زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کارناوال امسال

امروز به روال سال های قبل در شهر ما کارناوال بود. این کارناوال در اکثر شهرهای آلمان برگزار میشه و البته کشورهای دیگه هم برای خودشون مراسم دارند. این کارناوال در اصل یک مراسم مذهبی بوده که الان تبدیل شده به کارناوال لباس و جشن و شادی. این جشن مختص کشورهای کاتولیک هست مثل ایتالیا و برزیل و آلمان، که البته دیگه شاید به جنبه مذهبی ش کسی فکر نکنه ولی از نظر زمانی جشن چند روز مانده به روزه داری و پرهیز و چله نشینی در مسیحیت کاتولیک هست. اطلاعات بیشتر رو می تونید توی ویکی پدیا بخونید. مطالب سال قبل در مورد روزه داری  و کارناوال که متاسفانه عکس هایش باز نمی شود را هم می می توانید ملاحظه کنید. در این وبلاگ هم مگنولیا خانم درباره این روزه داری در انگلستان نوشته اند.
کارناوال یک سری شهرهای آلمان معروف هست و بسیار باشکوه برگزار میشه. در شهر ما در حد همون اندازه خودش و روستاهای اطرافش و بضاعت مردم شهر!! گرامی داشته میشه!! خوشبختانه در هوای بهاری زمستان امسال با یک کاپشن هم می شد به تماشای کارناوال ایستاد. هر چند به نظرم کارناوال پارسال بهتر بود هم لباس هاشون و هم تعدادشون. ما در مسیر کارناوال ایستادیم و تماشا کردیم و در پایان مراسم به سخنرانی جناب شهردار در مرکز شهر نرفتیم.
برای بچه ها این جشن بسیار دوست داشتنی هست چون هم لباس های مختلف می پوشن و هم دوست هاشون رو در لباس های گوناگون می بینن و هم در خیابان بدو بدو می کنند و کلی شکلات هم جمع می کنند.
 اکثر تماشاچی ها با پوشیدن کلاه و رنگ کردن صورت و گاهی لباس های گوناگون در مراسم حضور دارند. گروه هایی هم که از وسط خیابان رد می شدند هر کدوم یک مدل و سبکی لباس پوشیده بودند و با صدای بلند و هماهنگ به جمعیت می گویند Halloooo! و جمعیت تماشاچی هم پاسخ می دهند. امسال اکثر گروه ها شکلات و پاستیل می دادن که کلا به درد ما نمی خورد.نمی دونم چرا لواشک و تمبر و این خوردنی های خوشمزه در اینجا پیدا نمیشه! گاهی نان و یا لیوان نوشیدنی هم توزیع می کردند. بیشتر رژه روندگان از کلاس های ورزشی و رقص و سوارکاری و دوچرخه سواری سطح شهر بودند که لباس های یک جور پوشیده بودند و نمایش های هماهنگ داشتند. اکثرا هم ماشین های بزرگ و تراکتور و این جور وسایل سوار بودند و از آن بالا برای تماشاچی ها شکلات و بادکنک پرتاب می کردند. هر ماشین هم موسیقی خودش را پخش می کرد و افراد حاضر در ماشین مشغول نوشیدن و دست تکان دادن بودند. چند گروه هم کشاورزان منطقه بودند که محصولاتشون مثل هویج!! رو توزیع می کردند.
ماشین پلیس هم که اول همه رژه دهنده ها اومده بود برای بچه ها شکلات می انداخت. قبل و بعد از ماشین های بزرگ که حرکت می کردند افرادی با جلیقه های زرد حرکت می کردند که کسی به ماشین نزدیک نشود و آسیب نبیند.



لباس به سبک شوالیه ها


اسب های کوتوله

داره دنبال شکلات می گرده که به بچه ها بده


اسب های غول پیکر


اینها هم خانوادگی اومده بودن تفریح


بچه های یک گروه ورزشی


این گروه جوانان اوانگلیش هستند که روی ماشین هم نوشته بودند ما دختران مان را نمایش نمی دهیم!


اینها هم که بدون توضیح شناخته شده هستند

!!

اعضای یک گروه موسیقی


ماشین های بزرگ و محافظ!


ژیمناستیک کارها

این دختر کوچولو هم با همه آهنگی می رقصید


بچه های شاد

نظرات 30 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:20 ق.ظ

چقدررررر عکس شاد و رنگی و قشنگ گذاشتی...چقدر به آدم روحیه می دن...مرسی لیلی جووووونم

قابل شما رو نداره. من هم لباس های رنگی رو دوست دارم

بسامه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:56 ق.ظ

وای من عاشق این کوچولوی پلنگی شدم.. چقدر خوشگل و نازه..
خیلی مراسم جالبی بود.. ایشالا همیشه به شادی باشید..
راستی لیلی جون.. سعید رو هنوز می بینید؟ میشه اگه مایل بود ایمیلش رو برای من بگیرید؟ ممنون می شم..

من هم این کوچولوی پلنگی شیطون رو دوست داشتم. بامزه بود
ان شالله برای شما هم شادی باشه
باید صبر کنیم سعید از ایران برگرده تا ببینیم روحیه اش چطوره

گلهای زندگی من چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:29 ق.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

چقد اون لباسهای به سبک شوالیه قشنگند

احتمالا لباس های شوالیه جزء لباس های سنتی شون محسوب میشه

eli چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

مرسی برای عکسا
چه خوب که جمعیت کمه و نیاز نیست تو سر و کله ی هم بزنن تا بتونن ببینن مثه مراسمای اینجا

البته جمعیت زیاد بود ولی در طول خیابان ایستاده بودند و پراکنده بودند. در شهرهای بزرگتر که تلویزیون کارناوالشون رو نشون میده که جمعیت خیلی زیاده

mahtab چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ب.ظ خhttp://mynicechild.niniweblog.com

لیلی جان سلام
میگما گذشته از سختیهای زندگی در غربت با این همه جشن و مراسمی که اونجاها برگزار میشه خوب کیفی می کنینا! جای ما رو هم خالی کن

سلام خانومی
من سعی می کنم غم و شادی رو کنار هم توی زندگی ببینم و شادی ها رو تعریف کنم.
البته این مراسم برای ما که تازه باهاش آشنا شدیم جالبه. دوستان دیگر ایرانی که سال هاست اینجا هستند اصلا نمی دونن کارناوال کی هست چون براشون اهمیت نداره و تکراری هست. همه مثل من وبلاگ ندارن که بخوان عکس تهیه کنند!!!!!(درجه خودشیفتگی رو می بینید)

معصومه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ http://puyanemaman.persianblog.ir

سلام لیلی جان. چه می کنی با هوای بهاری؟ تو شهر ما کارناوال نیست هیچ موقع فقط یه پاساژ برای تبلیغ خودش یه کارناوال بچه ها می ذاره اونم روی سن توی پاشاژ اکثرا بچه های چندتا کلاس رقص میان و بچه های ما هم قاطیشون می شن. اینجا هرکی حال کارناوال دیدن داشته باشه می ره کلن.

سلام خانومی. وااااااااای چه هوای خوبی داریم امسال امیدوارم جوانه ها یخ نزنن و درختان در بهار سبز بشوند.
احتمالا شهر شما کاتولیک نیست. کارناوال شهر کلن که خیلی معروفه وصفش را دیدم و شنیدم

مہدیــmfeــہ چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ب.ظ http://livelike2.blogfa.com/

سلام لیلی جان...
به به خوشحالم که مارو با فرهنگ اونجا آشنا میکنی !!
وبلاگت برام فوق العاده جالبه :)
یکی مثه من که فکر نکنم بتونم اونجاهابرم آشنایی با کشورهایی مثه المان از طریق کسایی که اونجان خیلی خوبه

سلام خانومی
شما لطف داری خانومی
زندگی همیشه اون طوری نیست که آدم تصور می کنه آینده رو فقط خدا می دونه

مهسا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر جالب بوده ه ه ه. می گم شکلات و پاستیل که خوبه ه ه .. چرا به دردتون نمی خوره؟ دوست ندارید؟؟

من به ترشی جات بیشتر علاقه دارم تا شکلات، حتی شیرینی و کاکائو بهتر از شکلات هست. پاستیل چون از مواد حیوانی درست شده ما اینجا نمی خوریم هر چند ایران هم بودیم نمی خوردیم!

تنها چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ب.ظ http://manobaleboroon.blogfa.com/

توی جنوب کشوری که من هستم ( به دلیل اینکه در اون ناحیه کاتولیکند) رایجه این کارناوالا. برای من خیلی جالبه گه چطور پیر و جوون و بچه انقدر راحت می تونند شاد بشند و لذت ببرند از این موضوع که ساعتها صرفش کنند... به ویژه شادی سالمندها برام خیلی جالبه. با خودم فکر می کردم کاش می شد توی ایران برای خانه های سالمندان همچین برانامه های شادی گذاشت...

واقعا ایده خوبی است که برای سالمندان هم برنامه هایی که شادشون کنه گذاشته بشه، اصلا چه خوبه که خانه سالمندان در شهر باشه و اونها بتونن بیان بیرون و با مردم تعامل داشته باشند و اگر توانایی اش را دارند کاری سبک هم انجام دهند

صبا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

چقدر مفرح بود. لذت بردم.
ممنون لیلی بانو [گل]

قابل شما رو نداشت

لیلی چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ب.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

آخیییییییییییییی عزیزم پس بچه دوست داری. لیلی چند ساله عروسی کردین؟

بچه ها وقتی لباس های جشن و مهمونی شون رو می پوشن خیلی دوست داشتنی میشن مخصوصا که شیطون هم باشند

فاطیما ی عمه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام دختردایی همیشه شادم
خوبی؟
از طرف من از سارا.ص جان عذرخواهی کن
چه کوچولوهای نازی میخوام چندتااز دخترهای کوچولو را بغل کنم لباس اون خانمه که پیش اسب های کوتوله است چقدر خوشگله (البته نظرشخصی من بود)
خوش باشی و همیشه گل خنده روی لبانت باشد

سلام فاطیماخانوم مهربون
من خوبم، ان شالله که شما هم خوب باشی
فکر کنم سارا.ص خوشحال میشه که دوست خوبی مثل شما داشته باشه
شما که خودتون یک دخترکوچولوی شیرین زبون در نزدیک تون دارین. پس شماهم لباس های سنتی شون رو پسندیدی
ان شالله تو هم شاد و سلامت باشی

محسن پریژه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:18 ب.ظ http://chapi.ir

هوالحق؛ سلام بر شما؛
لطفاً رابطه‌ی بین شکلات، بچه، شادی و جشن را در آلمان توضیح دهید.(پنج نمره و قول فرنگی‌ها اپن بوک)
یاحق؛

سلام
ممنون از این که سوال این پست رو نوشتین.چون امتحان بدون سوال معنی نداره

javad چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام

3 ماهی هست با وبلاگ شما آشنا شدم
واز این بابت خیلی خوشحالم.

همیشه دوست داشتم دیدگاه یک ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‎کند را بدونم... انصافا خیلی چیزها یاد گرفتم خیلی

امیدوارم همیشه سالم و موفق باشید.

سلام
شما لطف دارین

میم چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:40 ب.ظ http://mimfaf.blogspot.com

+++

سارا.ص چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:32 ب.ظ http://shasusaname.blogfa.com

سلام لیلی جون ..
منتظر این پست کارناوالی بودم ..کارناوال از نگاه لیلی بانو ..اما بعدش تصور کردم شاید شهری که شما هستید کاتولیک نیستن که راجع بهش مطلب نذاشتین..
این موج مثبتی که توی اکثر پستا با دست و دلبازی تموم به خواننده هات هدیه می دی قطعا بازتابش رنگ و روشنی روز افزون در زندگی خودت هم خواهد بود ..کاش هممون اینو یاد بگیریم..

و خطاب به فاطیما جون عمه..من که نفهمیدم بابت چی عذرخواهی کردی خانوم خانوما .."سارا.ص" همیشه از پیدا کردن دوستای جدید خوشحال می شه ..خیلیااا

سلام خانومی
من سال های قبل برای این کارناوال بیشتر نوشته ام. امسال چون به نظرم از سال های قبل کم کیفیت تر بود و هم برای خوانندگان قدیمی ام تکراری سعی کردم مختصر بنگارم!
ان شالله همه یاد بگیریم که شادی هامون رو قسمت کنیم و غم ها رو در دل نگه داریم تا فضای اطرافمون شاد بشه
به به دوست جدید

لیلی چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:44 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

چقدر خوب که به هر بهانه ای جشن میگیرن و شادن
عکسها خیلی قشنگ بود

هم جشن شادی می گیرن و هم جنبه اش را دارند. این قسمت جنبه هم مهمه
قابل شما رو نداره خانومی

ساراسارا(جاده زندگی ما از ایران تا دبی) پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ق.ظ http://jadeyezendegima.blogfa.com/

ولی لیلی خودمونیم حال و هوای نزدیک عید خوشگلتره از کارناووال

حال و هوای عید رو که نگوووووووووووووووو

zoha پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ق.ظ

جالب بود . بازم میخوامممممم از این خوشکلا :))))

از بچه های خوشگل یا لباس های خوشگل؟

آریا پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام
خیلی جالب بود. بازم عکس های بیشتر بذارین

سلام
شما از این کارناوال ها در شهرتون ندارین؟

زینب پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

چه مراسم جالبی

آره

babaii پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ب.ظ

Salam
Mamnoon az zahmatha
Khane salmandan baiad dar matne va knar mardom bashe
Ksani ke ye omr zahmat keshidan nabaiad az jamee joda bashan
Baz ham tshakor

سلام
خواهش می کنم
بله خانه سالمندان باید در متن جامعه و در کنار افراد فعال و پویا باشه

مهسا پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

اگه من بودم حتما از پاستیلها و شکلاتها می گرفتمحیف که نبودم م م م

خب پس شما باید حضور می داشتین. چون من کلا شکلات خور نیستم

بهار پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 ب.ظ

مرسی مثل همیشه خوب بود لیلی
در مورد شکلات و پاستیل باید بگم چند تا شکلات خورد تو سر و کله ی من نمی دونم از کجا شوت میشد سمتم

ممنون خانومی
پس به اندازه بچه ها زرنگ نبودی تا بتونی شکلات ها رو توی هوا قاپ بزنی!!

فاطمه جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام لیلی خانوم.من دوست فاطمه ی عمه تون هسم.چندباری هست که نظر میذارم اما نمیدونم چی شده که هیچ خبری ازشون نیست.به هرحال مطالبتون خیلی جالبه .من که لذت بردم.
خسته نباشید.خدانگه دارتون.....

سلام فاطمه خانم دوست فاطمه خانم
ای بابا کی نظرهای شما رو برمیداره
خوش اومدین. امیدوارم باز هم نظراتتون رو ببینم

فاطمهssz یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام.همون فاطمه دوست فاطمه ام.

خدایم رادوست دارم....وباوفاتراز اوراسراغ ندارم....شاید به رسم همین وفاداریست که افرادی راکه دوست دارم به او میسپارم.
موفق باشید.

سلام
ممنون

مامان دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ب.ظ

اینکه همه رو جمع میکنن جالبه وشادی افرینی کار مهمیه

جشن باشه مردم خودشون میان. بله شادی در جامعه مهمه

مینا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ

سلام. ببخشید ولی من به اینجا (ماه اسفند ) هم که رسیدم باز هم عکس وجود ندارد و بجای عکس ها نوشته : آپلود عکس نایت اسکین - تصویر مورد نظر پیدا نشد - 404
خوب این پست و عکس ها که قدیمی نیستند و مال ماه جاری هستند ، پس چرا باز نمی شوند؟! متشکرم

سلام خانومی. این سایت آپلود جدیدی که از 6 ماه قبل استفاده می کردم یک هفته است که مشکل پیدا کرده. نمی دونم که مجددا درست میشه یانه

الان رفتم توی یک سایت دیگه عکس هام رو گذاشتم

آسیه سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:51 ب.ظ

سلام عزیزم .
عکسای این پست حذف شدن ، همینطور عکسای پست های قبلیتون ، چرا ؟؟؟
میشه درستش کنی .
من عکس میخوام

سلام عزیزم
کلا عکس های همه پست هام ناپدید شدن
من هم عکس هام رو می خوام ولی هیچ کس بهم پس نمیده

آسیه سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:32 ب.ظ

عجیبه ،
مسئولین رسیدگی کنن ....

( عزیزم ایمیل منو دیدی ؟ ببخشید اگه مزاحمت شدم )

یکی بیاد به این اوضاع رسیدیگی کنه
بله دیدم خانومی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد