زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ایلیا در مدرسه

-ایلیا امسال رفته کلاس اول بعد از دو سال انتظار به مدرسه رسیده و خیلی خوشحال هست و صبح علی رغم خواب الود بودن به سرعت بیدار میشه و با اشتیاق لباس می پوشه. هفته اول که رفت مدرسه پرسید تا کی باید بریم مدرسه؟؟ مثلا تا آبان؟ تا آذر؟ گفتم تا اردیبهشت سال دیگه. البته از مواجهه با حقیقت چندان ناراحت نشد.

 امروز می گفت مسیحا که کنارم میشینه باور نداره من سواد دارم ولی بقیه ی بچه های کلاس وسایلی که پیدا می کنند میارن من اسم روش رو بخونم و به صاحبش بدن.

-ارمیا می پرسید چرا به صدای بوق میگن بوق؟کی اولین نفر  اسمش رو گذاشته؟

- ارمیا میگه چرا همیشه میگیم آدم فضایی؟ چرا نمیگیم آدم دریایی یا آدم زمینی؟ میگم خب ما خودمون روی زمین زندگی می کنیم کس دیگه ای نیست. میگه از کجا میدونی وسط زمین کسی زندگی نمی کنه؟ یا ته دریاها آدم دریایی نیست؟

نظرات 6 + ارسال نظر
محبوب حبیب چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام.
منم امسال کلاس اولی دارم. خیلی بامزه است اولی داشتن.

به به چه گل پسرای باکمالاتی.

بقیه دیالوگ رو چرا نگذاشتید. میخواستم ببینم شما چه می کنید :دی

سلام.کلاس اولی ما کلی سفارش کاردستی و نقاشی برای ما داره
ولی یادگرفتن هیجان داره
حرف حساب جواب نداره

خانمـــی شنبه 14 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 10:59 ق.ظ

عزیزم ایلیا پس کلاس اولو توی خونه گذرونده یه جورایی
من هم کلاس اولم رو پیش داداشم گزروندم معلم کلاس اولم به مامانم گفته بود من چی یاد بدم بهش؟؟؟

چون داداشش کلاس اول رو مجازی گذرونده اون هم یاد گرفته
پس شما هم دانشمند بودین و وارد مدرسه شدین

فاطمه پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 10:03 ب.ظ http://Ttab.blogsky.com

خداحفظشون کنه.خیلی لذت بخشه که بچه آدم مدرسه ای بشه

ممنون.بالاخره زحمت ها یک جاهایی به نتیجه می رسه

فاطمه جمعه 20 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام
چقدر سوالاتشون خلاقانه هست . وقتی سوالاتشون را می بینم احساس می کنم سوال من هم بوده ولی بهشون دقت نکردم . مثلا چرا آدم فضایی و آدم دریایی نه

سلام.احتمالا چون ما فکر می کنیم در فضای بی انتهای بالای سرمون باید کسی زندگی بکنه ولی دریا مقابل دیدگانمون نیست

مهربانو شنبه 21 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 09:50 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

ای جاان چه سوالای خوبی ، چقدر خوشحالم این نسل پر از کاووش و سوال هستند . زنده باشن الهی

ممنونم

مرمر شنبه 21 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام،ای جااااان،ماشاا... به گل پسرها،انشاا... همیشه دنیاشون زیبا باشه
وقتی بچه بودم پدربزرگم برامون قصه آدم خاکی و آدم آبی رو تعریف میکردن،قصه راجع به تفاوت رسومات این دو تا بود،نمیدونم اثر قصه بود یا چی همیشه فکر میکردم همه فضاها(دریا،هوا و ... )ساکنانی دارن مثلا وقتی توی مدرسه مد بود ملت میومدن داستانهای تخیلی راجع به مواجهشون با اجنه تعریف میکردن پیش خودم میگفتم اینا چی میگن اون موجودات خودشون خونه و زندگی دارن جاشونم مشخصه چکار به ما دارن

پدربزرگ شما هم به دنیا دیدگاه خاصشون رو داشتن. خب همه توی این دنیا جا میشن از آدم آبی تا اجنه هم ما آدم معمولی ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد