زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

فامیلی ات چیست

از وقتی ارمیا مدرسه ندیده باسواد شده و تو کلاس های آنلاین به اهمیت فامیلی یا همون نام خانوادگی پی برده و توی کلاس های مجازی اسم و فامیل و گاها پسوندهای فامیلی همکلاسی هایش را دیده و بارها خوانده.الان به افراد مختلف فامیل که می رسه کنجکاو اسم و فامیل شون میشه.و خب به علت محدودیت رفت و آمد در کرونا افراد آشنای فامیل محدودند که  اسم بچه ها و فامیل پدر و مادر رو پرسیده. کشف بعدی تفاوت نام خانوادگی مادر با سایر اعضای خانواده در اکثر موارد هست.

 الان پدربزرگ و مادربزرگ های من و بابا رو با نام و نام خانوادگی بلدند!!  و تو بازی هاشون میگن مثلا استاد محمد اومد یا میگن فرهنگ خانوم (نام مادربزرگ من) چی دوست داشته؟خلاصه ما روزانه بارها و بارها اجدادمان را مرور می کنیم . حتی پدر و مادر مادربزرگ و پدربزرگ رو هم سوال و جواب کردند و برخی اسامی نسل قبل براشون جذاب هست. از من نام مادربزرگ و نام مادرمادربزرگم را پرسیدند و می پرسن خب اسم پدر و مادرش رو بگو تا به حضرت آدم برسی!!!!

-من داشتم تلفنی با زن دایی حرف می زدم ارمیا اومده میگه  ازش بپرس فامیلی مامانش چیه!؟؟ چون قبلا نام و فامیل خودش و اسم پدرش رو پرسیده بود همین یک نکته رو نمی دونست.

نظرات 1 + ارسال نظر
صبا یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 12:58 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

وای خدا

تصور اون لحظه ای که ازت می خواد از زن دایی بپرسی فامیل مامانش چی هست خیلییییی خوب بود

کلا بچه های شما با سوادآموزی واقعا انگار وارد سرزمین عجایب شدن

منم فکر می کنم قبل از باسواد شدن دنیاشون خیلی بی مفهوم بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد