زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

انتخابات مجلس ایالتی

چندی است در گوشه و کنار شهر تبلیغات انتخابات دیده می شود. البته دیگر تبلیغات از پوستر و پلاکاردهای محدود گذشته و به همه ستون ها و نرده های پل ها کشیده شده. خوشبختانه از این پوسترهای کاغذی که در و دیوار ساختمان های شهر را بپوشاند خبری نیست و فقط پلاکاردهای بزرگ که به نرده ها بسته اند وجود دارد و البته داربست هایی با عکس ها بزرگ و شیک! اکثر کاندیداها هم در همان سه حزب معروف جای می گیرند یعنی حزب FPD و CSU و حزب سبز آلمان.نوشتم اکثر کاندیداها چون به نظرم آمد که همه باید عضو یکی از این احزاب باشند ولی مطمئن نیستم. انتخابات احزاب برای مجلس ایالتی است و بعد از مجلس ایالتی بایرن و همین طور سایر ایالات نماینده هایی برای Bundestag یا همون پارلمان آلمان انتخاب می شوند و این مجلس رئیس جمهور را انتخاب می کند. یعنی با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می شود(از ویکی پدیا بخوانید) بعضی از این کاندیداها پوسترهای کاریکاتوری دارند و جالب است. هر چند تایی هم با هم یک لیست دارند. شنبه ها که مرکز شهر شلوغ می شود هر کدام از این احزاب چادر کوچکی برپا می کنند و لباس هایی متناسب با رنگ حزب شان می پوشند و تبلیغ می کنند و بادکنک و شکلات پخش می کنند. دیدن مردی با کت و شلوار نارنجی یا زرد بامزه است حزب سبز آلمان که طرفدار انرژی های تجدید پذیر و پاک مثل انرژی خورشیدی و انرژی باد هستند و با ایران هم رابطه نسبتا خوبی دارند نماد قورباغه را برای گروه هشان برگزیده اند! عکس یک قورباغه ناز با چشمان و دست و پایی نارنجی! چند روز پیش که روی پل راه می رفتم یک مرد قدبلند با لباسی کاملا سبز به سبک مرد عنکبوتی دیدم که به سمت من می آمد. دیدن همچین قیافه ای برایم عجیب بود یعنی سعی کردم نگاهش نکنم ولی خب دیگه این مدلی ندیده بودم که کسی بخواد توی چشم باشه و در فکر بودم یارو چرا این طوری لباس پوشیده!! وقتی از کنارم رد شد دو تا خانم که پوستر تبلیغاتی حزب سبز در دست داشتند پشت سرش دیدم و وقتی پوستر قورباغه را به من دادند تازه دوزاری ام افتاد که این تلاش کرده قورباغه باشد!! من هم عکس این قورباغه را به دیوار زده ام.

از شقایق در مورد تعداد نمایندگان شهرمان پرسیدم. شقایق گفت برای من نامه اش آمده. گویا برای افراد واجد شرایط نامه دعوت به شرکت و اسامی کاندیداها پست می شود. ولی شقایق گفت برایش اهیمتی ندارد و اصلا نامه را باز نکرده! در تبلیغاتی که کاندیداها در روزنامه دارند غیر از نامشان و شغل شان آدرس محل سکونت شان هم نوشته شده. در بین کاندیداها چند دانشجو هم به چشم می خورد.

البته فعالیت انتخاباتی و میتینگ و اینها هم دارند که خب چون ما در انتخابات شرکت نمی کنیم اصولا به ما ربطی نداره! همین حزب سبز مثلا در اعتراض به بی توجهی به مسیر ویژه دوچرخه در شهر فرش قرمز با تصویر دوچرخه پهن نمودند. یا یک کار دیگرشان در اعتراض به دورریز سبزیجات و صیفی جات در بازار روز شهر اقدام به پخت سوپ سبز از این دورریزها می کنند. البته این برنامه دوم رو در سایتشان دیدم و برای چهارشنبه هفته بعد این برنامه را دارند.


میز حزب سبز


قورباغه سبز با چشمانی نارنجی



قورباغه سبز

تهیه فرش قرمز در حمایت از دوچرخه سواری


منظره رنگین کمان از تراس خانه ما


آفتاب غروب روی کلیسا و رنگین کمان

نظرات 27 + ارسال نظر
mahtab جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:41 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

خداییش کارشون درسته که اوضاع کشورشون. مثل ما نیست، اهمیت دادن به هوای پاک، استفاده از دوچرخه و مقابله با دورریز سبزیجات...
ما کی این کارها رو مهم می دونیم
به نظر ما و دولتمردان ما فقط داشتن انرژی هسته ای مهمه و لاغیر


از دیدن عکسها لذت بردم مثل همیشه مخصوصا اون عکسهای غروب خورشید
لیلی جان چه خوبه که من شما رو پیدا کردم

البته اینها طرح های شهری بودند نه کلان کشوری و این برنامه های گروه سبز بود بقیه هم یک سری برنامه های دیگه مثل خدمات اجتماعی و مهاجرین و اینها داشتند که برای من جذاب نبود که بهشون توجه کنم.
خیلی خوبه که ما گروه های حامی محیط زیست مون فعال تر بشوند تا توجه مردم به این مسائل جلب بشه.
ممنون خانوم خوش قلب

فاطیما ی عمه جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:17 ق.ظ

سلام دختردایی پر انرژی ام
این فرد که لباس سبز پوشیده چه طوری چشمانش بیرون را می بیند؟ (یعنی لباس اینقدر نازک است که پیداست یا نه؟)
چه رنگین کمان زیبایی من مجذوبش شدم

سلام بر فاطیما خانم فعال و پرانرژِی
به نظر میاد که لباسش نازک باشه چون بدون مشکل می تونست ببینه
من هم رنگین کمان رو دوست داشتم

kelid khoshbakhty جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ق.ظ http://http://khoshbakhtyma.blogfa.com/

سلام لیلی جان
خوبی عزیزم؟
چه رنگین کمان زیبایی!!
من خیلی وقته رنگین کمان 7 رنگ ندیدم!ممنون حس خوبی بهم داد.
همیشه نظام سیاسی المان واسم جالب بوده...........
من هم شخصا طرفدار حزب سبز هستم

سلام خانومی
الحمدلله من خوبم.
رنگین کمان دوبل بود ولی توی تصویر دومیش نیفتاد!
من هم از توجه به محیط زیست و پشتکار و برنامه ریزی برای اون استقبال می کنم

بهار جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ق.ظ

جالبه که اونجا مسیر دوچرخه نیست من همیشه از مسیر دوچرخه می رفتم و خیالم راحت بود که ماشین نمیزنه شل و پلم کنه
رنگین کمانه واااقعا خوشگله.درمورد حزب سبز باید بگم اولین بار که نمادشون رو دیدم واسم جالب بود و با خودم می گفتم مگه قورباغه نارنجی هم داریم.باعث میشه توجه آدم جلب بشه.

اینجا مسیر ویژه دوچرخه در اکثر خیابان ها هست ولی چون شهر قدیمی هست در خیابان های باریک مسیر مجزا برای دوچرخه نیست
آره ایده جالبی برای جلب توجه هست

صبا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

و مردم ما چه دغدغه هایی دارن و اینا چه دغدغه هایی!!! اونا خیلی خیلی به مدینه فاضله لااقل از بعد اجتماعیش نزدیکن!!

خب اینها حزب سبز هستند و اصلا فعالیت هاشون در این زمینه هاست. احزاب دیگه طرح های عمرانی و توسعه شهری و خدمات اجتماعی و این جور چیزها رو مطرح کردند که البته من فقط تیترها رو دیدم و از جزئیات اطلاع ندارم

مهسا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر جالب بوده ه ه.. میگم این قورباغه سبز رو دیدی خندت نگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من بودم می خندیدیم..شاید هم شوکه می شدم. شایدم اول شوکه می شدم بع می خندیدیم.
بادکنک هم می دادند>؟؟؟؟ منم می خوامممم

من اول که نماد قورباغه رو دیدم و نمی دونستم مال حزب سبز هست فکر کردم دارن مسخره می کنن!
من هم متعجب شدم و بسیار تلاش کردم تا به یارو زل نزم

مهسا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:33 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

راستی عزیزم. اون دانشجو که می گفتی چی شد/؟؟/ روحیش بهتره؟؟ موند یا برگشت ایران؟؟؟؟

الان از فکر ایران رفتن شاده. باید دید که بعد از بازگشت چطوری خواهد بود. کارت دانشجویی اش هم از ماه بعد اعتبارش شروع میشه و فعلا داره به پیاده روی اش ادامه میده

مهسا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:22 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

پس بر می گرده ایران... امیدوارم روحیش خوب بشه...

من هم امیدوارم که وقتی از ایران برگشت با روحیه و انرژی ادامه بده

سایه جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

برای هر چی برنامه خوبه

واقعا همین طوره

فهیان جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:04 ب.ظ

چند روز پیش داشتم غر میزدم که چرا باید اینقدر مسایل محیط زیستی اینجا بی اهمیت باشه،دوباره داره عید میشه، دوباره طرحهای زود بازده، بدون توجه به آینده بدون افق...همسرم گفت خدارو شکر بریم آلمان اقلا توی این یک مورد غر نمیزنی!
عکسها مثل همیشه یک حسن ختام خوب برای پست بودند،و خیلی خوب چیده شده بودند،پازلی که از شور و فعالیت شروع میشد و به یک آرامش رنگین کمانی ختم میشد.
راستی اون دوستمون جواب منو ندادند.البته من بهشون حق میدم حتما خیلی گرفتارند،واینکه میدونم تحمل سولات یک اول راهی مثل من هم سخته،

پس همسر شما تنها راه حل موجود رو خارج کردن شما از فضای پرابهام و سوال برانگیز می دونه
جدا عجب نگاهی دارین شماها. من به چیدمان عکس ها اینقدر دقت نکردم که شما با حس نظر تحلیل می کنید
براش ای میل زدم

دانش جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:24 ب.ظ

سپاس
جالب بود که حزب سبز به محیط زیست اهمیت میداد و به نظر من احترام به محیط زیست احترام به حقوق شهروندیست

سلام
حزب سبز آلمان بر مبنای محیط زیست و حمایت از آن شکل گرفته و فعالیت هایش در این زمینه است

javad شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:46 ق.ظ

جالبه.. .
عکس چهارم چ سنگفرش هایی

راستی... حیف عکس ها هستش که جای دیگه آپلود شود و بعد از مدتی عکسی وجود نداشته باشد.
کاش عکس ها را جای دیگه آپلود می‎کردید یا اینکه دامنه و هاست و این چیزها را تغییر می دادید

چه سنگفرش هایی؟؟
واقعا خیلی غم انگیز است که عکس های سال قبل من به کل مفقود شده ! چون سایت آپلود عکس تغییر کاربری داده و در مقابل ای میل های من هم پاسخگو نیست.
فعلا سایت دیگه ای برای آپلود پیدا نکردم. شما اگر می شناسید لطفا معرفی کنید

معصومه شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 ق.ظ http://puyanemaman.persianblog.ir/

سلام لیلی جون. همه عکسهات رو سایتی که ازش آپلود کردی به طرز مسخره ای حذفشون کرده متاسفانه. من یه چیزی رو تو انتخابات اینجا دوست دارم اونم اینه که برای همه افرادی که واجد شرایط رای دادن هستن نامه می فرستن و می نویسن که در چه حوزه ای می تونن رای بدن. وقتی هم می ری به حوزه مورد نظر اول نامه ات رو می بینن اسمت رو در لیست چک می کنن و بعد برگه رای رو بهت می دن اینجوری جلوی هرگونه تقلبی گرفته می شه. حوزه افراد هم همیشه در نزدیکترین محل به محل زندگیشون انتخاب می شه. اینکه دوستت براش دعوتنامه بی اهمیت بوده برام عجیبه البته این یه موضوع شخصیه و به خودش مربوطه اما وقتی ما اینجا زندگی می کنیم چرا شرکت در انتخاب افراد یا احزاب بهتر برامون مهم نباشه؟

سلام خانومی
چقدر بد که عکس ها دیده نمیشن. چون برای خود من باز میشه.
خب من همین اطلاعات رو برای انتخابات نیاز داشتم. ممنون که توضیح دادی
من هم با حرف شما موافقم. آدم در هر کشوری که زندگی می کنه سرنوشتش براش مهمه

گلهای زندگی من شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 ق.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام ودرود فراوان بر لیلی مهربون
خیلی جالب بود که به محیط زیست اهمیت میدند این حزب سبز
اهمیت دادن به هوای پاک ومحیط زیست خیلی مهمه مخصوصا آیندگان
وااااااااااااااااای چه قورباغه ی نازی

سلام خانومی
بالاخره حزب سبزی گفتن حزب نارنجی نیست!! کار حزب سبز همین محیط زیست است و البته دستشون هم درد نکنه
پس شما هم قورباغه رو پسندیدین؟

محجوبه شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
سلام بر شما

تا آخر اسفند 92 هر وقت بیایید ، طرحی و رنگی دارد لباس شُکر !

به روزم با" اسفند رنگارنگم ! " و منتظر کوک حضورتان

راستی چرا عکسا دیده نمیشن :(

سلام
برای من عکس ها باز می شود. یعنی این سایت در ایران فیلتر شده؟

نرگس شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 ق.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

منم عکس میخوام

احتمالا الان درست شده باشه

فاطمه ی عمه شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام بر دختردایی مهربانم
لیلی جونم اگر این دفعه نظر دوستم نیاید من اطمینان پیدا میکنم که وبلاگت به نظرات دوستم حساسه یا باهاش مشکل داره .
پس انشاالله این دفعه نظرش باقی مانده باشد و از بین نرفته باشد.
و درضمن عزیزم لطفا اگر میشه بیشتر از گل و گیاه و....... عکس بگذار چون من خیلی از دیدن طبیعت رنگارنگ به وجد می آیم
بوس بوس بوس بوس ..........

سلام بر دخترعمه با همت خودم
نه فکرهای خوب بکن، با وبلاگ من مهربون باش. کامنت دوست شما در پست کارناوال موجود هست
ان شالله بهار حسابی از راه برسه و درخت ها رو سرسبز بکنه تا بشه از زیبایی های طبیعت عکس گرفت
یک بوس گنده برای لپ شما

zoha شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:46 ب.ظ

این عکسا چرا برا من باز نشد ؟:((

دوباره امتحان کن

میلاد شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:31 ب.ظ

دوست عزیز وبلاگ خیلی خوب و سر گرم کننده ای داری
فقط تقریبا تمام عکسات ارور دارن خواهشا اگه میشه درستشون کن

با تشکر

ممنون
عکس های این پست رو در سایت دیگری آپلود کردم امیدوارم مشکلش حل شده باشه

javad شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:18 ب.ظ

فیلتر نشده.

شاید سرعت اینترنت دوستان پایینِ که عکس ها کامل باز نمی‎شود.

این چندسایت را تست کنید:

- http://www.mediafire.com/

- http://picofile.com/

- http://www.up.iranblog.com/

سایت بهتری پیدا کردم حتما میگم.

من عکس ها رو روی همون سایت پیشنهادی blogsky آپلود کردم. امیدوارم مشکل حل شده باشه
ممنون از سایت های معرفی شده این ها رو هم امتحان می کنم

zoha یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ق.ظ

چه منظره قشنگی شده رنگین کمان :)))

hamechialie یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

سلام عزیزم
ممنون به خاطر توضیحاتتون.یه سوال برام پیش اومد دولت برای تبلیغات به این احزاب مبلغی میده؟

سلام خانومی
نمی دونم
اصلا خبر ندارم. ولی در حالت کلی احزاب بخشی از بودجه شون رو از دولت میگیرن

ادیسه یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:36 ب.ظ

اینجا کلی تبلیغ برای حزب نازی دارن می‌کنن
با اینکه هیچ شانسی ندارن ولی خیلی تبلیغاتشون وسیعه

توی شهر ما خبری ازشون نیست، شاید هم هستن ولی من ندیدمشون

مامان دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ

جالبه که انتخابات رو می سپرن به نمایندهاشون واطمینان دارن

بله

خانومه خونه دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 ب.ظ http://ladyhome1.persianblog.ir/

خانومه خونه سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ http://ladyhome1.persianblog.ir/

شرمنده چون بیشتر با موبایل نت گردی میکنم فقط برای بعضی وب ها میتونم شکلک بذارم ویه ردپایی ازخودم بذارم

ای بابا چه کم سعادتیم ما

سیمرغ پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:44 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com

سلام . من فقط نفهمیدم قورباغه نماد چیه برای اون حزب ؟
نماد دوزیست بودن؟
حشره خوار بودن؟
دگردیسی داشتن؟
جهش داشتن؟
سبک خاص شکار حشرات؟در سایه نشستن و ناگهان پرتاب زبان؟
یا...............؟

سلام
قورباغه سبز برای حزب سبز خوبه دیگه. در بین جانداران کمتر جاندار سبزی مناسب پوستر پیدا میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد