زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مهمان با خودش برکت می آورد

باور کنید این مهمان های عزیزمان با خودشون شادی و برکت رو آوردن. همین که عصرها دور هم می نشینیم و حرف می زنیم و شب ها تا آخر شب مشغولیم شادی در روح !! خونه مون جریان پیدا می کنه.

چند روز قبل که رفته بودیم از بازار میوه مرکز شهر یک بسته توت فرنگی بخریم خانوم فروشنده بهمون گفت مقداری گوجه از دیروز مونده و چون نرم شده قابل فروش نیست می خواین با خودتون ببرین؟ آلمان ها عادت دارند میوه ها را سفت و کال مصرف می کنند و اگر کمی نرم باشد دیگه کسی نگاهش هم نمی کند. یعنی گوجه و موز و کیوی و هلو ... باید کاملا سفت باشد تا خریده بشود. در صورتی که ما میوه سفت دوست نداریم. حالا این گوجه هایی که خانومه می گفت کاملا سالم و سفت بود و ایشون برای آینده پیش بینی می نمود. خلاصه با دو تا پاکت گوجه به خانه برگشتیم.

فرداش در گردش دوباره به بازار میوه رسیدیم. این بازار،فروشنده هاش بیشتر کشاورزان محلی هستند که محصولات خودشون از جمله میوه و سبزی و عسل و تخم مرغ و ... رو میارن. البته چون به صورت شخصی هستند قیمت هاشون از فروشگاه ها بسیار بیشتر هست و ما معمولا از آنها خرید نمی کنیم. یکی از این دکه ها مال ترک هاست و گاهی یک خانوم محجبه با دخترش میان و می فروشند. این خانوم محجبه رو در افطاری های مسجد دیده بودیم. اون که ما رو از دور دید هی اشاره کرد که بیاین اینجا. من و خانم های مهمانمان با حجاب های رنگی صورتی و زرشکی و نارنجی(از جعبه مدادرنگی بیرون افتاده بودیم!!) برای ایشان جالب بودیم! با ذوق به ما گفت که شما از چه کشوری هستید و آیا در کشور خودتان هم همین طوری لباس می پوشید؟ خلاصه بعد از صحبت و آشنایی اصرار کرد که من به شما میوه کادو بدهم. با توجه به قیمت های که مثلا انجیر درشت دونه ای 50 سنت(نیم یورو) بود ما قبول نکردیم. ایشون کوتاه نیومدن و دو تا پاکت برداشت و یکی پر از میوه و دیگری پر از سبزی به زور به ما داد. هر چی گفتیم بابا ما خونه میوه داریم و نمی خواهیم و اصلا می خواهیم حساب کنیم قبول نکرد و گفت این دفعه مهمان من و دفعه بعد حساب کنید ما در این مدت که در این شهر بودیم تا حالا کسی بهمون میوه مجانی تعارف نکرده بود ولی مهمانانمان گویا بسیار خوش قدم هستند!

بابای من همیشه می گویند که مهمان که به خانه می آید روزی اش پیشتر به خانه آمده است. برای همین در خانه مان در ایران همیشه به روی مهمان های مختلف باز است. خلاصه که این مهمان های ما با خودشون برکت و روزی آورده اند.

عکس ها از اینترنت است، من فرصت نکردم عکس بگیرم.

بازار میوه



فروشنده ترک در بازار میوه

بازار میوه
نظرات 16 + ارسال نظر
مشتاق سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام بر شما ومهمانان عزیزتان

روزهایتان آفتابی و شبهایتان پرستاره

خانه تان آباد و سفره تان پر برکت و........

قدمهایتان استوار

سلام
انشالله

افسانه سادات سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ب.ظ

با سلام لیلی جان
بله ، گفته ی پدر عزیزتان بسیار درست است
وای موز هم سفت می خورند ؟ من که اصلاً دوست ندارم ( از نظر من آلمانی ها کلاً کال خورند )
چه خانم مهربون و بخشنده ای !!!!!!!!! در ایران باید سر همه چی چونه زد و تا قِرون آخر پول را بدهی .
لیلی جان دیگر نرو پیش این خانم میوه بخر . شاید دیگه بهت کادو مجانی نده و بابت کادویش پول بیشتری بگیرد . ( آیکون شوخی ).
چقدر تنوع رنگ داره در عکس دومی . آدم هوس همه ی میوه ها را می کند . .
به خانم های مهمان سلام منو برسان .

سلام خانومی
بله حرف های بابای مهربان من همه اش درسته.
من هم موز سفت و سبز رو دوست ندارم.
ای بابا، توی ایران هم از این فروشنده ها پیدا میشه
قراره دفعه بعد فقط بریم از این خانومه خرید کنیم چون مدیونش شدیم!
میوه ها وقتی کنار هم چیده می شوند دنیای رنگارنگی دارند.
شما مهمان های من رو می شناسی مگه؟؟؟

نرگس سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ب.ظ

الهییییی! چه خانوم گوگولی و مهربونی بوده! منم از اون میوه های خوشمزه میخام! چقدر میچسبه میوه اینجوری که هدیه باشه!

آرررره خیلی میوه اش خوشمزه بود

نرگس سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

چقدر بازار میوه رنگی و خوشگله! اون چیزای دراز و کرم رنگ جلوی میوه ها تو عکس اول چی هستند؟
تو عکس سومی هم یه چیزایی دراز و قرمزی جلوی عکس هست!
هندونه‌هاشون هم قاچ قاچه!
من به عکس‌های بازار میوه خیلی علاقمند شدم.

راستی منم انجیر درشت نیم یورویی میخام!

این میوه ها فکر کنم اسمش مارچوبه است.اینجا خیلی استفاده می کنند.
اون هم یک نوع نخودفرنگی هست فکر کنم!
بله بله سهم شما هم محفوظه در شکم من!

مریم سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:49 ب.ظ

وای خدا میوه سفت!! این آلمانیا یه چیزیشون میشه ها!
آخی چقد شما مدادرنگی ها رو من دوست دارم!
آقا من چون دلم اونجاس، سهم گوجه منو رد کن بیاد!

این آلمان ها هم اخلاق خودشون رو دارند.
ما هم شما رو دوست داریم
بله بله سهم شما محفوظه در شکم من!!

فریاد مردی از اهالی سکوت سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:53 ب.ظ http://fajs.mihanblog.com

سلام
هندوانه قاچ قاچ خیلی جالبه یعنی همینجوری میفروشن؟

سلام
چون اینجا افرادی که به تنهایی زندگی می کنند زیاد هستند و یک هندوانه کامل برای یک نفر زیاد است بعضی میوه های بزرگ مثل هندوانه و کدو و .. رو به صورت برش خورده می فروشند.

سپینود چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

آخی چقدر خوب . بذل و بخشش تو انون جور جاها یکم سخت به نظر میاد . نوش جونتون . هم میوه ها هم مهمونها !

آرره اینجا معمولا خوردنی رایگان و نذری پیدا نمیشه. ولی مردم روی مصرف میوه و نان تازه حساس هستند و اگر کهنه باشه نمی خرند.
ممنون

یکی از خوانندگان خاموش چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام.ببینید دیگه صدای من خاموش روهم دراوردید!!یا از مهمانها تعریف نکنید یابگویید چه کسانی هستند مهمانها؟!
یه وقت ناراحت نشیدا حس فضولی ادم گل میکنه خب
باتشکر

سلام
احوال شما؟خوبین؟ خوشین؟ چه عجب بالاخره روشن شدین. ای بابا چرا تا حالا ساکت بودین. یک کلمه از خودتون برای ما بنویسید، حداقل اسم تون رو.
ما اقوام و دوستان خوبی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی و ایران داریم که این دفعه لطف کردن و به ما سر زدن.

nani چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.abcd1.blogfa.com

می بینم که هندونه هاتون هم به شرط چاقو هستش

بلللللللللللللله. (آیکون لبخند)
اینجا چون یک هنودانه برای یک نفر زیاد هست معمولا هندوانه ها و کدوها و یک سری میوه های حجیم رو به قطعات کوچک برش می دهند و می فروشند.

نرگس پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ق.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

سلام لیلی جون
انقدر از مهموناتو و قدم خوبشون گفتی
آدم هوس میکنه بیاد پیشتون مهمونی!!!

سلام
مهمون حبیب خداست
چه خوب تشریف بیارین، دور هم خوش می گذره

خواننده خاموش پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام ، , و تشکر از شما یک سؤال مهم دارم، شما قبلاً گفته اید که غذای اصلی آلمانی ها سوسیس است، سوسیس های ساخت ایران معمولاً در ترکیب آنها تا چهل تا پنجاه درصد گوشت و بقیه سایر مواد است، این سوسیس ها زیر نظر وزارت بهداشت ایران هم هستند ولی گفته می شود چون مواد نگهدارنده دارند و این مواد نگهدارنده هرگز تا آخر عمر از بدن دفع نخواهند شد مصرف سوسیس یا کالباس خطرناک و باعث بیماری قند و دیابت است، معمولاً افرادی هم که سوسیس ها را می خورند ، معده حالتی پیدا می کند که حتماً حداقل باید دو برابر روزهای قبل آب بخورند یعنی یک حالت جوشش در معده بوجود می آورد ، خلاصه این که سوسیس های ساخت آلمان تفاوتی از لحاظ مواد سازنده و ترکیبات با سوسیس های ساخت ایران دارند؟ چون سوسیس های ساخت ایران که با نظارت وزارت بهداشت ساخته می شوند که تحت عنوان سوسیس آلمانی سوسیس بلغاری ... بفروش می روند که ظاهراً جهت مصرف هفتگی یا حتی ماهی یکبار کاملاً مضر و عامل دیابت و بیماری قند هستند؟ چون مواد نگهدارنده دارند و ظاهراً ساخت سوسیس با حذف مواد نگهدارنده اصلاً ممکن نیست (روی سوسیس ها نوشته در دمای چهار درجه نگهداری شود و معمولاً تاریخ مصرف یک یا دوماهه دارند)اگر ضرری ندارند ما هم همیشه سوسیس بخریم سوال بعد ، راستی اینها سوسیس را در روغن حسابی زغال و برشته می کنند یا فقط یک تفت مختصر توی روغن می دهند؟ سوسیس تنوری را روی اجاق گاز معمولی هم می توان درست کرد؟ جزغاله نمی شود؟ سوال سوم این سوسیس هایی که در ایران تحت عنوان سوسیس آلمانی فروخته می شود ترکیباتش دقیقاً مثل سوسیس های آلمان است؟ با تشکر فراوان

سلام
در حدی که من اطلاعات دارم پاسخ شما رو می دهم. برای پاسخ دقیق تر باید از دوستانم سوال کنم.
من در ایران اهل سوسیس و کالباس خوردن نبودم و نمی دونم سوسیس چه مزه ای است. ولی از دوستانم شنیدم که سوسیس های آلمان واقعا خوشمزه است.
برای طبخ سوسیس هم تا آنجا که من دیده ام آنها را کبابی روی منقل درست می کنند. من تا حالا ندیدم که مثلا سوسیس را توی روغن سرخ کنند. معمولا سوسیس را روی منقل کبابی می کنند و به آن سس های مختلف اضافه کرده و با نون یا خالی می خوردند.
http://t2.ftcdn.net/jpg/00/08/24/47/400_F_8244757_DP2kejqMuZMeKc6ENnZP1cNKdZ8ZaJhe.jpg
می تونید کلمه wurst و grill رو توی گوگل سرچ کنید و عکس های سوسی های سرخ شده را ببینید.
در مورد سوسیس های ایران که مثلا به اسم سوسیس آلمانی به فروش می رود احتمالا از ترکیبات مشابه و نسبت های سوسیس های آلمانی بهره گرفته اند.

سمانه پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:49 ب.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

ببخشید من رو هم می شه دعوت کنید، اصلا قول می دم حتی شما زحمت خرید رو هم نکشید، خودم میارم تنقلات لازم رو!

بله بله حتما. شما هم تشریف بیاورید. تنقلات لازم هم اینجا پیدا می شود فقط وجود مبارکتان را بیاورید مهمانی.همین کافی است

نرجس جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام
خیلی عکس های قشنگی بودن...رنگی رنگی وخوشکل

سلام
قابل شما رو نداره

سوال آشپزی جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:34 ق.ظ

با سلام ، در صورت امکان در مورد سوسیس های آلمانی هم توضیح بدهید، می دانیم که غذای اصلی مردم آلمان سوسیس است، در حالیکه گفته می شود بدلیل وجود مواد نگهدارنده مثل نیترات در سوسیس، مصرف این غذا مضر است زیرا نیترات هرگز و تا آخر عمر از بدن دفع نخواهد شد و مصرف دائمی این غذا باعث دیابت یا همان مرض قند می شود پس با این وجود چگونه این غذا تبدیل به غذای اصلی مردم آلمان شده است ، آیا ضرری ندارد؟ یعنی ترکیبات و مواد سوسیس های ساخت آلمان با سوسیس های ساخت ایران تفاوت دارد؟ یا ممکن است شیوه پخت آنها با ما متفاوت باشد؟ در ایران ساندویجی ها سوسیس را در روغن تفت می دهند و خیلی برشته نمی کنند سوسیس تنوری هم فکر کنم رایج نیست، سوسیس آلمانی ساخت ایران دارای چهل درصد گوشت است سوسیس بلغاری ساخت ایران هم پنجاه و پنج درصد گوشت دارد

من در هر صورت فکر می کنم غذاهای آماده خیلی مفید نباشد و مصرف زیاد آن بهداشتی نیست. برای ترکیبات سوسیس اینجا که رنگ های مختلف از سفید و کالباسی و سیاه و سبزی دار و .. و کنسروی و در سس خوابیده دارند و احتمالا سوسیس گوشت گاو و مرغ و خوک و ... هم جداگانه به فروش برسد

ستاره آبی یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ق.ظ http://www.setareye-abi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
چه خاطرات جالبی!ولی نمی دونم چرا نمی تونم ارتباطی برقرار کنم؟احساس می کنم هم هواش اغلب سرد و خنک هست و هم مردمانش.نمی دانم.این حس را از عکس ها می گیرم..
در هر حال موفق باشید و پیروز...

سلام خانومی
خب شاید چون از فرهنگ و کشور دیگه است برای شما غریبه است. و شاید چون از خشک و جدی بودن آلمان ها شنیدید فکر می کنید باید فضای حاکم بر جامعه شون هم همین باشه.

رهگذر سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:03 ب.ظ

بله دقیقا همینطوره.مهمونا روزی شون رو با خودشون میارن
همون دور هم بودن و شاد بودن خودش یه دنیاس

بله بله
دقیقا دور هم بودن و قدر هم رو دونستن بهترین نعمت دنیاست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد