زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ایران نامه1-کشور چهارفصل ما

خب امروز فرصت کردم تا در آفتاب دل انگیز بهاری نشسته و خاطرات سفر را بنگارم. طبق گزارشات آقای همسر برف و بوران در شهر ادامه دارد و آفتاب نوازش بخش بهاری فعلا در ایران ما ماندگار شده و قصد نزول اجلال در آنجاها را ندارد.
از سفر یک هفته ای مان خاطرات خوب بسیاری در ذهن هایمان به جا مانده است. چون مهمانمان برف ندیده بودند سفر را طوری تنظیم شده بود تا از مناطق کوهستانی ایران گذر شود. بعد از عبور از گردنه های بسیار و نزدیک شدن قدم به قدم به کوه های پر از برف در ارتفاعات استان چهارمحال و بختیاری گام در برف نهادیم. البته من از توی ماشین نظاره گر برف بازی بقیه بودم چون واقعا برف برای من هیجان نداشت!


کوه های پر برف
البته بقیه همراهان هم از دویدن و سرسره بازی در برف هیجان زده شده بودند. مهمانان خارجی ما از خانه با خود چکمه بلند و کاپشن و شال و دستکش آورده بودند تا بتوانند به خوبی از خجالت برف ها در بیایند. چون در شهر آنها سرمای شدید راه ندارد مشتاق استفاده از لباس های گرمشان در شرایط واقعی و مناسب بودند دیدن چهره های خندان آنها هنگام سرسره بازی و گلوله برفی پرتاب کردن و بازی و دویدن بقیه با دستان یخ زده نشان از ارزش و اهمیت برف داشت!
وقتی یکی شان در حین دویدن ناگهان تا زانو در برف فرو رفت می خندید و دستش را برای کمک گرفتن دراز کرده بود ولی بقیه به جای کمک به او متعجب خنده هایش شده بودند و تماشایش می کردند. بعد از برف بازی هم چای داغ و خرما خیلی می چسبد.


رد پا در برف


کوه برفی از نمای سبز دشت
بعد از عبور از گردنه های کوهستانی وارد جلگه زرخیر خوزشتان شدیم و ناهار را در دشت های سرسبز و در کنار رودخانه پر آبی خوردیم. البته با گوشت تازه گوسفندی که از روستای همجوار تهیه شده بود. برای مهمانان ما که گوشت مصرفی شان گوشت گاو است کباب گوسفندی مزه دیگری داشت و البته برای ما هم کباب شکار(تازه بودن و خوردن در فضای باز) طعمی به یادماندنی داشت.

رودخانه ای در دشت
رسیدن از سرمای کوهستان به گرمای دشت و سپس خنکای نسیم بهاری در عرض دو روز برای مهمانانمان چهارفصل بودن ایران را اثبات کرد. یک روز از سرما کاپشن و چکمه پوشیدیم و روز بعد از گرما عرق می ریختیم.واقعا کشور ما از نظر تنوع آب و هوایی بی نظیر است فقط حیف که قدر این طبیعت زیبایمان را نمی دانیم و با خودخواهی هر روز بیشتر و بیشتر آن را آلوده می کنیم. دیدن دشت هایی پر از نایلون و انباشته های زباله ها در هر جایی که پای انسان به ان رسیده و نخاله های ساختمانی در کناره جاده ها واقعا غم انگیز است. چرا بعضی از ما اینقدر خودخواه هستیم و فقط فکر آسایش خودمان هستیم؟
دیدن گله های گاو و گوسفند در دشت ها و حضور سگ گله در کناره های جاده منظره های بسیار زیبایی است. برای مهمانان ما که فقط گله های گاو دیده بودند وجود این همه گوسفند بسیار عجیب بود.

گله گوسفندان حنا به سر!
چون کباب گوسفندی خیلی بهشان مزه داده بود به گوسفندان می گفتند کباب! و به بره های بازیگوشی گه دنبال مادرانشان در گله می دویدند هم لقب کباب کوچولو داده بودند. در کناره جاده یک پسر بچه بود که با یک بره کوچولوی پرجنب و جوش بازی می کرد دیدن اشتیاق بره برای دنبال کردن صاحب کوچکش و جست و خیز او همه همراهان را به داشتن بره خانگی تشویق کرد!

برای مهمانان ما که در منطقه اطرافشان همیشه یا جنگل دیده اند و یا کوه های صخره ای بلند دیدن کوه های لایه لایه و سنگ ریزه و تابلوی هشدار احتمال سقوط سنگ بسیار جالب بود و تمام طول راه از کوه های بلند و رنگارنگ عکس می گرفتند. تا حالا دقت کردین ما چقدر کوه های رنگی و مختلف داریم؟ کوه های لایه لایه افقی و مورب و کوه هایی سرخ یا سفید یا قهوه ای یا سبز،کوه های تپه ایی و شنی ، کوه های سوراخ سوراخ و یا غار دار، کوه های نوک تیز یا پهن، رشته کوه های دیوار مانند مستحکم و ...(از اسم گذاری بنده خوشتان امد؟- شما هم برای کوه های منطقه تان اسم پیشنهاد بدید.)









ادامه دارد...

نظرات 9 + ارسال نظر
نرجس دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام . . واقعا خوشحالم که بهتون خوش گذشته مخصوصا از اینکه به خوزستان اومدین . . . . باید بگم بهترین قصل برای خوزستان گردی همین بهاره . . .دیگه ماه که از نیمه گذشت این مناطق زیبا وقشنگ به جهنم تبدیل میشه .. . این مناظر ممال کدوم شهره خوزستانه؟وارد خوت شهر هم شدین یا فقط تو طبیعت بودین . . .

سلام
استان حاصل خیز و زرخیز خوزستان دارای مناظر طبیعی و باستانی بسیار است. به ما که خیلی خوش گذشت. ما شهرهای زیادی رو دیدیم که در پست های بعدی می نویسم.
اتفاقا من یادم بود که شما در این استان ساکن هستین.

لیلی دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

جالبه تو چون رفتی یه کشور دیگه رو هم دیدی انقدر طبیعت ایران برات جالب میاد الان. ولی برای ما جالب و متفاوت نیست. یعنی جور دیگه ای رو ندیدیم که بخوایم مقایسه کنیم. خوبه که تو با این سن کمت جاهای زیادی دیدی. راستی چند سالته؟

من بچه کویرم. همیشه بیابون و شنزار دیدم. برای همین کوه و درخت و سرسبزی برام جذابیت داره
طبیعت ایران خیلی متنوع هست. کوه و سبزه و کویر و دریا و ... داره.
ای بابا چرا سوال های تخصصی می پرسی من هم هم سن شما هستم، یکی دو سال کم و زیاد

مشتاق سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ق.ظ

سلام وهزاران سلام بر مخاطبان آشنا

طبیعت با همه جلوه ها و تنوع وزیبائیهایش یک نقاشی است

نقاش را کی خواهیم دید وبه او خواهیم رسید ای خدا!

سلام بر صدهاهزار سلام بر شما
طبیعت تابلوی نقاشی خداست که هر فصل و هر منطقه جلوه ای منحصر به فرد دارد.

ن.ر پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:19 ب.ظ

به به!
به سلامتی..
چه قدر جاهای خوب خوب رفتید...
واقعا سفر کردن در طبیعت اوایل بهار خیلی لذت بخشه.. انگار همه جا تبدیل به بهشت میشه

خیلی ممنون
بله سفر در ایران زیبای خودمان بسیار هیجان انگیز است.

فاطمه پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ب.ظ

لیلی جون خیلی خوشحالم که پیش خانواده ات هستی .


همیشه شاد و سرحال باشی و با دست پر برگردی.

به به فاطمه خانوم خودمون
ممنون از خوش قلبیت
انشالله که شما هم شاد و سلامت باشی و هر روز بهتر از دیروز

آفتاب نیمه شب شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.aftabenimeshab.persianblog.ir

باسلام وتبریک سال نو به طوراتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم چون یکی ازاقوام ماکه درآلمان زندگی می کند برای تعطیلات نوروز به ایران آمده بود و تا توانست از ما ایرانیان ورفتارهایمان انتقاد کرد و ما را خوارکرد و از کشورآلمان تعریف کرد من برای به دست آوردن اطلاعات بیشترازآلمان به وبلاگ ها سرزدم و وبلاگ شما را دیدم بسیار لذت بردم ازاینکه شمامانند بعضی ها اصلیت خود را فراموش نکردید موفق باشید

سلام
هر کشوری خوبی و بدی رو در کنار هم داره بستگی داره که بخوای چطوری بهشون نگاه کنی
کشور ما ایران هم فرهنگ و رفتار اجتماعی خوب داره و هم رفتارهای غلط. باید برای ترویج و معرفی فرهنگ های خوبمون تلاش کنیم و برای رفع بدی ها همه با هم همت کنیم.

زیتون (روان شناسی خوراک) شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:43 ب.ظ http://zatun.blogsky.com/




مریم یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ب.ظ

میدونی خوبی برف بازی چی بود؟ مهمونا که تا حالا برف ندیده بودن و طبیعتا مهارتی در برف بازی نداشتن! و ما حسابی بهشون گوله برفی پرتاب کردیم و سربه سرشون گذاشتیم! خیلی خوب بود!

این اوج مهمان نوازی ایرانی هاست

نیلوفر یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:05 ب.ظ

ممنون از زحماتت
این پست هم عکس ها مشکل داره

خواهش می کنم.
بلی عکس های اولیه وبلاگ همه پریده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد