زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

قوم برتر

از دیروز برف ریز ریز داره می یاد. فکر کنم بالاخره یادش اومد که زمستانه. فردا هم نوبت ماست که برف ها را از جلوی در پارو کنیم. دعا کنید فردا برف قطع بشود و بعد مجددا وصل بشود!

منظره پنجره کلاس زبان

ریل قطار


همسایه ما


مزرعه نزدیک خونه ما



 ساختمان کتابخانه دانشگاه


یکی از ساختمان های دانشگاه


ساختمان دادگستری از نزدیک
امروز می خواهم شاهکار سر کلاسم را تعریف کنم:
معلم کلاس زبان مون به من گفت که اگر بخواهی می تونی کلاس آلمان شناسی من رو هم بیای. من هم  افتخار حضور را به کلاس ایشان دادم. حالا درباره مباحثش با جزئیات بعدا توضیح خواهم داد. درباره تاریخ و سیاست و جمعیت آلمان هست.کمی در مورد هیتلر و چگونگی به قدرت رسیدنش و شروع جنگ گفت و توضیح داد که هیتلر قصد پاک سازی نژادی داشته و مردم آلمان رو از نژاد آریا می دونسته و توضیح داد که نژاد آریا مردمانی از سرزمین ایران قدیم بودند که  در آلمان سکونت کردند.سپس از بچه های کلاس پرسید نظر مردم کشور شما در مورد آلمان (با توجه به سابقه در جنگ جهانی دوم و حضور پر ابهت!! هیتلر) چیست؟ اون دو دانشجوی ایرلندی که حرف زدند من هیچی نفهمیدم! اون پسر ژاپنی گفت نسل من راجع به گذشته آلمان خیلی اطلاع نداره ولی الان همه آلمان رو به نظم می شناسند.(خوبه که ژاپن یکی از متحدین هیتلر در جنگ بوده ها) سه تا دختر فرانسوی هم گفتند که مردم ما نظر خوبی نسبت به آلمان ها ندارند و حتی وقتی دوستانمان فهمیدند که ما می خواهیم در آلمان درس بخوانیم به ما گفتند شماها فاشیست هستید!! معلم بیچاره هم گفت که ما نظرمون نسبت به فرانسوی ها خیلی بهتره. نوبت به من که شد گفتم با توجه به این که پادشاه کشور من در زمان جنگ جهانی از دوستداران هیتلر بوده چون هر دو بر این عقیده بودند که مردم آلمان و ایران از نژاد آریا هستند. خلاصه گفتم که پادشاه ما با هیتلر خوب بوده و بعد از سقوط هیتلر کشور من هم توسط روس و انگلیس اشغال شده (مثل آلمان)و مردم بسیاری مرده اند. و بعد شیطنت و حس تلافی جویانه ام گل کرد و گفتم عده کمی از مردم ما هم اعتقاد دارند که نژاد پرستی در خون مردم آلمان است اینجا دیگه معلم سکته رو زد ! و بعد گفتم ولی اکثریت مردم ما آلمان مدرن رو به نظم و سخت کوشی و صنعت قوی می شناسند. و بعد معلم گفت می تونم یک سوال بپرسم و اگر خواستی جواب نده و یک سوالی پرسید که برای این که بحث مون تو این وبلاگ سیاسی نشه مطرح نمی کنم. کلا این معلمون خیلی به سیاست علاقه مند هست و از اخبار روز مطلع می باشد. مثلا به پسر اسپانیایی کلاس میگه اوضاع کشورت چطوره؟ خیلی از نظر سیاسی قاطی پاتی شده نه؟
حالا بگم برای چی من حس تلافی جویانه ام گل کرد. قبل از این کلاس در کلاس زبان یکی جمله ای توی کتاب بود که توش کلمه حش/ی/ش اومده بود.به آلمانی هم همین طور گفته میشه.
یکی از بچه های کره ای پرسید این کلمه(حش/ی/ش) یعنی چه؟ معلم هم بهش گفت شما آسیایی ها که باید این رو خوب بشناسید و بعد معلم مون یک شعری رو خوند که معتادها برای این کلمه  می خوانند!(البته به زبان آلمانی و با لهجه معتادی!!) و بعد از کنار من که رد می شد گفت شما ایرانی ها دیگه باید خوب بشناسیدش!!
خب حالا شما به من حق میدید که بخوام یه جوری همچین اون حس اروپایی بودن و جهان اول بودن رو به چالش بکشم
نظرات 29 + ارسال نظر
بسامه جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ق.ظ

دینگ دینگ دینگ من اومدمممممممم
وای چه برفییییییی.. به به.. ما اینجا برف نداریم اخه این چه وضعشه...
mein Gutt
ein Zug
ja?
خیلی قشنگن... مگه نه؟ خیلی زیبا و رویایی.. اصن گیامتتتتتت
بله بله این پاراگراف رو سه بار خوندم و خواستم به المانی بگم مردم من چقددددددددددددددررررر المان رو دوست دارن... بابا لیلی اونجا منو مثال می زدی که دارم بال بال میزنم برای المان نازنینم....
دقیقا می گفتی" بسامه برای المان بال بال می زند"
Bassameh bal balet von Deutschland
اره عزیزم من حق میدم.... کلا معلومه نفس کش می طلبی...

بابا شماها هم که برف دارین تو ایران.
doch...genauso
نه دیگه نمی خواستم بگم بعضی از مردم ما علاقه دارن بیان اینجا زندگی کنن. داشتم کلاس می ذاشتم براشون .

مشتاقی جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام
آلمانها یه روحیه خودباوری دارند و بر مبنای همین تونستند خرابیهای جنگ را پشت سربگذارند ولی نمیتونند برای دیگران
الگو باشند چون خودبرتربینی را از جهتی با خود دارند

فکر می کنم روی روحیه نژادپرستی شون کار کردند که فعال نشه. چون تجربه نشون داده اگر بخوان روی این زمینه کار کنند می تونند برای بشریت خطرناک باشند

حنا جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ق.ظ

Gotten morgen

من هم برف می خواهم.ما فقط از زمستون داریم سوز هاش را می خوریم.لیلی برو یک ادم برفی درست کن به جای من please please

اهاااااان خوب کردی .باید میزدی طرف را لهش می کردی همونجا.کسی نیست بهش بگه اخه شما ها که خودتون بدترید که از صبح تا شب تو این دیسکوها و بارها زهرماری می خورید و هزار و یک نوع مواد مخدر دیگه استفاده می کنید.

لیلی جونم هیچ می دونستی کهداین قرص اکس را همین المانها در جنگ جهانی درست کردند؟!!!!و هیتلر برای اینکه سربازاش از کشتن غیر نظامی ترسی نداشته باشند اینوقرصها را به خورد اونها می داده!!؟؟!!!.!!.،!

Gutten morgen
چشم. چه پیشنهادی برای آدم برفی درخواستی تون دارید مادمازل؟

باید شما میومدی کمکم تا با کمک یکدیگر با ایشان مباحثه می نمودیم

حنا جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:58 ق.ظ

لیلی جونم

میگما منم می خوام مثل تو عکس بزارم تو وبلاگم اما هر کاری می کنم نمیشه! یادم می دی که چه طوری عکس بزارم ؟؟ میدی! نمیدی!

برات میل می زنم و توضیح میدم

تیارا جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ق.ظ http://la-mia-vita.persianblog.ir/

به نظر من آلمان ها خودبرتربین نیستند!!!!
شما میتونید این ویژگی رو در میان مردم آمریکا ببینید!!!(خطاب به کامنت بالا)
Ich will Schnee:D,und ich denke, Ihre Stadt ist ruhig und schön und voller Geschichte, nicht wahr?

هر ملتی تا حدی ویژگی خودبرتربینی رو داره. مگه ما ایرانی ها نمیگیم:هنر نزد ایرانیان است و بس.
بسنه به تربیت و جهت دهی اجتماع این ویژگی در کشورهای مختلف کم و زیاد هست. ولی آمریکایی ها واقعا خودشون رو کامل و مطلق در دنیا تصور می کنند.

ja,Alle sind richtig

نرگس جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:32 ق.ظ

وااااااااااای! چه برف نازی اومده! خیلی قشنگ شده! حتی به زحمت پاروکردنش هم می‌ارزه!
خیلی خوب حالش رو گرفتی! خوشمان آمد! بازم اگه فرصت دست داد از این کارا بکن!
ولی خداییش تو چه آلمانی خوبی داری که اینا رو به آلمانی گفتی!

الان فکر می کنم می بینم آدم باید همیشه تو مباحثه طوری صحبت نکنه که به غرور ملی کسی یا اعتماد به نفس شخصی ش توهین بشه.
اون از کم اطلاعیش بوده که این حرف ها رو زده

مریم جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ

من از اینجا تو رو تشویق میکنم! لیلی بگیر خفه اش کن دمشو بگیر چپه اش کن!
می گفتی شما که از نسل ما هستین؛ چرا انقد آبروریزی می کنین؟! تا پیش ما بودین اجدادمون شما رو خوب بار
آوردن!همین که فرستادیمتون رفتین اروپا خیلی بچه های بدی شدین! دیگه جایی نگین از نسل آریایی های ایران قدیم هستین ها! عاقتون کردیم!

واااااااای جد بزرگوار تو اینجا هستی

نازنین بانو جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.madaresefrdaraje.blogfa.com

سلام لیلی جان
چه وبلاگ با صفایی داری،یادش بخیر یه زمانی تو بلاگ اسکای وبلاگ داشتم قالب منم اینطوری بود.
با اجازتون لینکتون کردم بیام سر فرصت آرشیوتونو بخونم

ممنون
خوش اومدی دوست جدید

لیلی جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:34 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

راست گفته دیگه بنده خدا. ما چیکار کنیم که کشور ما تو چیزای منفی زبان زده؟ اصلا چیز خوبم داره که بشه بهش افتخار کرد؟ مگر چند تا افتخار که از زمان رضا شاه و محمدرضا به یادگار مونده.

این قدر ها هم منفی نیستیم ما. هر کشوری ویژگی ها مثبت و منفی رو کنار هم داره.

مردمان ما از نظر اخلاقی هم خصوصیت های خوب دارن و هم بد. مثلا هم خونگرم هستیم و خوش برخورد ولی در عوض اونقدر تعارفی هستیم که به دورویی تعبیر میشه.
دنیا در حال پیشرفته و ما هم در بسیاری از زمینه ها رشد خوبی داشتیم هر چند جنگی که به ما تحمیل شد صدمات زیاد انسانی و معنوی و مالی به کشورمون وارد کرد ولی این باعث نشد که از پیشرفت ناامید بشیم.

نرجس جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:21 ب.ظ

khob kardi abji
kash bishtar michozondish

ممنون از پشتیبانیت
امیدوارم دیگه کارمون به اینجاها نکشه

بسامه جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:31 ب.ظ

حالا من هی المان دوستی می کنم فکر نکنین کشور خودم رو دوست ندارم هاااااااا.... ایران تا ابد وطن و زادگاه من می مونه... عشق من می مونه هر چند ممکن با بعضی چیزاش موافق نباشم ولی به قول شاعر خورشید و ماهش اشناس....
ایران خیلی چیزا داره که المان نداره... مثل برنج عالی.. چای.. مثل زیتون رودبارش...مثل فرش و تابلوفرش تبریزش (اوهو اوهو)
شاید المان بتونه از کشورهای دیگه بیاره ولی اینها مال خود ایرانه....
در مورد قرص اکس هم حنا جون درست میگه با کمی دخل و تصرف منم شنیدم که این فرص رو به سربازها می دادن که بدون ترس حمله کنن و از صحنه جنگ فرار نکنن....

بله بله
من هم نظر شما رو دارم. کشور من با هر مشکلی که داشته باشه زادگاه من و وطن من هست. من هم با بعضی از ایده ها و اخلاق ها و قوانین کشورم موافق نیستم ولی وطنم را با هیچ جای دیگه عوض نمی کنم.
امیدوارم هیچ کس بی وطن و بریده از وطن نباشه

افق زندگی جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ب.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

با توجه به عکسایی که تابحال از آلمان دیدم به نظرم علاوه بر زیباییهای کلی و طبیعی ساختمون های خیلی خوشگلی هم داره.اینطور نیست؟
راستی لیلی جون خیلی دوست دارم تو همه پست هات عکس میذاری.میدونم که یه خورده سخته ولی خیلی فضای وبلاگ رو دوست داشتنی و صمیمی میکنه.ممنون

شهر ما چون شهر قدیمی هست ساختمان هایی با معماری قدیمی زیاد داره شاید همه شهرهای آلمان این ویژگی رو نداشته باشند.
ممنون خانوم مهربون. دوست دارم هر چیزی رو که می بینم و حس می کنم با دوستانم به اشتراک بذارم.
ممنونم که محبت داشتی و اشاره کردی برای عکس ها، چون تنظیم و سایزبندی و آپلود عکس زمان بر هست

محبوبه 81 جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:02 ب.ظ

دوس ندارم حرفهای منفی بزنم یا تشویقت کنم که با چیزی مقابله کنی چون روحت خسته و ناراحت میشه فقط میخام بگم عکسا فوق العاده قشنگن و از دیدنشون لذت بردم . عاشق برفم عاشق زمستونم
مواظب خودت باش

واااااااااای خانومی تو چقدر روانشناسانه با قضیه برخورد می کنی.من از شنیدن نظرات دیگران بخصوص دوستانم شاد می شوم.باید یاد بگیریم که نظر هر کس چه مخالف و چه موافق ما محترم هست.
ممنون از لطفت
تو هم مراقب خودت باش خانوم مهندس

علی شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:44 ق.ظ

حالا دوستان هم کلاسی باهاشون بساز اما روز خداحافظی خوب بزار تو کاسشون!
آلمانیا کلا اهل بحث و تیکه هستند اما شاید خواسته بگه ایران بزرگترین کشور در مقابله با مواد مخدره،اما اگر خیلی خواست شیطونی بکنه بگو یه اشاره به حلبچه بکن و بگو میدونی این هدیه شیمیایی کی به صدام داده بود؟!
از قول من به اون "ماتادور" بگو اوضاع سیاسی کشور من هرچی باشه بدهکار کل اروپا نیست بلکه طلبکاره ،تازه بخاطر اوضاع خراب سیاسی ایالتی خواستار جدایی کامل نیست(اشاره به کاتالونیا)
آره!

مثل این که شما بسیار با تجربه هستین در این زمینه
من نمی دونم افراد غیرسیاسی شون چقدر در زمینه تاریخ نه چندان دور(بعد از هیتلرشون) اطلاع دارند؟
بله بله حتما پیغام شما رو می رسونم

مادامین شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ق.ظ

ممنون
فکر می کردم ایمیلم را داری. تو محل ایمیل نوشتم. راستی چرا اینجا پیغام خصوصی نداره؟!!

فاطیما شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ http://3tayesh.blogfa.com

لیلی دعا کن اصفهان هم برف بیاد از سال 82 تا حالا یه برف حسابی نیومده!

انشالله که همه جای ایران مخصوصا اصفهان حسابی برف بیاد

مشتاقی شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام
بعضی روزا دو سه بار وبلاگتو میخونیم بازم سیر نمیشیم .
خیلی متین و دلچسبه. پاینده باشی دختر ایران زمین

آخ جون ن ن ن
خیلی تعریف دلچسبی بود
ممنون

لونا شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ http://serenityland.blogfa.com

کار خیلی شایسته‌ای کردی گرچه بین خودمون بمونه بیراه هم نگفته متاسفانه
عکس‌ها خیلی خوبن :)

خب در زمینه تولید مواد مخدر که به ما نسبت داده خیلی بیراه گفته. اون فرق ایران رو با بقیه کشورهای همسایه نمی دونسته
خواهش می کنم.
شما لطف دارین

بسامه یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ق.ظ

چی شد؟
برف پارو کردین؟؟

نه نه نه
برف دیگه نمیاد

افسانه سادات یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام. خانم. مهندس
منو باید با احساست درک کنی. همون إحساسی که تو کلیسا داشتی و از سکوت صندلی ها توجه اونا را به سخنرانی خودت دریافتی
شجاعتت قابل ستایش است
از اعتقادات و ملتت دفاع کن تا بدانند از سرزمین دلیرانی

سلام
خب عزیز من ، من اون صندلی ها رو می دیدم و حسشون رو درک می کردم. شما رو ندیده چطوری احساس کنم
انشالله دانش و روش این راه خداوند عنایت بفرماید

نرجس یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ

دمت گرم ایجی
خوب گفتی

نرگس یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:15 ب.ظ

چه چیزای خوشگلی تو برگه‌های میذاری! من از همه‌شون خیلیییییی خوشم اومد!

خواهش می کنم

نرگس یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ

ولی با همه اینا به نظرم معلمت دوست داشته که بهت گفته بری کلاس آلمان شناسیش. دوست داشته از طریق تو بیشتر از اوضاع احوال سیاسی این طرفا باخبر بشه! از بس آبجی من فهمیده و خوش فکر و خوش صحبته!

ها ها؟؟!!
لابد دلش می خواسته یه ایرانی پیدا کنه که بهش طعنه بزنه

ماری یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ http://marii.persianblog.ir/

خب من آدم آلمانی از نزدیک ندیدم اما یکی از دوستانمون که اونجاست میگه حرفاش همینه.میگه خیلی نژاد پرستن اما خوشبختانه با ایرانیا کاری ندارن.یعنی نظرشون مثبته.
حق را هم به شما میدهیم در ضمن
پنجره همسایتونم دوست میدارم بازم در ضمن !!!

آدم های نژاد پرست فقط خودشون رو برتر می دونند.
ممنون خانوم حق بده
خواهش می کنم قابل شما رو نداره

خانم و آقای پیشی یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام
چن وخ نبودیم چقد آپ کردینا!
باید برم بخونمشون...
من خیلی دوس داشتم جشن ارامنه ایرانو از نزدیک ببینم ولی نشده... گزارش گونه جالبی بود...
وسطاشم که کلا آشپزیه

سلام
شما دیر به دیر به ما سر می زنید
تازه من کلی از آشپزی هاش رو حذف کردم تا کوتاه تر بشه

مضراب دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ق.ظ

اینجوری که می گید طرف خیلی علاقه داره به دنبال کردن سیاست در کشورهای مختلف.. خوب انتظار داری چه برداشتی داشته باشه از{ .....} ایرانی ها وقتی دولت سیاست چند زنی رو پیش گرفته و تبلیغ می کنه کیلویی بچه ردیف کنید و {....}
پدسگا نمی گن آمار ایدز هم اینجوری بالا می ره ..

آخه خانومی چرا نظری می ذاری که من مجبور بشم یه قسمت هاییش رو حذف کنم و نقطه چین بذارم.
به نظر من معلم در مورد موضوعی حرف می زد که واضح و مبرهن حقیقت رو زیر سوال می برد. ما در زمینه مواد مخدر یک قربانی هستیم نه تولید کننده
در موارد پیشنهادی شما همون بهتر که خبردار نشوند

علس دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:44 ب.ظ http://theorem.mihanblog.com

مرسی خیلی خوب بود. موفق باشید

خواهش می کنم.
انشالله شما هم شاد و تندرست و موفق باشید

مضراب پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ

عزیزجان تجهیزات فیل.تری.نگ اگر بین اجزای کلمه نقطه اسپیس یا اسلش و ستاره و اینا بندازی نمی تونن کلمه اصلی رو تشخیصش بدن. مث همون نظری که برات گذاشته بودم و کلماتش رو پاک کردی :)
حتی پیامک های حاوی بعضی از کلمات مثل سوریه یا دلار و از این قبیل رد نمی شه توی ایران ولی اگه مثلاً بنویسی سو.ری.ه، یا مثلاً دل.ار به صورت خودکار دستگاه ها متوجه نمی شن که کلمه مذکور همون کلمه دلار هست یا منظورت سوریه بوده.

فیلتر رو دست کم نگیر خانومی، با گذشت زمان هوشمندتر میشن.

شادی فرداها پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:36 ب.ظ

کار خوبی کردی معلم زبانتو سکته دادی .:) حقش بود با اون حرفی که زده بود
به نظرم معلمای زبان که با ملیت های مختلف سر و کار دارن خیلی باید ملاحظه این چیزا رو بکنن . معلم زبان من اینجا یه خانوم فرانسوی الاصل بود که ایتالیایی تدریس میکرد ولی شعورش در این زمینه ها خیلی بالا بود . اگه در مورد کشور هرکدوم از بچه ها اطلاعات خاصی داشت اون رو به صورت مثبت و مبالغه شده بیان میکرد . اگه نداشت هم اظهارنظری نمیکرد

خانومی شما داری کل آرشیو من رو می خونی؟ خسته نباشی بانو
این معلمه خیلی شوخ و شنگ هست و سر به سر همه می ذاره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد