زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کدوهای پائیزی

پائیز داره از راه میرسه.از انواع کدوهای نارنجی و زرد که در مغازه ها پر شده میشه اینو فهمید. حیف که من سوپ کدو بلد نیستم درست کنم ولی شنیدم که خوشمزه و پر خاصیت است. کدو را می پزند و سپس در مخلوط کن آن را کاملا یک دست می کنند و خامه به آن افزوده و میل می کنند. البته شب هالویین هم در پائیز است و مجسمه های مترسک و جادوگر جارو سوار کم و بیش دیده می شود.








نظرات 21 + ارسال نظر
بسامه یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ق.ظ

وای چه باحالن...
خیلی خوشگلن..
راستی لیلی جون اون گلهای نارنجی تو عکس دوم چی ان؟؟

قابل شما رو ندارند.
اسمشون رو بلد نیستم ولی دم کریسمس از این گل ها برای تزئین استفاده می کنند

محبوبه 81 یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ق.ظ

سلام لیلا جان
چقدر نقاشی روی کدوها جالبند ... واقعاً با سلیقه نقاشی شدن. من که خوشم اومد. برای سوپ مورد نظر هم به نظرم دستورش رو از اینترنت بگیر و امتحان کن ...کم کم یاد میگیری خب

سلام محبوبه جان
نقاشی های ساده و بامزه ای هستند.
من کلا در درست کردن غذای جدید با وسواس عمل می کنم(وسواس ها نه تنبلی!!)

افسانه سادات یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ق.ظ

باسلام لیلی جان
اِ خب شما هم مثل ما کم کم دارین پائیز را احساس می کنید اونجا از چه ماهی بخاری هارا روشن می کنند ؟
شما که دستور پختش را به این خوبی دادی که !!!! پس چرا بلد نیستی درست کنی ؟ ( خب می تونی از مهمان هایت کمک بگیری نه ؟) از اون کدو تنبل ها که قیافه های وحشتناک و ترسناکی دارند هم استفاده می کنند ؟آره ؟
چه کدوهای بامزه ای !!!! مهمان هایت اولین بارشان خواهد بود که شب هالویین را از نزدیک می بینند ؟

خوش بگذره ( اگر میشه درباره ی هالویین هم در آنجا توضیحاتی بده) متشکرم

سلام خانومی
فعلا که از روشن شدن موتورخانه شوفاژها خبری نیست فکر کنم یکی دو ماه دیگه خبرش بشه.
اونها که قیافه هاشون ترسناک نیست این طوری رنگ آمیزی شون می کنند.
هالویین فعلا نرسیده ولی خب آماده باش وهیجان رو از قبل ایجاد می کنند
ممنون

سپینود یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 ق.ظ

پائیز و کعکس کدوها ! مثل اینکه پائیز زودتر اونجا رسیده .

بله خانومی سرما اینجاها زودتر پیداش میشه

مشتاقی دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ

سلامی گرم از دیارگرما

پاییز هم یه فصل زیباییه زیباییش کمتر از بهار نیست

تنوع رنگها و گوناگونی محصولات و تعادل گرماش خاص خودشه.

در ضمن اعلام میکنه کم کم دوره فعالیت و تلاش تموم میشه و

دوره نتیجه گیری وآرامش نزدیک میشه.

انشاله موفق باشید

پائیز دوره فعالیت جدید و هیجان مدرسه ها برای بچه هاست ولی برای طبیعت زمان استراحت و رکود کم کم می رسه

مهدیه سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ق.ظ http://madardokhtari.blogfa.com

خوب همون طوری که نوشتی رو درست کن شاید خوشمزه شد!
به نظرماون قرمزاش شیرین ترن. اگه می خوای خامه بریزی توش از نوع شیرینش بخر

خب من این دستور رو از دوستم گرفتم و سوپ رو خونه اون خوردم. حالا اگر خودم درست کنم می ترسم بدمزه بشه و خاطره بدی بمونه تو ذهنم

پگاه سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام لیلی جونم چه کدو های خوشگلی اون جمله ی اولت آدمو یاد مدرسه میندازه

سلام
قابل شما رو نداره
مدرسه که خیلی خوبه

فهیان سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ب.ظ

منو یاد تراس خواهرم انداختید که همیشه پر از خوراکی های عجیب و غریب سراسر ایرانه وپارسال کلکسیون کدوجمع کرده بود.
ممنون.

به به عجب جای خوبی است این تراس خانه خواهر شما. آدرس بدهید خدمتشان برسیم

nani سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.abcd1.blogfa.com

لیلی می دونی پاییز می یاد دلم می گیره.روستاهای من هم کم کم رنگشون داره عوض می شه و مزرعه ها رو به زردی میرن

خب پائیز اولش که رنگارنگه قشنگه ولی وقتی آسمون ابری طولانی بشه و هوا سردتر دلگیرتر میشه. میوه های پائیزی هم البته بسیار خوشمزه است

نرگس سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:01 ب.ظ

پست کوتاه ولی بسیار زیبایی بود!

ممنون

باران سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

واااااااااااای لیلی جونم خیلی مهربونی خیلی
خیلیم عزیزی یکی یکدونه ی من

خوش به حال من که دوستهای به این خوبی دارم

حنا سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ب.ظ

لیلی جوونم ! میشه لباسی را که برای شب هالووین در نظر گرفتی را زوودتر بهموون نشوون بدی؟

ها........شب هالوین؟ لباس من؟ جدا به قیافه من میاد از این کارا بکنم؟ یعنی شما اینقدر روی من حساب می کنید؟؟

نرگس چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:38 ق.ظ

آبجی جدا تو سوپی که توش خامه داشت خوردی؟ یا اول خوردی و بعد متوجه شدی خامه داشته؟

من اول سوپ رو خوردم و بعد فهمیدم توش خامه داره. اصلا مزه خامه نمی داد! گول خوردم

علی چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:26 ب.ظ

آدم دلش نمی خواد این کدوها رو بخوره از بس خوشگلن.

خب اینها رو نمی خورن، می خرند و فقط نگاهش می کنند!!

فهیان چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:25 ب.ظ

در اهمیت اون تراس همین بس که الان اون کدوهادر یک سبد( که محصول فلان جای ایران هست)گوشه پذیرایی شون جا خوش کردند، منم جزو خواصم میبرنم محض نظر دهی (ینی از خوردن خبری نیس!!).

ای بابا کدویی که به خواص نرسه دیگه باید خیلی ارزشمند باشه. سلام ما رو هم به اون کدوها برسونید (از همون فاصله دور که برای نظردهی مشرف میشید خدمتشون)

میلاد چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام و عرض احترام خدمت شما ، لیلی خانم ، 23 ساله هستم ، و قصد ادامه تحصیل در کشوری مثل آلمان ، اما بعد از خدمت کوفتی ک باید عمر بیچاره م رو صرفش کنم ، وبلاگ بسیار سودمند شما من رو تا ساعت دو بامداد بیدار نگه داشت ( هرچند میخواستم بیشتر بیدار بمونم اما فردایی هم هست ) ، مطمئنم این سفر نامه اگر روش بیشتر کار بشه طرفدارای زیادی پیدا میکنه ، برای امثال من آشنایی با آداب و روحیات اروپایی ها خیلی مهمه ک جز خوندن این سفرنامه ی واقعا جذاب فکر میکنم ممکن نبود ، در ضمن از حفظ عقاید اسلامیتون واقعا خوشم اومد ، احسنت ب والدینتون و البته خود شما ، همیشه خوش و سرزنده باشید ، به آقای همسر هم سلام ما رو برسونید ، منتظر پست های جدیدتون هستم

مرسی

سلام. در مورد سربازی من هم موافقم که برای جوان ها بازدهی مناسبی ندارد. خودم یادم نمیاد اون اوایل توی وبلاگم چی می نوشتم چون بیشتر جنبه خانوادگی داشته تا عمومی. امیدوارم مطلب به دردبخوری توشون باشه
ممنون از حسن نظرتون.سلامت باشید

مریم پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

پائیز داره از راه می رسه! چون من باید شنبه برم دانشگاه!
آبجی تو نیستی کی با من بیاد؟!
صلا من از اول اعتقاد راسخی داشتم که دانشگاه ما باید یه شعبه تو اینجا داشته باشه! چرا نداره؟!

پس با خودت بخون "آخ جان مدرسه ها وا شده". الان دیگه شما بزرگ شدی می تونی تنهایی بری دانشگاه!
خب اگر شعبه ش رو توی شهر خودتون بزنن که دیگه اسمش دانشگاه تهران نیست. به جاش عکسش رو روی 50 تومنی زدن تا بره توی همه شهرهای ایران!!!

زهرا پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ http://roozhaie-zendegi.blogfa.com

سلام
وای چقدر این کدوها خوشگل ان!اصلا حیفن خورده شن
چرا من همیشه فکر میکردم هالوین همون نزدیکای کریسمس میشه؟؟

سلام
آره کدوهاش خوشگل شده. روش خوبی برای فروش پیدا کرده.
من می دونستم هالوین توی پائیز هست ولی دقیقا چه روزی هست نمی دونستم. البته کاملا هم طبیعیه که ندونیم چون توی فرهنگ ما نیست

باران پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

لیلی عزیزم یک دنیا ممنونم از حضور زیبات
بههههههههترینها رو برات آرزو میکنم

ممنون خانوم مهربان. وظیفه بود.
ممنون از دعای خوب و قلب مهربونت.

lمهتاب سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ

سوپ همیشگی تو بپز و مقداری کدو توش بریز وقتی پخته شد با همزن له کن خیلی یییییی خوشمزس ومقوی....

نوش جونتون .ادمو گرم میکنه.

امشب بساط سوپ کدو رو راه انداختیم. البته کدو خیلی سفت بود و امیدی نداریم پخته بشه

مهتابf چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:46 ب.ظ

کدو رو باید پوست بکنی پوستش خیلی سفته.

بعد نوش جان کنید.

اوه اوه پوست کدوها که هیچ خود کدو هم اونقدر سفت بود که با ساطور تکه تکه اش کردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد