زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تقویمی با هزار سوال

ایلیا همان طور که پاکت بستنی خریداری شده از مغازه در دستش است و به سمت خانه می رویم می پرسد:وقتی ما از خوردن بستنی کیف می کنیم بستنی هم کِیف می کنه؟ می پرسم از چی باید کیف کنه.  جواب میده از این که خودش شیرین و خنکه!!!


روی میز غذاخوری تقویم سال1400قرار داره و در هر وعده خوردن بر سر میز،کوهی از سوالات پیرامون فصل ها و ماه ها و تعداد روزهاشون و تولدهای هر ماه و علت نامگذاری شون و همین طور کلماتی مانند شوال و آوریل و .... بر سرمان آوار می شود. یعنی لیست سوالات خودش قصه ای است .

-مثلا این ماه چرا مرداد نام دارد؟من جواب میدم چون از گرما تو این ماه می میریم!

-یا چرا شوال این قدر سخت است؟! من جواب میدم احتمالا کلمه ی فروردین هم برای عرب زبان ها سخت است. 

-چرا این ماه30روز است؟چرا روز 1از دوشنبه شروع میشه؟چرا اینقدر دیر صفحه های تقویم عوض میشه؟ و ....

امروز ایلیا همون طور که تقویم را ورق می زد پرسید یعنی ما تا آخر این صفحه ها زنده ایم؟؟؟


نظرات 2 + ارسال نظر
دانشجو جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:05 ب.ظ http://mywords97.blogfa.com

ماشالله چقدر سوال می پرسند... خیلی خوبه این همه سوال. آفرین. سوالش در مورد بستنی خیلی جالب بود.... فکر کنم به دلیل کرونا فکر مرگ در ذهن حتی بچه ها پررنگ شده. نمیدونم.

کلا بچه ها روی دور سوال پرسیدن هستن.
ما تو بحران کرونا خیلی از مرگ نگفتیم و بیشتر جنبه مریضی رو پررنگ کنیم. مرگ ناگهانی یک عزیز تو خانواده مون قبل کرونا ذهن همه مون رو به سمت مرگ برده

صبا شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:56 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

ایلیا خان تون حسابی فیلسوف هستا ماشالله بهش.

ولی درک میکنم چقدر جواب دادن به سوالاش سخت هست.

سوال بستنی ش خیلی خوووووووب بود

بلی. ما خودمان هم میگیم ایلیا فیلسوف میشه از بس نگاهش به اشیا و پدیده ها زنده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد