زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عاقبت کاج های کریسمس!

دو هفته قبل در خیابان ما کاج های کریسمس را جمع می کردند. از قبل شهرداری اطلاعیه داده بود که هر خیابانی چه روزی نوبتشان است. گوشه و کنار خیابان پر بود از درخت کاجی که در کریسمس مهمان شادی خانه ها بوده است. کاج های بزرگ و کوچک، پر شاخه و کم برگ. بعضی ها با دقت کاج ها را در تور پیچیده بودند که حمل آن راحت تر باشد(همون نظم آلمانی ) این کاج ها را برای غذای حیوانات در باغ وحش استفاده می کنند.



این طوری حیوانات هم در جشن کریسمس سهیم می شوند هرچند با تاخیر!البته من نمی دانم فقط به درد فیل ها می خورد یا بقیه هم از این غذا استقبال می کنند




این هم عکس جامانده از شب سال نو-شهر یخی در چین

یک مغازه ای نزدیک دانشگاه هست که من از فضا و اجناس اون خوشم میاد. فروشگاه اجناس تایلندی و هندی. اکثرا کارهای چوبی  یا لباس های کارشده و مجسمه های صدفی و .. هست.مجسمه های فلزی رنگارنگ بزرگ طوطی و فیل و مار دارد. انگشترهای چوبی، قلم و دوات چوبی و شال های هندی پر نقش و نگار. به علت وجود صاحب مغازه نتونستم خیلی عکس بگیرم.
البته من نمی دانم چقدر مشتری دارد ولی همه اجناسش قیمت های بالایی(به پول ما نه یورو) دارد.

آویزهای جاکلیدی کوچک پارچه ای

تابلوها و گردن آویزها

انگشترهای مروارید و منجوق!

آباژورهای لاک پشتی صدفی

شیرینی میل دارید؟ (صابون های معطر ))

نظرات 13 + ارسال نظر
بسامه پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ب.ظ

باز خوبه درختا نمی مونه تو خونه بپوسه بندازن دور...
وایییییی چه عکسهایی... به به...
لیلی جون مغازه چیپس و پفک نداشت؟
منو نمی تونی با شیرینی وسوسه کنی... اخ من زیاد اهل شیرینی نیستم

درخت ها بعد از کریسمس جاگیر هستن و ارزشی ندارند باید ردشون کنن برن
چیپس و پفک هست ولی خب ظاهرش مثل ایرانه با این تفاوت که پفک ها شیرینه

فردا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

ما این نظم و ترتیب آلمانی را می ستاییم...

وای پفک شیرین؟!!! فک کنم خیلی بده! مثه حلیم شیرازیا که شیرینه و من خوشم نمیاد.

هر ملتی اخلاق خوب وبد رو با هم دارد و انصافا این اخلاق بسیار قابل تقدیر هست.
من یک بار خوردم و توبه نمودم ولی سلیقه ها متفاوت است. من هم حلیم شیرین دوست نمی دارم

بسامه پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ب.ظ

پفکها شیرینه؟ به حق چیزهای ندیده نشنیده....
من یادمه یه بار تو نخجوان یه پفک خریدیم خوردیم... خیلی خوشمزه بود.... می خواستم ببینم اسنک های اونجا هم خوشمزه هستن؟..
عکس چیپس بزار بابا...
شیرینی که ضرر داره

خب شاید پفک غیرشیرین هم باشد ولی من یکبار امتحان کردم و دیگر تمایلی به امتحان مجدد ندارم، ولی چیپس های مختلف خوشمزه ای دارند.
اسنک با پفک فرق داره؟

مریم پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ

این جوری که فیله میخوره منم هوس کردم! خورش کاج لطفا! با سس فراوون!
عجب جینگولی مستانه!فروشنده مغازه آلمانیه؟ یا مال همون تایلند و هند و اون وراس؟

عزیزم صبر کن برگ هاش رو بچینم تا گلوت رو اذیت نکنه، حالا چه سسی باهاش بهتره؟
فروشنده های مختلف داره ولی یکی شون رو من دیدم که چشم هایش بادامی است

افق زندگی جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

چه وسایل بامزه ای داره! راستی شما هم درخت کریسمس داشتید؟

کلا سلیقه شون در دکوراسیون با ما متفاوت است
ما سفره هفت سین داریم

جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ب.ظ

من فقط با هر چیز خوردنی یا شبیه خوردنی حال می کنم!
مثل اون صابونای خوشگللل!

اطلسی جونم چرا از اسم قشنگت استفاده نمی کنی دیگه
این صابون ها غیر از خوشگل، خوشبو هم هستن.

مریم جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:42 ب.ظ

میگم اطلسی جون فقط از دیدن خوردنی ها حال می کنی دیگه؟ چون واقعیت هم همین رو نشون میده! نشانه ای از خوردن در تو نمیبینم! شاید نشانه های اندکی!

اطلسی خانوم بیا تحویل بگیر. این نوشته برای شماست
همین نشانه که هنوز زنده است و دارد درس می خواند کافی است به دنبال چه می گردی؟

محبوبه 81 جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ

نظم آلمانی چه جالب واقعاً کار مفیدی انجام میدن با کاجهای سال نو. خوشمان آمد خب با همین چند تا دونه عکس باید بگم منم ازین مغازه خوشم اومد حتی اگه چیزی نخری چرخیدن تو اینجور مغازه ها و دید زدن اجناسشون لذت داره
خوب و خوش باشی عزیزممممم دوست گلمممم مراقب خودت باش

این پست رو برای تو گذاشتم خانوم دل نازک که از حرف های سیاسی خسته شدی.
من هم چرخیدن و لمس کردن اجناس این مغازه رو دوست دارم
ممنون مهربون خانوم

محبوبه 81 جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

من چه کار خوبی تو زندگیم کردم که دوستایی مثل تو رو خدا بهم داده ؟؟؟؟؟ تو و همه بچه های کلاس که لنگه هیچکدومتون پیدا نمیشه

تو خودت خوب بودی خوب ها رو به خودت جذب کردی
ما یک ورودی استثنایی بودیم.

مامان شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 ب.ظ

از اینجا به محبوبه عزیز سلام میکنم .دلمون براش تنگ شده.


چرا کاجاشون و برا سال بعد نگه نمی دارن؟

محبوبه خانوم این کامنت برای شماست.
خب کاج های طبیعی تا سال بعد خشک میشه

سلما یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:35 ب.ظ http://1hamsar1madar.blogfa.com

ziba bood

فاطمه جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

عاشق صابون های معطر شدم خیلی خوردنی ان

باید دید کارشون چطوره؟ این طور که شما نوشتی باید تغییر کاربری بدن

نیلوفر یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:39 ب.ظ

سلام
عکس های این پست هم باز نمیشه عزیزم.

سلام
بلی عکس های اولیه وبلاگ همه پریده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد