زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

El médico یعنی پزشک

چندی است در سینماهای آلمان فیلم سینمایی El_médico به معنی پزشک به نمایش درآمده. این فیلم بر اساس رمان The  Physician از رمان نویس آمریکایی به نام Noah Gordon توسط یک کارگردان آلمانی و با بازیگران آلمانی ساخته شده. درباره این نویسنده که در قید حیات نیز می باشد می توانید از ویکی پدیا بخوانید. داستان کلی این فیلم درباره پسری انگلیسی است که والدینش در اثر بیماری فوت می کنند و او با مردی دوره گرد همراه می شود و در طی سفرهای مختلف به دور اروپا در فکر بیماری و علت مرگ مادرش می گردد. بعد از ملاقات با پزشکی اروپایی، او تصمیم می گیرد به ایران سفر کند و در محضر ابوعلی سینا پزشک پرآوازه ایرانی طب بیاموزد. ماجرای این فیلم در قرن یازدهم میلادی است و در این فیلم اروپا درگیر بیماری طاعون و قحطی نشان داده شده در صورتی که ایران کشوری امن و سالم است. در این فیلم ابوعلی سینا مبتکر اولین جراحی آب مروارید جهان و ایران دارای اولین بیمارستان مجهز دنیا معرفی می شود. همان طور که می دانید کتاب های پزشکی ابوعلی سینا تا مدت ها در مراکز علمی اروپایی تدریس می شده. طبق اطلاعات موجود ابوعلی سینا در بخارا متولد شده و در همدان بر اثر بیماری فوت کرده. اطلاعات بیشتر درباره این دانشمند ایرانی را از ویکی پدیا مطالعه کنید.


پوستر فیلم
خب ظاهرا این فیلم بسیار خوب و درخشان در معرفی تمدن درخشان و دانشمندان بزرگ کشور ماست ولی این هم نیست که فقط از ما ایرانی ها تعریف کند!
اول از همه بگم که از قدیم تاکنون شرق و غرب عالم با همدیگه متفاوت بودند و هستند و امروزه هر کدوم از طرفین سعی دارند که خودشون رو مهم تر و باعظمت تر و تاثیرگذارتر نشان دهند.
استاد آقای همسر به ایشان توصیه کرد که این فیلم را ببینید. ولی خب با توجه به قیمت بلیط سینما(بین 11 تا 14 یورو هست)ما ترجیح دادیم شنونده داستان فیلم و تحلیل آن از زبان شقایق و همسرش باشیم. خلاصه کتاب این فیلم را از ویکی پدیا بخوانید. Rob Cole شخصیت اصلی فیلم و پسربچه ای است که در انگلستان پدر و بعد از مدتی مادرش را از دست می دهد. موقع بیماری مادرش کشیش در مقابل معالجه او می گوید باید به تقدیر راضی بود و در نتیجه مادرش می میرد.

شخصیت اصلی فیلم
بعد از مرگ پدر و مادر، خانه و بچه ها به حراج گذاشته می شوند و Rob چون بزرگتر از بقیه بوده با مردی دوره گرد که نمایش اجرا می کرده همراه می شه و بعد از گشتن دور اروپا وقتی مرد دوره گرد بر اثر آب مروارید چشمش سفید می شود نزد پزشکی یهودی می رود و با دادن مبلغی گزاف از او می خواهد که مرد دوره گرد را معالجه کند و وقتی نتیجه کار را می بیند علاقمند می شود و می پرسد که از کجا آموخته و او می گوید برای یادگیری پزشکی باید به اصفهان(Espahan) نزد طبیب معروف اِبِن سینا برود و به او توصیه می کند که در ایران با مسیحیان دشمن هستند و بهتر است او خود را یهودی جا بزند! خلاصه این پسر برای خود ظاهر یهودی درست می کند(گیسوان بلند بافته از دو طرف) و خود را  خ ت ن ه کرده و راهی اصفهان می شود. چون داستان بدون تم عاشقانه نمی شود!! باید یک دختر خوشگل هم توی فیلم قرار بگیره. برای سفر به ایران با کاروانی از مصر همراه می شود و در این کاروان عاشق کنیزی اسپانیایی یهودی می شود که به تاجر پولدار یهودی اصفهانی فروخته شده بوده(در آن زمان اسپانیا در دست مسلمانان بوده) و خلاصه غصه نخورید صحنه های عاشقانه هم در فیلم بوده. قسمت ایران این فیلم در مراکش بازسازی شده و نماها مربوط به اون کشور هست. خلاصه این پسر ابوعلی سینا را می یابد و در محضر او شاگردی می کند.

Rob و ابوعلی سینا
در ادامه ماجرا پسر حاکم وقت بیمار می شود و این پسره با توجه به تجربه ای که کسب کرده بوده او را درمان می کند و در طی درمان ابوعلی سینا در محضر این پسر شاگردی می کند و باندها را تعویض می کند تا این پسر آپاندیس را عمل کند!! و بعد پسره مورد توجه پادشان قرار می گیرد.( اصل ماجرا بیماری نوح بن منصور و درمان وی توسط ابوعلی سینا در 18 سالگی است که مورد توجه پادشاه قرار گرفته و اجازه استفاده از کتابخانه سلطنتی را می گیرد که در این فیلم معالجه توسط پسر انگلیسی و در سنین میانسالی ابوعلی سینا رخ می دهد) کاخ پادشاه هم همه مرمر سفید تا سقف مثل حمام !! و یک متکایی در آخر سالن که جناب پادشاه بر آن تکیه زده و همچین از این پسره خوشش میاد(هم ج ن س بازی)
 در اصفهان در آن زمان طبق دیدگاه ادیان آسمانی(هر سه دین) کالبدشکافی حرام بوده و این پسر که در کار آموزش پزشکی در بیمارستان بوده خیلی علاقمند به این مبحث بوده. خلاصه یکی از بیماران دم مرگ که داشته به این پسره وصیت می کرده گفته جسد مرا خاک نکن(زرتشتیان در قدیم اجسادشان را دفن نمی کردند چون اعتقاد داشتند که خاک یکی از مظاهر چهارگانه طبیعت با جسم انسان آلوده می شود، آنها اجساد را بر بالای بلندی می گذاشتند تا پرنده ها آن را بخورند!!) خلاصه پسره با شنیدن این حرف چشمانش برق می زند و مدتی جسد این پیرمرد را در زیرزمین تشریح می کرده و اندامش را طراحی و خلاصه برای خودش یاد می گرفته(اینجا دانشش از استادش بیشتر می شود). تا این که لو می رود و در میدان شهر به جرم هتاکی به اجساد محاکمه می شود و چون یک فرد یهودی این کار را کرده قصد داشتند کل یهودیان شهر را بیرون کنند که پسره اعلام می کنه مسیحی است و نهایتا با وساطت جناب پادشاه بخشیده می شود. قسمت عاشقانه هم ادامه می یابد و دختر اسپانیایی که در خانه مرد اصفهانی است از این پسر باردار می شود و دوباره مردم حمله می کنند و قصد س ن گ سار دختر را دارند که امداد غیبی به کمک می آید. هم زمان در فیلم سلجوقیان بر ضد حکومت شورش کرده اند. سلجوقیان در این فیلم مردمانی خشن و خونریز با جای پنجه خرس بر روی چهره!! هستند که با شیوخ شهر دست به یکی کرده تا پادشاه را سرکوب کنند(حمله به شهر همون امداد غیبی نجات دختره است) و نهایتا ابوعلی سینا پزشک مشهور از ترس سلجوقیان که حکومت رو به دست گرفته بودند با نوشیدن جام زهر خودکشی می کنه !! و قبل از مرگ هم کتاب های تالیفی اش را به پسره می سپره تا تصحیح! و استفاده کنه و پسر انگلیسی با یک گنج(کتاب پزشکی) بعد از حدود یک سال با عنوان طبیب و حکیم به شهر خود بازمیگردد(آخر استعداد بوده که یک ساله حداقل مدرک پزشک عمومی را کسب کرده!)
از نظر تاریخی فوت ابوعلی سینا به علت نقرس در همدان اتفاق افتاده ولی خب بالاخره باید داستان به نفع قهرمان فیلم تموم شود حالا این وسط واقعیت هم یه کمی دستکاری شود چیزی نمیشود.
از نظر شقایق قسمت های جالب فیلم صدای فارسی حرف زدن بوده که در گوشه و کنار فیلم به گوش می رسیده. یعنی صدای پس زمینه فیلم فارسی بوده ولی خب چه فارسی ای! مثلا "بچه ها بارها رو اینجا خالی کنید" برای مائی که در این قرن زندگی می کنیم این حرف زدن با این لهجه ملموس است ولی خب 1000 سال پیش که این جوری نمی گفتن!!
خودمون هم می دونیم که بعضی  آدم ها و رفتارهای 1000 سال پیش نرمال نبوده و این رو فیلم هم در اروپا و هم در ایران نشان داده. یعنی عقاید خشک مذهبی و باورها و خرافات اجتماعی در همه جای جهان سایه افکنده بوده. این فیلم هم سعی کرده خوبی و بدی هر دو طرف رو نشون بده.یکی به نعل و یکی به میخ!!
سلجوقیان از دوره های مهم و تاثیرگذار تاریخ ایران است که آثار متعدد معماری و فرهنگی و هنری برجای گذاشته اند.
البته اول این پست هم توضیح دادم که این تحلیل شقایق و همسرش از فیلم است و ما فیلم را ندیدیم و کلا من اصلا تحلیل و نقد فیلم را بلد نیستم.
لینک تریلر فیلم
بی ربط به متن:بهار خانم مهربون ساکن آلمان که گاهی با کامنت هاتون حضور خودتون رو پررنگ می کنید لطفا آدرس E-Mail بگذارید. یک کیف پول پیدا شده که احتمالا متعلق به شماست!!!!(ایجاد انگیزه!)


صحنه ای از فیلم

ابوعلی سینا

عوامل فیلم

نظرات 35 + ارسال نظر
سارا.ص سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ http://shasusaname.blogfa.com

اول سلام حالا که on هستین..بعدشم بخونم این پستو تا داغه

سلام بر حاضر اول!

فهیان سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:21 ب.ظ

نه بابا اولی من بودم تا اومدم کامنت بذارم،صفحه رفرش شد و...
خوندم،احسنت به این حوصله در ثبت وقایع،از جانب خودم تشکر میکنم.

شما لطف دارین که اولین نفر تشریف میارین این طرف ها.
احسنت خطاب به کارگردان بود یا نویسنده یا من؟

سارا.ص سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:32 ب.ظ http://shasusaname.blogfa.com

بله لیلی عزیز ...مدت هاست می خونم شما رو ..ولی خب خاموش می امدمو خاموش می رفتم ..
جالب بود ..ولی غمگین هم شدم برای تصویری که از بو علی سینا و ایرانی ساخته اند و به مدد رسانه به دنیا ارائه می کنند...که بی سابقه هم نیست البته
برای سکوت ما به عنوان ایرانی ..منظورم ضعف و سکوت جامعه ی هنری و سینمای ایرانه در این مورد...که امیدی هم نیست..
از این سیاست کثیف و سایه ی سنگینش روی همه چیزززز

ای بابا چرا خاموش. روشن بشین اینجا رو هم روشن کنین
به نظرم می تونست تصویر بدتری نشون بده ولی خب خیلی تلاش کردند که نه سیخ بسوزه و نه کباب. هم ابوعلی سینا پزشک پرآوازه معرفی بشه و هم بالاخره این وسط سر غربی ها هم بی کلاه نمونه!

سارا.ص سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:27 ب.ظ http://shasusaname.blogfa.com

راستی انقدر خشم غلبه کرد که فراموش کردم تشکر کنم ...کلیم از قبل بدهکارم...شب و روزتون خوش

ای بابا خشم خود را کنترل نمائید خانومی. اینها که مسئله مهمی نیست
خواهش می کنم. شما زحمت می کشین تشریف میارین اینجا خودش حامل تشکر هست

بابایی سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام

چه جالب تاریخ رو نشون دادند

ممنوناز این اطلاعات مفید

سلام
بالاخره سعی کردند یک فیلم تاریخی شرق و غربی بسازند
خواهش می کنم

فهیان سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 ب.ظ

ا.. خوب معلومه احسنت به شما،که "اینجا" واقعه رو ثبت کردید.با نویسنده و کارگردان محترم باید طور دیگه ای برخورد کرد!!

ممنون از احسنت محکمتون به من کارگردان و نویسنده را هم می فرستم خدمت شما دیگه خودتون باهاشون حساب کنید!

زینب سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

این فیلموجدیدساختن لیلی جونماشالله همینجوری مارواذیت میکنن انگاردروغ نگن شبشون روزنمیشه

این فیلم تازه در اینجا به نمایش درآمده. خب این قدرها هم فیلم بدی نیست. خاکستری است

سحر چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:13 ق.ظ http://khodayashokret.persianblog.ir/

سلام لیلی جون.
انقد قشنگ تعریف کردی که انگار فیلمو دیدم! واقعا دست شما و شقایق خانوم درد نکنه، جدا لذت بردم.
فقط الان بوعلی سینا اون کچله است؟قبلنا شکل امین تارخ بود که، خعلی خوشگل یود!

البته من هم فیلم رو از کس دیگه شنیدم شاید دیدنش خالی از لطف نباشد.
من هم نمی دونم چرا ابوعلی سینا رو کچل انتخاب کردن. حداقل یک خوش قیافه می ذاشتن.

kelid khoshbakhty چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ق.ظ http://http://khoshbakhtyma.blogfa.com/

سلام عزیزم.
چه فیلم زیباییمن ازفضای این فیلم ها خیلی خوشم میاد

واقعا جای تشکر داره از المان ها که این فیلم را ساختند وشما که شفاهی تعریف کردید.دیگه لازم نیست این فیلم را ببینم این طوری بهتره شهرزاد قصه گو

سلام خانومی
من هم فیلم های تاریخی که غرب و شرق رو با هم داشته باشه دوست دارم.
حالا اگر جایی پیدا کردین حتما ببینین چون من هم از کسی شنیدم شاید اگر خودتون ببینین نکات جدیدی توش کشف کنین

eli چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:42 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

جالب بود
مرسی که داستانشو برامون گفتین:)

اگر فیلم رو جایی دیدین بیاین برای من هم تعریف کنین شاید نکته جدیدی توش کشف کردین

فائزه چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ب.ظ http://faezeh6.blogfa.com

باز اومدم کلی پست هات را با هم خوندم و لذت بردم
حس و حال وبلاگت را خیلی دوس دارم لیلی :*

چقدر کم رنگ میای و میری خانومی.
جای دوستان قدیم همیشه خالی است

محبوبه 81 چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام دوست جووونم

اولاً که خیلی خیلی خوب در مورد فیلم توضیح دادی من که خیلی خوشم اومد و دوست دارم حتماً ببینمش. مرسی عزیزم

بعدشم عزیزم به زودی این فیلم تو اینترنت به رایگان میتونه دانلود بشه و میتونیم فیلم رو ببینیم پس نگران نباش. کپی هم اصلاً رایت نداره
دوره سلجوقیان رو خیلی بد به نظرم به تصویر کشیدن تا جایی که مونده بود تو ذهنم دوره شکوفایی هنر و معماری بوده نه اینطور وحشی و دور از تمدن
ابو علی سینا هم اونطور که تو ذهن ما مجسم شده یه عمری این شکلی نیست اصلاً و خیلی خوش قیافه تره
راستی این شقایق خانم و همسرش ازون آدمهای نازنین هستنااا. البته تو خودت خوبی و همه رو خوب میبینی و به نظرم میاد زوج خوبی هستن و وجودشون تو غربت غنیمته

از خودت هم یه خبری بده.من شمارتو ندارم دیگه تو وایبر چون ریست کردم کلاً دستگاه رو مشکل داشت.
مواظب خودتم باش خیلی دوست جون جونیی مهربون من

سلام دوست جون جونی
من هم این توضیحات رو از کسی شنیدم.فکر کنم دیدنش لطف دیگه ای داشته باشه.
پس باید منتظر پیدا شدن این فیلم در اینترنت باشیم تا خودمون هم از دید خودمون ببینیم.
آره خانومی سلجوقی دوره شکوفایی هنر و معماری ایران است شاید حسودی شون شده!
من هم نمی دونم چرا ابوعلی سینا رو این قدر بدقیافه انتخاب کردن، تازه ریش پرفسوری هم داره!
من سعی می کنم خوبی های آدم ها را ببینم امیدوارم بقیه هم همین برخورد رو در مقابل من داشته باشند.
من توی وایبر برات پیغام می ذارم و اگر مشکل داشت برات ای میل می زنم

باران چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ب.ظ http://bibiebaran7.blogfa.com

ُسلام لیلی جون...خوبی؟؟؟
ممنون از پیشنهاد خیلی خوبت...حتما می بینم

سلام خانومی
الحمدلله من خوبم
ان شالله که دوبله بشه و در ایران هم پخش بشه

مامان چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:40 ب.ظ

جالب بود ولی چه جورم تاریخ رو به نفع خودشون تحریف می کنن.


والا ما ایرانیهای مظلوم

بالاخره می خوان خودشون هم راضی باشن. نمیشه که همه افتخارات مال یک طرف باشه!
تقصیر خودمون هست که خودمون رو معرفی نمی کنیم

آسمان چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام
حالتون خوبه؟انگار دیر رسیدم شدم پونزدهم البته اگر قبل من کسی کامنت نذاشته باشه.خیلی جالب بود این پست برام چون همین الان داشتم بیوگرافی یه بازیگر معروف خارجی رو تو اینترنت سرچ میکردم تازه فیلمش و دیده بودم می خواستم ببینم چه جور آدمی بوده که یه جورایی یه جاهایی هنگ کردم اصلا یه وضعی! خیلی جالب بود ،پست جدید شمام سینمایی از آب در اومد و حس سینمایی من همچنان ادامه داره،حالا چرا ابوعلی سینا این شکلیه اصلا شبیه ابوعلی سینای ما نیستمگه اوموقع هم دکترا ریش پرفسوری میذاشتن کلا ابوعلی سینا رو به این قیافه زدن نابود کردنکلا این خارجیا میخوان یه جوری خلاصه خودشون رو مطرح کنن حتی تو دوران شکوفایی تمدن اسلامی .البته من هم بعضی وقت ها آرزو میکنم ای کاش حکیم ابوعلی سینا زنده بودن و من رو به شاگردی میپذیرفتن چه برسه به این بندگان خدا خلاصه آرزو بر جوانان عیب نیست.

سلام
الحمدلله من خوبم
پس حسابی این موقع شب افتادین در دام سینما!
من نمی دونم ابوعلی سینا چه شکلی بوده و اصلا چرا اینها فکر کردن باید این شکلی باشه!
نکته همین هست دیگه، می بینن اوضاع شرق خوب بوده می خوان کم نیارن. بالاخره دوره شکوفایی و افتخار شرق رو می خوان توش سهم داشته باشند.
فکر می کنین اگر الان الوعلی سینا زنده بود کجا بود؟ چه می کرد؟ چه رشته ای خونده بود؟ چون حکیم بوده و طبیب و از علوم بسیاری در زمان خودش مطلع بوده

لیلی پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ق.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.شنیده بودم بن کینگزلی نقش بوعلی سینا رو بازی کرده اما نمیدونستم اسم فیلم و ماجراش چیه.پست جالبی بود ممنون

سلام
به به عجب اطلاعاتی. من اصلا اسم بازیگرها رو هم بلد نیستم دیگه نقش هایی که بازی کرده باشن پیش کشم!
قابل شما رو نداشت خانم هم نام با اطلاع

آریا پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ق.ظ http://aalmaan.blogfa.com

منظورتون از "عوامل فیلم"، همون "بازیگران فیلم" بود؟!:)

این پیغام خصوصی بود:D

فکر کنم غیر از بازیگران کارگردان و نویسنده هم هستند. شاید اگر بنویسم عوامل و دست اندرکاران بهتر باشه؟

parpari پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ب.ظ

Salam
mitonid in film ro toie site www.kinox.to online bebinid.

سلام
ممنون
خوش اومدین

زهرا پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:02 ب.ظ http://manozendegim.blogfa.com

سلام
ممنونم از نکته ای که گفتین. منم همیشه سعی میکنم جوابشو با حوصله بدم.
چه پست طولانی ای نوشتین. ان شالله دوباره میام وبلاگ قشنگتون و مطالبتون رو میخونم.

سلام
خدا بهتون صبر و حوصله بیشتر عطا کنه
لطف دارین شما

مینا پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:14 ب.ظ

سلام. من دارم وبلاگ را از اول میخوانم و الان به نصفه رسیده ام ولی تعداد بسیار زیادی از عکسها باز نمیشوند و جایشان یک ضربدر هست. علتش چیه ؟ متشکرم

سلام
عجب همت و حوصله ای داری خانومی که میخوای از اول بخونی. متاسفانه سایت آپلود عکس های سال قبلم به طور ناگهانی تغییر کاربری داد و همه عکس های من گم شدند

فاطیما ی عمه پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام بر دختردایی گلم
خوبی ؟
ببخشید که تأخیر بلندمدت داشتم آخه این معلم ها نمره ماهانه میخواهند هی پشت سر هم امتحان می گذارند .
تازه بیشتر امتحان هایم را دادم و اومدم که به لیلی جونم سربزنم
این فیلم قابل تأمل هست متاسفانه فرهنگ مارا تحریف کردند
لیلی جون آدرس وبلاگت را به دوتا از دوستام دادم و به وبلاگت سر میزنند

سلام دخترعمه عزیزم
من خوبم، شما هم خوبین؟
ای بابا این معلم ها چرا همه کارهاشون رو می ذارن آخر سال؟ نمیگن دانش آموزان باید توی خونه تکونی کمک کنند؟
حالا امتحان ها خوب شد؟
متاسفانه بله
به به دوست های شما که جای خود دارن، باید شام و ناهار دعوتشون کنیم دست خالی نمیشه بیان و برن!

تیارا پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:56 ب.ظ

سلام لیلی جون
همینجوری اومدم عرض ادبی کنم

سلام خانومی
خوش آمدی(هم به وبلاگ من و هم به خاک آلمان). من دنبال آدرس وبلاگت می گشتم ولی پیدا نکردم. حالا چرا خودت یادت رفته بنویسی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:22 ب.ظ

خوبی لیلی؟اومدم کیفمو بگیرمایمیلمو نوشتم عزیزم
اتفاقا چن وقت پیش تو کلاسمون یه خانمه گفت من رفتم سینما یه فیلم دیدم درمورد ایران و همش داشتم به تو فکر می کردم.بعد می گفت اصفهان خیلی قشنگ بوده
خلاصه کلی از فیلمه و به قول خودش ایران خوشش اومده

ممنون خانومی. یک کیف چرمی خوش دوخت با تکه دوزی های زیباست درسنه؟؟
پس به نظرش اصفهان قشنگ بوده آخه صحنه های ایرانش خیلی باشکوه و با کاخ های با عظمت بود حق داره که فکر کنه قشنگه
خدا رو شکر که نکته های مثبت فیلم روش اثر گذاشته

آسمان پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ب.ظ

سلام،کاملا درست گفتین واقعا دام لغت درستی بود!سینما چیز عجیبیه با این که آدم میدونه فیلمه بازم انگار افسون میشه سینما خیلی راحت میتونه هر اون چه رو که میخواد به مخاطبش القا کنه ای کاش قبل از اینکه بیگانگان در مورد شخصیتها و اسطوره های ما فیلم بسازن خودمون میتونستیم فیلم های قویه در این زمینه بسازیم و به جهان عرضه کنیم. راستش سوال خیلی سختی پرسیدین واقعا نمیتونم حدس بزنم اگر ایشون در زمان ما بودن چی کار میکردن.

هنر القا مفاهیم در قالب تصویر خیلی وقته که توسط اهل فن به کار گرفته میشه و آدم دانسته در دامش می افته.
کاش ما هم می تونستیم از گذشته مون و اساطیرمون به شکل جذاب فیلم بسازیم که حداقل برای خودمون شناخته بشوند.
من هم نمی دونم!

سایه جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ق.ظ

کدوم بکی از ما، واقعا خبر داره که تو هر دوره از تاریخ ایران چه خبر بوده؟؟!!
دوست داریم بدون دلبل فقط دفاع کنیم!!

ما الان هم نمی دونیم در این دور و زمونه چه خبره! دیگه 1000 سال پیش بماند! ما درباره گذشته از روی آثاری که مانده اند قضاوت می کنیم مثلا فلان تاریخ به هنر کتابت بیشتر اهمیت می دادند و در فلان برهه زمان به معماری و ... ولی مردمان آن روز چه می کردند و چگونه بودند را می توان از روی کتب تاریخ نگاری فهمید اون هم نه کامل بلکه با تصور نوشته ها.
مثلا ما می دونیم که در دوران حمله مغول مردمان زندگی سختی داشتند و قحطی بوده و یا در زمان جنگ جهانی دوم کمبود آذوقه زیاد بوده ولی در دوران صفوی تجارت و معماری شکوفا بوده. قضاوت ما از گذشته همین هست و بر مبنای همین تصور به دوران گذشته نگاه می کنیم

*فاطمه* جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ق.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

به نظر میرسه فیلم قشنگی باشه.

من هم فکر میکنم ارزش دیدن داشته باشه

تنها در گورستان جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:27 ب.ظ http://alidanyal.persianblog.ir

سلام.
برای بار اول اومدم اینجا :)
اول آرزوی موفقیت دارم برای شما و شوهر گرامی.
بعد هم تشکر میکنم بخاطر توضیح فیلم. پس اونقدرها هم که فکر میکردم به ایران بها داده نشده. باز هم واقعیت رو دستکاری کردند متاسفانه اما خب از امثال 300 بهتره قاعدتا :)

سلام
خوش اومدین.
ممنون از آرزوی خوبتون، به همچنین برای شما
خب نباید انتظار داشت فیلمی که دیگران برای ما بسازند فقط توش از ما تعریف کنند! ولی نسبت به 300 خیلی خیلی بهتره

تنها جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ب.ظ http://manobaleboroon.blogfa.com/

سلام، ممنون که بهم سر زدین.
راستش خلاصه این فیلم منو به فکر برد. اینکه کلا چقدر دست بردن توی تاریخ مجازه توی یه اثر هنری؟ می دونم ه همه جا این کارو می کنند اما خب تاثیرات اجتماعی این کار قابل بحثه.

سلام
ها عجب سوال سختی. نمی دونم تا چه حد مجاز به تغییر تاریخ هستیم برای جذابیت اثر هنری تولیدی. مثل این سریال ترکیه ای سلطان سلیمان میمونه که گویا 70% تخیل نویسینده هاش هست ولی خب مشتری هم زیاد داره

زهرا - گل بهشتی من شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

طبق تجربه این غربی ها یکی نعل میزنن ده تا به میخ!معمولا بدی ها رو چند برابر میکنن.

لابد ما هم فیلم می سازیم براشون این جوری می کنیم!!

فردا شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ب.ظ http://med84.blogfa.com

مرسی! ماکه انگار فیلم رو دیدیم!!

چه خوب که در همین حد قبول دارین

سایه یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ق.ظ

تاریخ را فاتحان می نویسند پس آن هم منبع موثقی برای قضاوت نیست

کتاب تاریخی فقط کتاب "جهانگشای جوینی" نیست که یک فاتح نوشته باشه کتاب های دیگری در زمان ها و دوره های مختلف تاریخی نوشته شده. غیر از کتب تاریخی آثار هنری به جا مانده از آن زمان نشان دهنده وضعیت رفاهی و اجتماعی و سیاسی هر دوره هست. وقتی مثلا سرمه دان و آینه دان و بخوردان برای قشر معمولی جامعه نه اشراف و اغنیا در دوره ی تاریخی زیاد میشه یعنی مردم عادی اون زمان وضعیت رفاهی نسبتا بهتری نسبت به دوره های قبل داشتند که برای وسایل روزمره شان تزئینات به کار می بردند. یا وقتی جنگ ها و کشمکش ها در دوره ای زیاد هست یعنی مردم آسایش و امنیت نداشتند. سلجوقیان یکی از دوره های درخشان تاریخ ماست و من این حرف رو مثلا برای دوره تیمورلنگ یا حتی صفویان نمی گم

مهدیه(مادردختری) یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:00 ب.ظ

خیلی راحت دین و فرهنگ و عقاید و تمدن ما رو به سخره گرفتن و ما هم ساکتیم. ممنون روشنمون کردی لیلی جون
و ببخش از اینکه دیر به دیر سر میزنم و شما زود به زود پست میذاری!

به نظرم این یک فیلم خاکستری است و خواسته هر دو طرف شرق و غرب رو در تاریکی نشون بده. شاید این جزئیاتی که ما می می بینیم و می دونیم مخاطب عادی متوجه نشه. انتظار این که یک فیلم تاریخی صد در صد صحیح باشه یه کم سخته
شما لطف دارین خانومی

niliii یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:49 ب.ظ

سلام.اتفاقا من یک کتاب دارم عکس ابوعلی سینا روشه و درست شبیه همینه.خیلی جالب بود برام.کاش یه عکسی ازش داشتیم میدونستیم واقعا چه شکلیه.انسان بزرگی بود.
شما چرا نی نی ندارین؟!!!!!!!!!

سلام
به به عجب کتابی،، باید دید مولفش چقدر ابوعلی سینا رو می شناخته. چون عکسی که من دیدم کلی مو داشت!!
چون ابوعلی سینا هم نی نی نداشته!

mahtab یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ خhttp://mynicechild.niniweblog.com

انگیزه مند شدم بروم سراغ یافتن و دیدن این فیلم که از بوعلی سینا یاد کرده است

حتما ببینین و نظرتون رو بگین. چون دیدگاه آدم ها با هم فرق می کنه

من دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:18 ب.ظ

نایت اسکین کلیه عکس هاتون رو حذف کرده و من نتونستم از مطالب صفحه دوم وبلاگتون استفاده کنم:)

این نایت اسکین ناجوانمردانه به من پاتک زده و کل عکس های یک ساله وبلاگ ام را قورت داده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد