زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

خانه کلاس اولی دار

حرف زدن روزمره مان در خانه با بخش و صداکشی همراه است.به یکی از داداش ها مثلا بگی بیا یا بخور؛شروع میشه بخش کلمه بیا و مرور حروفی که تا امروز خوندیم و این که این کلمه رو بلدیم بنویسیم یا همه حروفش رو نخوندیم.بعد پاسخ هم متقابلا در همین راستا ارزیابی میشه و اصل مطلب که همون بیا و بخور بوده گم میشه.

هر شب جدول حروف الفبا با مصوت ها تکرار میشه و برای هر کدام چند نمونه پیدا میشه و بعد من می مانم که ع رو چطور تلفظ کنم  بگم این حرف اَ هست یا اِ. و مشکل عمده این هفته جناب ّ تشدید هست که نمیدانم رو چه حسابی روی سر حروف می نشیند.داداش ارمیامی پرسد ّ تشدید با س چه طور خونده می شود؟ و  چطور توضیح بدهم که باید در ترکیب مفهوم بیابد؟ و چطور توجیه کنم که خواندن با نوشتن متفاوت است. ارمیا میگه چرا می نویسیم بابا نان آوَرد ولی می گیم بابا نون آوُرد؟ 

یادتون باشه می که بر سر افعال ی آید جدا بنویسید که من بهش حساس شدم

نظرات 3 + ارسال نظر
سمانه پنج‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1399 ساعت 09:44 ب.ظ https://weronika.blogsky.com/

الان دغدغه دختر من اُ ی استثناست
ی اشتباهی کردم گفت مونا بلدم بنویسم ک گقتم اون اُ ی استثناست الان توی همه چی دنبال اینه
و بعد ت سه نقطه چیه؟

کشف دنیای حروف انگار خیلی جالبه.پسرها ث رو به واسطه فامیلی شون بلدند و معترض هستند چرا فامیلی مون این قدر سخته که آخرای کتاب اومده. ماهنوز درگیراُی استثنا نشدیم و خدا رو شکر بهشون معرفی نشده،گاهی با خودم میگم زمان ما که آموزش ها این قدر جذاب نبود چطور یاد می گرفتیم؟!

دانشجو شنبه 27 دی‌ماه سال 1399 ساعت 08:19 ب.ظ http://mywords97.blogfa.com

سلام. من این همه دغدغه ندارم!! متاسفانه برای زبان فارسی هیچ فکر درستی نمی کنن. این خواندن و نوشتن های متفاوت و حروف ظ و ذ و ز و ... در پیش دبستانی به دخترم کمی حروف رو درس دادند. نمیدونستم چطور بهش بگم همه اینها صدای ز میدهند!! زبان آلمانی رو اما سالیان پیش تغییرش دادند و برخی مشکلاتش رو حل کردند گرچه اون زبان هم با der , die خیلی مشکلش کرده.... راستی یه صفحه توی اینستاگرام هست avals.rahmaatt من بعضی وقتها نگاه می کنم مثلا امروز. صحبت های خوبی داشت و خوشم اومد.... من بیشتر درگیر سوالات مذهبی دخترم هستم مثل اینکه شیطان چیه؟ و این که مثلا امروز که معلم خواسته به حضرت فاطمه (س) سلام بفرستند از من میپرسه که حضرت فاطمه (س) انگلیسی میفهمه؟ و میگه سلام دادم و جوابم رو داد!!!!!

جالبه که پسرها هنوز نپرسیدند چرا این همه ز داریم هنوز قاطی نکردند تا به عمق فاجعه پی ببرند. صحبتش راجع به چی بود اون صفحه اینستا؟؟
داداش ارمیا هم دعا می کنه و با خدا حرف می زنه و میگه جوابم رو داد خب با دنیای اونها شاید این قدر پیچیده نباشه چون تخیل تو این سنین قوی هست.خانم معلم به ارمیا گفته بود برای حضرت زهرا نقاشی بکشند ولی پسرجان ما فقط پلیس و حیوان بلده و انجام نداد
تعریفی که برای شیطان ارائه کردم براشون فکرهای بد هست که باعث میشه کار بد بکنیم ولی تا الان خودشون مسئولیت اشتباهاتشون رو به عهده گرفتن و گردن شیطان ننداختند

ربولی حسن کور چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 06:09 ق.ظ http://rezasr2.blogsky.com

سلام
از یه طرف روش نگارشو عوض کردن
مثل همون می که شما گفتین یا اضافه کردن ی به جای اون همزه که روی ه میگذاشتیم
از طرف دیگه روش های ریاضیو عوض کردن
خلاصه که با این وضعیت کرونا و درس خوندن توی خونه کارمون با بچه ها خیلی سخت شده

بله واقعا سخته.روش قدیم و جدید و روش والدین و معلم قاطی می شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد