زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کشور زیبای ما

دو روز پیش من و آقای همسر با Krystalyn (کریستالین) جلوی در کتابخانه قرار داشتیم. این دختر آمریکایی همکلاس من بود در کلاس زبان آلمانی و ما باهاش قرار گذاشته بودیم تا متن های ترجمه شده آقای همسر رو ویرایش کنه. قبلا سه صفحه متن انگلیسی ترجمه شده توسط آقای همسر رو داده بودیم ویرایش کرده بود و حالا می خواستیم باهاش صحبت کنیم تا بقیه متن رو هم قبول کنه. می خواستیم باهاش قرارداد ببندیم که مثلا صفحه ای چند یورو می خواد بگیره تا کار ویرایش رو انجام بده. ما زودتر از قرار رسیدیم و اون سر ساعت آمد و چون توی کتابخانه شلوغ بود در سالن دانشکده شرق شناسی نشستیم.من از قبل یک ظرف سالاد میوه(سالادی که اینجا خیلی خورده میشه) آماده کرده بودم به همراه یک ظرف آجیل ایرانی و گذاشتم روی میز و مشغول صحبت شدیم. این دختر کم حرف آمریکایی تا ازش سوال نمی پرسیدیم جواب نمی داد و با صدای آرام و لهجه فصیح انگلیسی(من با دقت گوش کردم همه تلفظ هاش صحیح بود، اگر امتحان تافل بده حتما نمره میاره) حرف می زد. آجیل ها را که تعارف کردیم فقط بادام و پسته را می شناخت.پسته هایی که توی فروشگاه های اینجاست همه محصول آمریکاست. یکی یکی برایش توضیح می دادیم و اون می چشید. اول برگه زرآلو رو امتحان کرد. یه ذره ذره می جوید و با طمانینه و تفکر فراوان می خورد. بعد که برگه را خورد پرسید حالا چی بخورم و من توت خشک رو بهش پیشنهاد دادم. ما هر چی فکر کردیم اسم میوه اش را به انگلیسی یادمان نیامد و او هم تاکنون ندیده بود. بعد از این که توت را با همان روش قبلی خورد، من بهش لواشک رو پیشنهاد دادم. همان طور که می دانید لواشک ظاهر عجیبی دارد و شبیه میوه نیست. برایش توضیح دادیم که از میوه های پخته شده و در آفتاب خشک شده درست شده. اول یک گاز خیلی کوچولو از لواشک زد و با همان طمانینه قبلی جوید. گفت مزه اش خیلی متفاوته و من تا حالا همچین چیزی نخوردم! بعد که دوباره پرسید چه بخورم من بهش انجیر خشک پیشنهاد دادم(می بینید ما چه تنوع آجیلی داشتیم.) تا حالا انجیر ندیده بود! از مزه آن هم خوشش آمد. هر کدام را که می خورد می گفت خوشمزه است.


لواشک
بعد از قسمت خوردن(عضو ثابت جمع های ایرانی) راجع به نحوه محاسبه حق الزحمه اش صحبت کردیم. با همان صداش آرامش گفت من صادقانه می گویم که هیچ پولی نمی خواهم. من این متونی که ترجمه کردم برایم جالب بود و دوست داشتم. و ما دوباره بهش اصرار کردیم که بالاخره زندگی دانشجویی خرج دارد.(کریستالین قبلا به من گفته بود که من برای هر ترم دانشگاه(خوابگاه و واحدهای درسی) 12000 دلار پرداخته ام). مجددا کریستالین با همان لحن خجالتی اش گفت من از کمک کردن لذت می برم ، من دوست دارم که به شما کمک کنم.من به آقای همسر گفتم اینها که مثل ما تعارفی نیستند، پس هرچه می گوید در دلش هم همان است.
خلاصه قرار شد متن ها را برایش ای میل کنیم و او هم ویرایش کرده و برایمان بفرستد. بعد برای تشکر از ترجمه قبلی اش کادویی که آماده کرده بودیم بهش دادیم. کلی ذوق زده شد و با احتیاط کاغذ کادو را باز کرد. یک قلم دان خاتم کاری شده اصفهان، یک بسته نبات و یک کتاب معرفی ایران به زبان انگلیسی(همان که از بخش فرهنگی سفارت برای من پست شده بود) کادوی اش بود. وقتی بهش گفتیم که قلمدان صنایع دستی ایران و کار دست است با احترام و اشتیاق آن را برانداز کرد و پرسید واقعا کار دست است؟ بعد هم نبات را دید و ذوق زده گفت من عکسش را در اینترنت دیده بودم و نهایتا کتاب را که عکس های زیبایی از اکثر نقاط ایران دارد را هیجان زده ورق زد و گفت خیلی زیباست. من هم عکس هایی از شهرمان را که در کتاب بود نشانش دادم و گفتم این شهر ماست. او اشاره ای به اسامی خاصی که در کتاب بود مثل طاق بستان کرد و گفت من نمی توانم تلفظ صحیح این را بگویم ولی از خواندن این کتاب لذت می برم. و گفت این هدایا برای من از پول ارزش بیشتری دارد. قرار شد طرز ساخت خاتم  و معرفی میوه های جدید و طرز تهیه لواشک رو براش ای میل بزنیم. (می توانید طرز ساخت خاتم را اینجا مطالعه کنید)در آخر در حالی که به توت خشک اشاره می کرد پرسید می توانم یک دانه دیگر از اینها بخورم؟ ما که دیگه از این همه ادب و خجالتی بودن متعجب شده بودیم کل ظرف آجیل رو بهش دادیم.

قلمدان خاتم
آقای همسر بهش گفت که برخلاف آن چه که رسانه ها می گویند کشور ما بسیار زیبا و امن است
و مواد خوراکی و پوشاک از اینجا بسیار ارزان تر است. مردم سوار تاکسی رفت و آمد می کنند. او با تعجب پرسید با تاکسی؟ در اروپا که سیستم حمل و نقل گران است اکثر مردم از دوچرخه و اتوبوس و مترو استفاده می کنند و مرفهین بی درد !! سوار تاکسی می شوند.
و این گونه شد که کریستالین با صداقت و محبت ویرایش متن های انگلیسی آقای همسر رو قبول کرد.

اینجا چون در سرما غذا برای پرنده ها کمتر پیدا می شود مردم غذاهای آماده مخصوص پرندگان را می خرند و بر شاخه های درختان آویزان می کنند.غیر از این گاهی نان یا گندم برای اردک های کنار رودخانه می ریزند.
این هم عکس های غذای پرنده که در هوای سرد مردم برای پرنده ها می گذارند.


توپ هایی که به درخت آویزان است غذای پرندگان است.


بسته های غذای پرنده


این غذاها شامل تخمه آفتابگردان و یا گندم و جو می باشد.
مردم همین طور که برای غذای پرنده ها اهمیت قائل هستند، لانه های آماده پرنده را در بین شاخ و برگ درختان نصب می کنند تا در برف و باران سرپناه داشته باشند.

لانه های آماده پرندگان

این هم دو عکس از تزئینات یکی مغازه در کریسمس

کفش های گرم و نرم رو فرشی

نظرات 39 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ق.ظ

وای من دلم خواست لپ کریستالین رو بکشم! چقد دوست داشتنی بوده!
میگم بهش نگفتین اسمت ما رو یاد ظرف بلور و کریستال میندازه؟! یا شایدم کریستال های نمک مثلا!

چراااااااا.
من قبلا بهش گفته بودم که ما در درس شیمی مون کریستال داشتیم، ولی اسم کریستال هم به گوشش نخورده بود!

تیارا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ق.ظ http://la-mia-vita.persianblog.ir/

اتفاقا من یه بار با یه دوست آمریکایی راجبه لواشک صحبت میکردم، میگفت ما ازینا اینجا داریم اسمشم : roll fruit یا leather fruit هست

بله بله ما هم که در اینترنت جستجو کردیم به همین نام برخوردیم و متن انگلیسی طرز تهیه رول میوه ای رو براش فرستادیم

سپینود پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

آفرین بر زوج ایرانی با تعصب !

خواهشمندم

مهربانو پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ق.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

چه آدم خوب و دوست داشتنی ای:) واقعا آفرین:)
وچقدر خوبه که اونجا چنین آدم هایی هست که احساس سختی و غربت نکنین:)

همه جور آدمی در همه کشورها هست نمیشه یک نفر رو دید و برای همه قضاوت کرد. کریستالین نمونه آدم های مودب و آروم آمریکاست

الهه پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ق.ظ

چه دختر خوبی بوده..خودمونیم کشورمون در زمینه تنقلات حرف اول رو میزنه
راستی چقدر برای حیوونا ارزش قائلن..خیلی خوبه که این لانه ها رو بین شاخ وبرگ درختا میزارن نه تو قفس..من که واقعا دلم میگیره وقتی اینجوری میبینمشون

واقعا ما در زمینه کشاورزی و محصولات حاصله و خشکبار و آجیل تنوع زیادی داریم.
آره خیلی خوبه که پرنده در قفس نگه نمی دارند هرچند سگ ها و گربه ها رو توی خونه هاشون محبوس کردن

erica پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ب.ظ http://determined.blogfa.com/

آخی چه بامزه چقد طعمای جدید و خوشمزه ای را پس تست کرده هرچند همیشه اولین بار تست کردن مواد غذایی یه احساس خاصی دارن خودم حس میکنم در زمینه این حس کردنا همش بطور غالب دوست دارم که نپذیرمشون
خونه های پرنده ها هم خیلی قشنگ بود خوشبحال پرنده هایی با خونه های اینقدر قشنگ

آره خیلی براش جدید بوده
من هم کلا در پذیرش طعم های جدید انعطاف پذیر نیستم.
خوش به حالشون که خونه هاشون نقلی و رنگی است

بسامه پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ب.ظ

والا لیلی جون اجیل شده کیلویی 60 تومن کجاش ارزونه خواهر من...
البته در زیبایی کشور من هیچ حرفی نیست..ما یه مهمون داشتیم از روسیه اومده بود بردیمش نمک ابرود.. فکش رو زمین بود... می گفت اینجا بهشته...
گفتیم بله پس چی...
ای خواهر... خوب می دادین من فوق لیسانس انگلیسی مملکت براتون ویرایش می کردم... همینه دیگه.. نیروهای داخلی رو ندید می گیرین خوب اون اجیل و قلمدون رو می دادین به من قلمدون هیچی .. من اجیل رو می خوام
اینجا هم بعد هر وعده غذایی ما برنامه دایم که بابام خرده های نون رو می ریزه تو محوطه واسه پرنده هامون..
فدات شم...مواظب خودت باش..

خواهر من با قیمت یورو و دلار بخوای بخری که گرون نیست.
کشور ما مناظر طبیعی و تاریخی زیبایی داره.
خوب خانوم گل شما نگفته بودی تخصصت رو. اقای همسر خودش ترجمه کرده بود و می خواست یه Editorی که native باشه اون رو ویرایش کنه.
درود بر پدر مهربان و طبیعت دوست شما.
شما هم مراقب خودت باش در خانه تکانی عید

فردا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ http://med84.blogfa.com

دروود بر کشور زیبای ما... درود!

درود درود

محدثه پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 ب.ظ

سلام لیلی جون. من بالاخره بعد از یک مدت مدید اومدم. وبلاگت خیلی شلوغ شده ها. راستی یه عکس از مریم برات فرستادم. دیدی چطور بود؟عکس های خودت دیدم. قشنگ بود. اخه ما چند وقته رایانه نداریم. دچار مرگ مغزی شده.

سلام خانومی.
چقدر کم معرفت شدی. اینقدر دیر به دیر میای پیش ما.
عکس مریم رو هم دریافت کردم خوب بود، دفعه بعد می ذارمش.
آخه مهندس جان چرا به داد مرگ مغزیتون نمی رسید؟ دیگه از کما برنمی گرده ها

لیلی پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

چقدر جالبن این خارجیا در مواجهه با فرهنگ ایرانی. از قیمت آجیل اینجا خبر داری؟ عجب خوردنیایییییییییییییی چقدر هوس انگیز بود.
لونه ی پرنه ها

هر فرهنگی یک ویژگی های منحصر به فرد داره و چقدر خوبه که آدم بتونه فرهنگ های مختلف رو ببینه بدون پیش داوری.
قیمت ها رو من همیشه توی اینترنت می بینم، شاید برای ما ایرانی ها زیاد باشه ولی برای کسی که به دلار محاسبه می کنه خیلی گرون به نظر نرسه
خوش به حال پرنده ها با خونه های قشنگشون

افسانه سادات پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام لیلی جون وای دهنم آب افتاد چه لواشکی !
به به آجیل منم میخوام ای کاش منم توی جمع شما ها بودم
عکس مریم جون را زود بگذار تا روی ماهش را ببینیم
و اون هم به جمع دوستانه ما اضافه شود
وای چه کادو های خوبی !
کاش ما هم مثل کریستالین از کمک به دیگران لذت می بردیم و منت نمی گذاشتیم

سلام
شماها که تو ایران تنوع بیشتری از لواشک دارین، جای من هم ترشک و آلبالو ترشی بخور
چشم چشم حتما عکس مریم کوچولومون رو هم می ذارم.
انشالله که همه دل هامون به هم مهربون باشه و کمک کردن به انسان ها رو برای خدا انجام بدیم

فردا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ http://med84.blogfa.com

راستی من به جای خودم و اونایی که مثه خودم فک می کنن ازت تشکر می کنم که اونجا ایرانو قشنگ نشون میدی... ایران خیلی مشکل داره... ولی نمشه زیبایی هاشو انکار کرد... نمیشه بد دیدش... حتی مردمش که گاهی فک می کنیم فقر فرهنگی دارن بازم دوست داشتنی ان...
دخترداییم وقتی از کانادا می اومد می گفت دوستای مدرسه م می گن شما چرا تابستونا می رین ایران؟! مگه اونجا ماشین داره؟ ( فک می کردن هنوز با چارپا داریم این ور و اون ور می ریم!)

مرسی لیلی جونم! لیلیییییییییییییی!

ممنون خانوم مهربون.
من هم با شما موافق هستم، کشورمون مشکلاتی داره و شاید از نظر فرهنگی دچار کمبودهایی هستیم ولی نمیشه فقط بدی ها رو دید. ما خوبی و بدی رو در کنار هم داریم مثل همه کشورهای دنیا.
اینجا هم گاهی فکر می کنند توی ایران با شتر رفت و آمد می شه!!
خواهش می کنم خانوم خوش قلب

حنا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:12 ق.ظ http://parandeymohajer.persianblog.ir

واااااااااااااااااااااااااااااااااای لیلی خدا بگم چی کارت نکنه!!دلم ازاین لواشکها خواااااااااستتو نمی گی حالا چشای بچم زاغ می شه!!!!!

واقعا از طرف میراث فرهنگی و سازمان گردشگری ایران از شما بابت جذب توریست به کشورمان و تبلیغات درست کمال تشکر را دااریم
چه قدر اینها با معرفتند که واسه پرنده ها هم خوونه و غذا می زارند .افرین

لیلی جوونم جاای تو بوودم اوون ظرف اجیل را همینطوری هلکی نمی دادم بهش نگه می داشتم براای خوودم لاای دفترچه خاطراتم چون دیگه فکرنکنم بتوونی اجیل بخری بسامه جوون درست گفتند اجیل کیلوویی 60هزارتومن.دیگه خوواب اجیل ببینی!

خانوم گل شما که تو ایران انواع ترشیجات خوشمزه رو دارین. از آلبالو ترشی تا ترشک و ذغالخته. من در این غربت به همین یه ذره لواشک دلم خوشه
خواهشمندم. هرجای دنیا هم بریم ایران وطن ماست با همه خوبی ها و بدی هایش.
اینجا به طبیعت، حیوانات و پرندگان و محیط زیست خیلی بها می دهند.
برای یک خارجی که با دلار و یورو خرید می کنه قیمت ها خیلی هم گرون نیست ولی ما ایرانی ها...
نمیشد وقتی دلش خواسته بود بهش ندیم که ، اون هم قرار کار پرارزشی برای ما انجام بده

ماریا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام لیلی جون. بازم مثل همیشه ،نوشته هات عالی بود. یه عالمه بوس. خیلی خوشم میاد که از مردم بقیه کشورها و اخلاقشون بدونم.

سلام خانومی.
ممنون از حسن نظرت.

آشنایی با فرهنگ ها و مردمان دیگر کشورها دید آدم رو به دنیا عوض می کنه

mahboubeh 81 جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ق.ظ

che dokhtare ba mohabbati boode. vaghean doroste ke adame khoob hamejaye donya hast. in postet cheghadr aramesh dasht leila. delam ye hamchin jaye bi daghdaghe va aroomi ro mikhad. cheghadr ahamiat midan be parandeha va heivanat va kollan aramesh dare zendegi oonja ba hameye sakhtihash.be joziate zendegi ahamiat middan ke dar kolliat pishrafte va movafagh hastan.
azina ke begzariiimmmmm
asheghe ajil va lavashakam. ama lavashake khoonegi doos daram ke ma khodemoon azin honara nadarim va salhast ke too bazar ham peida nemishe. inaa ke too bazar ham hast be esme lavashak oonghadraa keifiat nadare va khosh maze nist

واقعا دختر خوب و مهربونی هست. پیدا کردن آدم های صاف و ساده و مهربان و تعامل با اونها زندگی رو برای آدم زیباتر میکنه.
با حرفت کاملا موافقم خانومی که با دقت در جزئیات می توان مطمئن بود که طرح کلی هم خوب از آب در میاد.
لواشک خونگی یه چیز دیگه است. ما خوشبختانه از همه طرف فامیل برامون رسیده. این دفعه که به من سر زدی یه رل لواشک بهت کادو میدم

خانم و آقای پیشی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ق.ظ http://pishia.blogfa.com

تعارفی نبودن غربیا رو خیلی میپسندم... رفتاری که کمابیش خودم هم دارم...
میبینم که سفیر فرهنگی شدین خواهر
پدر منم هروخ به یه خارجی میرسن درمورد زیبایی و امنیت کشور تبلیغ میکنن.

واقعا ارتباط برقرار کردن با آدمهایی که تعارفی نیستند راحت تر هست چون مطمئنی که حرف دلش رو می زنه و برای خوش آیند دیگران برخلاف خواسته اش سخن نمی گوید.
دست مریزاد به پدر ایران دوست شما

مشتاقی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام
پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت

آفرین بر نظرپاک و خطا پوشش باد

نظر پاک بین و خطا پوشتان ستودنی است

سلام
خیلی ممنون

بانو جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ب.ظ http://banouu.blogfa.com

الهی کریستالین چقدر دوست داشتنیه.
عجب آدم فکر میکنه خارجیا فقط پول می شناسن

خدا رو شکر دختر خوبیه

فردا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:40 ب.ظ http://med84.blogfa.com

لیلی جوووون! یه سری هم طرفای ما بزن ببینم نظر تو چیه!!

چشم خانومی

زندایی جون جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:50 ب.ظ

لیلای عزیزم سلا م من واقعا به این حسن تعاملت تبریک میگم همانطور که میدونی بسیاری از افراد بی ایمان با حسن خلق پیامبر عزیز ما جذب دین مبین اسلام شدند برایت ارزوی موفقیت میکنم


سلام
ممنون از لطفت. امیدوارم در تغییر نگرش به دین و میهنمون موثر باشیم

فردا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ http://med84.blogfa.com

فقط یه کم از ناصرالدین شاه رد شده!!!
و ضمنا عجب جواب هوشمندانه ای! اینجا که همه لبخند دارن!

خدا رو شکر که مال زمان شاه وزوزک نبوده.
لبخند شیطنت آمیز را همه ندارند

نرجس شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ق.ظ

شنیدم که امریکایی ها فکر میکنن ما هنوز از شتر برای رفت وامد استفاده میکنیم

بعضی از مردم کشورهای دنیا از نظر اطلاعات راجع به بقیه کشورها در سطح پائینی قرار دارند. ممکن است بعضی از مردم آمریکا اینطوری فکر کنند

نرگسی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ

چقدر کریستالین مهربونه. کاش فارسی می فهمید...
اونوقت من میدادم مقاله انگلیسی ای که استادمون یه ماهه اصرار داره بنویسمش رو برام بنویسه!
اصلن حسش نمیاد که بنویسم

می تونیم یه دوره آموزش فارسی براش بذاریم، ولی نمی دونم چقدر طول میکشه که به بازدهی برسه و به کار شما برسه!
یک داوطلب دیگر برای ترجمه متون فارسی به انگلیسی در این پست بود، البته گرون حساب می کرد

فاطیما شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://3tayesh.blogfa.com

خوش به حالت چه تجربه های جالبی از سر میگذرونی اونجا

زندگی پر از تجربه های تلخ و شیرین است.من سعی می کنم تجربه های شیرین زندگی ام را با بقیه به اشتراک بگذارم

مرتضی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام
اینکه از مسایل فرهنگی دنیای غرب می نویسید خیلی تحسین برانگیزه
ما همه اطلاعاتی که از دنیای غرب می گیریم اطلاعاتی هست که رسانه ها به ما منتقل می کنند و به دنیای سیاست مربوط میشه. ولی اینکه شما در اون فضا زندگی می کنین و یافته های مفید خود از فضای اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی را با قلم نکته سنج خود بیان می کنید خیلی خیلی ارزشمنده.
دست مریزاد

سلام
خواهش می کنم. باید یاد بگیریم که یک جانبه به قضایا نگاه نکنیم و با عینک سیاست دنیا رو قضاوت نکنیم
ممنون که به من سر زدید.

نرگس شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:35 ب.ظ

آخی من کرستالین رو خیلی دوست داشتم. ولی بیشتر از اون تو رو دوست داشتم که هم اینقدر مهربونی و هم اینقدر همه رو زیبا می بینی!

ممنون خواهر خوش قلب و مهربان و دوست داشتنی من

نیلوفر آبی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ب.ظ http://cuteparadise.mihanblog.com

سلام
حتما بعد از اون همه چشیدن،رفته همه رو پیش دوستاش توضیح داد(مخصوصا قسمت لواشکش)فک کنم وقتی لواشک خورد،قیافش این جوری شد.
بگو واس چی وقتی فیلم نشون می دون،اولا همه تاکسیا خالی ان،دوما همه دربستن هه هه هه

سلام
امیدوارم که پیش دوستاش از ایران و ایرانی خاطره خوب تعریف کنه.
تاکسی اینجا بیشتر دربست سوار میشن مثل تاکسی تلفنی می ماند

باران یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:49 ق.ظ http://www.bibiebaran7.blogfa.com

یعنی با این توصیفات دقیقی که تو داشتی الان بنده حسابی هوس لواشک و تنقلات و آجیل کردم...و ازون جایی که الان سر کار هستم دسترسی به هیچ کدومشون رو ندارم...با دل جوونای مردم ازین کارا نکنید والا به خدا...الان من لواشک دلم خواست باید چکار کنم؟؟؟

آخی جوون زحمت کش مردم، شماها که تو ایران هستین، منبع خوراکی های خوشمزه و ترش.
اینجا اصلا ترشی و شوری نیست. یعنی خیار شور و پفک و پف فیل همه شیرین هستند.

ماری یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:46 ب.ظ http://marii.persianblog.ir/

چقدر خوب که با چنین زوج مهربانی ایرانو شناخته.ما چون خودمون اینجاییم گاهی یادمون میره که چقدر قشنگه و چه چیزای خوب و صدالبته خوشمزه ای داره
ولی راستش مسائلی که این اواخر پیش اومده باعث شده که خیلی ها برخوردشون با ایرانی ها خوب نباشهحتی عربستان و کویت هم به زور بهمون ویزا میدن.البته من اینارو تو نت خوندم خودم تجربشو نداشتم

ماهی وقتی تو دریاست قدرش رو نمی دونه، امان از وقتی که بیاد یرون...
بحث ویزا دادن و سختگیری هاش همیشه هست. همین الان ه مبری جلوی سفارت خونه ها میبینی که چه صفی از آدم ایستاده

مامانی یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:53 ب.ظ

دختر مهربون من همه رو مهربون میبینه.


الهی زندگیت با برکت باشه عزیزم

ممنون مامان مهربون من که ما هر چی داریم از محبت شماست

جشنواره تولید کتابهای صوتی کودکان یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ http://attarlibrary.farhangsara.ir/

دوست گرامی لیلی عزیز
برآنیم تا بزرگترین کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان ، بویژه کودکان نابینا را ایجاد کنیم . از شما بزرگوار رسما دعوت به عمل می آید تا در اجرای این جشنواره ، درخواست " همکار افتخاری" ما را پذیرا باشید و با اطلاع رسانی یا هرگونه اقدامی که خود صلاح می دانید، یاری مان نمائید.

ممنون
انشالله که موفق باشید

مریم یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:24 ب.ظ

چه جالبه این جشنوارهه! به نظرم یه پست در مورد نابینایان و ناشنوایان و معلولین و ... در آلمان و امکاناتی که براشون در نظر گرفته شده بذار!!!

بله بله
خب باید بیشتر دقت کنم تا این چیزها رو ببینم

فاطمه سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:34 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

چه جالب نمیدونستم لواشک فقط مخصوص ایران است !!!
چه فکر خوبی که غذای پرنده ها رو روی درخت میذارن . ماها چون روی زمین میریزیم طفلکی ها ظهره ترک میشن تا بخورن

بله بله ایران در زمینه خشکبار و خوراکی بسیار غنی است.
باید مراقب این آفریده های کوچک خدا یعنی پرنده ها باشیم

مامان سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ب.ظ

چه خوب خدارو شکر همه جا انسانهای بزرگ و با صفا هستند.


درود خدا بر انان در هر کجا که هستند.


و درود بر شما دختر بزرگوار ایران زمین که هدف عالی خودت رو پیگیری میکنی بی ریا.....

ممنون مامان مهربونم

لیلا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.daylight.blogsky.com

سلام عزیزم خیلی از این پستت خوشم اومد و خیلی خوشحال شدم که این طور زیبا مبلغ قرانی شده بودید.
کاش یه عکسم از خودت میزاشتی خانم

سلام
ممنون، لطف داری خانومی.
همه از لطف خدا بود که او راهنمای انسان های آگاه است.
خب خودت رو تو آینه نگاه کن همنام من. منم مثل توام

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ

چه جالب

ممنون

م(خط خطی) جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ق.ظ http://www.khatkhati-92.blogfa.com

سلام لیلی جان
ممنون به وبلاگم امدی
من هم نوشته هاتو خوندم
و خوشم اومد
هم ماجراهایی که اتفاق افتاده رو مینویسی تو یه کشور دیگه
که خیلی هم جالبه
و هم اموزنده س
خوشحال میشم که با هم بیشتر در ارتباط باشیم
به خاطر همین من شما رو لینک میکنم
متشکرم

سلام
خواهش می کنم.
ممنون

نازیلا دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 ب.ظ

نظراتون همش چرت بود ...

نظر شما هم جزء همون دسته هست یا نه؟

[ بدون نام ] جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ب.ظ

خوش بحال همسات که همچنین خانوم روشنفکری داره

باید به ایشون سفارش کنم این کامنت رو بخونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد