زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

نمایشگاه دوچرخه

در راستای اعتراضات به سوژه ماما این هفته رفتم به میدان اصلی شهر تا ببینم شنبه چه خبره اونجا؟

نمایشگاه کوچکی از دوچرخه برپا بود. البته بیشتر فروشندگان دوچرخه بودند و غرفه هایی از بیمه و شهرداری هم بودند. همون طور که می دونید دوچرخه یک وسیله حمل و نقل رایج در شهر ماست که البته در بسیاری از شهرهای اروپا نیز هست. قبلا پستی درباره مسیرهای ویژه دوچرخه نوشته ام. اینجا برخی اساتید دانشگاه و کارمندای جزء تا مدیرکل با دوچرخه تردد می کنند. البته دوچرخه هاشون مدلش با مدل دانشجویی فرق می کنه ولی خب مسئله همان سلامتی و باکلاس بودن  است.

هوا بادی و نسبتا سرد بود ولی غرفه ها فعال بودند و جمعیت حاضر هم مشغول بررسی و سرک کشیدن. چون هوای گرم و تابستان در پیش هست استفاده از دوچرخه برای تردد و ورزش و سفر آغاز میشه. سفرهای گردشی با دوچرخه در اینجا مرسوم هست که مثلا مسیری رو با دوچرخه میرن و در بین راه در کمپ های مختلف و یا چادرهای شخصی اقامت کنند. در کنار جاده های بین شهری مسیری برای دوچرخه در نظر گرفته شده البته با فاصله از جاده ماشین رو در بین درختان کنار جاده که سیر و سفر توی این مسیرها خوش میگذره. توی تبلیغات هفته های اخیر هم انواع وسایل مربوط به دوچرخه موجود بود. از انواع وسایل اصلی دوچرخه تا وسایل جانبی و احتیاطی اون. اینقدر که این آلمان ها محتاط هستند هزار و یک وسیله جانبی هشدار دهنده برای دوچرخه دارند. پارسال پستی نوشته بودم برای پلیس که در مسیر دوچرخه رو ایستاده بود و تجهیزات دوچرخه ها مثل ترمز و چراغ روشنایی عقب رو چک می کرد! غیر از لامپ عقب و جلوی دوچرخه که باید شب ها روشن باشه یک سری تجهیزات احتیاطی دیگه هم طراحی شده که راست کار این آلمان های محتاط هست. انواع شب رنگ های مختلف که شب ها به بازو و مچ پا و... می بندن و در مسیر ویژه تردد می کنند. گاهی بعضی ها از این لامپ هایی که معدن چی ها به کلاهشون می بندند را به کلاهشون اضافه می کنند و یا چراغ قوه دست می گیرند و با اون اشاره می کنند.کلاه ایمنی و زانوبند و مچ بند و... هم که برای کودکان الزامی است و بزرگترها اختیاری.سبد دوچرخه و زنگ های مختلف و یخچال های کوچک قابل حمل روی دوچرخه و انواع زین ژله ای و نرم و سفت و لباس های مخصوص دوچرخه سواری و بطری های آب مخصوص دوچرخه و کیلومترشمار و سرعت سنج. حالا توی غرفه های مختلف این وسایل رو به نمایش گذاشته بودند. یک سری ها هم که دوچرخه های شیک با قیمت های شیک به نمایش گذاشته بودند. یک سری دوچرخه های خاص مثلا با لاستیک های بزرگ و قطور و یا سه چرخه هم بود. یک قسمت از میدان رو هم نوارکشی کرده بودند که می تونستی دوچرخه ها رو تست کنی. شرکت های بیمه هم انواع بیمه برای دوچرخه سوار و حوادث مرتبط با دوچرخه ارائه می دادند. یک غرفه هم نوشته بود که به صورت رایگان دوچرخه ها رو تست می کرد و معایب اون رو می گفت شاید هم تعمیر می کرد! یک غرفه هم دل و روده دوچرخه رو باز کرده بود فقط نمی دانم چرا اندازه یک ماشین تجهیزات داشت! چند غرفه ها گردشگری هم نقشه و آدرس کمپ های بین راهی و هتل های شهرهای مختلف ایالت بایرن رو ارائه می کردند.

یک غرفه هم مسابقه ی کامپیوتری داشت که باید روی یک صفحه دایره ای الاکلنگی می ایستادی و با حرکت پا به جهات مختلف mouseی که روی صفحه نمایش بود حرکت می دادی و پروانه ها که روی صفحه ظاهر می شدند رو شکار می کردی و امتیاز کسب می کردی. من شرکت کردم و با امتیاز کسب شده در قرعه کشی شون شرکت کردم. گفت یک ماه دیگه قرعه کشی می کنند یک بار دیدین همین جا اعلام کردم که یک آی پد خوشگل برنده شدم

یک پست هم باید برای انواع دوچرخه هایی که تا حالا دیدم و عکسشون رو گرفتم بذارم.


امتحان انواع دوچرخه ها




این غرفه رو نمی دونم چی به چی بود چون نرفتم


محیطی رو برای امتحان دوچرخه سواری جدا کرده بودند. 



دوچرخه های الکتریکی دوستار محیط زیست



نظرات 25 + ارسال نظر
زینب سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:59 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جونمن دوچرخه دوس دارم.
واقعاچه دوچرخه های پیشرفته ای چون استفاده میکنن امکانات هم بیشتراست
اونجایی که گفتیددوچرخه ی استادبادانشجوفرق داره خیلی بامزه بودعین ماشین
اینجاهم کاش دوچرخه هایی بودکه مثلاکابین داشت مامیتونستیم استفاده کنیم
نقدی باشه بهتره نه

سلام.
درسته چون از این وسیله حمل و نقل زیاد استفاده می کنن برای حالت های مختلفش برنامه ریزی و تدارک می بینند.
بالاخره استاد و دانشجو غیر از سطح سواد در میزان پول توی جیب هم با هم فرق دارند.
این آرزوت خیلی طول میکشه تا برآورده بشه چون هنوز فرهنگش توی کشورمون جانیفتاده تا بخوان حالت های مختلفش رو طراحی کنند

زینب سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:00 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

اون کابین انگارجای پلیس بودکه اطلاع رسانی میکنه
ارمیاجونو ببوووووووووووس

ای کاش رفته بودم و یک اطلاعاتی هم از آقای پلیس می گرفتم.
ممنون خانوم بامحبت

بسامه سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:33 ق.ظ

اووووووو... اینهمه تجهیزات برای دوچرخه؟... جنگ که نمی رن.. یه دوچرخه سواریه دیگه... گیر دادناااااااا..
وای من اون تابلو رو می تونم بخونم... نوشته تست دوچرخه الکتریکی رایگان الان شروع کنید....
باریکلا... یه دست به افتخار خودم.. دوساله می رم المانی این دو کلمه رو بلد بخونم
خوب اون غرفه ای که نرفتی غرفه پلیس بود.. من تونستم کلمه پلیس رو رو نوار سبز بخونم....
اخیییی.. ارمیا کوچولو سردش شده بود؟.. کوچولوی من...
خواهر ارزو دارم اقامت دائم المان برنده بشی... ای پد چیه

ای بابا تو که این ملت رو می شناسی اینقدر برای هر کاری تفکر می کنند و همه جور حالت رو در نظر میگیرن که کمتر از جنگ رفتن نیست!
بله بله شما که دیگه اوستای زبان آلمانی هستی.
کاش رفته بودم می دیدم که پلیس چه قوانین جدیدی برای دوچرخه داره. من اصلا نزدیکش هم نرفتم.
چه آرزوهایی داری که از توی جعبه قرعه کشی همچین گزینه ای دربیاد!

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:52 ق.ظ

چقد دوچرخه دوست دارم من! ها؟ چقد؟!؟ هااااا؟!
از اون مسابقه که شرکت کردی هم عکس میذاشتی خب!

من می دونم که خیلی دوست داری.
یک نفر باید از خودم در حال شرکت در مسابقه عکس می گرفت! یادم رفت عکس بگیرم.

MRG سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ق.ظ http://G000LI.BLOGFA.COM

شما خارجی ها چقدر با کلاسید :دی من کنجکاو شدم خونوادتون رو هم ببینم البته ببخشید واسه فضولی ، عکس نمیزارید از خودتون

اون خارجی ها چقدر باکلاسند. ما که از این کارها بلد نیستیم
من رو از روی نوشته هام تصور کن شاید تصورت قشنگ تر از واقعیت بود

ساری گلین سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:33 ق.ظ http://sarigalin.ir

سلام،
چه خوب بود اگه حدود قیمت دوچرخه‌ها رو هم می‌نوشتید!!

ببخشید خودم معرفی نکردم:
چند وقتی هست که خواننده خاموش وبلاگ شما بودم. البته کمی قبل‌تر از تولد ارمیا جان. برای فرصت مطالعاتی دوره دکتری قصد دارم با خانومم بیام آلمان. وبلاگ شما را برای آشنایی بیشتر با محیط آلمان دنبال می‌کنم. البته یکسال هم هست که با خانومم کلاس آلمانی می‌ریم. صبحت‌ کردنمون خوبه و تا A2 رو خوندیم.

ممنون از پست‌هایی که می‌نویسید.

سلام
توجه به قیمت ها اصولا نگاه مردانه است! ولی جدا از شوخی چون من قصد خرید نداشتم فقط به ظاهر توجه کردم. ولی قیمت دوچرخه بسته به مغازه و مدلش خیلی فرق می کنه. دوچرخه نو معمولی از 250 یورو شروع میشه.
چه جالب که برای بحث دوچرخه روشن شدین چون اکثر خواننده های خاموش در پست تولد ارمیا روشن شدند
ان شالله که موفق باشید

تاتا سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:46 ق.ظ

سلام
بحث ماما خیلی هم شیرین هست
در مورد دوچرخه چقدر خوب بود ایرانی ها فرهنگ های خوب رو از جاهای مختلف یاد می گرفتند
البته دوباره دوچرخه سواری خانم ها ممنوع شد
!!!

سلام
یک چراغ دیگه به نفع ماما روشن شد.
واقعا این خیلی مهمه که بتونیم خوبی های فرهنگ های دیگه رو یاد بگیریم.

eli سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

سلام لیلی جان
پستات خیلی جالبن، درباره ی موضوعای جالبی مینویسی
وسایل جانبی دوچرخه جالب بود تا حالا بهش فکر نکرده بودم:)
راستی من از پستایی که درباره ی ماما میذاری هم خیلی خوشم میاد و جزئ طرفداراشم :))

سلام خانومی
ممنون از دلگرمیت خانومی
آدم باید دوچرخه سوار باشه تا دستش بیاد دوچرخه چی می خواد یا مثل من تبلیغات فروشگاه ها رو کنترل کنه
پس مامای مهربون طرفداراش دارن زیاد میشن

صبا سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:31 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

خدایا فرهنگ دوچرخه سواری را در ایران حاکم بفرما

الهی آمین

mrg سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:28 ب.ظ http://g000li.blogfa.com

منم کامنت گذاشتم پس کوشی ؟:|

اندکی صبر باید.

صدفی سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.sadafy.persianblog.ir

سلام عزیزم از اشناییت خوشحالم
من متوجه نشدم ماما همون نرس هست یا بی بی سیتر؟؟

سلام خانومی
مامایی رشته ای هست که توی ایران هم وجود داره. اینجا بعد از تولد نوزاد ماما میاد توی خونه تا روش های کودک داری رو به مادر آموزش بده.

لیلی سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:22 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

من سوژه ماما رو دوست داشتم
منم خیلی دلم میخواد با دوچرخه برم به کارهام برسم اما چون شهر ما کوچیکه انقدر همه یه جوری نگات میکنن که معذب میشی...

ان شالله دوباره ماما میاد و سوژه می سازه. شما هم یک چراغ دیگه به افتخار ماما روشن کردی
باید فضای رفت و آمد و همین طور فرهنگ عمومی رو برای استفاده از دورچرخه بالا برد.

mahtab سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام لیلی جون
این پستت رو هم خیلی دوست داشتم
آخه عاشق دوچرخه و دوچرخه سواریم اما حیف...حیف که....
یک بار چیتگر با همسرم تو پیست سوار شدیم...هنوز جزو بهترین خاطراتمه...کاش روزی برسه ما ایرانیها هم بفهمیم کلاس داشتن به سوار ماشین شدن و تک سرنشین بودن و هرنفر یک ماشین شخصی داشتن نیست...دلم خیلی میخواد ایران خودمون هن به اونجا می رسبد...حیف که همیشه 50 سال دیر میرسیم و میفهمیم انچه اروپاییها الان فهنسده اند رو...شاید هم میدونیم اما باید خودمون تجربشون کنیم...به چه قیمتی اما...دلم برا بچه های این شهرهای آلوده میسوزه لیلی جان

ببخش که انقدر درد دل د اشتم امشب
راستی دوچرخه ی الکتریکی دیگه چه مدلشه؟مگه بقیه برا محیط زیست ضرر دارن؟

حیف و حیف که با سلامتی مون بازی می کنیم به قیمت کلاس و پرستیژ.
اختیار دارین خانومی. شما بیان درد دلتون اینجا بنویسین با هم بگیم حیف و صد حیف.
احتمالا برای شارژ لامپ دوچرخه از الکتریسیته استفاده می کنه، چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه

سایه چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:01 ق.ظ

ای بابا چه بند و بساطی دارن این خارجیها.
من که دوچرخه سواری بلد نیستم .بیام اونجا باید چیکار کنم؟؟
دوس دارم یاد بگیرم

اینها برای هر کاری شون اینقدر بند و بساط و دقت دارن.
خب یاد میگیری!

زهرا - گل بهشتی من چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:10 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

فکر کنم وقتی این آقا پسرها بزرگ شن و با بابایی شون بخوان برن دوچرخه سواری ما مامانا خیلی حسودیمون بشه.

چه خوبه که پدر و پسر با هم برن دوچرخه سواری. ما هم سعی می کنیم به روی خودمون نیاریم و لبخند بزنیم

نرگس چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 ق.ظ

واااای! چقدر همه لباس گرم پوشیدن! نمی پزن؟

تازه لباس هاشون کم هم هست.

لیلی چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:50 ب.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

کی به سوژه ماما اعتراض کرده؟؟؟؟؟؟ خیلی هم خوبهههههههههه. لیلی تو با بچه چه جوری می ری بیرون؟ سخت نیست؟

به به چراغ های طرفدارای ماما روشن میشه.
خب من وقتی خوابه و شیرش رو خورده می ذارمش توی کالسکه و بدو بدو میرم و برمیگردم. با حساب و کتاب ساعتش خوابش یکی دو ساعت وقت دارم بدون نق زدنش توی خیابون باشم

مهسا چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:54 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

وای دوچرخه ه ه ... من خیلی دوست دارم... یه روز می خرم...اینجا خیلی می چسبه حتما... یه روز می بینی که تو وبلاگ نوشتم..بالاخره من دوچرخه خریدم. ایشالالا ا ا ا ا

هوراااااااااااااااااااا برای اون پستی که قراره بنویسی!

مهسا چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:55 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر خوبه اینقدر محتاط هستند... محیط زیست..واقعا خیلی مهمه...

بعضی وقت ها زیادی هست احتیاطشون. ولی محیط زیست خیلی مراقبت می خواد خیلی

همطاف یلنیز جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:43 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
تمیزی و نظم و آرامش، دقت و سختگیری و هزینه می خواد خوو
گاهی که دلم هوس زندگی در چنین کشورهایی رو می کنه صرفا برای همین سبک زندگی سالمشونه، لاغیر
.
برقرار بمانی و تندرست همراه آقایان منزل

سلام
مالیات و مالیات و مردمی که مالیات میدن توقعشون هم بالاست .
همین هدف هم خودش ارزشمنده..
آقایان منزل رو خیلی خوب اومدی

بابایی جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:23 ق.ظ

سلام بر فرشته مادر

دوچرخه بهترین راه حل مشکل ترافیک و آلودگی هواست

بنظرم بیش از 30% رفت و آمد با خودرو ها با دوچرخه امکانپذیره

هم سلامتی جسمی و روانی هم صرفه جویی اقتصادی و....

من آماده ام این نهضت را در ایران راه بیانداریم

سلام بر الگوی خانه و فراتر از آن
واقعا فرهنگ استفاده از دوچرخه مزایایی داره که اگر مردم همت کنند و دست از تنبلی و بی کلاس بازی بردارند و مسئولین هم اشتیاقشان را ببینند بسیاری از مشکلات آلودگی هوا و بیماری ها قابل حل است.
هر نهضتی یک رهبر می خواد

لیلی جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:07 ق.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

از بچه داری بنویییییییییس

ای هم نام جان میخوای آبرویم را ببری و بی تجربگی ام عیان شود!

Phoenix شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:39 ق.ظ

سلام خانم . وقت بخیر و خدا قوت . من بعضی از مطالب شما رو که خوندو به نظرم نقطه قوتش عکسایی هست که میزارین اما بعضی از مطالب قدیمی کلا عکساش دیگه وجود خارجی نداره . مشکل از سیستم من هست یا من به گیرنده هام دست نزنم :)

سلام آقا! خیلی ممنون
مشکل از سایت آپلود عکس هاست که عکس های منو بالا کشیده! شما کسی رو نمی شناسین من برم عکس هام رو ازشون پس بگیرم؟!

لیلی شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:23 ق.ظ http://www.manamleili.blogfa.com

نههههههههههههه می خوام از تجربه هات استفاده کنم

خب همین دیگه من تجربه ای در بچه داری ندارم که بخوام به بقیه انتقال بدم. دنبال من بیای گمراااااااااااااااه میشی.

ماسح چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:12 ب.ظ http://حقیقت داستان و افسانه


فقط داستان

کجا داستان باشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد