زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

میز الفبا

ارمیا تو مدرسه میز الفبا دارند و هر حرفی که معلم قراره فرداش تدریس کنه توی گروه اعلام می کنه و بچه ها وسایلی که با اون حرف شروع میشه یا شامل اون حرف میشه رو  از خونه میارن و روی میز می ذارن. هر روزی که ما وسایل رو برای میز الفبای فردا جمع می کنیم کلی خنده و شادی داریم با یه عالمه ایده برای ارائه 

. روز اول که نشانه "آ" بود ماشین آتش نشانی و اب رو کنار گذاشتیم و ارمیا می گفت من میام رو میز می شینم من "آق داداشم" و بعد اضافه کرد نقش آدم آهنی و ادم برفی و آدم فضایی هم می تونم اجرا کنم و کلی نمایش برامون اجرا کرد

چند روز بعد نوبت نشانه "ب" بود.ما برگ و بادکنک انتخاب کردیم. ارمیا گفت من دوباره میام چون من "برادر" هستم. و خود ارمیا پیشنهاد داد بغل و بوس هم با ب شروع میشه پس برم خانم معلم رو بغل کنم

نشانه بعدی "اَ" بود و اسب و انار گزینه های ما برای میزالفبای کلاس بود. ارمیا باز هم گفت من میام چون اسمم ... است.اسم واقعی اش منظورش بود. 

نشانه بعدی "د" بود و باز هم "داداش" شامل حالش میشد. برای د ایلیا پیشنهاد داد شمع ببرم و روشن کنم تا "دود" کنه و ارمیا ایده ی" داد زدن "رو مطرح کرد.

امروز برای نشانه "م" وسیله جمع می کردیم  و ماشین و ماسک و موس رو انتخاب کردیم و دوباره ا رمیا گفت خب من هم میام دوباره چون "من" هستم

نشانه ی بعدی "س" هست نمی دونم ارمیا به ذهنش میرسه کلاس سومی هست

احتمالا اگر کلاس اولی دور وبرتان دارید ایده های کاردستی و نقاشی و خلاقیت معلم ها شما رو به پیدا کردن کلمات مورد نیاز تشویق می کنه.


نظرات 9 + ارسال نظر
AE چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 10:43 ب.ظ

از ما که گذشت ولی برای من تصورشم لبخند به لبم آورد اگر سال دیگه بچه‌های کلاس اول بتونن سر میز الفباشون برای حرف ((آ))
آزادی رو بیارن و از آزادی حرف بزنن

کلاس اولی ها بیشتر با اشیا سروکار دارن تا مفاهیم. آ رو تو آدم آهنی می بینن تا آسمان
سنین بالاتر باید درک کنن آزادی چیست و گرانقیمت است

سمیرا(راحله) پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 03:05 ب.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

ای جان دل من...چه بانمک و با هوشن

لیلی جان چند سالشونه گل پسرات و

خودت چند سالته؟؟

ممنونم
ارمیا کلاس سوم و ایلیا کلاس اول هست. من خیلی بزرگترم

مهربانو یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 07:56 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

چه درس خوندن با این روش ها شیرینه .. طفلکی ماها چه آموزش های خشک و بدی داشتیم .
دوره ی مینا و مهرداد عمو فردوس بود یادش بخیر با اون شهرک الفباش غوغا کرد
مرسی برامون مینویسی

خوبه که با اون آموزش ها باسواد شدیم
عمو فردوس هم برای خودش دنیایی بود
خواهش خانومی

منجوق سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 07:43 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

چقدر این پست حالمو خوب کرد
مرسی برای نوشتنش

خواهش می کنم و ممنونم که به خاطر این پست در حال و هوای این روزها تشویقم کردی

قاصدک یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 06:30 ق.ظ

لیلی جون به نظر شما تمام‌ بچه هایی که این مدت کشته شدن گم نام بودن؟ آدم هایی مثل حسین رونقی گم نام بودن؟ که انتظار مردم برای اینکه تیم ملی ابراز هم دردی بکنه انتظار زیادی هست؟ منم قبول دارم که هر کسی وقتی شناخته شده است شاید توی این شرایط خطر براش بیشتر باشه ولی اینکه اصلا به روی خودت هم نیاری نا جوان مردانه است.

من اینستا ندارم و از دنیای اون بی اطلاعم. در حد همون خبرها که نوشته مچبند بستن و سرود ملی نخوندن خبر دارم

خانم مهندس جمعه 11 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 04:59 ب.ظ https://msengineer.blogsky.com/

چقدر خوب که ذهن اینقدر خلاقی دارن و چقدر عالی که کلی تبادل با هم دارین

ممنونم

لیمو چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 08:19 ق.ظ

وای ای خدا چه شیرین و خوردنیه این بچه. برای تک تک حروف یه راهی برای بودنش پیدا میکنه. عاشقش شدم

بالاخره برادری گفتن باید نشون بده داداش بزرگه است

فاطمه پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:33 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

وقتی مدارس غیرحضوری میشه این حروف روچطوریادمیگیرن؟

با زحمت مادر و هنر معلم و بدون خوردنی و جایزه

فاطمه یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1401 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام
لیلی خانم چرا نمی نویسی ؟
من نوشته های شما رو دوست دارم عزیزم . هر از چندگاه میام و سر می زنم می بینم مطلب جدیدی نیست .. با آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری

سلام.شما لطف دارید. فراموش کرده بودم چکنویس ها رو منتشر کنم. حالا که می بینم خواننده های بالطفی مثل شما هستند سعی می کنم منظم تر باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد