمریکایی هم گفت آره و من یک روز تمام توی راه هستم تا به خانه برسم. بعد معلم گفت دیدن هر کشوری از نزدیک خیلی دید آدم را عوض می کند و آدم نباید فقط از دریچه رسانه ها به دنیا نگاه کند.
سپس معلم به پسره گفت که سال دیگه آمریکایی ها از این شهر می روند. یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان در شهر ماست. الان برای اعزام نیرو به عراق و افغانستان ازش استفاده می شه. یک شهرکی نزدیک شهر است که نظامیان آمریکایی و بعضا خانواده هاشون اونجا زندگی می کنند. طبق توضیح معلم این پایگاه بعد از جنگ جهانی دوم در این منطقه ساخته شده (بعد از جنگ جهانی و پیروزی متفقین و اشغال آلمان، کشورهای پیروز آلمان رو به قسمت های مختلف تقسیم کردند و هر کشوری چندین ایالت رو برداشته. شهر ما سهم آمریکایی ها بوده!) و بعد معلممون گفت خدا رو شکر آمریکایی ها ما را از دست هیتلر نجات دادند(مثل این که هیتلر از سیاره دیگه بوده و ارتشش هم فرا زمینی بوده) و کشور ما را ساختند(این را راست می گوید، چون آلمان بعد از جنگ خرابه شده بوده) و اضافه کرد الان 60 سال از جنگ می گذرد و ما نشان دادیم که مردم صلح طلبی هستیم(یعنی آدم شدیم دیگه)


یکی از مجسمه های شهر که روی آن بر ضد آمریکایی ها شعار نوشته شده!
 
بعد معلم مون خاطراتش را از سفر به فلسطین و ترکیه تعریف کرد. می گفت من در فلسطین حجاب می گذاشتم چون به قوانین آنها احترام می گذاشتم و در مسجد استانبول کفش هایم را در آوردم(دقت داشته باشید که اینها در کلیسا کفش هایشان را در نمی آورند). بعد معلم مان از رستوران های خاص شهر(مثلا رستوران چینی ها و یا ترک ها) نام برد که کدام را رفتید و غذای کدام خوشمزه تر است و گفت من شیرینی های ترکی که در استانبول خورده ام را خیلی دوست داشتم.
سپس پرسد که تعطیلات کریسمس را چگونه می گذرانید. من گفتم که برای ما کریسمس چندان مهم نیست و ما سال نوی خودمان را داریم و کلی هم آئین و تشریفات داره. بعد هم برای شب یلدا توضیح  دادم. گفت که چقدر شما مناسبت های باستانی دارید. و من گفتم تازه مناسبت ها و ایام مذهبی و ملی هم داریم! فکر کنم تو دلش گفت اینها یک سوم سال را تعطیل هستند
شب یلدا هم ایرانی های شهر فضایی را اجاره کرده بودند و مراسم داشتند ولی ما به علت مشغله زیاد آقای همسر نتونستیم بریم و در خونه مراسم شب یلدا را به جا آوردیم

مجسمه برای دکوراسیون جدید نمی خواین؟!

تبلیغات این روزهای تلویزیون شامل مواردی است که به عنوان کادوی کریسمس استفاده می شود. عطرهای گران قیمت و خوش ظاهر و احتمالا خوش بو(این رو دیگه از توی تبلیغات تلویزیونی نمی تونم بفهمم) و انواع لوازم آرایش. عطری هم که می خواد بگه خانوم های خوش پوش استفاده می کنند یک خانوم فرانسوی زبان تبلیغ و صحبت می کند!(یعنی خانم های فرانسوی نماد شیک پوشی هستند)
برای کادوی بچه ها هم بازی های کامپیوتری و عروسک های مارک دار را نشان می دهد. انواع شکلات کاکائوی و بطری های مش//روب هم پیشنهاد های کادوی کریسمس هستند.
قسمتی که جالب است تبلیغ ملافه و روتختی و رومیزی است. یعنی خونه تکانی سال نو به معنی شستن پتو و روتختی و ... نیست به معنای خرید وسایل نو است(قابل توجه بانوان زحمت کش ایرانی) البته شستن در این هوای سرد هم کار عاقلانه ای نیست، همان خرید بهتر است


انواع بالش و روبالشی
و البته تبلیغ میز و صندلی و تختخواب و انواع کمد دیواری و قفسه و در یک کلام تغییر دکوراسیون و در همین راستا نامه ای هم از شهرداری آمده که کسانی که دکوراسیون خود را تغییر می دهند و وسایل قبلی را می خواهند دور بریزند فرمی پر کنند و آدرس بدهند تا ماموران شهرداری آنها را تحویل بگیرند.(گوشه خیابان که نمی تونن بذارند و انبارهایشان هم جا ندارد پس بهترین راه حل همین است.)


دکوراسیون جدید برای خانه





همه شهر پر شده از کاج های مصنوعی و طبیعی توی ویترین مغازه ها و بانک ها. توی محوطه کنار دانشگاه هم یک بساط فروش کاج طبیعی دارند. البته من شنیده ام به ازای هر درختی که قطع می کنند باید یک درخت بکارند.
طبق اخبار منتشر شده در سایت آلمانی دوی/چه/وله  ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار کاج کریسمس برای برگزاری  عید در این کشور به فروش رفته است. این میزان به گزارش اتحادیه صنایع چوب آلمان، نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار درخت افزایش نشان می‌دهد. براساس این گزارش، روند استفاده از درخت دوم بر روی بالکن و داخل حیاط و همچنین افزایش تعداد افرادی که تنها زندگی می‌کنند باعث افزایش فروش درخت کریسمس شده است.


کاج فروشی کنار کتابخانه دانشگاه

البته تور هم برای پیچیدن درخت و تحویل آن به مشتری دارد.

بعضی ها هم درخت کاج مصنوعی را ترجیح می دهند تا بتوانند سال های بعد هم استفاده کنند.
تصویر پائین دو مدل کاج مصنوعی برفی و سبز هست که در داخل جعبه هایی آماده فروش هستند.


کاج مصنوعی


این هم درخت کاج مصنوعی با تزئینات


درخت کاج چوبی!


تزئینات یک مغازه  لوازم آرایشی و عطر

نظرات 15 + ارسال نظر
بسامه دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:54 ق.ظ

وای لیلی تو چه می کنی با روح و روان من.... شاید نظر اونا به هیتلر مثل نظر ما به شاه باشه...
چه مغازه هایی
چه بالشایی.. من بودم شیرجه می زدم توشون و می خوابیدم
من الان پا میشم پیاده میام اونجا

مراقب روح و روان نازکت باش
خب هیتلر شخصیت منفوری در دنیاست و بهتره که آلمان ها هم ابراز انزجار ازش داشته باشند
مغازه های شیک،پول های شیک هم می خواد
مراقب باش یه وقت شیرجه زدی خوابت نبره که درها بسته بشه و جابمونی!!
پیاده بیای که یک سال تو راهی بهتره با دوچرخه بیای

بسامه دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ب.ظ

هاهاهاها...
ای جانمممم... دوست دارم جا بمونم یه شب تو اون بالشهای نر مفت بخوابم...
الان من بال درمیارم

شب توی خونه خودت بخوابی بهتره ها.
اگر به بال درآوردن بود که من خیلی وقته که بال می خوام بیام ایران دیدن خانواده ام

هادی دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:44 ب.ظ http://joibarentezar.mihanblog.com

سلام
ممنون از توجهتون
-می خواستم بگم اگه سایت آپلود عکستون مشکل داره از "پرشین گیگ "استفاده کنید.خیلی عالیه من یه شش سالی هستش ازش استفاده می کنم.راضیم
-دایی منم آلمان زندگی می کنه.یه جایی نزدیک مرز فرانسه.اونم در باره جنس های made in germany مثل آلمانی ها فکر می کنه.یعنی فرهنگ آلمانی این قدر سریع در آدم نفوذ می کنه؟
-در ضمن خیلی از زیبایی های زمستانه کریسمس توی آلمان شنیدم.دائیم خیلی برام تعریف کرده.تا حالا تجربه این مراسم رو از نزدیک نداشتم. در هر صورت Froehliche Weihnachten

سلام.خواهش می کنم
ممنون از معرفی تون. امیدوارم که این سایت آپلود جدید مشکل نداشته باشه. اگر به مشکل برخوردم میام سراغ سایت معرفی شده شما.
خب فکر می کنم این فرهنگ قدرت های برتره که برای مردم خودشون ارزش قایل هستند و از اون طرف مردم هم به جنس تولیدی خودشون اعتماد دارند و با افتخار استفاده می کنند
ممنون.شما هم روزهای خوبی داشته باشد

نرگس دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:48 ب.ظ

وااااا! این معلمتون چقد آمریکایی ذلیل بودن!

و یک نکته ای همیشه باید متذکر بشیم اینکه: عوضش ما کشوری هستیم ک۰ چند صد ساله به جایی حمله نکردیم و فقط به ما حمله شده و دفاع کردیم! یعنی ما اینقد صلح طلب تریم!

حالا نمیشه ترجمه کنین رو اون مجسمه چی نوشته؟ (مخصوصا اون قسمتی که سانسور شده)

کلا ملت آلمان خودشون رو مدیون آمریکایی ها میدونن و دوستشون دارند.
من هم همین رو میگم ما بعد از آقا محمدخان قاجار دیگه به کشوری حمله نکردیم.
اون که سانسور شده یه فحشه!! بقیه اش هم میگه برگردید خونه هاتون آمریکایی ها.

نرگس دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:50 ب.ظ

من عاشق این جاهایی شدم که درخت کریسمس می فروشن! چه رمانتیک بودن! تا حالا تو فیلم ها هم ندیده بودیم!

مثل ماهی فروشی های دم عید خودمون هست که نزدیک عید همه جا پیدا میشن.

محبوبه 81 دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ

لیلا حتما درخت کریسمس بگیر و قشنگش کن و تعصب نداشته باش که این سال نوی اوناست. به هر حال الان داری اونجا زندگی می کنی و خاطره ش برات می مونه ... هم عطر سنبل هم عطر کاج

حتی اگر درخت کاج هم نشد من سنت کادوهای زیر درخت کریسمس را اجرا می کنم

علی سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ق.ظ

البته اینم هست که اقتصاد آلمان هم وابسته است به آمریکا و پس لرزه های بحران اقتصادی اول کشورهای وابسته مثل آلمان و ژاپن را تحت تاثیر میگذاره.
راستی چرا درخت کاج نماد کریسمس هست؟

بله حق با شماست.بحران اقتصادی در آلمان رشدش رو نسبت با پارسال کمتر کرده ولی نسبت به بقیه کشورها هنوز هم قدرت اقتصادی هست.
من فکر می کنم چون در اروپا جنگل های کاج خیلی زیاد است و البته کاج جزِء معدود درختانی است که در فصل سرما خشک نشده. چون همه درخت ها فقط ساقه هستند و برگی ندارند. و ضمنا درخت کاج از وقتی که بریده میشه مدت زیادی ماندگار هست

حنا سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 ق.ظ http://parandeymohajer.persiablogfa.ir


هوووووووووووووووووورااااااااااااااااااااااااا لیلی برگشت.خوشحالم که مشکلت حل شد.
میگما این حرفها را به المانی میزدید؟؟یعنی اینقدر المانی ات خوب شد؟؟؟؟؟؟

ممنون
من بیشتر شنونده بودم. من در آلمانی تازه کار هستم

بسامه سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ق.ظ

blogsky hat keine bo0s icon...
so
bo0o0o0o0o0o0o0os

ممنون خانومم مهربون

مریم سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ

ااااا پس چرا نظر من نیومده!؟! فک کنم تو راه یخ بسته بهت نرسیده!
من یه دونه از اون ببعی ها میخوام لطفا! خیلی بامزه ان! همچین مظلومانه سرشو کج کرده نیگا میکنه!

احتمالا توی برف و بوران راهش رو گم کرده!
ببعی های دو بعدی هم تو رو دوست دارند

نرجس سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

برام خیلی جالبه
یعنی سمساری ...چیزی ندارن تا کالا هاشون رو به قیمت دست دوم بفروشن؟شهرداری ازشون میخره یا فقط وظیفه جمع اوری داره؟
والا چه پول دارن مردم؟

اتفاقا سمساری هم دارند. ولی باید ماشین بگیرن ببرن تا اونجا. زنگ می زنن شهرداری بیاد ببره که کرایه حمل ندن(کرایه حمل زیاده) و االته شهرداری هم کرایه می گیره و این طوری نیست که مجانی کار کنه.
نمی دونم شهرداری می خره یا نه. چون تو نامه ای که اومده بود فقط جمع آوری نوشته بود. سمساری ها هم تا آنجا که شنیدم جنس دست دوم رو مجانی می گیرند(البته مطمئن نیستم)
فکر کنم پولدارن

مامان دوستدار چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ب.ظ

یعنی امریکاییها همه کاره المانن بنده خدا المانها چه حرف گوش کن.

آمریکا در خیلی از کشورها ابهت و عظمت داره. آلمان ها که دیگه جای خود

فرزانه پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:45 ب.ظ http://farzaaane.blogfa.com

عزیزم کریسمست مبارک. چی کادو گرفتی؟
راستی با افتخار لینکت کردم

ممنون خانومی
بابانوئل آدرس خونه ما رو پیدا نکرده بود و به ما سر نزد. بنابراین من کادوی کریسمس نگرفتم
ممنون خانومی

فاطیما شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:20 ب.ظ http://3tayesh.blogfa.com

وای چقدر من دلم میخواد کریسمس رو از نزدیک تجربه کنم،وچقدر دلم میخواد شب که میخوابم بابانوئل توی کفشهام هدیه بذاره واسم

برای آرزوی اولی انشالله که برآورده بشه.
برای آرزوی دوم امیدی به برآورده شدنش نیست

رضی دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام
اینی که گفتید جنس نو می خرند و جنسای قبلی رو دور میندازند یعنی مصرف گرایی که به درد ما نمی خوره .......توی فرهنگ ما نیست....

سلام. به به خوش اومدین.
خب ما توی ایران هم برای هر جنسی یک عمر مفید در نظر می گیریم و مثلا ملافه و روتختی رو 2 سال استفاده می کنیم. فکر می کنم همین مصرف گرایی توی ایران هم باشه که مسلما فرهنگ مفیدی نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد