زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

سفر فرانکفورت1

خب سفر فرانکفورت ما به خوبی و خوشی تموم شد. سفر خوبی بود چون دوستان خوبی پیدا کردیم. برای ما که در شهر کوچک زندگی می کنیم دیدن شهر بزرگ و آسمان خراش ها و مترو و مغازه های مختلف و خلاصه امکانات هیجان انگیز بود ولی واقعا از بس هندی و سیاه پوست و زبان های مختلف شنیدیم یادمون رفت که در چه کشوری هستیم. کلی هم فروشگاه و رستوران و هتل و مغازه ایرانی دیدیم که به زبان فارسی بر سر درشون نوشته بود.فرانکفورت شهر آسمان خراش هاست و یکی از شهرهای پرجمعیت آلمان هست که البته پر از مهاجر از ملیت های مختلف است. ناهار رو هم دوتایی در یکی از پارک های شهر خوردیم.همان طور که مردم در پارک ورزش می کردند و بچه ها در قسمت وسایل بازی سرگرم بودند ما هم در گوشه ای نماز خواندیم هر چند که با کنجکاوی رهگذران مواجه شدیم.











عکس زیر هم سردر راه آهن فرانکفورت هست که پس از هامبورگ، بزرگترین ایستگاه راه آهن در آلمان است و در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شد. طبق آمار رسمی، روزانه حدود ۳۵۰ هزار مسافر توسط ۱۶۰۰ دستگاه قطار از طریق این ایستگاه جابجا می شوند.سردر ایستگاه در حال مرمت بود و برای همین یک بنر بزرگ از سردر رو در مدت تعمیر جایگزین کرده بودند تا نمای شهر به هم نخوره.
سر در راه آهن

سر در یک هتل

یک هتل

فرانکفورت هم مثل اکثر شهرهای اروپایی پر از مجسمه و آب نماست

هتل

نظرات 17 + ارسال نظر
خانم لورا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://missloraa.persianblog.ir/

چه آسمون خوشگلی.ساختمونام رنگی رنگین

شما هم مثل من از ساختمون های رنگارنگ خوشت میاد

محراب پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:57 ق.ظ

سلام سفر بخیر
امید وارم این نمازتون به قول الهام قبول حق باشه ویکی از بهترین توشه های معنوی شما باشه
دوستت دارم عزیزم

سلام
ممنون
انشالله که مقبول افتد.
دل به دل راه داره. من هم شما را دوست دارم

بسامه پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ق.ظ

الان دقیقا که چی؟؟
که می خوای بگی المان زندگی می کنی؟ که دل من بسوزه؟/؟؟ خوب منم می خوام؟ چرا من اونجا نیستم خوب؟؟؟؟

تا می تونی خوش بگذرون عزیزم... واقعا یعنی لذت ببر...
از اون هتل که از طبقاتش گل اویزون شده بسی خوشمان امد... ایشالا قسمت بشه یه چند روزی رو اونجا بگذرونیم...

ای بابا چرا من رو دچار چندگانگی می کنی
انشالله که قسمت شما هم بشود

فردا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:42 ق.ظ http://med84.blogfa.com

چه زیبا و ملیح و دوست داشتنی و جذاب و تو دل برو و شیک و جالب!
پس فرانکفورت هم شهر آرزوهاست یه جورای!(city of dreams)

ای بابا صفت بدم خدمتتون
اون قسمت های شهر که ما دیدیم ظاهر زیبایی داشت بقیه اش رو نمی دونم

سپینود پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

سفر به خیر عزیزم .خوش به حالت لیلی جانم . چه جاهای خوبی می‌ری تو .... هر مکانی به نظر من ارزش یکبار دیدن رو داره حداقل .

ممنون
ما که در غربتیم دلمون رو به سفر و دیدن ساختمون ها و فضاهای جدید خوش می کنیم، خوش به حال شما که می تونی هر وقت دلت خواست بری پیش مامانت

سارا( روزنگار تقویم زندگی) پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ق.ظ http://shosho200.blogsky.com

دایی من دورتموند زندگی میکنه
چه عکسای خوبی

اونجا هم شهر قشنگی است
ممنون

دختری که حرفهایش را نمیخورد(پری) پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.dhnemikhorad.blogfa.com

واااااااای آلمان دوست داشتنی من... فرانکفورتم بافت سنتی داره؟ یا بیشتر مدرنه؟ راستی لیلی جان از قیمت ها هم بنویس

فرانکفورت از جمله شهرهایی بوده که در جنگ به شدت تخریب شده و عملا بافت سنتی ش از بین رفته.اگر هم بافت سنتی ای امروزه وجود داره همه بازسازی شده است. فرانکفورت به شهر آسمان خراش ها معروف است در اینجا.قیمت چی مثلا؟

تیارا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:58 ب.ظ http://la-mia-vita.persianblog.ir

چقد براشون مهمه که نمای شهر بهم نخوره برعکس ایران !!!

دلم برای آلمان تنگ شد :(

میگن رفتار خوبی با خارجیا ندارن خود فرانکفورتیا...اینطوریه ؟

نمای شهری و چیدمان اونها و حفظ ظاهر سنتی از جمله قوانین اتحادیه اروپاست.
مگه شما آلمان نیستی خانومی؟
ما سه روز بیشتر در فرانکفورت نبودیم و در این مدت خارجی زیاد دیدیم. رفتار خاصی من ندیدم و البته با سه روز نمیشه قضاوت کرد

افسانه سادات پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ب.ظ

با سلام و درود
چه سفر جالبی داشتی
نماز خیلی کیف داد توی محیط آزاد و پراز گل و گیاه و هوای دلنشین ؟
یه سوال : چه طوری وارد هتل میشن ؟ (آخه گل و گیاه همه جا رو پوشونده !)
اون درخت پر از شکوفه خیلی زیبا بود
و یک سوال دیگر : پشت اون درخت یک ساختمان است چه ساختمانی است ؟ (ببخشید اگر کنجکاو شدم )
ببخشید آب نما کجاست ؟ (من هرچی نگاه کردم ندیدم )

I LOVE YOU

سلام
ما نماز رو در گوشه پارک زیر پل خوندیم و از بس باد میومد روزنامه های زیر پامون رو چسبیده بودیم تا باد نبردش
یه در سمت چپ ساختمان هتل هست که برای رفت و آمد میشه استفاده کرد.
از این ساختمان های شیشه ای و بلند در شهر زیاد بود. اکثر به عنوان ساختمان اداری استفاده می شدند. چون فرانکفورت یک شهر تجاری است.
منظورم از آب نما همون مجسمه های توی حوض هست
Ich liebe dich

تیارا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ب.ظ

نه من در حال حاضر ایرانم...

انشا الله هر جا هستی سالم و شاداب باشی

مریم جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:28 ق.ظ

اوه اوه ببین من یه روز نبودم ها، چه کردی خواهر!
وای من شهر شلوغ پلوغ دوست ندارم، فقط خوبه چند روز بری بگردی و بیای!(مثه تهران) من شهر کوچیک و آروم دوست دارم! مثه شهر شما!
یعنی اینا بعد از جنگ همه این ساختمونا رو بازسازی کردن؟! عجب گیری داده بودن ها!

شما همیشه باید در صحنه حاضر باشی خواهرجان
بعد از جنگ که نمی تونستن وسط خرابه ها زندگی کنند مجبور بودن که بسازند.

تیارا جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ب.ظ

مرسی بانو
من هم برای شما آرزوی سلامتی و شادمانی در کنار همسر محترمتان را دارم

ممنون
انشالله

erica جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://determined.blogfa.com/

زیبا و بیشتر از هرچیزی تمیزیش توی چشم میاد :)

وااااااااای تمیزی که نگو. تمیزی و پاکیزگی شهر به درک و فهم مردم اون بستگی داره

[ بدون نام ] شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام عکس چگونه در وبلاگ تان حذف نمی شود برای آپلود عکس راهنمایی فرمائید

سلام. من هم همین مشکل رو گاهی دارم.بسته به سایت آپلود عکس داره که چقدر پشتیبانی قوی داشته باشه. شما اگر آدرس ای میلتون رو بذارید من می تونم با جزئیات براتون توضیح بدم.

مریم شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

خب من که نمیگم وسط خرابه ها زندگی کنن! میگم چه گیری داده بودن عین همونا بسازن! لابد یه حسی تو مایه های نوستالژی داشتن!

خب می خواستن یاد قدیم ها باشند. لابد دلشون می خواسته تو همون خونه و خیابون و محله قدیمی خودشون باشند.

مضراب شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ب.ظ

همیشه تو عکسات یه چیزی توجهم رو جلب می کنه.. اونجا خیلی تمیزه.. حتی یه دونه آگهی به در و دیوارهاش نچسبیده.. با اسپری شماره ننوشته.. کف زمینش سالم و تمیزه.. فروشنده ها تا وسط پیاده رو بساط نچیدن..

معمولا آشغال روی زمین نمی ریزند. برای چسباندن آگهی هم روی دیوار حق ندارند. ای بابا با وجود جریمه های سنگین کسی جرات خطا نداره

همسر یک پزشک یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ق.ظ http://marya30.blogfa.com

سلام عزیزم مرسی به دیدنم امدی
ولی من از مشغله زیاد این طوری شدم

سلام خانومی
امیدوارم که فرصت یک استراحت خوب رو پیدا کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد