زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مراسم بدن مسیح

یکی دیگر از روزهای مهم مسیحیان که برای کاتولیک ها و  پروتستان ها مقدس است  Corpus Christi نامیده می شود که به فارسی مراسم خون و بدن مسیح معنی می دهد . مسیحیان اعتقاد دارند که حضرت عیسی در مراسم شام آخر نان و ش ر آ ب ی را به عنوان گوشت و خون خود و به نشانه تعهد و اتصال با آنها به ایشان خورانده است. برای اطلاعات بیشتر و تاریخچه آن می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید. در بیشتر کشورهای مسیحی دنیا این روز تعطیل می باشد. در شهر ما هم که یک شهر فوق العاده!! مذهبی است این مراسم باشکوه هر چه تمام تر برگزار می شود . من به شروع مراسم که حرکت از کلیساها به سمت کلیسای جامع شهر بود نرسیدم. ولی طبق توضیحات در مسیر راه آواز هایی از کتاب مقدس می خوانند و در مسیر راه گل های پرپر می ریزند.
من وقتی رسیدم که اسقف اعظم شهر داشت سخنرانی می کرد. از قبل کتابچه ای که شعرهای مرتبط با این روز را چاپ کرده بودند و در اختیار شرکت کنندگان گذاشته بودند.
برای سخنرانی هم جایگاه مخصوصی طراحی کرده بودند و هر کلیسایی با علم و شمایل خودش در این مراسم حضور داشت.
من کتابچه دعایشان را برداشتم و سر فرصت ترجمه اشعار و اورادش را می نویسم. اسقف اعظم بعد از خواندن سرودهای مذهبی دعا کرد و همه حضار آمین می گفتند. البته شاید کلمه دیگری بود ولی به گوش من آمین! (خود کلمه آمین)می رسید. دعاهایی از قبیل این که خدایا روزی ما را زیاد کن، توریست شهر را زیاد کن،فرزندان زیاد به ما عطا فرما و سخنرانی پایانی اش را با عبارت خواهران و برادران عزیز! شروع کرد و بعد از کسانی که در این روز مهم در مراسم شرکت کرده بودند تشکر کرد و همچنین از والدینی که کودکان خود را آورده بودند هم قدردانی نمود و در آخر هم از شهردار و پلیس و آتش نشانی و صلیب سرخ و همه دست اندرکاران تشکر کرد.
فعلا خاطرات سال قبل را بخوانید تا اتفاقات جدیدش را تعریف کنم.


جایگاه سخنرانان و کشیش های همه کلیساها

شمایل مسیح و مریم


شمایل پدر آسمانی


جمعیت در تمام طول سخنرانی گوش می دادند و موقع خواندن آوازها همه با هم هماهنگ بودند. البته در آن جمع توریست های زیادی هم بودند ولی با این همه چهره با حجاب من شاخص یود


حاضران

همه در کمال سکوت گوش می دادند.


حاضران روبه جایگاه ایستاده اند


دو شمایل اصلی که مربوط به دو کلیسای با قدمت شهر می باشد.

نظرات 18 + ارسال نظر
بسامه یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ

یعنی اونجا جای چند تا ایرانی فعال خالی بود که یه خرده شلوغ پلوغ کنن از اون رکود و خمودگی دربیاد...
اون فرزندان زیادی به ما عطا فرما رو هستم... ایشالا بیام اونجا خودم این دعاشون رو مستجاب می کنم شونصد تا بچه به دنیا میارم
اخیییییییی المان نازنین من... دلش بچه می خواد خوب
می گم شربتی... میوه ای.. چایی.. شیرینی.. قندی ..نباتی.. شکلاتی.. چیزی بهتون ندادن؟؟؟؟
من عاشق دسته گلا شدم....

ای بابا چرا شما اینقدر فکرت خرابکاری گونه است؟
نکنه شما می خوای نقش ترک ها و عرب ها رو اینجا ایفا کنی؟ اونها معروف به داشتن تعداد زیاد بچه هستند.
شما از این ملت توقع داری که غذای رایگان بدن؟؟؟ اینها آب رایگان توی خیابون هاشون نیست

محمد یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام لیلی خانم
خوش به حالتون امروز رفتید تفریح ما که امروز امتحان داشتیم و.....

ما امتحان هامون رو دادیم. ما هم این روزها رو داشتیم.

مریم یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:05 ب.ظ

به به به! چقد متین و مودب شده وبلاگ! اون جوری شنگول تر نبود؟! من اون عکس بالای قالب قبلی رو خیلی دوست داشتم!
اینم خوبه البته!
چقد شبیه نخل و علم ما توی محرمه! یعنی اونا از ما یاد گرفتن؟یا ما از اونا؟ چقد جالب! پس اونا هم مثه ما هر کلیساشون یه هیئت داره؟!!؟غذای نذری نمیدن؟

اتفاقی داشتم قالب های مختلف رو تست می کردم این یکی موندگار شد، قالب قبلی هم از بین رفت.
علم و شمایل رو که ما از مسیحیان گرفتیم. غذا بدن؟ چه توقعاتی از این ملت داری شما؟ غذای رایگان؟

nani یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:15 ب.ظ http://www.abcd1.blogfa.com

سلام لیلی جان.من خیلی به این رسم و رسومات دیگر مذاهب و اقوام علاقه دارم.و خیلی دوست دارم شعرهاشون رو بخونم .کاش زودتر ترجمه کنی ما هم بخونیمشون.

سلام خانومی
من هم علاقمندم تا از ریشه ها و فرهنگ ها و رسومات کشورها و ادیان دیگر خبردار باشم.چشم انشالله به زودی

erica دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 ب.ظ http://determined.blogfa.com/

چه گل ها و تدارکات و جمعیتی

بلی بلی عجب مراسمی

حنا دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ب.ظ

لیلی جوونم شنیدم اونجا سیل جارری شده و همه تو ابند و وضعیت بحرانی هست .یک خبر از خودت بده .خووبید یانه
اوضاع اونجا چه طوره؟؟

در شهر ما که خبری نیست.
اینجا هم تلویزیون نشون داد بیشتر توی روستاهای جنوبی سیل اومده .

مشتاق دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:17 ب.ظ

سلام

گزارش خوب ومفیدی است و می توان نکات خوبی از آن آموخت.

حضور متین و با وقار شما در آن مراسم هم ستودنی است.

موفق باشید

سلام
خیلی ممنون

پگاه دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:19 ب.ظ

سلام
چه خوب که اونجا انقدر مراسم مذهبی دارند اینطوری دلت کمتر برای بین تعطیلی ها تنگ میشه البته مراسم های ما جالب تره

سلام
این مراسم های مذهبی که کلا در فازهای متفاوتی با ما به سر می رود.
بلی بلی ما اگر از خودمون تعریف نکنیم کی تعریف کنه!

فردا دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 ب.ظ http://med84.blogfa.com

دروود بر تو!
بازم مثل همیشه جالب بود...
و می بینم که به گونه ای در مراسمات ممالک اجنبی حاظر می شی که شاخص باشی!!!

درود و سلام بر شما
من هر جا باشم شاخص می شوم :)

مضراب دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ب.ظ

چه خوب سنت ها و مراسم های اصلی شون رو حفظ کردن.. ایران الان یه جوری شده که فقط مراسم مذهبی اونم از نوع گریه دارش رواج داره..

خب این هم یک نوع مراسم مذهبی از نوع سوگوتری است ولی خب اینجا آلمانه احساسات خیلی فعال نیست

فردا پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:25 ق.ظ http://med84.blogfa.com

سلام لیلی ! خوبی ؟ کجایی؟ نه نظراتو تایید می کنی نه اصلا صفحه ی نظراتت باز می شد؟! ( یه خرده از نظر دستور زبان فارسی جمله ی بی ریختی شد نه؟!!)

سلام. من زنده ام و سلامت. مشکل حل شد و من تونستم به صفحه مدیریت وبلاگم دسترسی پیدا کنم.

پگاه پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام
لیلی جان کجایی؟؟؟؟؟؟

امروز موفق شدم. چون خود بلاگ اسکای از قبل خبر داده بود که به مدت دو روز امکان ویرایش و دسترسی به نظرات نخواهد بود. بعدش هم من پسوردم رو فراموش کرده بودم و نمی تونستم صفحه مدیریت وبلاگم رو باز کنم

ساراسارا(جاده زندگی ما از ایران تا...دبی) پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ http://jadeyezendegima.blogfa.com/

وای نمی دونستم مسیحیا هم مراسمای این مدلی دارن

اتفاقا این مراسمشون رو ما مسلمون ها هم داریم

فهیان جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:19 ق.ظ

به نظر من مشترکات همه مذاهب بیشتر از تفاوتهای اونهاست اما جنگ قدرتها اجازه کنار هم نشستن اونها رو نمیده

مذاهب ریشه و خاستگاه مشترک دارند ولی با گذشت زمان لایه های خودساخته بشری بهش اضافه شده

نرگس جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:19 ب.ظ

من موندم تو کف این مراسمات مسیحی ها. خیلی نمادین هستن به نظرم. ما یه جورایی مراسم های مذهبی مون واقعی تر هست، نه؟

در حالت کلی دین مسیحیت دین تجسم هست. یعنی دوست دارن پیامبرشون و خداشون رو تجسم عینی بکنند.
مراسم عاشورای ما هم تقریبا همین طوری هست. علم و دست بریده داریم.

بسامه شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ

اختیار دارید لیلی جون...
بنده خودم ترک هستم

خب شما خارج از ایران به ایرانی شناخته میشید. بچه های ایرانی معمولا باهوش تر نشون داده می شوند و خانواده هاشون به درس و تحصیلات بیشتر از ترک و عرب ها اهمیت می دهند

مامان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:51 ب.ظ

سلام

بعد از مدتها اومدم جقدر فرصت ها کمند .

چقدر ادیان بهم نزدیکند و همینطور دلها اگر شیطان ها فاصله نیندازن.

شاد باشید و سلامت عزیزم.تو و همه خوبانی که به تو سر میزنن.

سلام
ممنون مامان مهربونم

علی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام
فکر میکنم این روز با شام آخر فرق داره و گذاشتن تعطیلی یه قرداد از کلیسای کاتولیک بوده.نه؟
راستی "آمین" توی خیلی از زبان ها و مذاهب یک معنی داره و یک جور بیان میشه ، ویکی میگه یه لغت عبری هست

سلام
واقعیتش این رو نمی دونم. این توضیحات رو هم من از ویکی پدیا خوندم.باید یک مسیحی معتقد و مطلع پیدا کنم و بپرسم.
جدی؟ من آمین رو نمی دونستم.چه جالب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد